Bride_to_be

Pandebånd eller bøjle?

8 indlæg i dette emne

Der må være god hjælp at hente herinde, for en som mig, der ikke normalt ikke er god til hverken hår pynt eller frisurer! 😊

Jeg skal jo til at have styr på tilbehøret til den store dag. Jeg vil meget gerne have et headpiece forrest på hovedet, så der er plads til et evt. slør. Jeg har kigget på Etsy og der er et væld af smukke sager! Jeg kan bare ikke finde ud af, hvad der er bedst. Kan et pandebånd sidde godt en hel dag? Jeg tænker lidt, at det jo er glat stof eller stikker man hårnåle i nogle steder eller hvordan? Og hvordan er det lige med en hårbøjle, kan man gå ud fra at alle kan passe til ens hoved? Jeg tænker det ikke vil være rart en hel dag med noget der evt. strammer eller sidder for løst... Måske mærkelige overvejelser, men vil gerne have hjælp 😄

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige hvad jeg ved af erfaring. Når jeg laver pandebånd er det som regel med et smalt elastisk bånd bag ved eller hvis det er en fairy crown et smalt silkebånd. Det holder fint en hel aften

Mht hårbøjler kan man bøje dem lidt ud eller ind hvis de er af metal (og deter en del af dem). Hvis de bliver gemt lidt ind i frisuren holder håret samtidig på dem, så der vil heller ikke være problemer der. Er det megettungt hårpynt kan frisøren lige bruge nogle ekstra nåle til at holde det hele på plads

Kh

Lena

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Miss Lena har lavet et hårsmykke til mig, som sidder på et elastisk velour-hårbånd. Jeg kan nemlig ikke holde de der metalhårbøjler ud - de har en tendens til at give mig hovedpine. Min frisør havde intet problem med at få hårbåndet til at sidde i prøvefrisuren, og jeg har gået rundt med det herhjemme i 4-5 timer for at prøve om det ville blive siddende. Der var ingen problemer - og det var vel at mærke i glat hår, når først der kommer krøller og hårlak ind i billedet, så skal det nok blive siddende!

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der må være god hjælp at hente herinde, for en som mig, der ikke normalt ikke er god til hverken hår pynt eller frisurer!

Jeg skal jo til at have styr på tilbehøret til den store dag. Jeg vil meget gerne have et headpiece forrest på hovedet, så der er plads til et evt. slør. Jeg har kigget på Etsy og der er et væld af smukke sager! Jeg kan bare ikke finde ud af, hvad der er bedst. Kan et pandebånd sidde godt en hel dag? Jeg tænker lidt, at det jo er glat stof eller stikker man hårnåle i nogle steder eller hvordan? Og hvordan er det lige med en hårbøjle, kan man gå ud fra at alle kan passe til ens hoved? Jeg tænker det ikke vil være rart en hel dag med noget der evt. strammer eller sidder for løst... Måske mærkelige overvejelser, men vil gerne have hjælp

Hvis man evt gerne ville have bindebånd i stedet for hårbøjle, kunne man evt sy en lille kam fast inde under headpieces, for et holde det stabilt fast på hovedet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det første billede er fra en kjoleprøvning. Det er ikke noget fantastisk billede, men det viser størrelsen af hårpynten (og båndet er ret tydeligt, eftersom håret ikke er sat) og også hvordan det slet ikke er i kontakt med sløret. Nu har jeg så også valgt et smalt slør i kun ét lag.

På billede to får du måske et bedre indtryk af pyntens størrelse og placering.

408517_10151605322052855_193898848_n.jpg


14036_10151552095342855_207477345_n.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer