Frklulo

Mandens veto- ingen tøsefarver

31 posts in this topic

Jeg synes på ingen måde at sort hører sig til et bryllup, sort symboliserer sorg og død, og det har den gjort lige siden det gamle egypten. Så hvis du spørg mig, så er det en meget underlig farve at vælge til et bryllup. :td:

Vi har valgt at holde bryllupstemaet i limegrøn og hvide farver, og så er det jo bare heldigt at grøn bl.a. symboliserer held og lykke, vitalitet, fornyelse, frugtbarhed, håb. :lol:

0

Annonce ♥

Sort har da engang været farven på brudekjolen her i landet og altså forbundet med en glædelig begivenhed! Sort er da ikke nødvendigvis sorg, død og ødelæggelse, men kan da virkelig være et elegant touch til et bryllup.

Sort står som regel heller aldrig alene, så jeg synes måske der går lidt rigeligt overfortolkning i den.

0

Som jeg også nævner i en anden tråd om en anden farve, så synes jeg måske det er lidt mærkeligt at der er så stor fokus på farvesymbolik i nogle aspekter af et bryllup, når det absolut ikke er noget man tænker over i det daglige eller i forbindelse med brudekjolen. Hvis en hvid (og jo ivory tæller altså også som hvid) kjole skal symbolisere uskyld og jomfruelighed, er der næppe ret mange af os, der med god samvittighed kunne iføre sig en hvid - eller ivory - kjole. Det er en moderne verden, det er efterhånden endda mere og mere brugt, at julepynt ikke nødvendigvis behøver være rød/grøn/guld længere. Og HURRA for det - hjemme hos os er julen.... ja gæt engang.... Lilla, turkis, blå, grøn, sølv! :wink:

Men fred nu være med det! Jeg synes sort giver en rigtig god kontrast og dybde til et farvetema! :a1221:

0

Vi kører hvidt og grønt tema med hvide pom pom'er i loftet og så friske sommerlige grønne blomster med en anelse farve ind imellem. Og ellers hvid borddækning med en enkelt frisk blomst i servietten. Og så ellers masser af hvide kertelys på bordene. Det bliver meget hvidt, dog med det grønne og sommerlige islæt :biggrin: HÅBER det bliver festligt og pænt

0

Annonce ♥

vores er også grøn, lime, hvid og råhvid :) det er jo vores dag ikke store prinsesse dag ;)

1

vores ideer :)

post-62877-0-99944100-1390685603_thumb.j

post-62877-0-93976800-1390685634_thumb.j

post-62877-0-39157100-1390685731_thumb.g

post-62877-0-70412100-1390685784_thumb.j

post-62877-0-37119800-1390685827_thumb.j

0