Namak

Line&Henrik 050714. Pas på hinanden. <3

2,401 posts in this topic

I bliver i hvert fald nødt til at blive herinde til august 2015 :wink: Hvem skal ellers guide mig rundt i diverse hjemmesider (og sprog!!) og huske mig på alverdens ting som jeg garanteret har glemt eller ikke tænkt på (til trods for min unge alder - jeg skyder skylden på ammehjerne!)

Men, her er der heller ikke skidemeget gang i planlægningen.. Jo, min søde kæreste er gået helt amok og bestiller titusind ting hjem fra nettet (han er næsten værre end dig, Line :floejt: ) Håber der er mere overskud når først julen har lagt sig.. :jul12:

0

Annonce ♥

I bliver i hvert fald nødt til at blive herinde til august 2015 :wink: Hvem skal ellers guide mig rundt i diverse hjemmesider (og sprog!!) og huske mig på alverdens ting som jeg garanteret har glemt eller ikke tænkt på (til trods for min unge alder - jeg skyder skylden på ammehjerne!)

Men, her er der heller ikke skidemeget gang i planlægningen.. Jo, min søde kæreste er gået helt amok og bestiller titusind ting hjem fra nettet (han er næsten værre end dig, Line :floejt: ) Håber der er mere overskud når først julen har lagt sig.. :jul12:

Sh*t du er i problemer hvis han er bare ½ så slem som mig haha..

Men ja da det er super hyggeligt at følge med i forskellige tråde og ikke mindst din P :biggrin: Så bare rolig jeg tror BK er sikret i maaange år frem med alle de tråde man kommer til at følge med i. :lol:

Mht ammehjernen så kan jeg berolige med at det går over - Det er sq værre for mig jeg har ingen gyldig undskyldning haha.. Hmm kan være jeg skulle skynde mig at lave en bebs så jeg kan få en lol :bed:

0

:jul12: Julen er gået komplet i NØRD nu... :lol:

Lige pt er jeg træt og flad og noget ugidelig, så jeg har besluttet at jeg kun vil koncentrere mig om ting der er sjove for at få humøret op. Jeg vil se om jeg kan komme til at slappe lidt af og bare hygge mig. Jeg synes jeg her de sidste 14 dage har gået med skuldrene helt oppe under ørerne, og jeg kan ikke slappe fordi jeg ikke har haft tid til det. En hel masse ting der ikke lige passer i mine planer er sket, så jeg gider faktisk hverken det ene eller andet, fordi det alligevel bare går i ged hvad jeg planlægger.

Julegaverne er for længst done. Bortset fra at min mor er gået helt agurk og har sendt alt for mange til os, så jeg nu synes jeg har for lidt til hende. Min far har gjort helt det samme, så ditto til ham.. hmm.. Men.. too bad for jeg har altså ikke råd til at oppe mit budget, bare fordi de har.. ØF! Skide fejt når de ikke engang advarerede mig hmprf.. :td:

Det betyder rigtig meget for mig, at vi har en rimelig fast aftale om hvordan og hvorledes, for jeg vil meget hellere give end modtage, så jeg bliver lidt øv over at de gør mere end jeg forventede og kan være med til.

Bryllupsplanerne er lagt på hylden midlertidigt også, -jeg har egentlig ikke tid til det, men jeg tager mig tid. Som sagt det hele driler bare så jeg slet ikke har lyst. Endda bare at følge ordentligt med i andres tråde er drilsomt, så hvis nogen mangler min tilstedeværelse i deres tråd, undskylder jeg hermed og siger Decemberpause. Jeg læser med men fra mobilos og derfra kan jeg ikke sådan lige svare så let.(drillefingre :wink: )

Maden er indkøbt bortset fra mælk og piskefløden til risalamanden :smiley-eatdrink026: og et par småting til de butiks lukkede juledage. Så nu er der simpelthen ikke andet at stille op end at komplet nørde den.

Nu skal der games alle spillene og masser af dem. Jeg har ligefrem aktiveret mit wow abonnement så der skal virkelig ikke være mangel på nørd fornemmelsen haha.. :jul3:

Så sådan på forskud vil jeg ønske alle en dejlig jul. :jul7:

Må i få masser af ikke bryllups relaterede JULEGAVER :jul8: , og pause på Zillastyle i juletiden. :jul4:

Edited by Namak
0

Annonce ♥

Jeg synes det lyder meget fornuftigt med en julepause så du rigtig kan nyde det sammen med din dejlige familie. Jeg prøver også at holde bryllupspause men det er jo ikke nemt at holde pause fra alle jer dejlige tøser ;)

Hav en rigtig dejlig jul og husk at dine forældre forhåbentlig overøser jer med gaver fordi de elsker jer - ikke for at høre dig ked af det. Du har nu engang ikke penge til ekstra gaver når der planlægges bryllup - hvad med at bruge 5 min ekstra på at skrive i julekortet - noget som bringer ligeså meget glæde som en ekstra gave. I sidste ende er det jo betænkeligheder bag gaver man nyder at få og ikke nødvendigvis de største og dyreste gaver :)

0

Kan man ikke bare insistere på, at det er kronisk ammehjerne?

meget sjældent fænomen :tunge::wink:

Hmm jeg tror at efter 11 år, så er den undskyldning vist desværre ikke længere gyldig. Ville ellers være fedt haha :wink:

0

Annonce ♥

Jeg synes det lyder meget fornuftigt med en julepause så du rigtig kan nyde det sammen med din dejlige familie. Jeg prøver også at holde bryllupspause men det er jo ikke nemt at holde pause fra alle jer dejlige tøser ;)

Hav en rigtig dejlig jul og husk at dine forældre forhåbentlig overøser jer med gaver fordi de elsker jer - ikke for at høre dig ked af det. Du har nu engang ikke penge til ekstra gaver når der planlægges bryllup - hvad med at bruge 5 min ekstra på at skrive i julekortet - noget som bringer ligeså meget glæde som en ekstra gave. I sidste ende er det jo betænkeligheder bag gaver man nyder at få og ikke nødvendigvis de største og dyreste gaver :)

Tak og i lige måde. Mon ikke en pause er på sin plads for alle zillaer. Jeg er sikker på de giver for at glæde, men det havde nu været rart at kunne føle jeg var "med" også. Skidt pyt, det bliver som det bliver (er). Det (alt) driller mere i år end nogensinde, så derfor skal gaverne jo også drille haha.. Godt det snart er 2014, så er der heller ikke så længe til Juli.. :cheerleader3:

Dit indlæg smuttede lige imellem mens jeg svarede Rikke, så derfor svarer jeg så først nu :wink:

0

Sødeste Line ❤️

Kæmpe julekalender til dig. Håber at du vil læne dig tilbage og forsøge (bare forsøge) at modtage al den kærlighed og opmærksomhed du får :)

Og ve du hva??? Du ka' skutte kontrollere det hele :lol:

Jeg håber du bliver skrubforkælet og at du formår at nyde det!

:bearhug: :bearhug: :bearhug:

0

Annonce ♥

Tusind tak alle 3. Rigtig glædelig jul til jer også. Bare jeg kan få lov at forkæle de andre så er jeg happy, og mon ikke det kan lade sig gøre. :jul2:

Må I alle også få en skøn aften, blive nu ikke væk i gaver og gavepapir. :lol:

:jul7:

0

Glædelig jul til dig også!!
Det er jo så hyggeligt ...
:jul6:

Julegaverne er for længst done. Bortset fra at min mor er gået helt agurk og har sendt alt for mange til os, så jeg nu synes jeg har for lidt til hende. Min far har gjort helt det samme, så ditto til ham.. hmm.. Men.. too bad for jeg har altså ikke råd til at oppe mit budget, bare fordi de har.. ØF! Skide fejt når de ikke engang advarerede mig hmprf.. :td:

Det betyder rigtig meget for mig, at vi har en rimelig fast aftale om hvordan og hvorledes, for jeg vil meget hellere give end modtage, så jeg bliver lidt øv over at de gør mere end jeg forventede og kan være med til.

Og husk - selv om det er godt at give (og jeg elsker også at give gaver) - så må man ind imellem acceptere at andre lige så vel gerne vil glæde en!!

Det er svært hvis man ligger inde med et DNA der hellere vil give end at modtage, men ofte bunder det jo i at man er en anelse bange for at der så bliver forventet mere igen...

MEN - når vi giver, giver vi for at glæde... Og vi er ikke alene - så når vi modtager, kan det jo være det er fra nogen med samme DNA som os... Nogen der bare vil sprede glæde...

:bearhug:

1

Rigtig godt Nytår til alle jer skønne zillaer på BK.

Jeg håber i alle er kommet godt og sikkert ind i 2014. Nu kan jeg sige at vi/jeg skal giftes i år og det der 2014 er overflødigt at nævne. Helt vildt som tiden bare fræser derudaf. Jeg synes virkelig jeg har travlt og så alligevel slet ikke. Hvor fantastisk at det er "lige om lidt" at vore bryllup skal stå. Skønt! :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak piger.

Ja jeg synes altså virkelig alt er lige om lidt selvom jeg har godt 6 mdr endnu. (Læste I lige det 6 mdr.!! gisp)

Pyyh det er lige om lidt selvom der er læææænge til jo.. Hvordan skal jeg kunne nå at blive færdig mon? hehe :wink:

0

Juleaften og sikke en af slagsen...!

Jeg har igen været hele turen igennem i forlystelses parken. Min brudepåpasser kom og holdt jul hos os da hun som os var børnefri. D. 23 bød vi på risengrød og hygge stille og roligt. Alt gik fint og var hyggeligt.

Om morgenen d. 24 ringede jeg rundt for at ønske glædelig jul til familien og fik fat i min mormor som en af de første. Helvede brød løs på et splitsekund, da hun var helt opløst i tårer og jeg havde meget svært ved at forstå hende. Det viste sig at hun ganske pludseligt havde fået store problemer med at gå og at rejse sig mv. Min mormor er ikke sådan en dame der bare lige græder, så jeg vidste at det var helt galt, da hun var så ked af det, at jeg næsten ikke kunne tyde ordene og forstå hende. Jeg fik trøstet alt jeg kunne og da der var lidt ro på kunne jeg aftale at jeg ville ringe kort efter igen, så jeg lige kunne høre hvordan hun havde det. Jeg havde nemlig en grim fornemmelse om at der var sket noget mere alvorligt for hendes ord havde hun svært ved at finde. Nogle dage forinden var hun faldet i svømmehallen, og det bekymrede mig om det havde relation.

Jeg bor på sjælland hun i Aalborg, hvis nogen undrer sig over jeg ikke straks tog hen til hende.

Jeg lagde røret på og begyndte en kimen af den anden verden til min mor netop derfor jeg skulle lægge hurtigt på til mormor.. Jeg endte til sidst med at fange min moster, da jeg ikke kunne komme i kontakt med min mor. Jeg aftalte med min moster at jeg ville ringe igen så snart jeg havde talt med mormor igen. Mormor skulle nemlig holde jul hos min moster så det var jo også fint hvis nu min moster som undskyldning kunne sige hun ville hente hende før. Det er jo så besværligt med de gamle, når de ikke vil noget og man kan høre de skal noget. Samtidigt vil jeg jo nødig slå alarm hvis alt er ok og jeg vil bestemt ikke undlade hvis der nu er grund til alarm.

Min mor ringede imens jeg talte med min moster og jeg fortalte hvad jeg havde oplevet og tænkte. Jeg aftalte med min mor også at ringe tilbage til hende efter jeg havde talt med mormor. Hun var sådan lidt tvivlende om hvor slemt står det nu til og din moster kan jo også osv..

Jeg ringede til min mormor og nu var hun ganske vist faldet lidt ned og var ikke helt så ked af det, men jeg kunne høre at der var noget galt stadig. Ikke sådan at der var noget hun var ked af, men mine bange anelser syntes bestyrket, da hendes ord og sætninger var slørede. Jeg trøstede igen og lod hende i troen, at jeg syntes alt var ok, på trods af at jeg var meeeeget bekymret.

Nu er det jo sådan at min mormor er af generationen hvor man ikke vil "ligge til last", så det er meget svært at hjælpe hvis hun ikke fortæller hvad der sker. Jeg tænkte blodprop og derfor ringede jeg til min mor og spurgte igen om ikke hun lige syntes, at hun bare som en dum undskyldning skulle aflevere en julebuket eller noget, fordi jeg så gerne ville have at nogen tog forbi bare for lige at se hende og at få andre øjne på hende. (min mor ser min mormor 4-5 gange om ugen så det var naturligt at hun kunne komme "uanmeldt forbi, hvis nu alt var ok.)

Min mor sagde jo jeg skal lige finde ud af osv, og jeg tror ikke rigtigt at alvoren var sådan rigtigt gået op for hende. Hun sagde at hun lige ville ring mormor op og vi lagde på. Ganske kort efter ringede hun at hun straks tog derover.

1 time senere ringede min moster og fortalte at min mormor nu var indlagt med blodprop.

Venstre hjernehalvdel havde hun en (heldigvis) mindre blodprop og på trods af de manglende læger i juletiden kom hun meget hurtigt i behandling. Min mor ringede og fortalte om slagets gang til aften hvor hun endelig kunne forlade hospitalet med mormor på stue og i gode hænder.

Behøver jeg at sige at mine følelser blev mere end bare en smule slidt den dag? Nå men update er så nu at min mormor allerede d 26 fik lov at komme på orlov hjemme og hun havde det meget bedre efter medicinen. Jeg talte kort med hende og kunne høre stor forskel. Fredag blev hun skannet top til tå og der er styr på hende nu. fys og ergo er sat i gang og talepædagogen er også sat på hende, men det er ikke længere nødvendigt. Resten af livet skal hun dog have endnu et medikament oven i det daglige regiment.

Endnu et par dage efter talte vi sammen igen og hun var nu helt klar i talen igen. Ikke mere slør i hverken tanker eller ord. Hukommelsen er også helt fin igen, og jeg kan igen helt kende min morrmor. Hvor er jeg bare heldig. Det er som at få min mormor tilbage, hvor jeg næsten følte jeg havde mistet hende, eller ihvertfald en stor del af hvem hun er. Hun er nu hjemme igen og har det godt, men er stadig noget rystet og har lettere til tårerne. (også alm. efter blodprop) Hun kan ikke huske hvordan juleaftensdag hang sammen, og hun kan heller ikke huske at vi har talt i telefon 2 gange, kun den 1 hænger ved. Vi har snakket meget om dagen og jeg tror det er så godt at hun kan få lov at være ked og komme igennem sorgen og chokket på en ordentlig måde.

Hvor er jeg taknemmelig for at jeg ringede til hende og hvor er jeg taknemmelig for at jeg kender hende så godt at jeg kunne høre der var noget galt bare på stemmen. Godskelov at jeg fik en chance for at være der for hende og kunne sætte himmel og helvede i bevægelse så hun fik den rette hjælp i tide. :)

Men altså juleaften vender jeg lige tilbage til, for turen er jo ikke helt færdig med min mormor historie.. pga. ovenstående var jeg hele dagen igennem noget rystet og oppe på tæerne. Da så vi kom til julegaverne var jeg egentlig (som nogle af jer nok har regnet ud) lidt sådan beklemt fordi det simpelthen var et bjerg vi havde fået med posten. Min mor og far havde sendt så mange pakker at det nærmest var pinligt. Min brudepåpasser havde allerede pakket hendes pakker op da hun sammen med datteren havde holdt jul nogle dage før. Vi er ikke på gaver mere heller da det jo er min x- mands søster så han nu må stå for gaverne. Jeg kunne jo ikke dy mig og det havde hun regnet ud haha, så hun fik da en pakke eller 2 alligevel og vi også fra hende. Bjerget under vores minitræ var dermed i allerstørste grad til os.

Min søde H2B Havde simpelthen købt en spandfuld af ting som jeg havde ønsket mig og jeg pakkede op og pakkede op og pakkede op. I den grad at han måtte pakke fællesgaver fra min familie op, da jeg simpelthen ikke havde tid!

Da vi var færdige sagde han, nå ja jeg har lige en mere og da var jeg allerede meget overvældet og syntes simpelthen det var alt for meget. Han hentede en stor pakke i soveværelset som viste sig at være en ny hovedpude som jeg havde ønsket mig. (specialvariaten til handispasseren her) Jeg rejste mig for at give krammer, kys og sige tak, men blev pænt skubbet ned i sofaen for "du er da ikke færdig endnu jeg har liiige en mere..!!"

Jeg kunne da slet ikke overkomme mere og var ved at gå baglæns. Han slæbte den største kasse jeg længe har set ind i stuen og sagde så er det bare at pakke op skat. Jeg var komplet paf for det var nu 2. gang han lige havde en pakke mere... Og så sådan en kæmpe een. Jeg havde ingen anelse om hvad pokker det kunne være og jeg kunne nærmest ikke tackle at lukke den op for fingrene drillede så meget. Jeg tænkte åh gid det er en bønne han har pakket ind, for at drille..

Det var det så ikke.. Han havde købt den største kæmpe pc skærm til mig. Min skærm var nemlig stået af 1½ mdr før jul og jeg havde en gammel lånt i stedet som faktisk også var i stykker. Grundene til jeg ikke kunne regne ud at det var noget han ville kunne finde på, var at han jo allerede havde købt mine gaver i god tid og var færdig med julegaverne. Desuden er det laaangt over budgettet alt det han allerede havde givet mig og så at smide sådan en fætter oven i!!

Sådan en bølle!!! Jeg blev komplet rørt til tårer over hans omtanke, og af overvældelse ved at blive lusket på den måde. Min brudepåpasser sad grinende og klappende ved siden af imens jeg slet ikke kunne finde ud af hverken hoved eller hale og op eller ned. Jeg synes ikke at chokket har lagt sig endnu, og jeg kan kun sige FY!!

Det er jo ikke ukendt her i huset at luske hinanden, men det er jo kun mig der må og kun mig der skal finde på. -Det har virket så fint indtil nu de gange jeg har gjort det til nu haha, og jeg synes bare han skal overlade alt luskeri til mig!

Jeg blev i den grad virkelig forkælet af alle de gavmilde gavegivere i år og specielt af H2B.. :heart:

Jooo det har bestemt været jul (sidste år haha) og kors jeg skal nok få skovlen under ham H2B, når han mindst venter det... hæhæ.. :sm::biggrin:

Edited by Namak
0

Øv med din mormor, men ros til dig fordi du netop ikke overhørte det i skyndingen og du blev med at presse på så din mor kunne gøre det du ikke kan når du bor så langt væk. Og dejligt at det lyder til at du nåede at fange det i tide så hun så hurtigt er mere sig selv igen. Men sikke en forskrækkelse - og jeg kan godt forstå hvis du har været rundforvirret ovenpå det. Så synes egentlig det er lidt fantastisk at din h2b sådan fik taget røven på dig ;)

Jeg håber det vil blive det du husker når du tænker tilbage på julen 2013 - og du i den næste tid kan spekulere som en gal over hvordan dælen du får "gjort gengæld".

0

Hvor er det godt du fik sat himmel og hav i bevægelse for at nogen skulle komme mormor til undsætning!

Godt at høre at hun er i bedring og tæt på igen at være den mormor du kender!

Dejligt at din kommende mand fik taget fusen på dig sådan rigtig godt og grundigt, på den gode måde! Du fortjener at blive forkælet!

0

Line altså! Hvor ER jeg glad for at høre, at du endte med at læne dig tilbage og lod dig forkæle :lol: Du fortjener det og skal lære det :happy:

Man lærer meget om sine medmennesker ved at læne sig tilbage og gøre sig passiv i kortere eller længere stunder!

Og stakkels lille mormor helt oppe i Ålborg... Christ mand,- du må have været helt ude af flippen! Hvor var det godt du ringede og handlede... :)

0