RikkeD

Vintage inspireret i egen Festsal og Have. Beretning opdat. 18/09

566 posts in this topic

Efter maange lange overvejelser...... Opretter jeg en tråd.... Ja syntes egentlig det er for tidligt da vi først planlægger bryllup i 2015...

Men driver vist allerede H2B til vanvid med spørgsmål og ideer.

Propper lidt ind en gang i mellem når jeg finder noget spændende =)

Os? 2 halvgamle (36 & 40år) hoveder der netop nu venter vores sidste efternøler i flokken af 5 børn. Bosat i østjylland. Når den lille bebs er født skal jeg lige i form og ja lidt opsparing skal der også klares. Derfor først dato om 2 laaaaaange år. Med en tømrer og en konditor der skal giftes må der da blive en del DIY, som er påbegyndt. Jeg er også i gang med at indkøbe stille og roligt alle de små dimser og dutter der skal bruges til alle mine (vores) projekter.

Lille Carl er født og vægttab er sat igang :)

Ja familie osv ved selvfølgelig ikke noget om planerne endnu. Så derfor holder jeg lige geografien og de personlige detaljer på minimum i starten ;) man ved jo virkelig aldrig ikke hvem der kunne finde på at planlægge deres egne bryllupper i dette dejlige forum =)

Edited by RikkeD
0

Annonce ♥

Vores bryllups-stil bliver i retningen af

"Vintage inspireret bryllup med Reception i egen have og bryllupsfest i egen festsal"

Men en foreløbig liste over hvad jeg planlægger (bliver redigeret hen ad vejen). OG selvfølgelig farvekordineret efter hvad jeg har nået ;)

Rød - Mangler

Gul - Påbegyndt

Grøn - Færdig

Dato: 15 August 2015 kl. 13.00 (DET ER SKU I ÅR !! HVOR BLEV MINE 2 ÅRS PLANLÆGNING AF??)

Kirke : Albøge kirke, er booket. Link

Reception : i vores kæmpe dejlige have. Vi stiller to telte op så er der mulighed for læ tilfælde af dårlig vejr :P

Vi har i forvejen telte og stole/Borde

Middag : Vi bliver vist nødtil at fylde hele gårdspladsen med telte og borde. Ellers kan vi ikke være der.

Fest / Afterparty : Vi har de smukkeste lokaler =) Nemlig vores egen gildesal/Festsal som vi selv har bygget =) Link til mit indlæg om barnedåb, der kan vores festsal ses. Efter middagen vil bandet spille og der skal være en Prof bartender til at mixe drinks i baren :)

Mad : er ikke planlagt endnu, men tror det bliver udefra. Måske en kogekone eller fra brors restaurant? Min søde faster som har et hotel har tilbudt at lave maden det meste af maden til os. Så det skar jo vildt ned på prisen. FANTASTISK !!

Serveringshjælp : Vil have hjælp på hele dagen. Så dertil afsætter jeg et stort hak i budgetet. ---> De er booket ♡

Bartender : er ikke fundet, men forventer ikke det er et problem.

Transport : . Den forløblige ide med en Vintage mercedes limo

Fotograf: Har en idé til hvem det skal være =) Har en prof. fotograf i familien som jeg regner med vil tage lokation og kirkebillederne. Hun har da sagt ja <3

Heldagsfotograf : Bliver nok ikke lige det vi bruger penge på, men håber folk vil bruge wedding app'en. Regner også med at pynte nogle usb stik og/eller cd-rommer som dem der ikke kan bruge app'en kan låne med hjem til billeder.

Plus vi skal have en fotobooth i naturlige omgivelser med vores smukke udsigt som baggrund under receptionen.

Frisør : Har 2 unge dygtige frisører i familien så mon ikke de kan lokkes til at sætte hår til en fornuftig pris?

Makeup-up : Igen så har jeg en dygtig kusine jeg håber vil hjælpe mig.

Voks & Negle : Bliver hos de dygtige Nails by Masja & Wax by Masja i Århus Husk at bestille tid 4 mdr. før !!

Toastmaster : Hmm svær... men min familie er ikke generte så mon ikke vi finder en der vil elske opgaven. Link

Gæsteliste : har forsøgt at lave en herinde på BK, men savner man kan dele listen i reception og middags lister. Håber de laver det om ;)

Brudens tøj : Har købt en kjole på lilly lagersalg

Sko : DIY Louboutin Har skiftet mening så er på jagt efter andre

Smykker : Overvejer helt trationelle perler.

H2Bs tøj : Fandt et flot grå sæt i Salling

Børnenes tøj :

Brudebuket og brudepigernes buketter : Kjolerne er fundet, skal bare bestilles hjem

Knaphulsbuketter til H2B og resten af følget :

Ringe : Overvejer egeart eller 123gold.de da vi er helt sikre på hvordan vi vil have dem. De skal være klassiske/elegante. H2Bs skal være 8 mm bred. V2Bs skal have bling bling. H2B har nu forelsket sig i en med træ. Så de kommer slet ikke til at minde om hinanden eller blive klassiske ;)

Bryllupskage : Laver den selv, er jo konditor så alt andet ville være underligt for mig :) Sæt jeg ikke var tilfreds.... Phyyy ville ødelægge det hele for mig :)

Topfigurer : bestiller nogen der bliver lavet ud fra billeder så det vil ligne os. Dyrt, men betyder meget for mig.

Drink dispenders

DIY :

Save The date
Invitationer ( 2 slags da nogle kun bliver inviteret til receptionen)
Kirkeprogrammer
Menu med "hvem er hvem", "apps", program osv
Metal bordkort? Et stort måske Neeeej.... H2B hadede dem.... Så bliver ikke aktuelt.... Øvvvv....
Favoræsker
Slikbuffet
Buffet vogne H2Bs projekt. vi har planer om han skal bygge 3 stk. Den 1. til Slik buffet

Den 2. til kagebuffet

Den 3. til Champange og andre drikkevarer
Banner Har i søsterne Grene købt vintage banner som skal pyntes op og gøres til vores egne udgaver af bannere :) Lidt snyd at købe men de var så billige at det jo ville lette DIY delen en smule :)
Skilte bliver H2B og mit fællesprojekt. HAn laver dem og jeg maler dem hehe
Personlige chokolader
Halmballe sofaer
Personlige cigarer til "Rygerne hjørne" (bliver udendørs areal)

Malebælte til tæpper der skal ligge til rygerne Købt billige tæpper i ikea til 12 kr stk
Personlige tændstikker også dertil
Vandflasker

Tømmermændskit
Vinetiketter
Drinks skilte til baren
Sugerør
Cocktail Sticks
Risposer
Gæstebog
Borddekorationer
Toiletkurve
Fotovæg ( bliver dog med vores smukke udsigt som baggrund )

Finder nok en million ting mere til min liste men sådan her er den indtil videre =)

Wauw lyder nok som en del, men har jo 2 år :loveshower:

Edited by RikkeD
0

Det er rimeligt cool at I har jeres egen gildesal. Ud fra det du skriver hvor I har reception i haven og fest i gildesalen så skulle I måske overveje at servere stegt pattegris. Det er nemt, forholdsvidt billigt og anderledes end det mad som typisk serveres til bryllupsfester. Ideen i at få fat i en kogekone/kok fremfor færdigbestilte løsninger hos et cateringfirma kan i øvrigt klart anbefales. På den måde får I et mere individuelt resultat og ofte også mere kvalitet.

0

Annonce ♥

det lyder til at blive et rigtig gennemført bryllup - altså med alle de hyggelige og spændende projekter

Tak håber også det bliver gennemført, eeeeelsker at planlægge/udføre/holde kæmpe fester =)

Det er rimeligt cool at I har jeres egen gildesal. Ud fra det du skriver hvor I har reception i haven og fest i gildesalen så skulle I måske overveje at servere stegt pattegris. Det er nemt, forholdsvidt billigt og anderledes end det mad som typisk serveres til bryllupsfester. Ideen i at få fat i en kogekone/kok fremfor færdigbestilte løsninger hos et cateringfirma kan i øvrigt klart anbefales. På den måde får I et mere individuelt resultat og ofte også mere kvalitet.

Det er fedt med egen gildesal, men var også et kæmpe arbejde ingen tvivl om det. Og resultatet er bare blevet over alle forventninger =) Men lækkert sted at have ved hånden ved alle fester lige fra børnefødselsdage til julefrokoster for familien, ja og nu bryllup.

Har også overvejet helstegt pattegris, men brugte vi til ældste barns konfirmation forrige år. Passer ellers godt ind i vores tema. Så ja tror kogekone/kok bliver vejen denne gang =)

0

Velkommen til, det lyder som om I allerede har gjort jer en del tanker. Vi skal også holde festen hjemme i vores "gildesal", synes det er så hyggeligt med fester i private omgivelser.

Jeg kan kun give dig ret, der mangler en funktion hvor man kan skille gæstelisten i reception og fest.

0

Annonce ♥

Velkommen til, det lyder som om I allerede har gjort jer en del tanker. Vi skal også holde festen hjemme i vores "gildesal", synes det er så hyggeligt med fester i private omgivelser.

Jeg kan kun give dig ret, der mangler en funktion hvor man kan skille gæstelisten i reception og fest.

Det er nemlig super hyggeligt, jeg skal bare være sikker på at have de rigtige serveringspersonale. Sidste fest vi holdte havde vi den mest uduelige hjælp. Jeg endte med at rende rundt hele festen igennem. Det skal ikke ske igen =)

0

Annonce ♥

Ja faktisk et par uger siden og var også i en anden tråd, men syntes den hører til her.

Har lavet opsatser til vores slik buffet. Dog skal de alle være i sølv og hvid. Men det er et nemt fix =)

post-62315-0-16771700-1376334412_thumb.j

0

Det lyder fantastisk med egen gildesal! Og man kan aldrig være i for god tid - tænk på alle de gode ideer du kan nå at samle op herinde.... (don't tell h2b)

0

Annonce ♥

Jubiiiiiiiiiiii......

Efter de sidste 2 fester vi har holdt hjemme var med fuldstændig chokerende dårlig servering hjælp, er dette et virkelig virkelig vigtigt punkt for mig.

I går havde jeg et hurtigt besøg af en tidligere kollega som tager ud til selskaber. Hun har en gang før hjulpet os og det var bestemt den bedste hjælp vi har haft. Hun har overblik og styr på hvad hun skal.

Hun skrev allerede i går i sin kalender at hun skulle hjælpe til vores bryllup. OG hun kender nogle gode piger der kan "flytte fingerne" som hun vil sørge for kommer med.

Nu ved jeg at på dagen kan slappe af og ikke bekymre mig om den del =)

Så et kæmpe stort....

Jubiiiiiiiiìiiiiiiiiiiiii.........

Edited by RikkeD
0

Der er vel ingen tvivl om at mine drømmesko er de ♥♥ Christian louboutin ♥♥som er på mit lille billede =)

Meeeeeen at bruge så mange tusinder af kroner på et par sko er desværre ikke i mit budget, så jeg har da været igang med diy.

Dog er de ikke helt færdige endnu. Jeg skal have den sidste færdig samt have gjort sålerne røde.

Når de er færdige og forhåbentlig er som jeg håber de bliver, så er mit gamle til brylluppet også på plads. Da skoene jeg har brugt er et par jeg købte i Føtex for 2 år siden for 30 kr. Nej ikke en skrivefejl ;) De er bare så gode at gå i, dog så grimme at de ikke var populære ved H2B he he. Derudover kostede sten, lim samt bundene ca 150 kr. Så ender på en pris på under 200 kr :D

Hvad syntes zillaerne om mit diy projekt? Overvejer meget om jeg skal lave et par der er højere og med lidt i stil med de originale :(

post-62315-0-62950800-1381818527_thumb.j

post-62315-0-18174800-1381818547_thumb.j

post-62315-0-39160500-1381818572_thumb.j

post-62315-0-70776600-1381818586_thumb.j

Edited by RikkeD
3

Annonce ♥

Der er vel ingen tvivl om at mine drømmesko er de ♥♥ Christian louboutin ♥♥som er på mit lille billede =)

Meeeeeen at bruge så mange tusinder af kroner på et par sko er desværre ikke i mit budget, så jeg har da været igang med diy.

Dog er de ikke helt færdige endnu. Jeg skal have den sidste færdig samt have gjort sålerne røde.

Når de er færdige og forhåbentlig er som jeg håber de bliver, så er mit gamle til brylluppet også på plads. Da skoene jeg har brugt er et par jeg købte i Føtex for 2 år siden for 30 kr. Nej ikke en skrivefejl ;) De er bare så gode at gå i, dog så grimme at de ikke var populære ved H2B he he. Derudover kostede sten, lim samt bundene ca 150 kr. Så ender på en pris på under 200 kr :D

Hvad syntes zillaerne om mit diy projekt? Overvejer meget om jeg skal lave et par der er højere og med lidt i stil med de originale :(

Bling bling sko er ALTID et hit i min verden :thumbsupsmileyanim: Jeg skal også selv pynte mine sko - det bliver dog kun hælene da jeg partout ville have swaroski sten og de koster altså lidt :oops:

Personlig er jeg helt vild med stiletter med plateau, så det ville jeg nok vælge. Men du skal også huske, at du skal kunne have dem på hele dagen - og hvis du har lang kjole på kommer man ikke rigtig til at se skoene alligevel :td:

Hvor har du købt stenene henne?

0

Klart en stor opgradering af de sko! Hvad med i stedet for røde såler at farve dem blå, så har du også det på plads? Det er blevet rigtig godt, og allerede meget højere end jeg kan holde ud så længe, og så er det altså også vigtigt at dine brudesko er til at holde ud at have på i mere end 12 timer.

0

Tillykke med din tråd :) Ser spændende ud!

Det er godt med en tråd, hvor man kan få feedback og "belaste" H2B med alt bryllupssnak hehe

Nemlig =)

Bling bling sko er ALTID et hit i min verden :thumbsupsmileyanim: Jeg skal også selv pynte mine sko - det bliver dog kun hælene da jeg partout ville have swaroski sten og de koster altså lidt :oops:

Personlig er jeg helt vild med stiletter med plateau, så det ville jeg nok vælge. Men du skal også huske, at du skal kunne have dem på hele dagen - og hvis du har lang kjole på kommer man ikke rigtig til at se skoene alligevel :td:

Hvor har du købt stenene henne?

Jeg er vant til at gå med stiletter med plateau så det er jeg ikke bange for, og vil have et par ballerinaer i samme stil til have receptionen, stiletter og græsplæne er aldrig et hit ;)

Stenene er købt over eBay selvfølgelig, det er ikke swaroski derfor det var så billigt. Men syntes ikke det gør noget i det færdige resultat =)

Smækker lige et link på så du kan se hvilke jeg har brugt =)

http://www.ebay.co.uk/itm/121096515833?var=420133822860&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Jeg har brugt crystal ab da jeg syntes de giver det bedste spil i lyset =)

0

Klart en stor opgradering af de sko! Hvad med i stedet for røde såler at farve dem blå, så har du også det på plads? Det er blevet rigtig godt, og allerede meget højere end jeg kan holde ud så længe, og så er det altså også vigtigt at dine brudesko er til at holde ud at have på i mere end 12 timer.

Blå såler kunne være NICE

Edited by KBS
0

Har tænkt på det med blå sål...... meeeen drømmen om louboutin er for stor, så de skal være røde ;)

Elsker HØØØØJE stiletter ;)

0