Maluto

Brugt brudekjole

27 indlæg i dette emne

Hej

Jeg blev forlovet for tre uger siden, og vi er allerede i fuld sving med at planlægge bryllup, da vi skal giftes til maj næste år

Vi har ikke et meget tsramt budget, men på den anden side har vi heller ikke lyst til at bruge 100.000 på en dag. Jeg håber derfor meget på at kunne finde en brugt kjole.

Men nu har jeg været i gang med at lede på DBA og trendsales, og jeg har ikke fundet noget, der kunne være i nærheden af at være min kommende brudekjole….

Hvornår sætter forårets og sommerens brude deres kjoler til salg? Er det typisk i efteråret?

Er der nogle ting, man skal være særligt opmærksom på, når man køber en brugt brudekjole?

En veninde sagde, at det kunne være svært at få kjolen rettet rigtigt til, da den har været rettet til en gang. Er det rigtigt? Er det bedst atr købe en kjole, der er lidt til den store side, så den kan blive syet ind?

Jeg drømmer om en enkel kjole med noget blonde for oven. Jeg har også tænkt lidt på, om jeg kunne købe en helt enkel brugt kjole og så få en skrædder til at tilføje blonder og rette kjolen til, men bliver det mon meget dyrt?

På forhånd tak for hjælpen!

Redigeret af Maluto
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har også kigget brugt. Ting jeg var opmærksomme på var hvor mange gange kjolen er brugt. Det behøver ikke nødvendigvist at betyde noget for standen men jeg synes det bør have indflydelse på prisen. Derfor spurgte jeg også altid ind til om sælger havde kvittering. Har desværre erfaring med en, der også er herinde, som er ved at sælge sin, i øvrigt flotte, kjole som "brugt een gang i få timer" samtidig med at man i hendes tråd kan læse at kjolen er købt brugt og dernæst brugt som dansekjole. Det kan jo have betydning også fordi den så måske er tilpasset og dermed syet om flere gange.

Generelt vil jeg være meget opmærksom på standen. Jeg vil foretrække at kjolen enten er renset, at der ingen væsentlige pletter er at se eller at der kan aftales at kjolen renses før køb. Pletter kan jo forekomme og ikke alting går af i vask eller rens. Så kan de jo sidde mere eller mindre væsentlige steder.

Ang. ind og udsyning, oplægning osv så kan man måske, hvis kjolen lægges ud, se huller efter syning. Mange gange tror jeg de vil være svære at se hvis man ikke ved de er der men det kommer nok an på stoffet. Derudover skal man bemærke at mange blonder og dekoration i form af perler eller sten kan gøre det vanskeligere=dyrere at ændre på kjolen, både ud/indlægning og oplægning.

Ang. at købe en brugt kjole og få syet blonde på må du nok høre en skrædder af mere specifikt. Ingen anelse om hvad det vil koste.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Jeg blev forlovet for tre uger siden, og vi er allerede i fuld sving med at planlægge bryllup, da vi skal giftes til maj næste år

Vi har ikke et meget tsramt budget, men på den anden side har vi heller ikke lyst til at bruge 100.000 på en dag. Jeg håber derfor meget på at kunne finde en brugt kjole.

Men nu har jeg været i gang med at lede på DBA og trendsales, og jeg har ikke fundet noget, der kunne være i nærheden af at være min kommende brudekjole….

Hvornår sætter forårets og sommerens brude deres kjoler til salg? Er det typisk i efteråret?

Er der nogle ting, man skal være særligt opmærksom på, når man køber en brugt brudekjole?

En veninde sagde, at det kunne være svært at få kjolen rettet rigtigt til, da den har været rettet til en gang. Er det rigtigt? Er det bedst atr købe en kjole, der er lidt til den store side, så den kan blive syet ind?

Jeg drømmer om en enkel kjole med noget blonde for oven. Jeg har også tænkt lidt på, om jeg kunne købe en helt enkel brugt kjole og så få en skrædder til at tilføje blonder og rette kjolen til, men bliver det mon meget dyrt?

På forhånd tak for hjælpen!

nu ved jeg ikke hvad størrelse du har men jeg har et par nye kjoler til salg ......

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Jeg blev forlovet for tre uger siden, og vi er allerede i fuld sving med at planlægge bryllup, da vi skal giftes til maj næste år

Vi har ikke et meget tsramt budget, men på den anden side har vi heller ikke lyst til at bruge 100.000 på en dag. Jeg håber derfor meget på at kunne finde en brugt kjole.

Men nu har jeg været i gang med at lede på DBA og trendsales, og jeg har ikke fundet noget, der kunne være i nærheden af at være min kommende brudekjole….

Hvornår sætter forårets og sommerens brude deres kjoler til salg? Er det typisk i efteråret?

Er der nogle ting, man skal være særligt opmærksom på, når man køber en brugt brudekjole?

En veninde sagde, at det kunne være svært at få kjolen rettet rigtigt til, da den har været rettet til en gang. Er det rigtigt? Er det bedst atr købe en kjole, der er lidt til den store side, så den kan blive syet ind?

Jeg drømmer om en enkel kjole med noget blonde for oven. Jeg har også tænkt lidt på, om jeg kunne købe en helt enkel brugt kjole og så få en skrædder til at tilføje blonder og rette kjolen til, men bliver det mon meget dyrt?

På forhånd tak for hjælpen!

http://www.bryllupsklar.dk/forum/82946/kjole-str-46-48.html/ du kan se dem her, jeg købte flere for at have noget at vælge imellem og jeg sælger nu dem jeg ikke selv skal bruge....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar! Det er rart at høre andres meninger!

Jeg er vist desværre ikke modig nok til at købe i udlandet, har brug for at prøve, se og mærke kjolen, inden jeg køber.

Jeg tror også, jeg må i en butik og prøve først :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Jeg blev forlovet for tre uger siden, og vi er allerede i fuld sving med at planlægge bryllup, da vi skal giftes til maj næste år

Vi har ikke et meget tsramt budget, men på den anden side har vi heller ikke lyst til at bruge 100.000 på en dag. Jeg håber derfor meget på at kunne finde en brugt kjole.

Men nu har jeg været i gang med at lede på DBA og trendsales, og jeg har ikke fundet noget, der kunne være i nærheden af at være min kommende brudekjole….

Hvornår sætter forårets og sommerens brude deres kjoler til salg? Er det typisk i efteråret?

Er der nogle ting, man skal være særligt opmærksom på, når man køber en brugt brudekjole?

En veninde sagde, at det kunne være svært at få kjolen rettet rigtigt til, da den har været rettet til en gang. Er det rigtigt? Er det bedst atr købe en kjole, der er lidt til den store side, så den kan blive syet ind?

Jeg drømmer om en enkel kjole med noget blonde for oven. Jeg har også tænkt lidt på, om jeg kunne købe en helt enkel brugt kjole og så få en skrædder til at tilføje blonder og rette kjolen til, men bliver det mon meget dyrt?

På forhånd tak for hjælpen!

http://www.bryllupsklar.dk/forum/82946/kjole-str-46-48.html/ du kan se dem her, jeg købte flere for at have noget at vælge imellem og jeg sælger nu dem jeg ikke selv skal bruge....

Tak for tilbudet, men jeg er str 38.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kjole er også brugt - jeg er den 3. der skal giftes i den.

Nu er det jo ikke ligefrem en prinsessekjole, så det var mere, om der var gået nogle sting og sådan.

Hvis du gerne vil prøve i en butik, så gør endelig det! Det skal du ikke snyde dig selv for :) Så kan du jo være heldig, at der er udsalg eller finde kjolen brugt bagefter.

Held og lykke! :)

P.s. Jeg valgte desuden ikke at prøve kjoler i butikkerne. Jeg så min i foråret og vidste, at jeg måtte eje den, så snart jeg fik muligheden. For mig har det bare været lettere, at jeg ikke skulle vælge og så var det på plads. Jeg er ikke så vild med at prøve tøj foran andre, så for mig passede det perfekt og jeg har kun hørt, at kjolen jeg har valgt, er den perfekte til mig, så det kunne jo ikke være anderledes ;)

Redigeret af D+T
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min ryger til rens her i ugen, og så tror jeg min bliver sat til salg...

Min er faktisk en tyl kjole med blonde i str. 38. ;)

Kan jeg finde din kjole på nettet Michelle?

Den bliver sendt til rens i morgen.. ;) blev gift i lørdags...

Men du kan finde den i min planlægningstråd... :)

Det er en 2013 model købt ved unique kjoler i Hammel... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg vil råde dig til at kigge på udsalgskjoler - så får du en kjole, der kun er din, og alle butikkerne har udsalg på skift. Jeg købte min på lagersalg, og blev meget glad for den.

F.eks. har Panaoytis i Vejle udsalg 16-18 august med op til 70 % rabat har jeg lige set i lokalavisen. Der kan du gøre et kup.

MEN køb ALDRIG med det samme - sig, at du skal have en kaffepause, få evt. kjolen lagt til side imens, og tag i det mindste en pause til at tænke over det i. Optimalt er at sove på det, men selvfølgelig, hvis du står og der kun er 1 kjole tilbage i din størrelse og det er udsalg, så er det svært, men insistér på at tænke over det og lad dig aldrig presse af sælgeren.

Hvis du køber brugt - ok, jeg har hørt, at nogle gør sådan her (det er lidt bisset, men du kan overveje det): Prøv alt muligt i butikkerne - og finder du en kjole, du er vild med, kan du jo se, om du kan finde den brugt...

Men tag dig tid, der er tid nok til næste år, du kan sagtens nå at se en del før du beslutter dig. God jagt :-)

Kh

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

... nu ved jeg ikke hvilken størrelse du er -- men jeg har kjolen du beskriver hængende til kr. 2999 :-)

det er da vist en ok pris for en ny kjole :-)

du kigger bare forbi hvis det er...

Kh Marie

Er kjolen på den hjemmeside? Der er lidt lang vej fra Østjylland...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej med dig,

Jeg har også min tyldrøm til salg, det er den originale kjole, den er hverken rettet til i længden eller i siderne.

Du kan se den her:

http://www.bryllupsklar.dk/forum/83016/sincerity-kjole-str-38-sclges.html/

Det er en str. 38...

Det er en rigtig smuk kjole, men ikke lige det, jeg leder efter. Held og lykke med salget

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

... nu ved jeg ikke hvilken størrelse du er -- men jeg har kjolen du beskriver hængende til kr. 2999 :-)

det er da vist en ok pris for en ny kjole :-)

du kigger bare forbi hvis det er...

Kh Marie

Er kjolen på den hjemmeside? Der er lidt lang vej fra Østjylland...

Ja den er på hjemmesiden... :) hvor bor du henne i landet???

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg vil råde dig til at kigge på udsalgskjoler - så får du en kjole, der kun er din, og alle butikkerne har udsalg på skift. Jeg købte min på lagersalg, og blev meget glad for den.

F.eks. har Panaoytis i Vejle udsalg 16-18 august med op til 70 % rabat har jeg lige set i lokalavisen. Der kan du gøre et kup.

MEN køb ALDRIG med det samme - sig, at du skal have en kaffepause, få evt. kjolen lagt til side imens, og tag i det mindste en pause til at tænke over det i. Optimalt er at sove på det, men selvfølgelig, hvis du står og der kun er 1 kjole tilbage i din størrelse og det er udsalg, så er det svært, men insistér på at tænke over det og lad dig aldrig presse af sælgeren.

Hvis du køber brugt - ok, jeg har hørt, at nogle gør sådan her (det er lidt bisset, men du kan overveje det): Prøv alt muligt i butikkerne - og finder du en kjole, du er vild med, kan du jo se, om du kan finde den brugt...

Men tag dig tid, der er tid nok til næste år, du kan sagtens nå at se en del før du beslutter dig. God jagt :-)

Kh

Tak for tippet! Jeg har fået tid hos panayotis i morgen og håber på at finde en udsalgskjole :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis du er til Rikke Gudnitz - Bright Brilliance, har jeg en. Den er ikke til salg på DBA mv. Den er i super fin stand - jeg passede godt på den på dagen. Det er en størrelse 38-40. Den er lagt op til 160 + hæl.

Skriv endelig, hvis det har interesse. Prisen kan vi nok finde ud af. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har også en kjole til salg. Jeg købte den sidste pr, helt ny og har så brugt den til mit bryllup for et år siden, den er blevet renset og er smuk som ny. Hvad er dit budget? Den kostede 9000kr og tænkte at sælge den til halv pris. Vil gerne sende billede, hvis du er interesseret?

Venlig hilsen Merete

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej.

Ved ikke om du har fundet en kjole men ellers har jeg også en til salg du gerne må købe:-)

Det er en Lilly kjole, enkel, med en lille blondeblomst foroven og på hoften, kjolen har Aldrig været brugt.

Du kan se den her hvis det har interesse:-)

http://www.dba.dk/brudekjole-lilly-str-38/id-1000744406/

Ditte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer