SaschaH

Marc & Sascha - Vores allermest perfekte og skønne dag <3

33 indlæg i dette emne

Hvordan kan det både føles som en evighed og som om at det kun er få timer siden, at vores helt fantastiske perfekte

dejlige og skønne dag, bare er overstået. Gav det mening? :blush:

Nårh - Vil prøve at sætte lidt ord og billeder på dagen og dagene op til :)

Dagene op til fredag, var store hente dage. Blomster, mad, drikkevarer, lysestager og dækketallerkner skulle hentes rundt omkring. Det meste kunne vi stille hjemme ved svigerforældrene, i sær drikkevarerne fyldte godt til..

I følge kontrakten fik vi først feststedet kl 15 fredag, men ringede til dem og vi fik lov at komme når vi ville. Jo før vi kom i gang med at køre alt derover og dække borde, jo før kunne vi slappe af :biggrin: Det betalte sig også i sidste ende, for kl 14, var vi 99% færdige, og jeg kunne lige nå forbi kiropraktoren pga hold i lænden. Heldigvis fik han det løsnet :thumbsupsmileyanim:

Om mandag fik vi afbud fra min bedste veninde, som sad strandet i Afghanistan, som ikke kom hjem til tiden alligevel :boohoo:

Og om onsdagen fik vi afbud fra min mors moster og hendes mand, pga mandens mor lå for døden.

Så i alt 3 afbud - dette gav noget værre bævl i bordplanen, men det lykkedes at få det hele til at gå op til sidst. Maden kunne vi dog ikke nå at afbestille..

Fredag

Svigermor, en veninde og jeg kørte sammen til feststedet og begyndte at stille borde op og ordne andre småting inden H2B, hans ene forlover og svigerfar kom med ALT vi skulle bruge - og så gik det hele bare helt vildt hurtigt.

Vi fik båret det hele ind og sat lidt i orden. Kl 11 kom min far med frisk frugt fra Bazaren i Odense som blev lagt på køl.

Min far er tjener, så han viste an med bordopdækning og så fulgte vi andre ellers bare trop med bestik, glas og det hele :)

Lige pludselig stod der bare det flotteste bord - lige som vi gerne ville have det. Enkelt, stilrent, klassisk og bare smukt!

Kl 14 kørte min far, mig og min veninde ind til byen - jeg måtte haste til kiropraktor og få knækket lænden på plads :(

Men derefter havde vi faktisk bare hyggetid, og fik paradisIS og nød det gode vejr.

Vi bestilte bord på min yndlings restaurant - bare mig og min veninde, vi magtede overhovedet ikke at lave mad.. hehe

På feststedet skulle H2B, hans forlovere og deres kærester overnatte - 2 af forloverne og deres kæreste kommer fra København. De grillede sammen med min far, og var ved stranden og bade.

Efter mig og min veninde havde spist, blev vi enige om at køre over med en stor spand is til os alle sammen. H2B og hans ene forlover var i Esbjerg for at hente kagen, så de gik glip af isen, og havde egentlig også sagt farvel til H2B..

Da vi havde spist is, kørte mig og min veninde hjem og jeg tog et langt bad og fik scrubbet og barberet ben.

Faldt overraskende i søvn til House omkring 23:30, sov til kl 08:30 - vågnede kl 4 og kl 6. Men så måtte jeg åbenbart ikke sove mere :huh: hehe

Lørdag fortsættes...

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lørdag..

Jeg ville lige have uploadet lidt billeder fra min tlf via dropbox - men de fylder for meget :(

Vi stod op ca 8:30, så kunne vi nå i bad og lave lidt lækker morgenmad, der kom en veninde og de to forlovere's kærester og spiste sammen med mig og min veninde.

Jeg var SÅÅÅ rolig, måske jeg mest syntes det hele bare var surrealistisk at det var I DAG!!! Tøserne var helt oppe at ringe, tror de var mere nervøse og spændte end mig :wink: hehe. Fik både spist æg, bacon, brød, melon osv osv. mmmm...

Jeg skulle lige have styr på buketten, som jeg selv havde bundet om fredagen og så gav jeg pigerne brystbuketter med tilbage til drengene.. Og så skulle jeg ned til frisøren sammen med min veninde kl 11:30 - hun stressede MEGA meget. Det var lidt sjovt. Vi kom ned til frisøren og havde en flaske asti med vi lige kunne skåle lidt med. Fotografen stod dernede og var klar til at forevige forvandlingen - haha.

Der var afsat 2 timer til hår og make up, alligevel blev vi næsten 25 min forsinket - men hold k**t vi blev smukke!!! :blush: hihi

Men så skulle vi også hjem og have tøj på. Jeg skulle hentes 14:30 og min veninde skulle køre lidt før, for at stå klar til at rette kjolen ud når jeg kom..

Jeg nåede lige en drikkeskyr og tisset af inden kjolen skulle på. Stadig ingen nerver - overhovedet :blink: ?!?!

Pludselig stod min chauffør i stuen (min svoger) og var selv så fin i tøjet.

Vi fik sendt min veninde afsted med alle mine ting, pånær buket og min lille clutch. Da vi kom ud, var der en fin lille æresport - altså to krukker roser og et hjerte over døren :biggrin:

På vej hen til bilen, spurgte han om jeg var til foran eller bagved - var færdig af grin. Han nåede lige at rette sig selv - om jeg ville sige foran eller på bagsædet. Blev enig med mig selv om at der nok var bedst plads foran..

Temperaturen var egentlig perfekt - men i den kjolen KOGTE jeg.. Så fuld blæs på air con, kunne lige løfte op i ringen i skørtet og fik blæst benene godt igennem. haha

Vi var i mega go tid, så vi kørte 80 km/t på motorvejen og endte alligevel med at måtte holde ind på en sidevej, hvor vi kunne se og høre kirken. På sidevejen sad en ældre dame og solgte kartofler, løg og æg - hold op hvor hun bare gloede. :huh: hehe

Stadig ingen nerver eller nervøsitet :o

Præsten havde sagt at vi skulle være der 14:55. Så kunne vi også høre klokkerne og vi trillede ind på pladsen foran indgangen, hvor fotografen, min veninde, min far og to kirketjenere stod klar.

SÅ kom spændingen og glæden virkelig - da jeg så min far og han sagde at jeg var så smuk, kom tårene bare trillende. :boohoo: Min veninde rettede slæbet til inde i våbenhuset og kirketjeneren spurgte om jeg var klar. Tog en dyb vejrtrækning og nikkede - musikken var lige gået i gang, da de åbnede dørene og jeg fik øje på alle sammen der hurtigt rejste sig op og størstedelen af tøserne stod og hulkede lidt.. :heart:

Jeg husker på ingen måde musikken ?!? - Præsten havde sagt til os at vi måtte give hånd når jeg kom op inden jeg skulle sidde ned - det var jeg vist ligeglad for, jeg gav H2B et kindkys. hihi

Jeg fik sat mig ned på stolen, da jeg opdagede at alle folk stadig stod op. Fik rejst mig meget hurtigt op igen - men præsten gav tegn til at vi 4 gerne måtte sætte os.

H2B fik visket at jeg så meget smuk ud og at kjolen var godkendt :loveshower: Så sang vi: I blev skabt... Eller nærmere, det gjorde de to kirketjenere og præsten næsten selv. haha

Mener det var herefter præsten snakkede om noget i biblen, og så sang vi: Sorrig og glæde de vandre til hobe. Så snakkede præsten til os, om styrketræning, om at sige hvad man mener og tænker, om at se os som en enhed og forskellige styrker og svagheder. Meget fin tale :)

Flere gange måtte min far sende kleenex videre til mig. Selvom jeg var holdt op med at græde, blev næsen bare ved med at løbe..

Så blev vi kaldt til alter - og tilspurgt. Det gik så ubeskriveligt hurtigt - vi sagde ja, H2B fik efter meget masen sat ringen på min meget hævet finger, og så var vi gift!!!! :a1221:

Vi havde forsøgt mange gange at forklare vores fædre, hvordan de skulle flytte sig på stolene, men alligevel gik det galt.

Så sang vi: Det er så yndigt.. Præsten sagde tillykke og vi fik vores vielelsesattest og skulle nu gå ud som HR & FRU!!!

Husker ikke rigtigt noget fra udgangen :td:

Fortsættes....

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi kom ud i det smukkeste solskinsvejr og ret hurtigt kom de første gæster og ønskede tillykke. De stillede op i en halvcirkel omkring os og så vidste vi godt hvad klokken havde slået - RIS-TID.. Vi havde begge ris OVERALT. Og de blev ved. og de blev ved...

Da de endelig sluttede, bad vi om at stille op til et kongebillede foran kirken, men pga lyset blev det fra den ene langside på kirken, så måske det ikke helt får den effekt vi gerne ville have.. :(

Gæsterne kørte ned på feststedet, hvor en af H2B's kollegaer er barista og havde givet os kaffe i gave, så han stod med de helt store maskiner og lavede lækker kaffe - derudover med frisk frugt, kage og asti. Desværre var så der dyr, der satte sig på frugten :td: Men tror det meste nåede at blive spist inden.

Vi (mig, H2B, fotografen og en veninde) kørte ned i skoven hvor vi skulle tage billeder..

(Sætter billeder ind når vi får dem fra fotografen i stedet for at forklare mere herfra)

Vi ville gerne hurtigt tilbage til gæsterne, så vi kunne nå at hygge lidt mere med dem inden vi skulle til bords. Vi skulle også have taget billede med vores familier. Der fløj mega mange dyr rundt, men alle sagde at ikke var nogle der stak. LØGN!

Blev stukket af en hveps da vi stod og fik taget familiebillede :(:(:( AV! Sidst jeg blev stukket fik jeg et ret kraftig allergisk reaktion.. Der gik heller ikke mange minutter før jeg var rød/lilla på et tallerken-stort område midt på låret.

Heldigvis havde kokken en antihistamin og en suger, så det hjalp lidt - men sad med en ispose på (Havde shapewear med lår, som posen lige kunne sidde fast i) under det meste af middagen, det var det eneste der lindrede smerten..

Vi fik selv lidt koldt at drikke og jeg fandt ud af at komme på toilet alene. :) Lidt tid til at åbne gaver fik vi også, og hold da op et gavekort - vi fik så mange lækre (og alt for dyre) gaver.

Et lille udpluk af gavelisten:

Penge, Georg jensen damask tæppe, 5 global knive, 2 royal copenhagen mega mussel salatskål og stor kande, 12 hvid riflet middagstallerkner, 12 hvid riflet dybe tallerkener, 1 muuto lamper, stelton ur, stor rejsekuffert osv..

Det var virkelig begrænset hvad vi skulle bytte af det, men min far som gav os de 24 tallerkner havde betalt fuld pris i en isenkram, og dagen efter havde de 25% rabat i kop og kande. Så vi fik pengene tilbage og købe det hele igen med 25% rabat og kunne få 10 frokosttallerkner oveni :biggrin:

Ca, 18:10 blev vi kaldt til bords af toastmaster :)

Fortsættes....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det her er en beretning jeg bare har set frem til... Uh, hvor jeg glæder mig til at læse og se mere

Da jeg sad nede ved frisøren og hun satte det smukke headpiece på, gik der bare et sus i maven på mig - Jeg var så glad og lykkelig for at have valgt det i stedet for slør eller andet pynt - Det var det helt rigtige for mig!!! Tror stort set alle kommenterede på det og syntes det var så smukt!! :a1221:

Tusind tak!!!!! :heart:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Middag og talerne...

(Kan lige nå en smule mere beretning inden vi skal ud med tøjet til rens og forbi med bilen til rep. inden vi rejser i nat)

Vi bød kort velkommen og præsenterede tjenere og fotografen. Så fik vi serveret en lækker apetizer bestående af: Melon, sortfodsskinke og lidt salat.

Det var rigtig lækkert og smagte virkelig godt - kunne sagtens have spist 3 af dem hvis der havde været plads i kjolen :)

Så kom den første tale - Den var fra min far. Han nåede ikke at sige mange ord før tårene trillede igen :blush: Men han holdt en rigtig smuk tale til os.

Han sagde efterfølgende at han ville have nævnt min mormor og farmor, som døde for hhv 5 og 4 år siden - men det kunne han ikke alligevel, det var simpelthen så hårdt for os begge, men han sagde at de ville have været så stolte og de nok sad på en sky og sendte en masse kærlighed :boohoo:

Næste tale var for toastmasteren/forlover - H2Bs rigtig gode ven fra Kbh. Han holdte også virkelig en fin tale, bl.a. om hvor loyal H2B er som ven, og hvor heldig vi begge var, for at have fået hinanden og han glædede sig til mange flere dejlige stunder sammen :thumbsupsmileyanim:

Lige pt. er middagen og talerækkefølgen lidt rodet i mit hovedet - håber at få lidt mere styr på det når jeg ser billeder :unsure: hehe

Der var også 11 taler mener jeg - ud af 40 gæster, det er alligevel en go del :wink:

Dernæst mener jeg at vi fik serveret forretten - Også virkelig lækker! Laksebombe med tigerrejer og mascapone-creme, salat og brød. Mmmmm

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ihhhh Sascha hjertelig tillykke med brylluppet <3 <3 <3

har lige vist Regitze billedet af dig, hendes kommentar rørte mig; mor min Sascha er bare det smukkeste jeg har set :7himmel: hun er en prinsesse der bliver gift med kongen :loveshower: og så slutter hun af med at sige mor jeg savner faktisk Sascha.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ligger ved poolen og smelter snart væk i 35 graders varme - men hold op hvor vi nyder bare at slappe af og bare være sammen :)

Jeg er på mobilen, så derfor bliver det nok nogle lidt mindre indlæg - men vil prøve at fortsætte en smule alligevel :)

Tusind tusind tak for alle Jeres kommentarer, dejligt at nogle vil høre/læse om vores dejlige dag :)

Efter forretten var der flere taler, husker ikke præcist rækkefølgen. Men bl.a min lillebror (21 år, meget usikker og gik ned med depression sidste år) han kunne bare talen udenad og det var så flot af ham, at han bare kunne stille sig op foran os allesammen!! :) var en meget stolt søster <3

Gommens søster holdt også tale. Hun havde fundet et digt som Marc havde skrevet til hende en aften hun skulle til fest og alligevel var lidt trist. Han var 12 da han skrev det og lagde det på hendes pude.

Husker det ikke præcist, men noget med at hun var sød, godt kunne lide medister og slå et godt højreslag. (Kan godt se det ikke lyder sjovt her, men hold op hvor folk grinede) hun havde scannet det ind, så alle kunne se det.

Efter digtet talte hun lidt mere personligt til os, det var også en rigtig sød og rørende tale :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det lyder som et dejligt bryllup! Glæder mig til at se fotografens billeder :-)

Btw, hedder din lillebror Oliver?

Er også snart ved at sprænge af spænding! :)

Ja det gør han - kender du ham? :)

Ja, jeg havde ham i engelsk sidste år, i første HF - det er da lidt pudsigt :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer