Signe&Martin

Hvad gør man når man ikke elsker sin brudekjole?

44 indlæg i dette emne

Ja som overskriften siger, så er jeg i den situation at jeg ikke elsker min brudekjole :(

Jeg har fået syet kjolen hos Karim design, ud fra en model jeg har prøvet, men har måtte lave flere ændringer undervejs. Blandt andet har jeg fået sat stropper på, da den som stropløs bare ikke sad godt på min krop. Jeg er lille og petit, og med en flad ikke-eksisterende barm.

Som kjolen er nu, er jeg slet slet ikke tilfreds med den. Jeg føler mig ikke smuk i den, og jeg synes ikke (længere) den afspejler min personlighed.
Brylluppet er lige straks, så det er begrænset hvilke ændringer der kan nå at laves. Kjolen hænger stadig ved designeren og jeg skal i den for sidste gang på onsdag.

Kjolen er en fuld blondekjole, og nu med stropper... og så går den dybt ned i ryggen. Vil ikke lægge billeder op, men mit spørgsmål er, hvad gør man når man bare ikke elsker sin kjole?

Bider man det i sig og håber at alle andre synes at den er smuk? Skal jeg nå at ændre den, tilføre et sash eller lignende? Eller skal jeg forsætte med at kigge på brugte kjoler, i håb om jeg finder en skønhed jeg kan betale, og som ikke skal til skrædder?

Jeg er ved at være desperat, ulykkelig og frustreret.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh stakkels dig :hug:

Jeg tænker at der stadig er knap 2 uger til brylluppet, og der kan man nå at rette rigtig meget - har du talt med dem om det ved Karim? De burde kunne nå at justere en del på onsdag. Min egen fik syet stivere i, lagt op og ikke mindst ind på samme dag. Og det var en tyl/blondekjole, så den var ikke helt nem.

Men bortset fra det, så havde jeg det som dig - jeg elskede ikke min kjole :( Den gav mig kun det sug i maven første gange jeg prøvede den, og da jeg fik min egen på efter den var bestilt hjem var jeg grædefærdig. Kunne slet ikke lide den. Følte mig fed og væmmelig i den. Det blev dog lidt bedre, men jeg elskede den ikke. Og det måtte jeg jo forene mig med... Det var en meget smuk kjole, især på bøjlen :rolleyes: Når jeg ser billederne i dag så er jeg stadig ikke tilfreds - især fordi mine veninder ikke fik den snørret rigtigt, og det ses på alle billeder.

Men uanset hvad, så er det ikke kjolen du skal giftes med. Og hvis du får til rettet endnu mere på onsdag, så den bliver lidt mere dig, og når du så har fået håret sat, og hjertet bare banker derudaf på dagen - tror du så ikke det går? Det håber jeg i hvert fald. Det er ikke sjovt at stå der på dagen og ikke føle sig smuk.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for jeres indlæg.

Jeg har gjort mig mange tanker, og jeg har også talt med dem hos skrædderen. De mener at det er fordi at jeg har set kjolen så mange gange siden januar (det har været en lang proces med mange prøvninger) og derfor har kjolen ikke nyhedsværdi for mig.

Hverken Karim design eller mine søstre der har været med mig, er lydhør for mine tanker. De synes jeg er fjollet, og kjolen er fantastisk og jeg er smuk i den. Jeg er ikke i tvivl om at det er en utrolig smuk kjole, men jeg synes bare ikke den er smuk til mig.

Der er lidt ved udskæringen jeg ikke bryder mig om, men det er svært at rette mere, da blonderne komplicerer det lidt. Og så synes jeg bare at den er lidt "kedelig". Måske er jeg bare tosset, men jeg har bare sådan en irriterende mavefornemmelse der holder mig vågen om natten. Er lidt ked af at måtte "nøjes" med en kjole som jeg er semi-glad for, når det burde være en fantastisk fornemmelse at bære den en hel dag.

Kan sagtens se at med hår, slør, makeup mm. så skal jeg nok blive smuk, og min kæreste vil uden tvivl elske det hele, men jeg synes jo bare at jeg også skal være glad og tilfreds...

Håber at skrædderen vil lytte og hjælpe mig på onsdag :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg havde det altså lidt ligesom dig. Jeg havde utroligt svært ved at vælge min kjole, og selv efter valget var jeg en smule i tvivl hele tiden. Da jeg kom til Nordjylland i ugerne før brylluppet, var jeg "på besøg" inde på værelset medmkjolen hver dag, for lige at fortælle mig selv, at den var smuk. Og det var den da også, meeeeen....

Men da jeg så kom i den! Så var alting bare rigtigt, og jeg har aldrig følt mig så smuk, som jeg gjorde på dagen :) Jeg havde slet ikke lyst til at tage den af igen om natten :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skrædderen skal være lydhør! Og det burde alle de andre også være.. Min lillesøster sagde fluks, så skal du have en anden kjole hvis du ikke er tilfreds! Og jeg prøvede også en del andre, men de var slet ikke i nærheden, så jeg beholdte den oprindelige. Men følelsen var der aldrig 100%.

Men alle andre siger at den var så smuk, og jeg var, og bla bla bla - men hvad nytter det når jeg ikke selv har følelsen.. Og det samme gælder dig. Det er DIG der skal være tilfreds, det er jo ikke de andre der skal giftes ;) Jeg håber inderligt du kommer til at være helt tilfreds og få den kjole der giver dig sug i maven.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, det er ikke rart... Har du set andre kjoler du føler mere er dig? Og i så fald hvordan adskiller de sig fra den du har?

Jeg har egentlig ikke set kjoler som jeg føler er mere mig. Alle de kjoler jeg har prøvet, og som jeg bedst har kunnet lide, de ligner min egen. Jeg elsker blonder og vintage, og det er den stil jeg er gået efter.

Desværre må det være min krop der bare ikke egner sig til brudekjoler. Alle har sagt "Ih hvor er du heldig at du er en str. 36, for alle kjoler sidder som en drøm på dig". Det passer bare ikke. Det er smadder besværligt at være 166 cm høj og med en lille talje, for jeg ligner en skoledreng i de fleste kjoler.

Jeg har hele tiden tænkt at et bælte eller noget 'bling' kunne tilsættes for at tilføre kjolen det lille ekstra, men både Karim og mit dommerpanel (mine søstre + veninde) bliver ved med at sige at det vil være synd, fordi der sker så meget på kjolen ifht. blonder og ryggen. Men som jeg ser det er det bare en hvid kedelig kjole, som sidder herre dårlig fra taljen op opefter.

Øv med øv på!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv. Har ikke så meget at sige og ikke så meget tid. Men dog at hvis du GERNE vil have et bælte/sash så synes du skal have det! Jo større jo bedre hvis det får dig til at føle du ser bedre ud. Og få taget billeder, man ser nogle gange anderledes ud på billederne end i spejlet

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skrædderen skal være lydhør! Og det burde alle de andre også være.. Min lillesøster sagde fluks, så skal du have en anden kjole hvis du ikke er tilfreds! Og jeg prøvede også en del andre, men de var slet ikke i nærheden, så jeg beholdte den oprindelige. Men følelsen var der aldrig 100%.

Men alle andre siger at den var så smuk, og jeg var, og bla bla bla - men hvad nytter det når jeg ikke selv har følelsen.. Og det samme gælder dig. Det er DIG der skal være tilfreds, det er jo ikke de andre der skal giftes ;) Jeg håber inderligt du kommer til at være helt tilfreds og få den kjole der giver dig sug i maven.

Jeg har lige set din kjole i din planlægningstråd og jeg kan kun sige WOW! Hold op hvor er du smuk (og lækker) og dine bekymringer kan jeg slet ikke se.

Man er sin egen værste kritiker, og jeg håber at jeg er den eneste der kan se de ting som jeg ser, og som gør at jeg ikke føler mig smuk og lækker i kjolen.

Jeg håber at mine bekymringer bliver gjort til skamme, når jeg en dag kigger tilbage på dagen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv. Har ikke så meget at sige og ikke så meget tid. Men dog at hvis du GERNE vil have et bælte/sash så synes du skal have det! Jo større jo bedre hvis det får dig til at føle du ser bedre ud. Og få taget billeder, man ser nogle gange anderledes ud på billederne end i spejlet

Jeg har masser af billeder og jeg har begået den fejl at sidde og tæske dem alle sammen igennem, igen og igen, for at finde de mindste fejl og mangler.

Jeg tror at jeg vil forberede mig mentalt til sidste prøvning på onsdag, og så må jeg acceptere min kjoles skæbne derfra.

Kan vidst ikke nå at finde et bælte, og budgettet er vidst heller ikke til det. Derudover er det svært at sætte på, da kjolen går dybt ned i ryggen...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skrædderen skal være lydhør! Og det burde alle de andre også være.. Min lillesøster sagde fluks, så skal du have en anden kjole hvis du ikke er tilfreds! Og jeg prøvede også en del andre, men de var slet ikke i nærheden, så jeg beholdte den oprindelige. Men følelsen var der aldrig 100%.

Men alle andre siger at den var så smuk, og jeg var, og bla bla bla - men hvad nytter det når jeg ikke selv har følelsen.. Og det samme gælder dig. Det er DIG der skal være tilfreds, det er jo ikke de andre der skal giftes ;) Jeg håber inderligt du kommer til at være helt tilfreds og få den kjole der giver dig sug i maven.

Jeg har lige set din kjole i din planlægningstråd og jeg kan kun sige WOW! Hold op hvor er du smuk (og lækker) og dine bekymringer kan jeg slet ikke se.

Man er sin egen værste kritiker, og jeg håber at jeg er den eneste der kan se de ting som jeg ser, og som gør at jeg ikke føler mig smuk og lækker i kjolen.

Jeg håber at mine bekymringer bliver gjort til skamme, når jeg en dag kigger tilbage på dagen.

Mange tak :) Men jeg er stadig ikke enig haha. Men jeg lever med det, for der er da enkelte gode.. Men jeg var faktisk ikke 110% tilfreds med hverken kjole, snørring, hår, makeup - eller fotografen.. Og så er det svært at føle sig dødlækker. Men det er ok. Jeg fik jo min mand :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg tror når man har valgt kjolen skal man stoppe med at kigge på kjoler, man vil hele tiden kunne finde en anden man syntes er smukkere eller det kan give en tvivl om man har valgt den rigtige...

så mit råd er..... din kjole er perfekt til dig , det var jo netop derfor du valgte den... stop med at være usikker og stol på dem der siger den er perfekt til dig ,

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv hvor er det synd for dig :(

Du har da fortjent at føle dig svimlende dejlig i KJOLEN!

Det lyder som om du er ked af din krop - du omtaler den drenget. Måske føler du dig for lidt feminin i kjolen? Trods blonder og nedringet ryg? Hvis du er ked af din figur kan du måske føle dig sådan lidt .... Hm... Ved ikk lige hvad jeg skal sige men ...

Nå,- men får lyst til at spørge om du har prøvet kæmpe store kjoler med masser af tyl og blonder?? Bare for at se effekten? Hvis ikke synes jeg du skulle prøve det af inden på onsdag.

Måske vil en kæmpekjole give dig et andet udtryk som også medfører en anden følelse...

Ej - giver det bare en lille smule mening??

Alle de bedste og varmeste tanker :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har det lige som dig, det er virkelig en trist følelse. ;( Hentede min kjole i sidste uge, for at tá den med til skrædderen, men tror slet ikke der kan rettes så meget som jeg ønsker. Og det værste er at skrædderen som jeg skal ud til ikke snakker ordenligt dansk, så er bange for at hun ikke forstår mig ordenligt. Synes virkelig det føles helt håbløst nu.

( skal ikke betale for at få den rettet til, da det er med i prise, men er bange for når hun høre hvor meget det er, at det så også bliver vildt dyrt)

Håber VIRKELIG at du ender med at få det som du havde drømt om.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor er det synd for dig :(

Du har da fortjent at føle dig svimlende dejlig i KJOLEN!

Det lyder som om du er ked af din krop - du omtaler den drenget. Måske føler du dig for lidt feminin i kjolen? Trods blonder og nedringet ryg? Hvis du er ked af din figur kan du måske føle dig sådan lidt .... Hm... Ved ikk lige hvad jeg skal sige men ...

Nå,- men får lyst til at spørge om du har prøvet kæmpe store kjoler med masser af tyl og blonder?? Bare for at se effekten? Hvis ikke synes jeg du skulle prøve det af inden på onsdag.

Måske vil en kæmpekjole give dig et andet udtryk som også medfører en anden følelse...

Ej - giver det bare en lille smule mening??

Alle de bedste og varmeste tanker :)

Jeg har prøvet kjoler der var kæmpe store, for at se om jeg havde en indre Askepot gemt i mig. Men de var bare slet ikke mig - det var nærmest kjolen der kom med mig og ikke omvendt...

Jeg føler mig feminin, men bare ikke smuk. Og det havde jeg bare troet at jeg ville gøre. Men jeg kan godt se hvad du mener ;) Og tak for dit indlæg!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har det lige som dig, det er virkelig en trist følelse. ;( Hentede min kjole i sidste uge, for at tá den med til skrædderen, men tror slet ikke der kan rettes så meget som jeg ønsker. Og det værste er at skrædderen som jeg skal ud til ikke snakker ordenligt dansk, så er bange for at hun ikke forstår mig ordenligt. Synes virkelig det føles helt håbløst nu.

( skal ikke betale for at få den rettet til, da det er med i prise, men er bange for når hun høre hvor meget det er, at det så også bliver vildt dyrt)

Håber VIRKELIG at du ender med at få det som du havde drømt om.

Jeg har printet 10 billeder af kjoler hvis udskæring jeg gerne vil have at de efterligner. Så må de da fatte det! Måske skulle du gøre det samme?

Jeg synes og det er svært at stå ved sin holdning, fordi skrædderen ofte laver den der "jeg er professionel ergo jeg ved bedst". Så har jeg lyst til at svare at jeg da kender min krop bedre end alle andre.

Jeg håber du bliver tilfreds med din kjole :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg tror når man har valgt kjolen skal man stoppe med at kigge på kjoler, man vil hele tiden kunne finde en anden man syntes er smukkere eller det kan give en tvivl om man har valgt den rigtige...

så mit råd er..... din kjole er perfekt til dig , det var jo netop derfor du valgte den... stop med at være usikker og stol på dem der siger den er perfekt til dig ,

Måske har du ret, men jeg tror at jeg bagefter, vil ærgre mig over at jeg ikke forsøgte at ændre kjolen (og dermed følelsen) mens jeg kunne, istedet for at acceptere at ende op med en kjole som jeg er ked af at tage på.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vil lige give en opdatering efter dagens besøg hos Karim Design.

De var heldigvis lydhør for mine bekymringer, og den bliver rettet til hist og her. På fredag skal jeg derind igen, og forhåbentlig sidder den 1000 gange bedre, og jeg kan sove igen om natten ;) Bliver måske aldrig 100% tilfreds, men hvis jeg kan komme op på 95% så er jeg glad!

Tak fordi I læste med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er I søde alle sammen. Det er dejligt med støtte og opbakning :) Jeg har en god mavefornemmelse, og håber og beder til, at jeg går glad hjem fra Karim i dag.

Jeg ville gerne lægge et billede op af kjolen, men en del af mine veninder huserer herinde, og de skal ikke se kjolen før på dagen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer