Namak

Line&Henrik 050714. Pas på hinanden. <3

2,401 posts in this topic

Øv med din mormor, men ros til dig fordi du netop ikke overhørte det i skyndingen og du blev med at presse på så din mor kunne gøre det du ikke kan når du bor så langt væk. Og dejligt at det lyder til at du nåede at fange det i tide så hun så hurtigt er mere sig selv igen. Men sikke en forskrækkelse - og jeg kan godt forstå hvis du har været rundforvirret ovenpå det. Så synes egentlig det er lidt fantastisk at din h2b sådan fik taget røven på dig ;)

Jeg håber det vil blive det du husker når du tænker tilbage på julen 2013 - og du i den næste tid kan spekulere som en gal over hvordan dælen du får "gjort gengæld".

Ja det var meget skidt med mormor, men dejligt at kunne gøre noget på trods af afstanden.

Og hmmm ja alle omkring (bortset fra min mor hmm..) synes at det var noget så fantastisk at han kunne luske mig. hehe.. Jeg er bestemt ved at smæde rænker for at give lidt tilbage, men bare kjolen til bryllupprt vil luske ham så uden at give ham noget kan jeg jo luske hihi :wink:

0

Annonce ♥

Hvor er det godt du fik sat himmel og hav i bevægelse for at nogen skulle komme mormor til undsætning!

Godt at høre at hun er i bedring og tæt på igen at være den mormor du kender!

Dejligt at din kommende mand fik taget fusen på dig sådan rigtig godt og grundigt, på den gode måde! Du fortjener at blive forkælet!

Ja jeg var da noget så heldig at ringe til hende lige der. Pyha jeg er glad for jeg gjorde. :biggrin:

Hmm ham H2B han er liiidt for meget bandit nogle gange :lol:

0

Line altså! Hvor ER jeg glad for at høre, at du endte med at læne dig tilbage og lod dig forkæle :lol: Du fortjener det og skal lære det :happy:

Man lærer meget om sine medmennesker ved at læne sig tilbage og gøre sig passiv i kortere eller længere stunder!

Og stakkels lille mormor helt oppe i Ålborg... Christ mand,- du må have været helt ude af flippen! Hvor var det godt du ringede og handlede... :)

Ja rigtigt æv med mormor, men hun har det heldigvis godt nu. Og jeps jeg var så stresset kan næsten ikke beskrive hvad jeg var igennem.. pyyh.. :(

Haha ja det kan jo diskuteres Dorte, det med at læne sig tilbage og blive forkælet haha..

Min juleaften så sådan ud så kan vi jo lige se om du stadig synes jeg var god til at slappe af og lade mig forkæle..haha.. *host* :floejt:

Morgenen startede med at stå op efter 4½ times søvn efter en noget sen aften forinden, sætte kaffe over til de 2 sovende bøller (og jeg drikker jo altså ikke selv kaffe hehe) og lige vågne. Pakkekalenderen skulle der lige hænges pakker i, også til min brudepåpasser, for hun skulle jo ikke snydes. Så ringen rundt til 800 mennesker pga mormor og derefter så gik jeg i gang med maden. Jeg lavede risalamanden færdig først afbrudt af et par opkald. Slik skåle fyldtes op og borde og alm smårengøring skulle jo også lige klares.

Så skulle brudepåpasseren lige underholdes lidt og hendes verdenssituation lige afklares da hendes datter havde lidt knas med hendes far pga de her tåbelige julegaver. Ikke så sjov at høre fra datteren at hun først får gaver fra farmand i Januar pga dårlig økonomi, når man ikke selv kan komme til bare at overtage juleaften. Så trøste og give råd og opbakning - jeps det er Line.

Herefter fandt jeg så ud af at jeg kunne skrælle kartofler så mens brudepåpasseren hyggede ved pc og H2B gik en tur med vovsen, jeg nåede at skrælle 5 kg kartofler.

Jo da at kunne er åbenbart = at jeg så synes jeg skal. Herefter var det i gang med steg, sovs, rødkål og hele moletjavsen. Bordet slæbte H2B på plads så jeg kunne komme til at dække det. Stolene kom også på plads, og lysene tændes. Så skulle der serveres og da jeg havde spist ½ stykke steg så ringede min mor med opdatering på mormor, hvilket betød at jeg ikke fik spist mere. Risalamanden blev serveret i de bløde gemakker og så var det tid til gaver osv. Vi var blevet lidt forsinkede med både mad forberedelser og spisning, netop pga. alt dette mormor rod og en sen morgen, så derfor var jeg 5½ kilometer bagud hele dagen. Derfor var det allerede tid til pakker for klokken var omkring 22..

Jeg garanterer for at jeg bestemt ikke lod mig forkæle, men blev tvangsindlagt til at modtage gaver. Jeg havde helt enkelt ikke tid. Jeg må indrømme at der ikke var ret meget lænen tilbage juleaftensdag og jeg havde simpelthen ikke hverken tid eller overskud til at nyde og slappe af, tværtimod. Men alt i alt var det en god aften på trods af al balladen og den store mængde stress i begge retninger. Jeg afsluttede med at ringe til min yngste der blev 11 år d. 25 og fik lige ønsket tillykke.

Men, da jeg ramte puden og skulle sove var der lige lidt stress som skulle ud så jeg afsluttede aftenen med en tåre eller 2 før jeg fik lov endelig at falde i søvn omkring kl. 3-4.. -Og op på hesten igen dagen efter, så nej jeg må skuffe dig søde Dorte.. Ikke ret meget lænen tilbage her, desværre..

Tror du på mig, når jeg siger at jeg lyder som en rusten sav når jeg taler, fordi jeg er komplet hæs nu stadig efter end en uge haha..

-Og ææh nytåret var sådan ca i samme dur. Jeg trængger så meget til ferie, men H2B har fri fra job, så jeg kan ikke helt dovne den, for nu skal vi jo lige nå at se hinanden også. haha.. Pyyyh det er hårdt at have fri .. lol :wink:

0

Eh dit rustne stativ :lol:

Så er det nu at du SKAL læne dig tilbage - måske med et par sjusser eller 16 :lol:

Linemor hvis ikke du skulle vande høns efter sådan en jul ... Ja så ved jeg ikk! Jeg havde nok vrælet stort og ikke ret yndigt :)

:bearhug:

Liiiiiiiineeeeeeeeee! :bearhug:

0

Annonce ♥

Puha, hvor er det godt at du kender din mormor så godt, at du reagerede! Hvor er jeg glad for at læse, at hun er i bedring..

Hvor er det dejligt at din H2B kunne overraske og forkæle dig juleaften med masser af surprisegaver - det fortjener du altså! Jeg håber at du har kunne få lov til at slappe lidt af her efterfølgende og at den dumme fætter har holdt sig lidt på afstand!

Godt nytår - og ja, i ÅR skal du giftes :loveshower:

0

Eh dit rustne stativ :lol:

Så er det nu at du SKAL læne dig tilbage - måske med et par sjusser eller 16 :lol:

Linemor hvis ikke du skulle vande høns efter sådan en jul ... Ja så ved jeg ikk! Jeg havde nok vrælet stort og ikke ret yndigt :)

:bearhug:

Liiiiiiiineeeeeeeeee! :bearhug:

Hahaha .. Jeg har grædt mange glade tårer over din kommentar her.. Rustne stativ.. Ja det passer meget godt med at jeg jo kalder mig selv for noget gammelt skrammel og H2B af og til er så fræk at kalde mig skrammelbunke.. -Hvis jeg er helt flad, så skrammelplads.. hmprf.. :sm: hihi.. :o

Næste uge kan jeg dandere den igen og kigge på bryllupsdimser igen. Det er virkelig alt for lidt jeg er på BK.. Kun lige 2 sek. læse en tråd give et ultrakort svar eller kommentar og så videre i programmet.. Meeen det koster mange ideer for mig at gå og have tid til at samle inspiration. Føj det er dyrt at være væk fra BK. Her bliver man jo lidt mættet i ideer.. haha... :blink::lol:

Edited by Namak
0

Puha, hvor er det godt at du kender din mormor så godt, at du reagerede! Hvor er jeg glad for at læse, at hun er i bedring..

Hvor er det dejligt at din H2B kunne overraske og forkæle dig juleaften med masser af surprisegaver - det fortjener du altså! Jeg håber at du har kunne få lov til at slappe lidt af her efterfølgende og at den dumme fætter har holdt sig lidt på afstand!

Godt nytår - og ja, i ÅR skal du giftes :loveshower:

Ja dejlig med mormor i bedring.

Og H2B.. tja der må vi jo se om ikke jeg kan "hævne" mig lidt høhø, jeg plejer at være ganske god til små overraskelser og en enkelt stor, så mon ikke jeg finder på noget. Men det er nu skønt at blive luske med en ting der var manglet. :biggrin:

Ham fætter smart er så meget på besøg, så jeg skal vist lige smide ham ud her en af dagene haha.. :wink:

Og ja Giftes i år hurra... Oh shit jeg har travlt .. :o

0

6 mdr´s milepæl...!!

Hele dagen har været i 6 mdrs reminder mode. Kors jeg synes altså virkelig at jeg har sååå travlt, og alligevel tænker jeg at det skal jeg da nok nå.. Jeg har bestilt 117 ting og fundet lige så mange som jeg bare liiige skal kigge lidt nærmere på. haha Der er nu gået ca 1 år af planlægnings tiden, så uuuh jeg synes det er gået næsten alt for stærkt.

Opsparingen til de sidste vigtige ting vokser lige så stille.. Alt ser fint og ladsiggørligt ud sådan ca. Tiden til at ordne det jeg vil, kniber det en lille smule med, men jeg er fuld af forhåbning.. Snart går jeg i gang med det sidste DIY ting og så kommer der sikkert mere ro på.. Der er bare en pokkers masse jeg lige skal nå at lave og nå at forberede..

:cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Sikken en jul du har haft! Så godt du lyttede til dine instinkter!

Stort tillykke med milepælen! Ja det går godt nok stærkt nu, syntes der er så meget der skal være styr på. Det må blive lidt tomt når det hele er ovre!

0

Stort tillykke med milepælen! Ja det går godt nok stærkt nu, syntes der er så meget der skal være styr på. Det må blive lidt tomt når det hele er ovre!

Ja der har være bare liiidt at se til :wink:

Tak for Tillykke. Du har jo endnu kortere tid, så du må også føle tiden er lidt kortere end den skal. Jeg tror nu det bliver så rart når dagen er ovre og vi forhåbentlig ser tilbage på den med kæmpe smil og gode minder :biggrin:

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Google is your friend...!!

-Men jeg er nu også ret gode venner med Etsy, div. Kinaforhandlere, nogle Amerikanske forhandlere og et par danske..

Min nye og endligt ankomne kort er allerede blevet slidt bare en lille smule her lige til nytår og frem. Jeg tror snart banken tilbyder at lave en udskiftningsplan hver 3 mdr., hvis jeg fortsætter med at slide chippen... hmm

Anyway, så har jeg bestilt min sixpence til min sko og den ankom i dag med posten. Sendt "helt" fra Spanien og med 2 søde postkort omkring. Jeg fandt forhandleren her https://www.etsy.com/dk-en/listing/69681352/lucky-sixpence-bride-shoe-good-luck?ref=shop_home_active

-og det kostede mig hele 36,23 inkl. porto. Det er da en god deal.

Så sødt indpakket og med en lille fin lamineret notits og små brudesko på organzaposen. Det tog 5 dage fra bestilling til ankomst så butikken vil jeg anbefale andre der skal have en mønt til skoen.. :biggrin:

Nå og så tilføjer jeg da lige at jeg bare liiige mangler at blive enig med mig selv om skoene så jeg kan bestille.. Ellers må jeg klistre mønten til mine bare fusser. :shooter: :tunge:

post-64428-0-28090700-1389058603_thumb.j

post-64428-0-50389200-1389058634_thumb.j

Edited by Namak
0

Nej, hvor er den fin - og billig! En sixpence, er det så ægteskabet bliver fyldt med rigdom? (Ved godt "google is your friend" som du skriver, men jeg er bare for træt til at google lige nu, hahaha… :oops: )

0

Annonce ♥

Ja der har være bare liiidt at se til :wink:

Tak for Tillykke. Du har jo endnu kortere tid, så du må også føle tiden er lidt kortere end den skal. Jeg tror nu det bliver så rart når dagen er ovre og vi forhåbentlig ser tilbage på den med kæmpe smil og gode minder :biggrin:

Det håber jeg bestemt vi alle gør! Er godt nok lige om lidt! puuuuh stress...

0

Det er sørme billigt … :) - Jeg må bestille fra din dealer i stedet så :D .. Er så meget i tvivlm om hvor man tør bestille fra - specielt efter jeg havde bestilt nogle I do stickers til skoene som aldrig er dukket op :-( Øv øv…

0

Nej, hvor er den fin - og billig! En sixpence, er det så ægteskabet bliver fyldt med rigdom? (Ved godt "google is your friend" som du skriver, men jeg er bare for træt til at google lige nu, hahaha… :oops: )

Haha jammen jeg har da link, men det er på engelsk.. http://en.wikipedia.org/wiki/Something_old

-Og her en forkortet forklaring på dansk og ja du har ganske ret i at det er for ikke at komme til at mangle økonomisk velstand. (haha den fugl er vist fløjet, men man jo håbe det hjælper med mønten hihi :wink: )

Something Old, Something New, Something Borrowed, Something Blue and a Silver Sixpence in Her Shoe.

Sådan lyder hele den engelske remse, men da vi mangler en Silver Sixpence er den del med en mønt i brudeskoen ikke så meget anvendt i Danmark.

Alt hvad bruden bærer må gerne være nyt, fordi hun træder ind i en ny verden, i et helt nyt livsavsnit. Selvsagt bortset fra det gamle og det lånte tilbehør.

Noget gammelt.

Glem ikke det gamle liv og tag alt det gode med over til det nye liv.

Noget nyt.

Bruden starten en ny epoke i sit liv.

Noget lånt.

Repræsenterer brudens nye status i den nye familiekreds.

Lånes bedst fra en lykkelig gift kvinde, i håbet om at få del i lykken.

Noget blåt.

Symboliserer troskab og bestandighed.

Mange brude bærer et blåt strømpebund som senere under bryllupsfesten på opfordring vises de jublende gæster.

Det betyder uheld i ægteskabet hvis den lånte genstand stammer fra en fraskilt kvinde.

En mønt i skoen, sikrer at bruden aldrig kommer til at mangle penge.

Edited by Namak
0

Det er sørme billigt … :) - Jeg må bestille fra din dealer i stedet så :D .. Er så meget i tvivlm om hvor man tør bestille fra - specielt efter jeg havde bestilt nogle I do stickers til skoene som aldrig er dukket op :-( Øv øv…

Mangler du stadig en I do dims? Jeg har sandsynligvis en til overs, da jeg har fået ny inspiration og købt anden sticker. Hvis du er interesseret vil jeg gerne sende dig min "ekstra". Det skal ikke koste dig andet end din adresse i pb og så en lille smule tålmodighed, for jeg skal lige have min nye i hus fra USA. Den er i posten, men ikke ankommet endnu. :)

Ellers er der altså også danske muligheder så som denne.. http://www.stoldaekdig.dk/diamanter-blaa-p-2206.html (det er denne jeg har til overs)

Og der er også den sjove som jeg skal have på :http://www.stoldaekdig.dk/i-do-tatto-p-2011.html

Jeg ved de findes på etsy, men hvis du er usikker på at bestille fra udlandet, så er der muligheder herhjemme.. :biggrin:

Edited by Namak
0