7000KC

Mens vi bliver fotograferet?

15 posts in this topic

Jeg er lidt i panik over, hvad der skal ske for gæsterne, mens vi bliver fotograferet??? Min mor har været til bryllup i går, og hun sagde, at det var uendelig kedeligt for gæsterne, mens brudeparret blev fotograferet. Vi skal have bryllupskagen, når vi ankommer, men hvad med velkomstdrink? Skal de have den, inden vi kommer, eller skal de øl, vand, kaffe og te. Skal der være lidt mundtgodt, når vi nu venter med kagen? Vi skal vies kl. 15.00, og jeg regner med, det tager en halv time plus billeder udenfor kirken. Hvor lang tid tager fotograferingen? Der er en lille hall, hvor der er lidt plads, men ellers bliver vi nødt til at lukke gæsterne ind i selve festlokalet - selvom det er lidt ærgerligt.

Nå, men informationer og en masse frustrationer :a1221: . På forhånd tak for svar.

0

Annonce ♥

vi planlagde med vilje vores dag efter, at vi ville se vores gæster :) Dvs, at vi blev viet allerede kl 13.00 og derefter var der reception (her var der også deltagere, der ikke skulle med til festen om aftenen). Netop pga de, der skulle afsted igen, valgte vi at tage direkte fra kirken til receptionen, hvor der blev serveret øl, vand og sandwiches, samt lidt frugt og grønt :)

Derefter serverede vi bryllupskage, og der blev drukket champagne. Vi åbnede et par gaver fra dem, der skulle videre, og omkring kl. 16.00 tog vi til fotografering. De, der skulle hjem brød op, og de fleste andre, tog ud til deres værelser eller lejede sommerhus for at klæde om til om aftenen :)

0

vi gjorde det sådan at da gæsterne ankom til receptionen var der stillet velkomstdrink samt noget let at spise frem og jeg tror ikke der var nogen af vores gæster som kede sig... tvært imod så var der et summen af glade stemmer over alt

men vi blev så også fotograferet i en park lige ved hvor festen blev holdt så gæsterne kunne følge os - da vi var færdige 1½ time efter blev der serveret kage (dog ikke bryllupskage) og kaffe :)

vi blev også viet kl. 13 for at have god tid hele dagen - og så er der ikke helt så mange timer til at bygge nerver op inden det hele går løs i kirken - havde ikke gjort noget hvis det havde været kl. 12

0

Man kunne også finde på aktiviteter til gæsterne imens :) Kongespil, gæstebog, velkomstdrinks, let fingermad, fotovæg osv :)

0

Annonce ♥

Tænker lidt det ikke er noget problem var I skal vies kl 15.

Jeg har også oplevet nogen meget lange eftermiddagen med bryllupskage og kaffe. Men der har vi været i kirke kl 14 også drukket kaffe fra 15-18 - det kan være nogle lange timer - uanset om brudeparret er tilstede eller ej! Synes situtationen er lidt anderledes hvis gæsterne har et værelse de kan gå på - men sådan er det jo ikke til alle bryllupper.

0

Vi skal vies 15.30.

Gæsterne kører ud og får en øl/vand samt der er slikbuffet :)

0

Vi skal vies 15.30.

Det lyder meget passende :)

0

Vores gæster sad alene i godt og vel 2 timer mens vi fik taget billeder osv. Jeg tror ikke de kedet sig enormt, men nogen fest var det nok ikke. Det syntes jeg aldrig selv det er. Det er lidt småkedeligt. Men hvis der er mad og drikkelse, og et sted de kan sidde, så går det meget lettere. Så skal de såmænd nok klare sig.

Vi havde også overvejet fotogvæg osv, men vi kunne ikke lige overskue det, og jeg tror faktisk heller ikke det ville være blevet brugt.

Edit: det var nok "kun" knap 1 1/2 time de sad alene :)

Edited by Victorias secret
1

Annonce ♥

Vi skal vies 15.30.

Ja det synes jeg.

Så kommer vi jo tilbage, kan tage en vand med dem og måske lure lidt i slikbuffeten og så er det nok tid til, at skal til bords :)

Er glad for vores valg af tidspunkt så vi alle ikke skal stå og blomstre hele eftermiddagen ;)

Jeg kan dog ikke finde ud af, om man byder velkommen dér eller når man er kommet til bords ?!

0

Vi skal vies 15.30.

Ja det synes jeg.

Så kommer vi jo tilbage, kan tage en vand med dem og måske lure lidt i slikbuffeten og så er det nok tid til, at skal til bords :)

Er glad for vores valg af tidspunkt så vi alle ikke skal stå og blomstre hele eftermiddagen ;)

Jeg kan dog ikke finde ud af, om man byder velkommen dér eller når man er kommet til bords ?!

Jeg synes også, tidspunktet var godt - men der sneg sig alligevel lidt panik ind over :biggrin: . Jeg tror, vi venter med officielt at byde velkommen, til vi sætter os til bords, da jeg tror, nogle vil være inde og andre ude, når vi ankommer. Eller også gør vi det, når vi kommer og skærer bryllupskagen for? Jeg oplever total stress de sidste par uger...

0

Ja det er lidt svært egentlig.. Noget må man bare tage som det kommer, altså ! Finder man mon selv ud af hvornår vi går til bords eller siger feststedet til?!

Der er så mange ting ... Jeg stresser også !

0

Ja det er lidt svært egentlig.. Noget må man bare tage som det kommer, altså ! Finder man mon selv ud af hvornår vi går til bords eller siger feststedet til?!

Der er så mange ting ... Jeg stresser også !

Hmm, jeg går en del op i detaljer og at spare, hvor man kan uden, det kan mærkes - det kræver tid og overskud. Vil bare gerne have en vidunderlig fest ;-)

0

Annonce ♥

Vi blev viet kl. 13 og var fremme ved feststedet kl. 14.15 sammen med de første gæster. Der var sat lidt let mad og kolde drikkevarer frem. Kl. 15 skar vi bryllupskagen og kl. 16-16.30 brød mange af receptionsgæsterne op. Festgæsterne til om aftenen blev hængende og der var riskast kl. 16.30 (fordi man ikke måtte kaste ris foran kirken). Derefter tog vi afsted til fotografering og vores gæster blev ført rundt på en historisk rundvisning på feststedet (som har en lang og spændende historie). De var færdige ca. kl. 17.30 og sad og fik et glas velkomstdrink og spiste lidt slik fra slikbuffeten da vi kom tilbage kl. 18. De havde ikke kedet sig, men tidsplanen havde haft tilpas luft til at de også kunne nå at slappe af og snakke med hinanden - og vi havde rigtig god tid til at blive fotograferet.

Jeg ville helt klart anbefale en form for aktivitet til at udfylde hullet, hvis I vil have god tid til billederne. Alternativt: At servere noget mad/drikke når I tager afsted. Så er folk jo også underholdt ;)

0

Jeg har netop siddet med samme tanker.. jeg er ikke helt blevet enig med mig selv om endnu om det er bedst at få taget billeder lige efter kirken eller vente til efter receptionen.. der er fordele og ulemper ved begge dele..

lige nu hælder jeg til den løsning der hedder at vi får taget billeder først og derefter tager til receptionen. Under receptionen tænker jeg at der skal være en fotovæg/videohilsener/gæstebog/en quiz om os og så har vores toastmaster talt om at lave et eller andet med gæsterne :)

Jeg har jo heldigvis god tid til at beslutte mig endnu, men vi var selv til bryllup i sommer og selvom der var sørget godt for os og stillet vikingespil frem, så var det alligevel nogle lange timer - det vil jeg gerne undgå..

0

Når jeg ankommer til feststederne m.v. er det typisk lige inden gæsterne ankommer eller mens de er der (afhænger lidt af de fysiske forhold). Min fornemmelse er bestemt ikke at folk keder sig hvis vi taler om at der går 2-3 timer fra vielsen til middagens start. Det man jo skal tænke på er at der ofte er mange i et bryllupsselskab som ikke har talt sammen længe, men længere tid er i overkanten.

Hvor lang tid fotografering tager er individuelt men jeg hører nogle gange om brudepar og fotografer som taler om 2 timer. Det mener jeg er overkill. Man holder jo ikke en reception/fest af hensyn til billederne som vel også skal afspejle selve dagen, receptionen, festen. For de flestes vedkommende taler vi vel 1 - 1 1/2 time.

0