Celi

Prinsessebryllup d.14.6.2014 kl.14 - Bukettens sidste rejse <3

1,049 posts in this topic

VELKOMMEN TIL MIN PLANLÆGNINGSTRÅD

Så kom dagen endelig, hvor jeg langt om længe kan oprette min helt egen planlægningstråd! :)

På min fødselsdag d. 6. august fik jeg nemlig den flotteste brilliantring og et spørgsmål, om jeg ville gifte mig med min dejlige kæreste, og det sagde jeg pænt ja tak til :)

Brylluppet skal stå næste sommer d. 14. juni kl. 14.00

LIDT OM BRUDEPARRET

Årsdag: 4. januar 2008, så på bryllupsdagen har vi været sammen 6,5 år
Bopæl: Nyråd nær Vordingborg (sydsjælland) i eget nybygget hus fra 2012
Husdyr: En lille Bichon Havanais hund, som hedder Vitus
Børn: Nej, vi vil gerne giftes først :)

Bruden: 27 år, Visual Merchandiser i H&M, oprindeligt Vejlenser
Gommen: 28 år, Softwareudvikler hos en IT-virksomhed i Køge, fra Lundby ved Vordingborg

TEMA

Temaet for vores bryllup bliver farverne lyserød, lys grøn og sølv

- og sommerfugle vil være en rød tråd for hele brylluppet :)

ET HURTIGT OVERBLIK

FRIERIET

KIRKEN

FESTSTEDET

BRUDESUITEN

MENUEN

INSPIRATION TIL BRYLLUPSKAGE

BRYLLUPSKAGESPADE

BRYLLUPSPARAPLYER

BRYLLUPSKAGESMAGNING

POLTERABEND

BRYLLUPSREJSEN

VIELSESRINGENE

DIY

SAVE THE DATE

GAVE TIL BRUDEPIGER OG FORLOVER

GÆSTEBOG

INVITATIONERNE

GAVE TIL BRUDENS FAR

PERSONLIGE SLIKPOSER

GÆSTEBOGSSKILT

​LOVE IS SWEET 3D SKILT

TILBEHØR TIL BAREN

GAVE TIL BLOMSTERPIGER

PERSONLIGE CHOKOLADER

SERVIETTER MED MONOGRAM

PIBEÆSKE

DOORHANGERS

MORGENGAVERNE TIL H2B

VELKOMSTHÆFTE

BORDPLAN

PRINSESSEN

JAGTEN PÅ PRINSESSESKOEN

DE ENDELIGE PRINSESSESKO

KJOLEN

TILRETNING

STRØMPEBÅND - MY SOMETHING BLUE & OLD

MEDALJON TIL BRUDEBUKET

BRUDETASKE

PRINSESSESLØRET

PRINSESSETIARA

PRINSESSEØRERINGENE

DANSESKOENE

BRUDEHÅRET

BRUDEPIGER OG BRUDESVENDE

BRUDEPIGEKJOLE (VOKSEN)

BLOMSTERPIGEKJOLER

ACCESSORIES TIL BLOMSTERPIGER

BRUDESVENDETØJ

Edited by Celi
0

Annonce ♥

FRIERIET

Forrige tirsdag var det min fødselsdag, og jeg havde ønsket at få lov til at gå tidligt fra arbejdet eller få helt fri den dag, og min butikschef havde så givet mig helt fri den dag. Havde så nævnt for kæresten, at jeg havde fri på min fødselsdag og spurgte, om han også holdte fri. Først sagde han, at det kunne han nok ikke. Da vi så kom tættere på dagen, fik jeg at vide, at han havde taget fri til middag, da han om formiddagen havde et møde med nogle australiere. Derfor glædede jeg mig til, at han kunne tilbringe noget af dagen sammen med mig :)

Om morgenen d. 6. august blev jeg vækket af kæresten og vores lille hvalp på 9 måneder med fødselsdagssang på sengen, og af ham fik jeg et par smukke øreringe, som jeg specifikt havde sagt jeg ønskede mig, så jeg kunne have dem på til vores kommende bryllupsdag. Det skal lige siges, at jeg har været bryllupsskruk i en del år efterhånden! :) Min kæreste tog derefter på arbejde og kom hjem ved 12-13-tiden, hvor han spurgte om vi ikke skulle spise frokost på en cafe i Køge for at prøve noget nyt. Det sagde jeg ja det og vi kørte afsted. Efter vi havde spist frokost nede ved Køge havn blev vi enige om at tage ind i selve Køge by, men vi skulle lige finde en parkeringsplads et andet sted, for nede ved havnen måtte man kun holde 2 timer.

Men efter et stykke tid er vi på vej væk fra byen og pludselig kører vi på motorvejen. Jeg spørger min kæreste, om vi ikke er kørt forbi Køge? Han svarer, at det er vist længe siden! :) Han begynder derefter også at kigge på gps'en og jeg er godt klar over, at han har en plan.

Sidste år på min fødselsdag fik jeg af kæresten et gavekort til Comwell, som skulle bruges på en massage eller spabehandling, men havde ikke fået det brugt i løbet af året. Vi havde dog snakket om at få en spabehandling på Bella Sky (som er en del af Comwell), men det var aldrig blevet til noget.

Pludselig kan jeg se Bella Sky i horisonten, og siger at der ligger Bella Sky da! Min kæreste siger "nå ser det sådan ud?" (som om han ikke vidste det ;) Inden længe har jeg gættet, at han har overrasket mig med at bestille en spabehandling, da vi triller ind på parkeringspladsen ved Bella Sky. Jeg sidder dog lige og venter inde i bilen, da kæresten finder ud af hvilken parkeringsplads vi må holde på. På det tidspunkt er klokken 15.00. Da min kæreste kommer ud igen, siger han at deres brusere i omklædningsrummet er i stykker. Derfor har vi fået lov til at låne et værelse i stedet. Jeg tænker, at det var da utroligt, da hotellet ikke er ret gammelt, men jeg tror selvfølgelig på hvad han siger. Værelset ligger på 22. sal og er et hjørneværelse med udsigt til både København og lufthavnen. Da jeg kommer ind på værelset ser jeg, at der ovre på skrivebordet er sat frugt, champagne, chokolade og en kæmpe buket liljer frem. Jeg udbryder "neejj, se lige hvad de har sat frem til os...." da jeg så vender mig om, er min kære kæreste nede på knæ og spørger "vil du gifte dig med mig?" og har åbnet en lille æske med en glimtende brilliantring. Så kan jeg ikke holde tårerne tilbage og svarer "ja, selvfølgelig!"

Jeg blev rigtig overrasket, og havde slet ikke se det komme. Vi skulle selvfølgelig have et par glas champagne og smage chokoladen. Derefter fortæller han, at vi kl. 17.00 skal ned og have 90 min. helkropsmassage i deres spa! og om aftenen skal vi have 3 retters menu! Derudover siger han også, at vi har værelset hele dagen og natten, og at jeg ikke skal på arbejde næste dag! Jeg tror næsten ikke på ham, men er bare helt rundt på gulvet :)

Det var et frieri helt efter mit hovede, havde dog slet ikke tænkt, at han ville gøre det SÅ gennemført, men selvfølgelig blev det til det, da jeg jo er hans prinsesse :)

BILLEDE AF RINGEN

En rigtig prinsessering med en ophøjet brilliant i midten og 2 mindre brillianter på hver side. Derudover er ringen af 14 karat guld, men "holderne" til brillianterne er af hvidguld, så de syner større ;)

post-39594-0-97144000-1376689045_thumb.j

Edited by Celi
1

Annonce ♥

Annonce ♥

SAVE THE DATE

Herhjemme var vi enige om, at vi gerne ville have datoen rimelig hurtigt ud til gæsterne, så de kunne reservere datoen, da den jo ligger i sommerperioden mht. ferie osv. Dog var vi ikke helt enige om, hvordan datoen skulle ud til gæsterne. Jeg præsenterede min kommende mand for save the date-kort, som han syntes godt om. Men han syntes ikke helt om at bruge mange penge på både porto og materialer til at lave dem. Jeg elsker at lave kreative ting, og har ofte lavet kort til forskellige lejligheder, så syntes en mail var lidt kedelig. Men selvfølgelig kunne godt se, at det også er mange penge at bruge på fx porto, når vi har en gæsteliste på 60 pers.

Derfor blev kompromiset, at vi laver nogle save the date kort, som kan afleveres i hånden til dem vi ser ofte, og dem vi ikke lige sådan ser, får en mail tilsendt :) Jeg har fået lidt inspiration herinde fra til "teksten", så mange tak til vedkommende :)

Farvetemaet til brylluppet bliver lyserød, sølv og lidt lysegrønt, og temaet bliver sommerfugle, da jeg altid har været vild med alt med sommerfugle. Derudover er sommerfuglen bare et rigtig romantisk symbol, synes jeg. Den er let og skrøbelig, men alligevel har den kræfter til at flyve lige der hen den vil :)

post-39594-0-17653300-1376831784_thumb.j

post-39594-0-61121100-1376831800_thumb.j

post-39594-0-22165500-1376831818_thumb.j

Edited by Celi
0

BRUDEPIGE OG FORLOVER

Vi har et vennepar, som er min H2B's barndomsvenner, da de alle 3 har gået i samme klasse i folkeskolen. Da jeg lærte min kæreste at kende havde de dog ikke haft snakket sammen i en del år, da de havde fået børn og var et andet sted i livet end min H2B. Men så blev der arrangeret en lille komsammen-"reunion" i 2011 for nogle af min H2B's gamle skolekammerater, og jeg mødte venneparret for første gang. Ikke ret lang tid efter blev konen min kollega, da jeg havde fortalt, at vi havde en ledig stilling i butikken. Lige siden har vi været utrolig meget sammen, og tror helt bestemt min H2B havde savnet hans gode "gamle" venner, og så er det jo også kun et plus at jeg også synes rigtig godt om dem :wink:

Næste weekend har vi aftalt, at vi skal ud og overnatte i shelter og hygge med bålmad og alt hvad der hører dertil. Konen ved godt, at hun skal være min brudepige, men synes at de skal spørges på en ordentlig måde. Manden, som skal være forlover ved det dog ikke endnu. Derfor har jeg købt konens yndlingsasti, en rigtig flot øl til manden og skrevet et lille digt, om de vil være vores brudepige/forlover. Glæder mig rigtig meget til vi skal give dem det næste fredag :)

post-39594-0-04315200-1376833437_thumb.j

Edited by Celi
0

JAGTEN PÅ PRINSESSESKOEN

Jeg har fundet flere sko, som jeg godt kunne forestille mig som mine brudesko, men selvfølgelig er det ikke de billige jeg er faldet for :oops: .... Dog synes jeg også det er vigtigt med en god lædersål, da det trods alt er ufattelig mange timer de skal være på, og der er ikke noget værre end at glide rundt i en glat syntetisk sål! Derfor er jeg nok også villig til at ofte lidt ekstra på et par flotte og gode sko. Derudover overvejer jeg også om jeg skal have nogle dansesko til senere på aftenen.

Er der nogen der ved, hvor i DK man forhandler Menbur eller Benjamin Adams sko?

Menbur, model: Kashia, pris 949 kr hos Brandos.dk

180217-b.jpg

Benjamin Walk Touch Up, model Ivanna, pris 68 pund hos girlsofelegance.co.uk

ivanna.jpg

Benjamin Adams, model Catherine, pris 249 pund hos elegantsteps.co.uk

ba-catherine-2__10492_zoom.jpg

Benjamin Adams, model Divine, pris 249 pund hos elegantsteps.co.uk

divine_pair__66735_zoom.jpg

Benjamin Adams, model Celine, pris 159 pund hos elegantsteps.co.uk

Celine2__87951_zoom.jpg

Edited by Celi
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Rigtig fine save the date kort, du har da talent

Mange tak :) Har altid været glad for at være kreativ, så glæder mig også til at skulle designe de endelige invitationer :)

0

Hej og velkommen til - og tillykke med frieriet og din egen tråd :)

Lidt sjov, i har præcis samme aldrig som min forlovede og jeg - og vi bor tæt på hinanden ;) Vi bor i Lundby nemlig :)

Tak tak :) Ja det er da lidt pudsigt, kommer du oprindeligt fra Lundby? vi var faktisk ved at vælge Lundby Kirke, skal I giftes der?

0

Tillykke med et dejligt frieri og forestående bryllup :)

Og enig med Jose; de STD-kort er smadder fine :thumbsupsmileyanim:

Jeg siger mange tak :) Er glad for at andre også synes om dem :)

0

Annonce ♥

PRINSESSESALEN ER FUNDET!

Så kan jeg endelig afsløre vores feststed, da vi har sagt endeligt ja til stedet :)

Jeg havde oprindeligt forestillet mig, at vores bryllup skulle holdes på Rosenfeldt Gods, men da vi fandt ud af at sommeren 2014 nærmest var total booket, var jeg næsten helt grædefærdig :boohoo: Derefter gik jagten ind på et muligt feststed, og jeg skrev virkelig til alt og alle, følte jeg! :) Vi fandt et sted på nettet, som jeg skrev en mail til om fredagen, men allerede om søndagen kunne vi ikke vente med at høre, om vores dato nu var ledig! -Derfor ringede jeg til dem for at spørge.... og sørme om datoen var ledig! Vi spurgte, hvornår vi kunne komme og se stedet, og de var så flinke at vi kunne komme en halv time efter! :thanks: Salen var lige så smuk i virkeligheden som på billederne, og vi blev bestemt ikke skuffet!

Vi kunne bare fuldstændig forestille os, at vores bryllupsfest skulle holdes der, og alt andet var bare ikke lige så godt, så valget var ret klart :)

Festen skal derfor holdes på Jungshoved Præstegaard, som ligger nær Præstø, i "Frejas Sal".

BILLEDER AF FESTSTEDET UDEFRA

post-39594-0-08232500-1377453866_thumb.j

post-39594-0-88886700-1377453880_thumb.j

post-39594-0-85911100-1377453890_thumb.j

post-39594-0-82844700-1377453901_thumb.j

Edited by Celi
0