DianaSW

Jeres pris. pr kuvert

26 indlæg i dette emne

Halløjsa piger!

Jeg er ret ny her på siden, og jeg er ikke forlovet endnu, men en dag faldt jeg over bryllupsklar og siden da, har jeg siddet fast herinde. Jeg er så småt begyndt at planlægge bryllup, eller i hvert fald finde ideer og tænke lidt over hvor, hvordan og hvorledes altting skal være og se ud.

Derfor vil jeg gerne høre hvad I tænker af pris pr. kuvert, eller hvad I kom af med(jer der er gift) pr. kuvert. Og om det var inklusiv eller eksklusiv drikkevarer. Samt hvor det blev holdt, så jeg har lidt at gå efter, da jeg gerne vil spare en del op, før brylluppet skal stå.

Umiddelbart havde jeg skrevet 500 kr. pr. kuvert i min planlægning, men da kæresten så det, sagde han at det var da alt for høj en pris, så var det vidst virkelig virkelig udsøgt mad.

Så fyr løs:-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Diana,

Jeg havde planlagt en kuvertpris på mellem 250,- og 400,-, og endte på en kuvert pris på 350,-. Det er portionsanretninger (forret, hovedret og dessert), og det er eksklusiv drikkevarer. Vi skal holde det i et lejet lokale, og får maden bragt til os, samt en kok som står for anretningen af maden.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

med kuvertpris, mener du så kun for maden eller hele arrangementet?

For hele arrangementet:

Lokaleleje

Mad

Kok

Tjenere

Bartendere

Dj

Lyd, lys, bordpynt

Ca. 1600,- per kuvert

Vi havde 48 gæster (indkøbt til 50, men et par måtte melde fra)

Hvis vi kun taler mad, lokaleleje og personale var det ca 900,- per kuvert.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart havde jeg skrevet 500 kr. pr. kuvert i min planlægning, men da kæresten så det, sagde han at det var da alt for høj en pris, så var det vidst virkelig virkelig udsøgt mad.

Det kommer meget an på hvor I bor henne af i landet eller rettere sagt hvor I skal holde festen men generelt må 500 kr. kuverten siges at være meget billigt hvis vi taler om en komplet løsning. Det man skal tænke på er at man aldrig må sammenligne restaurationernes priser på 2-3 retters menuer, hvor 500 kr. er meget, med kuvertpriser for komplete helaftens arrangementer for det er noget helt andet. Udover selve middagen er der jo aperitif/velkomstsdrink inden, kaffe, måske natmad, og som du selv er inde på det med drikkevarer efterfølgende hvor det kan variere.

Det er noget andet når man holder det i lokaler og selv står for mad og drikkevarer, hvad enten man så får maden udefra eller har en der kommer og laver den, men heller ikke der kan man sammenligne.

Når vi taler om færdige feststedsløsninger er der iøvrigt også meget stor forskel på de løsninger de laver. Nogle kører med 8-9 timers arrangementer som enten ikke kan forlænges eller hvor der skal lægges en ekstrabetaling pr. time for at fortsætte og så er der nogle som er mere liberale og giver en pris på et arrangement uden fast aftalt sluttidspunkt. Underligt nok er det oftest i provinsen og ved de billige løsninger hvor man oplever at der ikke er fast tid på, hvorimod det i storbyerne og på de mere mondæne feststeder ofte er mere fastlagt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er endt på 550-600 alt inkl, og det er ekstremt billigt her hvor vi bor. Tror det er lidt et kup, og nok noget nær Danmarks billigste, når vi får en hel fest for den pris. Vi skal ikke gøre noget selv, og det er ikke i selskabslokaler.

Synes dine 500 er et meget godt udgangspunkt - hvis i altså skal holde det i et billigt selskabslokale, og kan gå meget på kompromis.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

466,- pr kuvert

på en restaurant, med private lokaler.

forret kylling eller reje salat

det er en lækker buffet

plus en buffet med desserter

kaffe senere - svigermor laver en kransekage

og skrub af hotdogs

og det er incl velkomst drink vin øl og sodavand ad libitum - normalt er der først øl og sodavand efter kaffen.

Men da min kæreste og hans familie kender ejeren, så fik vi lige øl og sodavand hele aftenen plus en go rabat YAY!!!

Redigeret af insolentmint
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man bare tager vores total beløb og deler det er det omkring 6000 kr per person.

Men for 4 canapeer, 3 retters menu, chokolade og kaffe og aftens bbq uden drikke omkring 1500 kr per person

Med drikke varer kommer det op på 2500 kr

Med favours, slikbuffet og så videre 3000 kr

de sidste 3000 kr er for lokaler, overnatninger.... you name it..!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal give 589 kr. pr. person.

Dette er så inklusiv sandwich, grønsags og frugtsnacks samt bryllupskage efter kirken.

3 retters menu bestående af fisketallerken der er portionsanrrettet, kalvemørbrad med tilbehør 1. gang portionsanrettet og ellers 2-3. gang kommer det ind på fad, samt ta' selv softice bar til dessert. Kransekage til kaffen, samt lav selv hotdogs til natmad, og chips og chokolade i løbet af natten.

Fra vi kommer fra kirken så længe festen nu ønskes at vare er der fadøl, flaske øl, cider/garage, sodavand, hvidvin, rødvin, asti og kaffe/the ad libitum.

Næste morgen er der brunch i 2½ time :7himmel:

Derudover inkludere dette betjening, løn til personale, overnatning til os, blomster, oppyntning, rengøring mv.

Redigeret af sdo
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu bliver jeg nysgerrig når der står Nordsjælland. Det lyder meget billigt. Hvor skal I holde festen ?

Kulsviergården udenfor Hillerød. Indtil videre fantastisk service :-)

Oh yeah :lol: Jeg har kun spillet deroppe nogle gange hvor det har været "ubemandet" i de lidt større sale men har aldrig hørt andet end meget positivt om deres festløsninger.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal give 350,- per person.

I prisen er der:

En Kok fra kl. 12.00 - 21.00

Velkomst kaffe og kage

Forret

Buffe à libitum (der kommer til at være så meget mad i overskud.

Dessert med 3 forskellige hjemmebagte kager, 2 slags hjemmelavet is og masser af frisk frugt

Natmad

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu bliver jeg nysgerrig når der står Nordsjælland. Det lyder meget billigt. Hvor skal I holde festen ?

Kulsviergården udenfor Hillerød. Indtil videre fantastisk service :-)

Oh yeah :lol: Jeg har kun spillet deroppe nogle gange hvor det har været "ubemandet" i de lidt større sale men har aldrig hørt andet end meget positivt om deres festløsninger.

De er betryggende :D

Vi skal være i den store sal. Vi regnede selv lidt på det, og det kunne faktisk ikke betale sig at holde det ubemandet. Det her var billigere. Det er nu lidt vildt :P

Og så er depositummet kæmpe stort. Fair nok - men vi har ikke lige 15.000 eller hvor meget det nu var at smide oveni :-)

Redigeret af Du og Jeg
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

285 kr. pr. kuvert for maden. Det er kun for mad, men eksl. drikkevarer, lokaleleje, personale osv. Det dækker forretsbuffet (tre retter), hovedretsbuffet (to slags kød + tilbehør), ost og dessert.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak fordi I gad dele det med mig, jeg kan jo se, at 500 kr. pr. kuvert i hvert fald ikke er for meget.

Når jeg mener kuvert, er det ligesom pr. person: mad, drikke :-)

Vi vil gerne holde det et eventyrligt sted, vi ved ikke lige helt hvor, derfor sparer vi op til, at vi evt. ikke selv skal stå for maden, hvis vi nu finder der 'rigtige' sted :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

605/person for velkomstdrink, 4 retter, natmad og kaffe/avec men ekskl. drikkevarer som vi afregner efter forbrug. Desuden skal vi ikke betale ekstra for dem der overnatter på hotellet, for brunch dagen efter. Dette er ellers 225/person, og langt de fleste overnatter på hotellet (bortset fra nogen der liiiige skulle spare og derfor pludselig har bestilt overnatning i den anden ende af øen, altså ok egentlig men dyyyyyrt for os, det er 4 mennesker det drejer sig om).

Jeg synes altså jeres pris lyder meget fair.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi I gad dele det med mig, jeg kan jo se, at 500 kr. pr. kuvert i hvert fald ikke er for meget.

Når jeg mener kuvert, er det ligesom pr. person: mad, drikke :-)

Vi vil gerne holde det et eventyrligt sted, vi ved ikke lige helt hvor, derfor sparer vi op til, at vi evt. ikke selv skal stå for maden, hvis vi nu finder der 'rigtige' sted :-)

Det er det i hvert fald ikke når du mener en komplet kuvert men igen er det meget afgørende hvor i landet vi taler og i særdeleshed om det er i byområde eller et yderområde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi gav 800 kr fra velkomst til natmad, plus 600 kr pr flakse sprut inkl. tilbehør og bartender. Dertil 125 kr. for bryllupskage, sandwichs, kaffe, øl/vand osv om eftermiddagen.

Det var MEGET billigt synes jeg i forhold til kvaliteten, som bare var i top. De fleste andre steder vi kiggede på i den kvalitet lå på ca. 1400-1600 kuverten.

Så 500 for total er meget billigt i min ører.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal give godt 900 kr pr person, - velkomst og snack, tre retters mad, nat mad og drikkevarer :-)

Derudover har vi så receptionen om eftermiddagen, hvor der er bryllupskage og andet godt. Der har vi dog ikke regnet en pris ud pr person endnu.. :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer