CilleTX

C&Ns fantastiske dag - 27.07.2013

147 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Ugen op til dagen før dagen...

Jeg starter her, da vi havde en lidt atypisk uge - og i manges øjne en presset og stressende uge.

Sådan så vi nu ikke helt selv på det og jeg ville ikke have været foruden den uge, men der er ingen tvivl om, at vi sagtens kunne have brugt flere dage til forberedelse og der var nogle småting vi ikke fik helt færdige, men det var uvæsentligt på dagen :wink:

Lidt forhistorie:

Tilbage i 1998-99 var jeg på udveksling i Texas og har stadig rigtig god kontakt med min værtsfamilie - faktisk betragter jeg dem som min egen familie (hvor heldig er jeg lige at have to sæt fantastiske forældre :wink: ) og kunne derfor ikke forestille mig et bryllup uden dem!

Turen fra Texas er dog ret lang og dyr, så jeg vidste at det var en mulighed at de ikke ville kunne få råd - så jeg var overlykkelig da både mine "forældre" (Mom & Dad) og min "søster" sagde de ville komme!

Den 18/7 ankom min Mom & Dad ('søs' har fået nyt arbejde og derfor ingen betalte fridage, så hun kom først d. 26/7), så jeg havde prøvet at få så meget på plads forinden som muligt, så jeg kunne koncentrere mig om dem :)

:back2topic: - ugen op til:

Mandag d. 22/7 - torsdag d. 25/7 havde vi (= mine forældre, min lillebror, min (daværende) H2B og jeg) planlagt en Tour de Jylland og Fyn, så vores amerikanske gæster kunne se andet end bare København og omegn...

Vi tog afsted mandag morgen og kørte mod Aarhus, hvor den stod på et besøg i Den Gamle By og lidt shopping i Bruuns Galleri. Derefter kørte vi mod Hadsund, hvor vi overnattede.

Tirsdag stod den først på et besøg til vikingeborgen Fyrkat (min Dad er KÆMPE vikinge- og historiefan!) og derefter kørte vi til Skagen, hvor vi spiste frokost på De 2 Have og badede. Det var meningen vi skulle have set flere ting ned ad vestkysten, men vi kom for sent afsted, så vi kørte bare direkte til Vejen, hvor vi overnattede.

Onsdag kørte vi ned til den dansk-tyske grænse og stod med et ben i hvert land (det syntes min Mom & Dad var lidt sjovt, da de kun har haft tre udvekslingsstudenter, hvor de to efter mig begge er tyskere). Herefter kørte vi til Rømø og minigolfede og kørte et smut forbi Lakolk (hold da helt k*** en turistfælde! :blink: ) og soppede i Vesterhavet. Dernæst kørte vi til Ribe, hvor vi spiste aftensmad og slentrede ned ad gågaden...

Torsdag tog vi i Ribe Domkirke (og jeg hilste på SoExiteds mor, der har et galleri lige overfor kirken) og så kørte vi mod Odense, hvor vi besøgte H. C. Andersens hus. Herefter vendte vi snuden mod København - vi var hjemme ved 18.30-tiden...

Vi hentede nøglen til forsamlingshuset og så skulle der ellers færdiggøres DIY-projekter. Tror jeg kom i seng ved 3-tiden (hvilket er OK, for jeg er alligevel en natteravn :tunge: )

Selvom det ikke er bryllupsrelateret skal I da ikke snydes for et par billeder af vores tur:

Min (daværende) H2B og lillebror leger vikinger:

post-58523-0-05739000-1375786407_thumb.j

Ved grænsen:

post-58523-0-40542600-1375786370_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dagen før dagen!

Vi stod op klokken 8 og gik i gang med diverse små opgaver og projekter, der skulle færdiggøres...

Da svigermor kom (ved 10 eller 11-tiden) tog hun og H2B hen og vaskede gulvet i forsamlingshuset - andelsforeningen havde forgæves bestilt rengøring, der ikke var dukket op, men mod et afslag i prisen (700,-) ordnede vi det selv...

Bagefter slæbte vi ting ned i huset og kunne så småt gå i gang med at sætte borde og stole op imens H2B og svigermor tog i Metro og købte de sidste ting til maden (resten var blevet købt søndag)...

Sådan så lokalet ud før oppyntning:

post-58523-0-48872400-1375787632_thumb.j post-58523-0-92153000-1375787642_thumb.j

Min værtssøster ankom med flyet kl. 13. Jeg ville helt vildt gerne have været med i lufthavnen for at hente hende (jeg havde ikke set hende i 4,5 år!), men det ville kræve at jeg tog 2-3 timer "fri" fra oppyntning og klargøring og det var desværre ikke rigtig en mulighed :( Heldigvis forstod hun det godt!

Jeg havde sagt til min Mom & Dad og Kailee (min 'søs') at de selv kunne bestemme om de ville komme herhjem og hjælpe til med oppyntningen, eller om de ville tage på sightseeing i København med Kailee, som ikke havde været i Danmark før... De valgte at komme her og hjælpe til :)

Min Dad og min lillebror gør spandende til drikkevarer klar

post-58523-0-17360700-1375787948_thumb.j

Kailee og jeg gør pompom'er klar og hænger dem op (ved ikke hvorfor jeg ser så fjoget ud?)

post-58523-0-84920100-1375788006_thumb.j

Kailee var en uundværlig hjælp og jeg er imponeret over hendes energi - hun havde ikke rigtig sovet i flyet, så hun havde på daværende tidspunkt været oppe i noget der ligner 40 timer! :blink:

Vi var færdige med at gøre lokalet klar, blande drinks, lave blomster osv. kl 23...

H2B overnattede hos sin mor, så de tog afsted ved 22.30-tiden - H2B skulle bl.a. skrive talen til mig og de skulle stryge skjorte osv. så det var klar til lørdag morgen.

Kailee overnattede hos mig og vi endte med at sidde i sofaen og snakke til kl. 1.30 - det var jo trods alt 4,5 år siden vi sidst havde set hinanden, så vi havde lidt "catching up to do" :wink::tunge:

Lidt stemningsbilleder af det færdige resultat (der kommer bedre billeder fra fotografen senere):

post-58523-0-66629600-1375788192_thumb.j post-58523-0-28227700-1375788267_thumb.j post-58523-0-84219400-1375788290_thumb.j post-58523-0-68993300-1375788320_thumb.j post-58523-0-33010900-1375788308_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

MERE

Det ser så godt ud. Bliver vildt misundelig på alle jer DIY nogen der har overskud til at pynte så fint op!

Jeg ville rigtig gerne blive ved, men tror ikke jeg bliver så populær på mit nye arbejde, hvis ikke jeg har forberedt mig :wink:

Og PS du ser ikke fjoget ud i mine øjne, du ser præbryllupsglad og spændt ud

Haha, tak - jeg synes nu stadig jeg ser lidt fjoget ud :wink::tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej hvor ser det hele bare godt ud... Glæder mig til at læse mere og se billeder.... Kan næsten ikke vente. Kan du så se at blive færdig med at forberede, hi hi...

Hvor er de søde din "forældre og søster" fra Texas, sådan som de hjælper til med det hele.

Ser vildt godt ud med dine pomponer.... Er spændt på om jeg har lavet for mange, hi hi...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

YAY beretning!! :cheerleader3:

So far ser det rigtig flot ud.... Synes det er fedt at "søs" og mom and dad hjælper til når i giver dem muligheden for at tage ud på Sightseeing.. Men det fortæller jo bare lidt om hvorfor de betyder så meget for dig... FEDT :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Arh hvor ser det bare SUPER godt ud!

Ih, mange tak! Og i lige måde :wink:

F5 F5 F5

:loveshower::loveshower::loveshower:

:kiss:

Ej hvor ser det hele bare godt ud... Glæder mig til at læse mere og se billeder.... Kan næsten ikke vente. Kan du så se at blive færdig med at forberede, hi hi...

Hvor er de søde din "forældre og søster" fra Texas, sådan som de hjælper til med det hele.

Ser vildt godt ud med dine pomponer.... Er spændt på om jeg har lavet for mange, hi hi...

Mange tak, hvor er du sød!

Hvor mange pompom'er er det du har lavet? Jeg fik lavet 30 - de andre mente det var nok, jeg ville gerne have haft det dobbelte, så det var blevet mere "massivt" de steder de hang. Men det var en af de ting der simpelthen ikke var tid til - og i det store hele, så er tid med amerikanerne vigtigere end flere pompom'er :tunge:

YAY beretning!! :cheerleader3:

So far ser det rigtig flot ud.... Synes det er fedt at "søs" og mom and dad hjælper til når i giver dem muligheden for at tage ud på Sightseeing.. Men det fortæller jo bare lidt om hvorfor de betyder så meget for dig... FEDT :loveshower:

Tak!

Jamen, de er intet mindre end fantastiske! :cheerleader3:

Hver dejligt med dine "amerikanske forbindelser" - det giver lige oplevelsen en ekstra bonus :loveflag:

Og for sejt med de LP'er!! :lol:

F5

Ja, helt sikkert! Jeg ville have haft fuld forståelse for hvis de ikke var kommet når det er så dyrt (selvom jeg naturligvis ville være blevet skuffet), så det var bare helt perfekt at de kom - kan faktisk ikke helt forestille mig at være blevet gift uden dem der...

Tak, jeg er også glad for LP'erne - og en del tog dem faktisk med hjem efterfølgende :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fotografens stemningsbilleder (taget lørdag)

Jeg lovede jo lidt bedre billeder af oppyntningen, end jeg selv formåede at tage - dog kun fra middagssiden af lokalet (lokalet kan deles i to, så vi havde lavet to lokaler: et til receptionen, et til middagen...).

Billederne er lidt store, det håber jeg I kan leve med :wink:

post-58523-0-85698600-1375803119_thumb.j

post-58523-0-98799400-1375803153_thumb.j

post-58523-0-59581400-1375803726_thumb.j

post-58523-0-28374200-1375803745_thumb.j

post-58523-0-55213000-1375803763_thumb.j

post-58523-0-37222600-1375803781_thumb.j

post-58523-0-26985300-1375803803_thumb.j

LP'erne fungerede som bordkort - det ville dog være blevet ret tomt med navnet alene, så jeg fandt børnecitater om kærlighed/ægteskab/bryllup som jeg satte under. På brudens og gommens bordkort satte jeg dog et "kærligheden er..." citat.

Jeg brugte 12 forskellige danske citater, som jeg blandede på må og få, samt tre engelske citater til amerikanerne... Jeg havde egentlig ikke nogen større plan med dem, men folk syntes de var vildt søde og jeg hørte en del spørge sidemanden, hvad der stod på deres... Så de fungerede som en lille ice breaker :)

De danske:

“Du er nødt til at forelske dig, før du bliver gift.
Så når du er gift, så skal I bare sidde sammen
og læse bøger.” (Mette, 8 år)

“Et godt ægteskab er
når den ene laver kartofler
og den anden laver sovs.” (Bolette, 10 år)

“Man bliver nødt til at finde én, der kan li' det samme som dig.
Hvis du f.eks. kan li' sport, så skal hun kunne li' at du kan li' sport,
og så skal hun bare sørge for
at der er masser af chips og dip.” (Allan, 10 år)

“Det er bedst for piger at være ugifte, men ikke for drenge.
Drenge har brug for nogen til at rydde op efter dem.”
(Annika, 9 år)

“Inden man bliver gift, er det en god idé
at invitere damen hjem et par dage.
For tænk hvis hun havde sure tæer.”
(William, 9 år)

“Bruden er flottere end manden.
Det er derfor, hun har slør på.
For ellers er der måske nogen, der tager hende, før de bliver gift.”
(Pernille, 8 år)

“Nogle stensikre måder at få en person til at forelske sig i dig:
- Fortæl dem, at du ejer en hel flok slikbutikker.
– Vrik med dine hofter og håb det bedste.”
(Arne, 6 år)

Hvordan er det at være forelsket?
“Det føles som om hjertet kommer ud,
og så smiler man.”
(Kristine, 5 år)

“Hvordan er det at være forelsket?
Det er ligesom at have fødselsdag i maven.”
(Mia, 7 år)

“I Danmark er det hvedebrødsdage
hver dag med wienerbrød til morgenmad.”
(Morten, 7 år)

“Hvis man kysser nogen,
så skal man gifte sig med dem og ha' børn med dem.
Det er det rigtige at gøre.”
(Henrik, 8 år)

“Hvis der er en, man gerne vil giftes med,
kan man prøve at gå ved siden af ham. Hvis man tør.”
(Amanda, 8 år)

De engelske:

“Love is when you go out to eat
and give somebody most of your French fries
without making them give you any of theirs.”
(Chrissy, age 6)

“When you love somebody,
your eyelashes go up and down
and little stars come out of you.”
(Karen, age 7)

“Love is what makes you smile when you’re tired.”
(Terri, age 4)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh kan mærke det bliver en fantastisk beretning. Glæder mig til mere

Ih tak, det håber jeg da det gør :wink:

Jeg har lige minimeret billeder til næste (måske de to næste) posts, så der er mere på trapperne lige straks!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lørdag morgen - bruden gøres klar...

Kailee og jeg var jo gået i seng ved 1.30-tiden fredag nat (eller lørdag morgen, teknisk set...) og vi havde derfor sat ur til kl. 9, så vi ville være udhvilede. Eller i hvert fald så tæt på udhvilede som muligt :rolleyes:

Under mit planlægningsforløb har jeg læst min del af andres beretninger og et fællestræk for de fleste er, at de vågner tidligere end planlagt lørdag morgen, så jeg forventede fuldt og fast at sove uroligt og/eller vågne op til flere gange...

Men nej, jeg sov som en baby, lige indtil vækkeuret ringede kl. 9! :7himmel:

Kailee sprang ud af sengen og lavede kaffe til os.

Jeg smuttede i bad og imens støvsugede hun (nævnte jeg, at hun var uundværlig?!), så lejligheden så nogenlunde pæn ud inden brudepigerne ankom...

Klokken 10 kom de tre af mine fire brudepiger, mens den fjerde - efter aftale med Zillaen her, naturligvis :lol: - kom kl. 11. Derefter kunne vi komme i gang med at gøre mig klar :bunny_4:

Min ene brudepige satte mit hår og lagde min makeup, mens de andre hjalp med at gøre de sidste småting færdige (fx. at komme bånd på buketterne...).

En af de andre brudepiger ville have taget sit kamera med og taget "rigtige" billeder, men hun glemte det desværre, så det blev bare med mit eget kamera. Der er dog kommet nogle fine billeder ud af det alligevel :happy:

Vi startede med håret (jeg er især vild med pandehårstotten!):

post-58523-0-00110800-1375807516_thumb.j

Da håret er sat er det tid til makeuppen - tror min stakkels veninde synes jeg var lidt stressende, for jeg snakkede og grinede hele tiden, så hun måtte bede mig holde min k*** og sidde helt stille op til flere gange, så makeuppen blev pæn :oops:

post-58523-0-84042500-1375808058_thumb.j post-58523-0-79589200-1375808217_thumb.j

(det fylder lidt, det makeup der!)

Jeg er slet ikke nervøs mens der bliver "nusset" om mig, jeg hygger mig bare og er spændt!

Jeg har ikke 100% styr på tidsforløbet, men på et tidspunkt går den ene brudepige i netto og køber nogle småting til råkost, så vi kan få lidt let mad, og samtidig køber hun juice og Asti, så vi kan få mimosaer - det hører sig jo til :wink:

Det eneste der kan tyde på nerver, er at jeg ikke er sulten. Overhovedet!

Det er nu ikke atypisk at jeg ikke kan spise om morgenen, så det behøver ikke have noget med nerver at gøre...

Nå, men mine brudepiger tvinger mig til at spise en bolle med ost og en lille skål råkost med hytteost. Tak, piger :loveboard:

Så er der mimosaer!

post-58523-0-49975900-1375808494_thumb.j post-58523-0-80895500-1375808714_thumb.j

(og andet bobler...)

Klokken 13 ankommer serveringspigerne og skal have nøglen til forsamlingshuset - Kailee og to af brudepigerne går med derned: der skal sættes blomster på bordene (de havde stået i kælderen natten over, så de ikke visnede i varmen), kagen skulle i køleskabet og nogle småting skulle derned, så det havde de styr på så jeg kunne slappe af :)

Nå men :back2topic:

Brudens look er liiiiige ved at være plads... (dog volder halskæden lidt problemer :wink: )

post-58523-0-48610800-1375809180_thumb.j post-58523-0-57602300-1375809197_thumb.j

I mellemtiden er min (lettere nervøse - og meget fine) far ankommet og venter på sofaen...

post-58523-0-07616600-1375809267_thumb.j post-58523-0-91868300-1375809472_thumb.j

...og imens får bruden kjole på

Klokken er lige ved at være 13.20, hvor vi ville gå - kirken ligger i gåafstand af vores lejlighed og jeg skulle være der senest 13.35, så... Nu begynder jeg at mærke spændtheden - jeg vil bare gerne hen i kirken og sige JA!

Men inden vi tog afsted skulle jeg lige have et billede med min stolte far :heart:

post-58523-0-06058000-1375809538_thumb.j

Herefter er vi klar til at gå mod kirken...

post-58523-0-37224500-1375809550_thumb.j post-58523-0-40190400-1375809558_thumb.j

(fortsættes...)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor er det nogen fine billeder :)

Mange tak! :)

YEAH hvor har jeg bare glæder mig til beretning :cheerleader3::cheerleader3: :cheerleader3:

Hvor er det bare nogle fantastiske billede og du ser bare så smuk ud.. :a1221:

Elsker det hele... MERE MERE MERE :lol::lol: :lol:

Ih, mange tak! I er så søde, så godt I tager imod det :kiss:

Lyder fantastisk - fine billeder - glæder mig til at se flere! :)

Der kommer flere - og bedre! - billeder om snart :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer