D+T

Får I andre også bare lyst til at stikke af?

23 indlæg i dette emne

Jeg lå længe i sengen i morges og tænkte på vores bryllup (som sædvanlig). Vi (jeg) snakker virkelig meget om bryllup med venner, veninder og kollegaer og det bliver ind i mellem lidt svært, at ALLE har en holding til vores bryllup om, hvad man bør, hvad man kan og hvad man absolut skal holde sig fra. De mener det alle i bedste mening, men jeg kan ikke lade være med at tage det personligt.

Jeg elsker at planlægge og holde middage herhjemme, men jeg kan ikke komme udenom, at det føles lidt falsk for mig, at holde den her bryllupsfest, som alle efterhånden er inddraget i og har en mening om. Så da jeg lå der i morges tænkte jeg på, hvorfor vi ikke bare blev viet på Rådhuset - uden nogen - og så tog direkte videre på bryllupsrejse.

Bryllupsrejsen har hele tiden været dét jeg har glædet mig allermest til og jeg tager mig selv i at skære ned i alle mulige udgifter til festen, for at få flere penge til rejsen. Jeg glæder mig bare til, at vi kan læne os tilbage og nyde hinanden som mand og kone og ikke skal stresse over den fest længere.

Undskyld det åndssvagt lange indlæg, jeg vil bare så gerne høre, om I andre får det sådan ind i mellem og om det er meget normalt?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg har endelig forstået hvorfor det var brudens forældre der holdt det før i tiden, så det unge par kunne nyde tiden inden brylluppet.

Jeg kunne godt tænke mig at det var brudeparrets behov der var i fokus og ikke alle andres.

Så jo, jeg kender den følelse

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej det kender jeg bare så godt.... Vi skal giftes til september - og i maj måned havde jeg det netop som du beskriver der... Alle havde en holdning og en mening og tingene tog overhånd, hvilket bare gjorde jeg ikke gad mere.... Men Vi besluttede os for, at holde resten af brylluppet for os selv, og forklarede det med, at gæsterne skulle være overrasket over dagens elementer... Og nu er det kun vores beslutninger som gælder.... Det er den bedste beslutning Vi har taget, og brylluppet er endelig blevet vores fest og idé, fremfærd andres input....

Så jeg følger det bare så godt... Det er dejligt at høre andres ideer, men ikke for Hver en pris... Husk det er jeres dag...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, jeg har endelig forstået hvorfor det var brudens forældre der holdt det før i tiden, så det unge par kunne nyde tiden inden brylluppet.

Jeg kunne godt tænke mig at det var brudeparrets behov der var i fokus og ikke alle andres.

Så jo, jeg kender den følelse

Ja - jeg har bare altid elsket at planlægge, men pludselig er det bare som om det er sådan en livsmission vi skal gennemføre - det skal se ordentligt ud.

Jeg havde også troet, at jeg ville elske at prøve kjoler med mine veninder, men endte med at finde én på nettet og havde bare min mor og bedste veninde med. Og skoene var det samme.

Hvor ville det være dejligt, hvis jeg bare kunne læne mig tilbage og der var nogle andre, der tog beslutningerne i stedet. Vidste ikke, at der var SÅ mange valg man skulle tage stilling til hele tiden.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det kender jeg bare så godt.... Vi skal giftes til september - og i maj måned havde jeg det netop som du beskriver der... Alle havde en holdning og en mening og tingene tog overhånd, hvilket bare gjorde jeg ikke gad mere.... Men Vi besluttede os for, at holde resten af brylluppet for os selv, og forklarede det med, at gæsterne skulle være overrasket over dagens elementer... Og nu er det kun vores beslutninger som gælder.... Det er den bedste beslutning Vi har taget, og brylluppet er endelig blevet vores fest og idé, fremfærd andres input....

Så jeg følger det bare så godt... Det er dejligt at høre andres ideer, men ikke for Hver en pris... Husk det er jeres dag...

Godt jeg ikke er den eneste!!

Jeg vil giftes med min kæreste ligeså meget, som jeg altid har ville det, men lysten til festen forsvinder bare mere og mere. Ved ikke om det er en kvindeting, at man bare bliver så presset af andres og egne forventninger..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har det helt på samme måde, elsker min kæreste og glæder som et lille barn, til at sig ja til ham.. Men pludselig tog andres meninger over... Så det er vigtigt at huske på, at det er jer og jeres drømme for dagen Det handler om - ik andres...efter vi kom tilbage på det spor, er tingene blevet noget lettere... Men tænker da indimellem at er rådhus ville være nemmere, men sådan har jeg haft det helt fra start.... Men er sikker på dagen nok skal bliv smuk og et dejligt minde, at se tilbage på....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa jeg kan sagtens tilslutte mig den følelse du sidder med... har også selv haft en kamp med andres forventninger, så nu har H2B og jeg bare besluttet at vi siger at alle de ideer og forslag andre kommer med er fantastiske, og så gør vi det nøjagtig som vi har lyst til... Og så kan vores gæster tage det på vores måde og ellers kan de bare forlade vores bryllup... Det er vores dag og vi planlægger det bryllup vi vil have...

Håber du ikke lader dig påvirke for meget, og husk det er jeres dag og det bliver jeres minder for livet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv at have sådan en følelse... Jeg har ikke selv haft den følelse på noget tidspunkt - jeg har været glad for at kunne snakke om det, og har lyttet hvis nogen er kommet med råd - men har ikke følt at nogen har ville bestemme noget... :)

Jeg håber at I, i sidste ende gør som I selv helst vil - og får det bryllup I har drømt om... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forstår dig fuldt ud.

Men... Som du selv skriver, du snakker meget med mange omkring brylluppet. Og når man snakker/spørger må man også forvente at få folks ærlige mening og ikke hvad der behager jer :D

Jeg gjorde det, at når folk spurgte fortalte jeg lidt, spurgte kun de jeg virkelig skulle spørge og så gjorde jeg præcis som det passede mig/os.

For vidste at hvis jeg snakkede/spurgte for meget ville jeg få 1000 meninger/ideer etc og det gad jeg ikke :D

Gør og planlæg det i vil - alle andre meninger er ligegyldige :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Meninger er der nok af og man får virkelig lange p***** af at alle skal gøre sig pokkers kloge :( Man vil jo så gerne gøre alle glade og kommer til at glemme sig selv :(

Jeg har valgt, at holde rigtig rigtig meget af planlægningen for mig selv, - jeg orker ikke at høre veninders gode ideer og meninger fordi jeg ved bare, at jeg lader mig påvirke og forvirre.

Så åh ja..... Stikke af på HONEYMOON .... Vi gjorde det h is ikke der ville stå 5 børn og blive vildt vildt skuffede :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for Jeres svar, alle sammen! Jeg er lettet over, at jeg ikke er den eneste, der lader sig påvirke negativt af venner og families holdninger og gode råd.

Min kæreste er ikke så glad for tanken om, bare at stikke af, så det kommer nok ikke til at ske. En fest kommer der nok ud af det - på den ene eller anden måde. Men nu må vi se, om jeg ikke bare skulle lære at tie stille om bryllupsplanlægningen og lige mærke efter, hvad jeg egentlig har lyst til.

Men tusinde tak for Jeres svar - det er så dejligt, at man ikke står alene og at jeg jo altid kan lufte mine bryllups/planlægningstanker herinde :kiss:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det er sindsyg vigtigt hele tiden at mærke efter, hvad vil VI hvordan kan det her bliver VORES fest og VORES dag og VORES bryllup. Man skal virkelig være tro mod sig selv og hinanden. Gæsterne skal nok more sig uanset hvad.. hvis ikke - så er de nogen skarn :td:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa.

Jeg har det på samme måde. :)

Jeg er normalt ikke til rådhusbryllup, men jeg er begyndt at tænke mere og mere på bare lige en tur på rådhuset i en lækker lille hvid sag, og så afsted til Thailand i 3 uger, med den nærmeste familie. Så kunne man jo arrangere en lille ceremoni på stranden!!!

Men så skal jeg desværre høre på alt muligt om; det kan MAN da ikke, hvad så med dem som DU har været til bryllup ved, dem skylder du.... Bla bla bla.... :(

Jeg vil hellere have 3 ugers ferie for pengene end 8-10 timers fest! Men fortryder man ikke senere???? :/

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ma skylder ikke nogen noget , selvom man hsr været til nogens bryllup..

Vi har valgt kirkebryllup og så er folk inviteret til reception, ca. 80 stk.. men vi bliver kun 24 om aftenen til fest.. vi har valgt nærmeste familie og vennert til det... og nogen vil nok mene der blev gjort forskel, men ja vores bryllup vores valg..

Jeg skal selv have styr på det hele, så snakker ikke med så mange om det, selvfølgelig min kæreste..

Snakkermed min mor, som er en stor støtte for mig..

Hun vil sågar lærer at lave den bryllupskage vi gerne vil have, for at gøre det billigt men også perfekt for os.. :-) og min mor bager ikke..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa.

Jeg har det på samme måde. :)

Jeg er normalt ikke til rådhusbryllup, men jeg er begyndt at tænke mere og mere på bare lige en tur på rådhuset i en lækker lille hvid sag, og så afsted til Thailand i 3 uger, med den nærmeste familie. Så kunne man jo arrangere en lille ceremoni på stranden!!!

Men så skal jeg desværre høre på alt muligt om; det kan MAN da ikke, hvad så med dem som DU har været til bryllup ved, dem skylder du.... Bla bla bla.... :(

Jeg vil hellere have 3 ugers ferie for pengene end 8-10 timers fest! Men fortryder man ikke senere???? :/

Min X-svoger trodsede sin familie som er vildt meget "jamen man bør da" og "vi plejer..." Osv.... Han og kæresten tog til en bountyø på en færdigpakket bryllupsrejse. De skulle bare have papirerne og ringen med. Så havde de ellers en skøn bountyferie og fik taget et skønt opstillet billede i lånt bryllupstøj (tror jeg) til min Xsvigermor der stadig efter 5-6 år hiver sig i håret :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa.

Jeg har det på samme måde. :)

Jeg er normalt ikke til rådhusbryllup, men jeg er begyndt at tænke mere og mere på bare lige en tur på rådhuset i en lækker lille hvid sag, og så afsted til Thailand i 3 uger, med den nærmeste familie. Så kunne man jo arrangere en lille ceremoni på stranden!!!

Men så skal jeg desværre høre på alt muligt om; det kan MAN da ikke, hvad så med dem som DU har været til bryllup ved, dem skylder du.... Bla bla bla.... :(

Jeg vil hellere have 3 ugers ferie for pengene end 8-10 timers fest! Men fortryder man ikke senere???? :/

Min X-svoger trodsede sin familie som er vildt meget "jamen man bør da" og "vi plejer..." Osv.... Han og kæresten tog til en bountyø på en færdigpakket bryllupsrejse. De skulle bare have papirerne og ringen med. Så havde de ellers en skøn bountyferie og fik taget et skønt opstillet billede i lånt bryllupstøj (tror jeg) til min Xsvigermor der stadig efter 5-6 år hiver sig i håret :)

Hehe. Så kan hun lære det ;)

Jeg tror dog at mine forældre og svigerforældre skal med hvis vi valgte denne løsning. Min kusine blev gift på stranden i Thailand og hun havde lejet et boligkomplex bestående at 5 lejligheder med egen pool og personale. ( butler, kok og rengøring) Det var VIIIILD lågsus. DET ville jeg gerne :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja det tør da lige loves, at der er mange meninger og holdninger. Vi har også haft mange personlige "udmeldinger" og egentlig uretmæssig indblanden. Nogle af vores gæster har sågar påvirket bordplan, med hvem de ikke vil sidde ved siden af osv. I forvejen har jeg en ret special familie, hvor vi har nogle vi ikke kan sætte sammen, så det har været et puslespil i sig selv - og så skal man også til at tage hensyn til gæsterne?

Vi kunne da aldrig drømme om at sætte nogle sammen, som vi mente ikke kunne fungere - det er heller ikke i vores egen interesse, da vi ønsker den bedste fest for alle og det er vores store dag, som vi vil huske tilbage på som den bedste dag i vores liv, så selvfølgelig tænker vi over det. Egentlig mener jeg jo bare, at det da også er op til gæsterne at opføre sig ordentligt og respektere vores valg - og sidde ved det bord de bliver plantet ved !?

Endvidere er der kræsne mennesker, så menuen skulle have været anrettet og serveret, men nu ender vi i stedet med buffet pga folks kræsenhed. Så er der mere at vælge imellem og der er noget "alle kan lide" - trods vi synes det er upraktisk med buffet sådan en dag.

Der er også ændret i drikkevarer. Vi har fri øl, vin og vand hele aftenen, men der er der også folk der ikke kan lide, så nu har vi specialindkøbt mokai til én person og burn til en anden - og resten formoder vi så accepterer og drikker det der bliver serveret - udover de to der også lige havde en mening på dén front.

Jah - man kan vel blive ved?!

Men vi har også valgt ikke at involvere folk i mere - nu er det sgu det vi vælger, som gælder og så må folk tage det som det er. Vores fest og der mangler bestemt ikke noget, så hvis de føler sig snydt, så er det deres egen skyld!

Jeg håber sgu de leverer en lige så god dag til os, som vi går og planlægger til dem (for os selvfølgelig).

Selv polterabend er der gået ged i og jeg er blevet involveret fra flere fronter *suk*

Well - jeg vælger at lade det prelle af og læne mig tilbage (når alle projekterne er færdige) og nyde det hele - det er vores dag! Heldigvis er H2B helt cool og glæder sig bare..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg føler det lidt på samme måde. Folk har gjort grin med at jeg samler konserves-glas, som vaser og til lys, og de kan virkelig ikke forstå hvorfor jeg skal bruge så mange. Bryllupskagen har også været diskuteret. Det er lidt svært, når nogle mener at de ideer jeg/vi har, ikke er gode nok

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg føler det lidt på samme måde. Folk har gjort grin med at jeg samler konserves-glas, som vaser og til lys, og de kan virkelig ikke forstå hvorfor jeg skal bruge så mange. Bryllupskagen har også været diskuteret. Det er lidt svært, når nogle mener at de ideer jeg/vi har, ikke er gode nok

Det er simpelthen så strengt, at gøre sådan! Man holder jo ikke festen for at genere nogen og man prøver i forvejen at tage hensyn til alle og samtidig sig selv! Jeg var selv rigtig ked af, at min kæreste ikke var inviteret med til min kusines bryllup, men det er jo deres valg og de har valgt det af nogle årsager, jeg ikke skal blande mig i.

Jeg synes virkelig, at man hører meget alá "ej vil I holde det DER?" "wow det er godt nok mange penge". "Til MIT bryllup ville jeg nok ikke.."

Vores venner ved godt, at det er mig, der er den ansvarlige for det her bryllup og mig, der går mest op i det, men nogle gange synes jeg det virker som om de ikke tror på, at min kæreste og jeg snakker sammen om det og som om det kun er mine ideer, der skal bruges eller at det kun er mig, der vil giftes.

Og det er som du skriver, at man ikke er god nok til at komme på en mega fed fest for alle og at man vil blive husket for det her resten af sit liv. Det kan virkelig godt føles som en byrde ind i mellem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer