ildflue

Vejret 7 - 9 - 13 - og er det overhovedet vigtigt?

25 indlæg i dette emne

Hej.

Nu er jeg blevet helt nervøs, fordi jeg fandt en vejrudsigt der skrev "overskyet" d. 7. september 2013 og SJASK PLASK ØSENDE regnvejr og koldt d. 8...

Når der er så lang tid til, kan det jo godt nå at rykke en dag frem... :unsure:

Er jeg den eneste der frygter for vejret på dagen (uanset hvilken dato man skal giftes)?

Vi har endda droppet den udendørs vielse og lejet Koldinghus Slotskirke i stedet, så vi ikke skulle være så afhængige af vejret. Der er også gode foto-muligheder indendørs på Koldinghus - og festen er også indendørs.

Alligevel kan jeg bare mærke, at det med vejret betyder en del (selv om jeg i sidste uge svor på, at det faktisk ikke bekymrede mig...).

:blink:

For hvad med mit hår - billedernes baggrund - gæsternes humør - mange ting bliver jo påvirket af vejret. Jeg frygter nok især kulde og blæst... (Shit - jeg har ikke nogen jakke eller andet varmt til min stropløse, bare kjole...)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

sjovt nok var jeg faktisk mest bekymret for, hvor varmt der ville blive (det BLEV så varmt, men hey, det gik alligevel)

Det regnede lige da jeg blev kørt til kirke, og lige der....ved I hvad, det var sgu ligemeget :) Ved ikke, om det ville have generet mig, hvis det var blevet ved hele dagen :) Det var kun i forhold til billeder på stranden, at det bekymrede mig en smule, tror jeg :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Måske bliver det ikke så slemt :)

Jeg så lige det her på www.dmi.dk

"I uge 35 og 36, hen over månedsskiftet, ser det ud til at højtrykket forskydes en anelse mod nord eller nordøst. Højtrykket ventes derved at ligge nogenlunde stationært mellem Norge og England. Det kan i så fald give os en rigtig pæn start på efteråret med primært østlige vinde og ret tørt vejr. Dagtemperaturen ventes omkring 18-21 grader og nattemperaturen mellem 10-15 grader. Dette er dog behæftet med en del usikkerhed, da vi er så langt fremme i tiden."

Så vi krydser fingre for godt vejr :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal også giftes den dag, til en udendørs vielse, og jeg har også set vejret og er lidt nervøs for det... Men jeg kan jo desværre ikke gøre så meget ved det hvis det bli'r regn, hvorfor jeg ikke vil bekymre mig om det... Alt andet nytter vist ikke noget...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan godt forstå at vejret kan bekymre dig, men det lyder rigtigt fornuftigt at I har en plan B.

Vi blev gift i lørdags og vejret var lidt ustabilt. F.eks skulle vores gæster have haft velkomstdrinks udenfor i en gårdhave, men da det begyndte at regne havde kroen valgt at rykke serveringen indenfor. Men det var rigtig hyggeligt og gjorde faktisk ikke noget. Vi var bare så glad for at vi havde en plan B, så det kan vi kun råde andre til at have, så slapper man bedre af.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vejret betyder bare så meget den dag, så vil være rigtig ærgerlig over, hvis det skulle regne. Men når man nu tænker lidt over det, så er det jo ikke mange dage hvor det bare regner uafbrudt hele dagen. Så er helt sikker på at vi nok skal få sol;)

Men om ikke andet, så er vi mange brudepar den dag, så tænker lidt egoistisk at det ikke kun er mig det går ud over;) det er kærligt ment.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal giftes udenfor så jeg er mega nervøs over vejret... Vi har dog en indendørs-backup-plan, men den er bare slet ikke lige så romantisk :td:
Men der er ikke så meget at gøre endnu... Ud over at håbe !

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som jeg sagde til nogle ved det bryllup jeg var ude til i lørdags så holder det selvfølgelig op med at regne om aftenen når middagen starter og ganske rigtigt. :lol: 7-9-13 regner det helt sikkert ikke. Der er jeg jo på Bornholm. :lol: Nej når vi taler om vejr kan der være fordele og ulempeer ved begge dele. Det er naturligvis aldrig sjovt hvis det regner ned i lange baner men omvendt er varme heller ikke altid godt. Set med vores øjne kan regnvejr eller koldt vejr faktisk være en fordel. Man får et mere samlet selskab hvor halvdelen af selskabet ikke står udenfor i længere tid fordi der er alt for varmt indendørs. Omvendt er det aldrig sjovt hvis man planlægger udendørs reception m.v. men i det store hele plejer folk at få en rigtig god dag ud af det, uanset vejret.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fornuftigt med slotskirken - den er bare så flot.

Vi overvejer selv at tage billeder i væksthusene i geografisk have, hvis vejret bliver noget hø.

Men hvis vejret bliver godt, hvad det jo selvfølgelig gør, så tager vi billeder bag kirken, hvor vi tidligere satsede på udendørs barnedåb, og den dag fik vi høj solskin, 25grader og let brise, så mon ikke vi er lige så heldige den dag ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej.

Nu er jeg blevet helt nervøs, fordi jeg fandt en vejrudsigt der skrev "overskyet" d. 7. september 2013 og SJASK PLASK ØSENDE regnvejr og koldt d. 8...

Når der er så lang tid til, kan det jo godt nå at rykke en dag frem... :unsure:

Er jeg den eneste der frygter for vejret på dagen (uanset hvilken dato man skal giftes)?

Vi har endda droppet den udendørs vielse og lejet Koldinghus Slotskirke i stedet, så vi ikke skulle være så afhængige af vejret. Der er også gode foto-muligheder indendørs på Koldinghus - og festen er også indendørs.

Alligevel kan jeg bare mærke, at det med vejret betyder en del (selv om jeg i sidste uge svor på, at det faktisk ikke bekymrede mig...).

:blink:

For hvad med mit hår - billedernes baggrund - gæsternes humør - mange ting bliver jo påvirket af vejret. Jeg frygter nok især kulde og blæst... (Shit - jeg har ikke nogen jakke eller andet varmt til min stropløse, bare kjole...)

Jeg nægter at kigge på vejret før en uges tid forinden - vi skal også giftes 7 - 9 - 13. Jeg krydser også inderligt fingre for det holder tørt og gerne omkring 20 grader om dagen.. Så længe det ikke tisser ned, så er det vel ok.

Skal vi ikke satse på, at dagens tal giver os held - så selvfølgelig bliver det godt vejr :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi blev gift i september med stor chance for storm, regn og ja solskin. Jeg valgte bevidst ikke at bekymre mig om vejret. Manden ville gerne at vi kunne køre fra kirken med hans motorcykel. Plan B var at vi tog vores egen bil.

Jeg havde en jakke til kjolen og et tyndt sjal, men fik kun brug for jakken omkring kl. 23.30 da jeg lige skulle ud og have lidt frisk luft. Og jo vi fik en ordentlig skylle 3 timer før vi skulle vies. Solen brød igennem skyerne da præsten velsignede os, det sagde vores nabo. Jeg havde travlt med at kigge på min mand. :a1221:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er faktisk mere rolig nu.

Det er faktisk rigtig rart at tænke på, at lidt "dårligt" vejr, kan give en mere samlet fest...

Men puha jo - jeg GODT mærke nervøsiten. Vi har haft MEGET travlt med alt muligt andet hele foråret, så vi har haft SÅ travlt med bryllup siden juli... Vi mangler stadig at få mange vigtige ting på plads, som buket, musik (cder til de tidspunkter uden musikere, og blandt andet finde den salg vi skal danse vores første dans til), lave bordkort, menuer, vielsesprogram osv osv. Vi lavede første udkast til bordplanen i går. Hjælp. Det kan jo tage for evigt.

Men vi er heldigvis gode til at samarbejde og arbejder målrettet og effektivt på de sidste detaljer. Men vi har bare også valgt rigtig mange løsninger, som kræver rigtig meget arbejde...

Men hvos jeg altså også glæder mig, efterhånden...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som jeg sagde til nogle ved det bryllup jeg var ude til i lørdags så holder det selvfølgelig op med at regne om aftenen når middagen starter og ganske rigtigt. :lol: 7-9-13 regner det helt sikkert ikke. Der er jeg jo på Bornholm. :lol: Nej når vi taler om vejr kan der være fordele og ulempeer ved begge dele. Det er naturligvis aldrig sjovt hvis det regner ned i lange baner men omvendt er varme heller ikke altid godt. Set med vores øjne kan regnvejr eller koldt vejr faktisk være en fordel. Man får et mere samlet selskab hvor halvdelen af selskabet ikke står udenfor i længere tid fordi der er alt for varmt indendørs. Omvendt er det aldrig sjovt hvis man planlægger udendørs reception m.v. men i det store hele plejer folk at få en rigtig god dag ud af det, uanset vejret.

Rigtig god pointe med at befolkningen er samlet - jeg har nemlig været bekymret for om alle rygerne står udenfor konstant - jeg er selv ikke ryger og ville da være pænt træt af det... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er meget varmt vil mange, rygere som ikke rygere, ofte opholde sig udendørs. Her for et par uger siden oplevede jeg faktisk at selskabet mere eller mindre befandt sig udenfor på terrassen efter brudevalsen og der tog jeg konsekvensen. Vinklede en højtaler og noget effektlys ud så der kom egentlig lyd og lys på terrassen. Talte så samtidig med det mindre selskab som befandt sig i nogle andre selskabslokaler ved siden af, hvor de fleste også sad udenfor og de var bare glade for det (havde ikke selv musik) og orienterede personalet om at det var "clearet af" med dem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis vejret er til det, skal vi gå op til kirken. Den ligger for enden af vejen så det er det mest logiske og nemmeste. MEN hvis det er dårligt vejr skal vi kører der op og det er både træls men også en smule besværligt..

Jeg HÅBER sådan på tørvejr. Pyt med om det er overskyet, bare det ikke regner !!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh ja, skal også giftes d. 7 september, normalt er vejret altid godt i starten af september (så mange år jeg kan huske tilbage)
men frygter virkelig også bare at det står ned i stænger! :huh:

Vi har arrangeret at vi skal have taget billeder uden for efter vielsen ved en sø (i en park) men for hunan det blir da umuligt hvis vejret bare er skod!! ...

Jeg har ikke kigget på vejrudsigterne endnu, tør ikke! :) Satser på en sikker vejrudsigt 5 dage før.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal giftes d. 6 december, og jeg har fundet en rigtig fin gammeldags agtig paraply som vi skal have taget billeder med.. Og den kan man skam sagtens bruge...

Håber helt sikkert på sne, men må tage det som det kommer..

Jeg skal giftes med min kæreste og ikke vejret :D

Måske man kunne finde et sted og købe nogle små paraplyer til billige penge ??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, vejret er vigtigt. Ikke det vigtigste dog :-). Men det ville nu altså være meget ærgerligt med stormende kuling og heldagsregn med lyn og torden.

Håber på smukt sensommervejr, gerne, meget gerne, med et strejf af begyndende efterår i luften. Det ville være perfekt. Gerne nogle skyer, af hensyn til fotos der bare er lidt flottere med lidt kontrast på himlen i form af flotte skyer. Og så stille vejr, det er næsten det vigtigste. Selvom storm vil give fantastisk udsigt over havnen og havet....

Vi planlægger at gå gennem byen fra kirken til hotellet, og vil være ked af hvis det hele er meget vådt. Af hensyn til min smukke kjole :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer