mamabride

hej er ny herinde.

12 indlæg i dette emne

Hej alle giftesyge kvinder.. :wink:

Som overskriften siger er jeg ny herinde, min kæreste og mig igennem 5 år og snart 2 børn rigere er endelig blevet enige om at blive gift og holde barnedåb samtidig engang i februar.

Er der andre end mig herinde der laver alt selv lige fra invitationerne til flæskestegen der skal på bordet om aftenen..??

vi har nemlig krone 0 i opsparing så vi holder et lille og hyggeligt bryllup med 40 gæster ca.

Vi har svært ved og blive enige om at blive gift pga. min kæreste er meget bange for at blive gift men nu har han da endelig givet sig og kommet ud af busken.

Jeg håber vi kan hygge os herinde og få nogen gode samtaler..

hilsen mamabride..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak..

jeg har næsten bestemt mig for hvordan det skal være..

men det der driller mest er self kjolen jeg kan ikke blive enig med mig selv om jeg tør og købe i udlandet eller vente også håbe på et udsalg engang i januar da jeg er ret stor lige pt så kan jeg ikke prøve kjoler hehe..

men min største bekymring er svigermor, hun er meget imod at vi skal giftes da jeg ikke lige er den pige hun havde håbet hendes søn ville finde.

Også i og med at jeg laver alt selv er jeg nødt til og i køkkenet indimellem medmindre mine forældre vælger og spytte lidt i kassen..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes at du skal oprette en planlægningstråd. Det kan hjælpe med at samle tankerne.

Mht kjole kan du jo også købe brugt :)

For at gøre det nemmere kan I jo bede folk om at hver medbringe en dessert og derved få en kæmpe dessert buffet :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej, og velkommen!!
Jeg synes bestemt du skal vente til udsalget, eller købe brugt hvad angår brudekjolen. Jeg har købt min brugt, og er virkelig glad for den! :) Og mon ikke du kunne få en kokkekone og nogle hjælpere til at styre køkkenet så du ikke skal bekymre det om det på din store dag..

Mvh Mia

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej og velkommen til!

Det er ikke umuligt at holde bryllup uden en egentlig opsparing. En idé kunne jo være, at I, i stedet for gaver, får hjælpen til dagen, så nogen laver maden og hjælper med at pynte op og rydde op osv.

Det kender jeg nogle stykker, der har gjort.

Held og lykke med det hele :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej og velkommen til!

Det er ikke umuligt at holde bryllup uden en egentlig opsparing. En idé kunne jo være, at I, i stedet for gaver, får hjælpen til dagen, så nogen laver maden og hjælper med at pynte op og rydde op osv.

Det kender jeg nogle stykker, der har gjort.

Held og lykke med det hele :)

... dette synes jeg er en mægtig ide. Jeg har aldrig helt forstået, hvorfor det er brudeparret - der skal afholde hele udgiften. Gæsterne kunne egentlig godt inviteres på en sådan måde, at de kommer med en del af "festen" hver i sær - og på den måde er med til at fejre brudeparret - på en måde at holde fest FOR brudeparret. Brudeparret kunne sige; "Vi vil gerne giftes - vil I være med til at holde en fest for os?".

Det kunne både være nærværende og rigtig hyggeligt samt et naturligt samtale emne - ikke så firkantet men bare hygge fra første minut- at festen er en del af gaven. SUPER :biggrin:

Det er synd for de mange par, der må spinke og sparre - for at holde fest for "andre" - de har jo nok at bruge penge på ved etableringen af deres lille familie.

ege art

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa.

Der er udsalg ved flere brudeforretninger for tiden. Ellers er der outlet butikker flere steder. I Aalborg ligger fx Lucca bride outlet. Se evt hjemmesiden.

Ang. økonomi kan man lave rigtig meget selv. Hvis man er realistisk omkring sine ønsker for dagen, kan det sagtens lade sig gøre.

Tip til at spare penge:

- Vi har fx fravalgt professionel fotograf og bedt 2 familiemedlemmer tage billeder ved kirke/restaurant. Derudover opretter jeg en Facebook-side og beder venner og familie lægge billeder derind, da "autentiske" billeder ofte er sjovere end opsatte billeder (og tro mig - der er penge at spare på fotograf).

- kage. En bryllpskage koster en arm. Lav den evt selv. Eller endnu bedre. Uddeleger til et familiemedlem. Det kan evt være cupcakes smukt dekoreret.

- dekorationer: Vi skal holde vinterbryllup, så der er en naturlig begrænsning på blomsterrvalg. Jeg har planer om at have store grene spraymalet hvide, støbt i baljer, så de ligner så træer og dekoreret med lyskæder. Det giver en varme til et lokale, uden dyre blomster.

- Transport: kør i egen vil. Få fx søskende til at pynte med tyl mv. Et lejet køretøj er som regel dyrt. Det er super, hvis man har et stort budget, men jeg ville hellere bruge pengene på fine ringe, som jeg skal gå med hver dag, end en bil jeg kører i én dag.

- invitationer, bordkort, menu mv. Kan man selv lave. Lån en bog på biblioteket. Så skal det nok gå.

Håber I finder ud af det :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer