Guest Nina1978

Gaver

16 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hmm.. Godt spørgsmål!

Jeg ville lade det komme an på giveren. Hvis det er en gave fra den nærmeste familie som man ved ikke vil blive fornærmet, ville jeg høre ad mht. bytning.

Hvis man ikke kender giverens syn på sagen, ville jeg sige pænt tak og så forsøge at komme af med gaven på en pæn måde, helst uden at de opdager det.

Men man kommer altid længst med ærlighed. Hvis det kan siges på en ikke-stødende måde, så er det nok det bedste.

Held og lykke!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm.. Godt spørgsmål!

Jeg ville lade det komme an på giveren. Hvis det er en gave fra den nærmeste familie som man ved ikke vil blive fornærmet, ville jeg høre ad mht. bytning.

Hvis man ikke kender giverens syn på sagen, ville jeg sige pænt tak og så forsøge at komme af med gaven på en pæn måde, helst uden at de opdager det.

Men man kommer altid længst med ærlighed. Hvis det kan siges på en ikke-stødende måde, så er det nok det bedste.

Held og lykke!

Sådan har jeg det også.. Vi vil jo nødig støde nogle, men smag er jo ikke ens.. Vi fik heldigvis kun 2 skåle som der ikke var byttemærke. Dem har svigermor fået, for de passer rigtig godt nede ved dem. De var ikke grimme som sådan, men bare slet ikke vores stil.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er altid svært, men sommetider kan man være heldig at man kan finde et sted der sælger det og så få det byttet uden byttemærke - ellers ville jeg prøve at sælge det gennem gul og gratis - dba eller en af de mange køb og salgs grupper på Facebook :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville også vurdere om giveren ville blive ked af det og ellers ville jeg nok bare lyve og sige at der var en fejl, plet, ridse el lignende i/på tingen så man har brug for kvitteringen;-) Og ja, ellers er der flere butikker der er flinke til at returnere alligevel i sådan en situation.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvis i fik gaver som ikke stod på ønskesedlen så kan man sagtens spørge efter mulighed for at få kvittering så i kan bytte da det jo desværre ikke var noget i ønskede jer (eller kan lide) For så må folk jo holde sig til ønskerne i sted for at vove sig ud og købe et eller andet og så regne med i kan li det.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde bare skrevet vandkaraffel på ønskesedlen da vi ikke lige fandt ud af hvilket mærke vi ønskede os men den er lidt aparte og falder bestemt ikke i vores smag. Men regnede da også med at man altid ville kunne bytte hvis man fik en man ikke kunne lide. Kan jeg så også godt bede om kvitteringen?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har også fået karolines Køkken på 550 sider som jeg ved vi ikke får brugt. De har skrevet i kortet at den ikke kan byttes men at vi må sige til hvis vi har den i forvejen - hmm. Vi har den jo ikke i forvejen men den er ubrugelig (bruger aldrig kogebøger og slet ikke den slags)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer