elisamus

Hvordan holder man prisen nede?

42 indlæg i dette emne

Hej bk.

Jeg er helt forelsket i dette forum og er allerede afhængig hvordan man det kommer til at gå når jeg begynder i skole igen...nå men tilbage til hvad jeg vil spørge om - hvordan holder man priserne nede når man skal holde bryllup. Vores budget ligger 40-50.000. Må lige nævne at vi bor i Nordjylland inden jeg kommer videre. Vi forventer at invitere 65 gæster

Vi vil gerne holde det sådan lidt have bryllup med afslappet stemning hvor både børn og voksne er inviteret.

Vi holder det hjemme men vil leje telt, bord, service.

Jeg er kommet frem til at blandt DIY projekterne bliver invitationerne, menu kort, kirke program, fauvor boxes som vil være bordkort. Og så vil min mor lave bord dekorationerne da hun er super god til dette.

Fotografen er en bekendt/gammel ven men vi ved ikke hvad han tager for det.

Mad der vil vi gerne have kold forret der bliver serveret, buffe som hoved ret og bryllups kagen som dessert ( har en kage veninde som vil lave den for 30-40 kr pr person) men synes stadig at maden ligger i 20.000 kr klassen.

Nåh jo vil vil servere kransekage og champagne og masser af frisk frugt når gæsterne kommer fra kirken.

Transporten fra kirken er gratis da det er vores 2 heste vil skal ride hjem på (vi bor 1 km fra kirken og festen holder vi hjemme på vores græs ridebane)

Musik ville jeg gerne ha band men det blir nok en dj for 14-20.000 for musik passer bare slet ikke ind i vores budget.

Ringe skal være guld men selv 8karat koster op mod 5000, fra Aagaards mærke living together som vores forlovelses ringe er fra bare i sølv...

Brude kjolen bliver nok fra Luca bride oulet hvor der er indsyet bh i kjolerne og det elsker jeg....

Puh det blev langt men havde lidt brug for at komme ud med lidt luft, men kom med alle jeres ideer til hvor man kan sparer lidt....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dj'en kan spares med en jukebox

Kjolen kan også købes brugt, eller som du gør på en outlet ( Vær opmærksom på at skrædderen kan være dyr hvis den er for lang, kort , lille , stor )

udover det er der evt hårpynt, sko, underskørt osv du skal være opmærksom på.

Vær også opmærksom på at DIY hurtigt også kan blive dyrt. så hvis du skal lave alle de ting, så forenkel dem og køb ind i evt tiger og søstrene grene (billigt pap.) ( ved ik hva i har derovre) er selv fra sjælland.

Mit bedste råd er at overbudgettere posterne. Der er sikkert udgifter i ikke lige fik tænkt på

Vi startede også på 4-50.000 i budget, men vi er nået over de 100.000 og skal giftes her til september.

Ved ikke om du kunne bruge noget af det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jukebox er vi blevet rådet imod - så er en dj bedre, og koster formentlig ikke mere.

Når jeg læser "havebryllup", så tænker jeg automatisk "budgetdræber", for det er virkelig noget, der løber op - så skal man leje ALT. Det kan gøres meget meget billigere i et forsamlingshus, og til 65 personer skal man nok kunne finde noget fint til en pris, der er noget mere budgetvenlig, og som stadig kan være super flotte omgivelser. Medmindre I selvfølgelig kender nogen, I kan låne telt, borde, stole, service osv. osv. osv. af.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jukebox er vi blevet rådet imod - så er en dj bedre, og koster formentlig ikke mere.

Når jeg læser "havebryllup", så tænker jeg automatisk "budgetdræber", for det er virkelig noget, der løber op - så skal man leje ALT. Det kan gøres meget meget billigere i et forsamlingshus, og til 65 personer skal man nok kunne finde noget fint til en pris, der er noget mere budgetvenlig, og som stadig kan være super flotte omgivelser. Medmindre I selvfølgelig kender nogen, I kan låne telt, borde, stole, service osv. osv. osv. af.

Der er jeg faktisk utrolig enig omkring det med "budgetdræber"

Der er også rigtig meget arbejde i det. Og en af grundene til vi har valgt at bruge mange flere penge er fordi vi ikke gider lave noget selv.

Udover invitationer, menukort osv.

Et forsamlingshus er en utrolig god løsning.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor mellem Nibe og Løgstør.

Ja vi kan leje Farstrup forsamlingshus for ca 1700 kr, men det vil bare ikke være det samme og give den samme stemning. Plus meget af familie har ikke set hvor vi er flyttet hen (vi overtog den gård som vi lejer d. 1/7 2012) så det er oplagt at have det hjemme på vores græs ridebane.

Det skal lige nævnes at min mor kommer fra polen og derfor vil der være polske gæster så talerne bliver holdt på dansk og polsk. Kan man forlange at gæsterne sender deres taler til toastmasteren en måned før selve bryllupet fordi de skal oversættes til polsk?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dit spm. gik på, hvordan man holder omkostningerne nede, så hvis I insisterer på at holde det i telt hjemme, så ville jeg nok gå efter at låne så meget som muligt, og så få noget stemning ved at ikke alle stole, tallerkener osv. er ens. Det har også en personlig charme.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dit spm. gik på, hvordan man holder omkostningerne nede, så hvis I insisterer på at holde det i telt hjemme, så ville jeg nok gå efter at låne så meget som muligt, og så få noget stemning ved at ikke alle stole, tallerkener osv. er ens. Det har også en personlig charme.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dit spm. gik på, hvordan man holder omkostningerne nede, så hvis I insisterer på at holde det i telt hjemme, så ville jeg nok gå efter at låne så meget som muligt, og så få noget stemning ved at ikke alle stole, tallerkener osv. er ens. Det har også en personlig charme.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmmm så går der nok for meget bridezilla i mig til at det vil ske så vil jeg hellere få et dyrere bryllup og evt låne i banken hvis det er nødvendigt (altså hvis det er 10.000 der mangler). Jeg har lige afdraget 38.000 over 13-14 måneder til trods for jeg er på su, nu er jeg endelig gæld fri så der kan spares op til brylluppet. Men derfor synes jeg stadig at 50.000 er meget og jeg vil ikke bruge 100.000 på mit bryllup så vil jeg gemme pengene til noget andet.

Ps. Min mor har snakket om at hun evt vil give mig mi. Kjole og prinsen var lige meget.... Nu må vi se hvad Luca bride oulet har til januar... ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man kan sagtens holde prisen rimeligt nede:)

Vi havde en en ven af familien ude og lave mad (han er ikke kok men har tidligere taget ud og lavet mad til selskaber).

Jeg vil på det kraftigste anbefale egeart. Jeg havde set en ring fra mærket scrouples men den kostede 3600,- jeg beskrev ringen for egeart og han lavede den til 2800,- det er altså noget der kan mærkes. Og så kan I få ringene præcis som I ønsker<3 Det skal nævnes at jeg bor på Sjælland og al vores korrespondance er forgået problemfrit over mail:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vil også indskyde at et hjemme-bryllup er en "sluger".. Simpelthen et stort sort hul!

Med mindre man er til miks af lånt og evt sammenskuds menu og den slags i stil med "nede på jorden havefest", dine drømme koster desværre nok en del.. Du har hurtigt lejet for 10-15-20.000 i borde, stole, duge, service, toiletvogn (et toilet er ikke nok med 60 gæster) osv...

Vi droppede det selv og flyttede det til til en lille kro og sparer nu mange mange penge :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan sagtens holde prisen rimeligt nede:)

Vi havde en en ven af familien ude og lave mad (han er ikke kok men har tidligere taget ud og lavet mad til selskaber).

Jeg vil på det kraftigste anbefale egeart. Jeg havde set en ring fra mærket scrouples men den kostede 3600,- jeg beskrev ringen for egeart og han lavede den til 2800,- det er altså noget der kan mærkes. Og så kan I få ringene præcis som I ønsker<3 Det skal nævnes at jeg bor på Sjælland og al vores korrespondance er forgået problemfrit over mail:)

Jeg mener også helt klart at der er penge at spare ved at vælge Ege Art - bor selv oppe ved Frederikshavn og det meste af vores korrespondance forgik også via mail og så var vi nede hos ham en enkelt gang fordi vi alligevel skulle til Fyn. Vi har to gange modtaget modeller af vores ringe for at være sikker på at få det vi gerne ville have :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ved bryllup på en ridebane, er i også nødt til at tænke på udgifter til leje af telt med gulv og teltvarmere, august i danmark kan jo være våd og kold!

I har ikke en lade ell, hvor i kunne dække op? I skal også tænke på nem adgang til og fra køkken for serveringspiger og mad, samt nem adgang til toilet, især hvis der kommer nogle ældre gæster der er gangbesværede.

Vi sparede en del ved at hente øl, vin sodavand og siritus over grænsen.

Vi lavede i øvrigt selv forret og hovedret og fik kun hovedretten udefra.

Ikea og genbrugsen er din ven, billige lys, stager mv.

Jeg fandt i øvrigt ud af at det kostede det samme at leje duge, som det gjorde at købe dem på udsalg i jysk.

Vi havde 3 unge piger i køkkenet, og selvom de kostede næsten det samme som maden var de alle pengene værd.

Du kan se mit budget i bunden af min beretning, se evt link i min signatur.

Vi endte med at holde 2 dage for i alt ca. 40 personer for 28.000.

Håber at du kunne bruge lidt af mine input!

Mht talerne, så synes jeg at i kan ønske det, men det er jo ikke alle der er så velforberedte at de har talen klar en hel måned i forvejen, og det vil måske imo også lægge en dæmper på improviserede indsalg på dagen.

Held og lykke med planlægningen!

Vh Lene

Redigeret af Leras
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej bk.

Jeg er helt forelsket i dette forum og er allerede afhængig hvordan man det kommer til at gå når jeg begynder i skole igen...nå men tilbage til hvad jeg vil spørge om - hvordan holder man priserne nede når man skal holde bryllup. Vores budget ligger 40-50.000. Må lige nævne at vi bor i Nordjylland inden jeg kommer videre. Vi forventer at invitere 65 gæster

Vi vil gerne holde det sådan lidt have bryllup med afslappet stemning hvor både børn og voksne er inviteret.

Vi holder det hjemme men vil leje telt, bord, service.

Jeg er kommet frem til at blandt DIY projekterne bliver invitationerne, menu kort, kirke program, fauvor boxes som vil være bordkort. Og så vil min mor lave bord dekorationerne da hun er super god til dette.

Fotografen er en bekendt/gammel ven men vi ved ikke hvad han tager for det.

Mad der vil vi gerne have kold forret der bliver serveret, buffe som hoved ret og bryllups kagen som dessert ( har en kage veninde som vil lave den for 30-40 kr pr person) men synes stadig at maden ligger i 20.000 kr klassen.

Nåh jo vil vil servere kransekage og champagne og masser af frisk frugt når gæsterne kommer fra kirken.

Transporten fra kirken er gratis da det er vores 2 heste vil skal ride hjem på (vi bor 1 km fra kirken og festen holder vi hjemme på vores græs ridebane)

Musik ville jeg gerne ha band men det blir nok en dj for 14-20.000 for musik passer bare slet ikke ind i vores budget.

Ringe skal være guld men selv 8karat koster op mod 5000, fra Aagaards mærke living together som vores forlovelses ringe er fra bare i sølv...

Brude kjolen bliver nok fra Luca bride oulet hvor der er indsyet bh i kjolerne og det elsker jeg....

Puh det blev langt men havde lidt brug for at komme ud med lidt luft, men kom med alle jeres ideer til hvor man kan sparer lidt....

Jeg er sikker på, at I sagtens kan holde et bryllup for de penge :)

Vores koncept er lidt anderledes, vi valgte at holde det på restauration (et hyggeligt og billigt lille sted) og skal give 470,- pr. couvert inkl. drikkevarer i 7 timer. Hvad der så kommer ved siden af betaler vi for pr. genstand. Det inkl. sodavand, øl og vin.

Du må gerne se vores budget her:

Brudekjole i alt med tilbehør kr. 10.600,-

Tøj og smykker til brudepige kr. 875,-

Smykker til bruden kr. 750,-

Tøj til brudgom ca. kr. 5.000,-

Brudebuket + brudepige buket og 3 knaphulsblomster kr . 1.200,-

Pynt til kirken kr. 150,-

Transport fra kirke til feststed kr. 2.300,-

Mad og drikke i 7 timer for 37 personer kr. 17.390,-

Musikken er en DJ fra 18 - 02 kr. 4.500,-

Fotograf fra gæster ankommer ved kirke til efter brudevals kr. 6.000,-

Hår og makeup for brud og brudepige kr . 1.300,-

Overnatning på hotel på bryllupsnatten kr. 700,-

Vielsesringe i titanium med 3 små diamanter i min kr. 2.400,-

Bryllupskage kr. 925,-

Gæstebog kr. 190,-

Invitationer, bordkort mm. DIY kr. 1.200,-

Digitalkameraer til at sætte på 4 borde kr. 600,-

Det bliver jo så rundt regnet kr. 56.080,- men jeg kunne sagtens have sparet nogle flere ting væk. Vores budget lå på kr. 35.000,-

Ud af det regnestykke kan vi trække de 5.000,- fra til gommens tøj, for det ville hans mor gerne give. Brudepigens tøj og smykker har min svigermor også givet os, så vi er nede på at have brugt ca. 50.000,- selv. Jeg kunne snildt have sparet på både kjole, transport osv. som du jo også skriver at I ikke skal give noget for - så det er slet ikke urealistisk det budget I har :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Et af de steder, hvor vi har sparet meget er på musikken.

Vi har nemlig lavet vores egen playliste på computeren. Den bliver sat til et anlæg. Vi har afprøvet det, og det lød rigtig godt.

Vi har også sparet på blomsterne i kirken. Vi fandt nemlig ud af, at der var to andre par, der skal giftes samme dag i samme kirke. Så vi tog kontakt til dem og slog os sammen om udgifterne til kirkepynten.

Min forlovedes jakkesæt blev købt på udslag og min brudekjole er købt brugt. Man kan slet ikke se at den har været brugt én gang. Min underskørt købte jeg på den blå avis (dba.dk)

Vi ønskede os ting til brylluppet i julegave. F.eks. fik vi flere gavekorts til Panduro hobby. Så vi kunne købe materialer til invitationer. Min kæreste fik et flot læderbælte til hans jakkesæt og min kæreste gav mig de smykker, jeg gerne vil bære til brylluppet.

Bryllupsrejsen købte vi også på udslag og har valgt og tage til Budapest, hvor man får rigtig meget for pengene.

Håber det er nogle ideer I kan bruge. Rigtig meget held og lykke med planlægningen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også fået lavet vores vielsesringe ved Egeart, hvor vi selv havde guld og lille sten til min ring med. Vi har givet 1900 kr for 2 meget smukke ringe! :-)

Min brudekjole købte jeg til Lillys lagersalg, som de holder i oktober måned i Vejle. Den er fra en ældre kollektion og jeg fik den til 1000 kr og underskørt til 200 kr!

Min kommende mands tøj er også fra Lilly, købt på tilbud med bukser, jakke, skjorte, vest, slips og bælte for 1100 kr.!

Så jeg mener man sagtens kan spare nogle penge ved at holde øje med udsalg og andre "billige" tiltag. Det gør jo i hvert fald ikke brylluppet mindre stort og dejligt :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holder bryllup for 80 gæster til omkring 70.000 kr. (min kjole er blevet betalt i det beløb)



Vi kunne have sparet 1000 kr. på tøj til brudebørn


Drikkevarer, vi har købt dyrere øl og spiritus i Tyskland, vi kunne have undværet spiritus og købt billige øl


Vi får en grafiker til at lave bordkort og bordplan, her kunne vi have sparet 1000 kr.


Kørsel fra kirke, her kunne vi have sparet 1000 kr.


Min kommende mands tøj kostede 5000 kr., det kunne vi have købt billigere....



Så jeg mener ikke det er noget problem.... Dog mener jeg også ideen om at holde festen hjemme er "farlig" - og pas på med alt for mange DIY projekter - mange bække små.....



God fornøjelse, du går en fed proces i vente...


0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dj'en kan spares med en jukebox

Nu har jeg selvfølgelig svært ved at være objektiv på den front men skulle man spare DJ'en væk ville jeg da klart anbefale en computerløsning fremfor en jukeboks. Der kan man bedre styre musikken så det ikke ender i rent anarki hvis der er nogle som er meget aktive med hensyn til at bestille musik.

Men hverken jukeboxen eller computeren kan lave musik til de festsange der kommer og lade musikken følge stemningen i selskabet. De kan jo ikke tænke selv. Derudover løber det hurtigt op i lejepris hvis man vil have noget ordentligt udstyr eller ønsker noget lys på gulvet.

I forhold til en bandløsning er det udover prisfaktoren og det at det er live, hvad ingen kan konkurrere imod, værd at bemærke at det er de færreste bands der spiller en hel bryllupsfest. Nogle spiller kun 2 sæt. Andre slutter måske ved 1-2 tiden og så skal man finde på en alternativ løsning hvis festen ikke skal slutte der.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holdt havefest hjemme, men med den store fordel at telt (som ikke var særlig pænt), borde, stole og gulv var gratis, da svigerfar ejer det hele med nogle venner. - og vi har 3 toiletter i huset, så vi skulle ikke leje en toiletvogn

Søstrene grene var en top leverandør til vores diy - og så havde jeg en del i gemmerne, bla. kaligrafisæt, silkebånd osv. (vi brugte under 500 på diy)

Vi købte billige dunilin servietter, balloner, topfigur, saft til slushice osv. på ballonsalg.dk

duge (lagner) til både borde og siderne i teltet, glas (5 forskellige til ialt 60 personer), paptallerkener (4x60) i IKEA - vi kom af med under 2000

blomster blev sparret væk, da vi lagde efeu på bordene i stedet.

havemøbler i træ lånte vi - ligeledes stor Pavilion til om eftermiddagen

receptionsmaden var sandwiches med forskelligt fyld, vandmelon, grøntsagsstave, guacamole, hummus og tzatzike - kostede under 500

vi lånte en slushicemaskine og fadølsanlæg - svigerfar er ølmand og gav øllet

kjolen var brugt - 900 kr

drikkevarer blev købt i Tyskland - for 8000 ialt - og vi havde over halvdelen tilbage

maden kostede os samlet set ca. 7500 inkl kok - dog skal det siges at kvinderne i min familie lavede et kæmpe dessertbord og det gjorde de kvit og frit

Musikken var 3 forskellige playlister lavet på spotify og det fungerede bare upåklageligt. (en til om eftermiddagen, en til under middagen og en til abefest - alle tre med hensynstagen til de forkellige aldre, musiksmag osv) Det kan anbefales. og det kostede ikke en dyt.

Det kan sagtens lade sig gøre at holde det nede, men det er nok en rigtig god ide at tjekke markedet ud for priser nu, så i kan få det bedste tilbud på telt, gulv, borde og stole :)

og tilbyder nogen sin hjælp, så er det med at sige ja tak :) - hjælp til opstilling af telt og ikke mindst nedtagning, rengøring af huset - med al den renden frem og tilbage der kan blive når der skal stilles op osv er en gulvvask tiltrængt :) osv osv. :)

vi brugte ca. 25.000 - mener det var under- på reception og fest til... bum bum... var det 48 personer??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor mellem Nibe og Løgstør.

Ja vi kan leje Farstrup forsamlingshus for ca 1700 kr, men det vil bare ikke være det samme og give den samme stemning. Plus meget af familie har ikke set hvor vi er flyttet hen (vi overtog den gård som vi lejer d. 1/7 2012) så det er oplagt at have det hjemme på vores græs ridebane.

Det skal lige nævnes at min mor kommer fra polen og derfor vil der være polske gæster så talerne bliver holdt på dansk og polsk. Kan man forlange at gæsterne sender deres taler til toastmasteren en måned før selve bryllupet fordi de skal oversættes til polsk?

Mht talerne så vil det være en god idé at få dem oversat.

Vi holdte bryllup på Island i sidste måned, og hørte at mange af danskerne var kede af at de ikke kunne forstå de islandske taler.

Det var til gengæld et stort hit at toastmaster oversatte alt hvad hun sagde til dansk og Islandsk, ellers risikerer du at der sidder en del mennesker og keder sig. Har selv været med til et islandsk bryllup da jeg ikke forstod islandsk. Det var nok den længste aften i mit liv, gaab hvor kedeligt.

Så mit råd er: Sørg for at de danske/polske taler bliver oversat, og hvis i skal ha en toastmaster, så kunne det være en fordel med én som kunne begge sprog.

Redigeret af icelandic
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

leras. nej vi desværre ikke en lade vi kan bruge. vi har kun vores lille stald til vores 3 heste (2 store rideheste og en 1 års pony) og så ridebanen.

mange tak for alle jeres indput. den med Ikea er god at have i mente. specielt når der skal laves bordekorationer og andre små ting...

Jeg har allerede fået en god aftale med fotograf som er vores gamle ven (x til en ride veninde) og han tager kanone billeder, vi fik det til halv pris ( 3500,-) :cheerleader3:

Tommi-telt som udlejer har os en web shop så man kan se priser. Der kom jeg frem til at for 57 kvm telt (6*9 m mener jeg - ved ikke om det er stort nok til 65 gæster hvis der skal være buffe og danse gulv), bord, stole, lysekroner (6 stk), mni bar med fadøls anlæg,gulv, rød løber for 10.500 ink moms.

jeg har ikke tager service, bestik og glas med...

hvor meget skal man forvente hver gæst drikker?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej bk.

Jeg er helt forelsket i dette forum og er allerede afhængig hvordan man det kommer til at gå når jeg begynder i skole igen...nå men tilbage til hvad jeg vil spørge om - hvordan holder man priserne nede når man skal holde bryllup. Vores budget ligger 40-50.000. Må lige nævne at vi bor i Nordjylland inden jeg kommer videre. Vi forventer at invitere 65 gæster

Vi vil gerne holde det sådan lidt have bryllup med afslappet stemning hvor både børn og voksne er inviteret.

Vi holder det hjemme men vil leje telt, bord, service.

Jeg er kommet frem til at blandt DIY projekterne bliver invitationerne, menu kort, kirke program, fauvor boxes som vil være bordkort. Og så vil min mor lave bord dekorationerne da hun er super god til dette.

Fotografen er en bekendt/gammel ven men vi ved ikke hvad han tager for det.

Mad der vil vi gerne have kold forret der bliver serveret, buffe som hoved ret og bryllups kagen som dessert ( har en kage veninde som vil lave den for 30-40 kr pr person) men synes stadig at maden ligger i 20.000 kr klassen.

Nåh jo vil vil servere kransekage og champagne og masser af frisk frugt når gæsterne kommer fra kirken.

Transporten fra kirken er gratis da det er vores 2 heste vil skal ride hjem på (vi bor 1 km fra kirken og festen holder vi hjemme på vores græs ridebane)

Musik ville jeg gerne ha band men det blir nok en dj for 14-20.000 for musik passer bare slet ikke ind i vores budget.

Ringe skal være guld men selv 8karat koster op mod 5000, fra Aagaards mærke living together som vores forlovelses ringe er fra bare i sølv...

Brude kjolen bliver nok fra Luca bride oulet hvor der er indsyet bh i kjolerne og det elsker jeg....

Puh det blev langt men havde lidt brug for at komme ud med lidt luft, men kom med alle jeres ideer til hvor man kan sparer lidt....

Vores budget ligger på 25.000 til 35 mennesker, og vi har ikke umiddelbart nogen problemer i budgettet endnu. Vi har til gengæld også en del gode kontakter, lige fra mad til band, så vi sparer en del der. Vi har så også været nødt til at spare på brudekjolen, og derfor bestiller jeg en kina-kjole, og håber på den er god. Det er lidt et sats, men det giver plads til en masse andre ting vi gerne vil have. Det er den eneste måde jeg kan få drømmekjolen (kæmpe blondesag) og alt det andet. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holdt havefest hjemme, men med den store fordel at telt (som ikke var særlig pænt), borde, stole og gulv var gratis, da svigerfar ejer det hele med nogle venner. - og vi har 3 toiletter i huset, så vi skulle ikke leje en toiletvogn

Søstrene grene var en top leverandør til vores diy - og så havde jeg en del i gemmerne, bla. kaligrafisæt, silkebånd osv. (vi brugte under 500 på diy)

Vi købte billige dunilin servietter, balloner, topfigur, saft til slushice osv. på ballonsalg.dk

duge (lagner) til både borde og siderne i teltet, glas (5 forskellige til ialt 60 personer), paptallerkener (4x60) i IKEA - vi kom af med under 2000

blomster blev sparret væk, da vi lagde efeu på bordene i stedet.

havemøbler i træ lånte vi - ligeledes stor Pavilion til om eftermiddagen

receptionsmaden var sandwiches med forskelligt fyld, vandmelon, grøntsagsstave, guacamole, hummus og tzatzike - kostede under 500

vi lånte en slushicemaskine og fadølsanlæg - svigerfar er ølmand og gav øllet

kjolen var brugt - 900 kr

drikkevarer blev købt i Tyskland - for 8000 ialt - og vi havde over halvdelen tilbage

maden kostede os samlet set ca. 7500 inkl kok - dog skal det siges at kvinderne i min familie lavede et kæmpe dessertbord og det gjorde de kvit og frit

Musikken var 3 forskellige playlister lavet på spotify og det fungerede bare upåklageligt. (en til om eftermiddagen, en til under middagen og en til abefest - alle tre med hensynstagen til de forkellige aldre, musiksmag osv) Det kan anbefales. og det kostede ikke en dyt.

Det kan sagtens lade sig gøre at holde det nede, men det er nok en rigtig god ide at tjekke markedet ud for priser nu, så i kan få det bedste tilbud på telt, gulv, borde og stole :)

og tilbyder nogen sin hjælp, så er det med at sige ja tak :) - hjælp til opstilling af telt og ikke mindst nedtagning, rengøring af huset - med al den renden frem og tilbage der kan blive når der skal stilles op osv er en gulvvask tiltrængt :) osv osv. :)

vi brugte ca. 25.000 - mener det var under- på reception og fest til... bum bum... var det 48 personer??

ÅH, det der spotify, er det virkelig gratis? Eller er det fordi du har et bestemt internet-abonnement? Lyder som noget det godt kunne svare sig at kigge nærmere på:-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej bk.

Jeg er helt forelsket i dette forum og er allerede afhængig hvordan man det kommer til at gå når jeg begynder i skole igen...nå men tilbage til hvad jeg vil spørge om - hvordan holder man priserne nede når man skal holde bryllup. Vores budget ligger 40-50.000. Må lige nævne at vi bor i Nordjylland inden jeg kommer videre. Vi forventer at invitere 65 gæster

Vi vil gerne holde det sådan lidt have bryllup med afslappet stemning hvor både børn og voksne er inviteret.

Vi holder det hjemme men vil leje telt, bord, service.

Jeg er kommet frem til at blandt DIY projekterne bliver invitationerne, menu kort, kirke program, fauvor boxes som vil være bordkort. Og så vil min mor lave bord dekorationerne da hun er super god til dette.

Fotografen er en bekendt/gammel ven men vi ved ikke hvad han tager for det.

Mad der vil vi gerne have kold forret der bliver serveret, buffe som hoved ret og bryllups kagen som dessert ( har en kage veninde som vil lave den for 30-40 kr pr person) men synes stadig at maden ligger i 20.000 kr klassen.

Nåh jo vil vil servere kransekage og champagne og masser af frisk frugt når gæsterne kommer fra kirken.

Transporten fra kirken er gratis da det er vores 2 heste vil skal ride hjem på (vi bor 1 km fra kirken og festen holder vi hjemme på vores græs ridebane)

Musik ville jeg gerne ha band men det blir nok en dj for 14-20.000 for musik passer bare slet ikke ind i vores budget.

Ringe skal være guld men selv 8karat koster op mod 5000, fra Aagaards mærke living together som vores forlovelses ringe er fra bare i sølv...

Brude kjolen bliver nok fra Luca bride oulet hvor der er indsyet bh i kjolerne og det elsker jeg....

Puh det blev langt men havde lidt brug for at komme ud med lidt luft, men kom med alle jeres ideer til hvor man kan sparer lidt..

Hej bk.

Jeg er helt forelsket i dette forum og er allerede afhængig hvordan man det kommer til at gå når jeg begynder i skole igen...nå men tilbage til hvad jeg vil spørge om - hvordan holder man priserne nede når man skal holde bryllup. Vores budget ligger 40-50.000. Må lige nævne at vi bor i Nordjylland inden jeg kommer videre. Vi forventer at invitere 65 gæster

Vi vil gerne holde det sådan lidt have bryllup med afslappet stemning hvor både børn og voksne er inviteret.

Vi holder det hjemme men vil leje telt, bord, service. Her vil jeg anbefale jer at tjekke www.alttilfesten.dk :wink:

Jeg er kommet frem til at blandt DIY projekterne bliver invitationerne, menu kort, kirke program, fauvor boxes som vil være bordkort. Og så vil min mor lave bord dekorationerne da hun er super god til dette. Husk at det ikke er altid at DIY er billigst....tjek markedet ud, inden du sætter dig fast på at det skal være hjemmegjort - nogle gange koster det mindst lige så meget at lave DIY som at bestille tingene færdiglavet.

Fotografen er en bekendt/gammel ven men vi ved ikke hvad han tager for det.

Mad der vil vi gerne have kold forret der bliver serveret, buffe som hoved ret og bryllups kagen som dessert ( har en kage veninde som vil lave den for 30-40 kr pr person) men synes stadig at maden ligger i 20.000 kr klassen. Hvordan kan du nogensinde ende i den pris til 65 pers.? Hvis I søger markedet lidt, kan I sagtens gøre det billigere. Vi skal f.eks. også kun bestille forret og buffet hovedret. Vi bestiller gennem catering (madexpressen). 185,- pr snude (ved 65 pers. ville det bliver 12025 ,-, derudover kage som du skriver = 2600 ,- Ialt 14625,-) :wink::wink:

Nåh jo vil vil servere kransekage og champagne og masser af frisk frugt når gæsterne kommer fra kirken.

Transporten fra kirken er gratis da det er vores 2 heste vil skal ride hjem på (vi bor 1 km fra kirken og festen holder vi hjemme på vores græs ridebane)

Musik ville jeg gerne ha band men det blir nok en dj for 14-20.000 for musik passer bare slet ikke ind i vores budget. Vi skal også have DJ og betaler 2500 ,- fra vi sætter os til bords til vi går omkuld...et lokalt mobildiskotek som har fået mange gode anbefalinger :cheerleader3: Sig til hvis du vil have link, så kan jeg sende PB.

Ringe skal være guld men selv 8karat koster op mod 5000, fra Aagaards mærke living together som vores forlovelses ringe er fra bare i sølv... TJEK CHANTI.DK eller 123gold.de :wink::wink:

Brude kjolen bliver nok fra Luca bride oulet hvor der er indsyet bh i kjolerne og det elsker jeg....

Puh det blev langt men havde lidt brug for at komme ud med lidt luft, men kom med alle jeres ideer til hvor man kan sparer lidt....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer