misshbs

Brudevalsen

14 indlæg i dette emne

Vi kom i aftes til at snakke om, hvornår man danser brudevalsen:

1) Lige når der er sagt Velbekomme

2) Når middagsbordene er ryddet væk og der er dækket op til kaffe - og som det første danses der brudevals herefter

Jeg mener 2 - H2B har ingen mening ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi dansede omkring kl 23:45.

Efter maden nåede vi, at pakke gaver op og så dansede vi, alt imens at kaffen blev sat ind.

Vi havde overhoved ikke snakket om det, anden at det skulle være inden midnat. Så det blev der hvor det faldt mest naturligt ind. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kom i aftes til at snakke om, hvornår man danser brudevalsen:

1) Lige når der er sagt Velbekomme

2) Når middagsbordene er ryddet væk og der er dækket op til kaffe - og som det første danses der brudevals herefter

Jeg mener 2 - H2B har ingen mening ;-)

H2B har så ret vil jeg sige for det er svært at have en mening om. :lol: Det mest optimale er at brudevalsen danses efter kaffen og evt. bryllupskage og dermed kan være startskuddet til den efterfølgende dans (hvis I altså skal have det). Ellers bliver det nemt en rodet forestilling (i hvert fald set med en udøvers øjne) Brudevals, dans, så skal folk have kaffe og efterfølgende skal man så have dem op igen, natmad etc. Men der er jo nogle gange hvor tiden skrider under middagen og der kan man blive nødt til at afvikle brudevalsen lige efter middagen. Havde faktisk en kollega som var ude til et bryllup her i weekenden: Kl. 23.50 rapporterede han at folk sad og ventede på desserten og det blev så brudevals inden dessert men det er ude i ekstremerne.

Langt de fleste steder danses brudevalsen et sted mellem kl. 22 og 24. Er der god tid flytter man nogle gange brudevalsen frem til eksempelvis 22.30. Andre gange vil folk gerne pakke gaver op inden eller have et break. Det er noget man først man ved på selve dagen og derfor har din H2B ret. Det finder man ud af.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er også af den opfattelse at det er som "den første dans" at der bliver danset brudevals. For vores vedkommende er det ikke helt så vigtig og det bliver før eller efter midnat.

http://www.bryllupsleksikon.dk/bryllupsfest/brudevals.html

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Selvom man ikke er overtroisk, så tror jeg man skal passe på med inden at sige at det ikke er afgørende om brudevalsen danses inden kl. 24 eller at bryllupskagen først skal serveres efter brudevalsen. Det bliver nemt en "sovepude" og det er de færreste der ønsker en middag som er meget langstrakt. Jeg har et klokkerent eksempel på det. En toastmaster for et par år siden hvor han, da jeg konfronterer ham med tiden, blot siger at det ikke var afgørende for brudeparret om de først fik brudevals efter kl. 24. Parret havde så inden sagt til mig at de ikke ønskede en middag som var meget langstrakt, men det ville jeg jo ikke gå ind i overfor ham. Vi kan give et hint og komme med gode råd til en toastmaster, men når der bliver sagt sådan er det ikke vores (eller feststedets) bord, men et anliggende mellem toastmaster og brudepar. De fik så brudevals kl. 1, ca. 1/2 time før de skulle have natmad.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der skal da helt klart være et naturligt flow i middagen. Men var til et bryllup for et par uger siden, hvor man ikke engang nåede det sidste indslag inden brudevalsen. Så kan det ikke nåes, betyder det for os ikke at hele dagen vælter. Heller blive færdig ved bordet, i stedet for at skulle ned og sidde igen, for at tage det sidste indslag med. Det er bare det jeg mener..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Takker for alle indlæg :-)

Jeg er også af den opfattelse, at brudevalsen skal danses inden midnat.

Nu skal vi så allerede vies kl. 13, og så have reception indtil 16.30 og gå til bords kl. 17...så det er jeg ikke bange for, kan lade sig gøre.

Det var mere den med brudevals hvornår i f.t. afrydning af middagsborde/kaffen.

Men vi er blevet enige om, at der ryddes af, dækkes op til kaffe...og at gæsterne så lige får lidt tid til en kop, inde vi danser brudevals og dansen skydes i gang.

Vi er nemlig selv tossede med at danse og har hyret et fantastisk band...så der skal bare danses indtil kl. 2..og måske lidt længere :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Helt enig :lol: Det er aldrig sjovt at skulle danse brudevals i en pause under middagen og mange steder er det slet ikke fysisk muligt fordi der skal ryddes nogle borde væk inden. På mange steder laver de også en anden bordopstilling og det er en god ide, idet det er med til at blande folk i forhold til middagen. Oplevede så også et sted hvor serveringspigerne mente at der efter brudevalsen skulle sættes borde op på selve dansegulvet da folk jo skulle have kaffe efterfølgende. Toastmasteren og jeg selv prøvede at forklare pigerne, som tydeligt vis var urutinerede at det jo sjældent er sådan at alle gæster sidder ned og drikker kaffe men de ville ikke lytte før toastmasteren havde taget fat i brudgommen som selvfølgelig var helt enige med os.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer