Maria2013

Skuffet over gæst :/

24 indlæg i dette emne

Min dejlige mand og jeg blev gift sidste lørdag d. 10 august og der var en af mine mands venner, som dukkede op uden gave. Jeg synes ikke rigtig man kan være bekendt at sige noget, men må nok også ærligt indrømme at jeg synes det er for dårligt.

Derudover har han også ændret sig rigtig meget siden han blev inviteret og er ærligt talt blevet lidt af en bums, der drikker lidt for meget .Udover at dukke op uden gave kom han i (hvad jeg vil kalde) vandrestøvler, comboybukser, t-shirt og en blazer, som han tog af så snart chancen bød sig. Det var tydeligt han kun var der for den gratis mad og 7timers fri bar og han var da også mere en godt pyntet da festen var slut. Han havde bestemt heller ikke noget problem med at rejse sig efter øl mens der var nogen der snakkede.

Samtidig sad han og en anden kammerat og tog billeder af sig selv med solbriller og snakkede og grinte højlydt mens toastmasteren snakkede. Som om de var et par tøser på 13 år til første halbal.

Jeg sidder med en meget splittet følelse da jeg på den ene side virkelig har lyst til at hoppe på mandens hoved tre gange og derefter kaste ham i havnen, men samtidig føler jeg heller ikke jeg har "ret til" at rette på vores gæster plus det jo også er overstået nu. Hvad synes i og hvad ville i gøre hvis det var jer?

Skal vi bare holde vores mund og bare indse at han måske ikke er en særlig god ven eller skal vi udtrykke vores utilfredshed?

Hilsen en trods alt glad nygift quinde :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne egentlig også godt tænke mig at høre jeres mening omkring veninders opførsel? Hvad er okay og hvad er for meget?

Det er MEGET MULIGT at det er mig der er sippet :wink: Men jeg havde allerede inden brylluppet gjort det meget klart at jeg IKKE ønskede en drukfest. Selvfølgelig skulle folk have det sjovt og hyggeligt og vi havde jo også selv valgt, at der skulle være 7timers fri bar, men for mig er et bryllup stadig noget formelt. Men jeg havde valgt at jeg kun ville have to veninder med, da det er dem der betyder meget for mig. Det var så også dem, der endte med at gå mig lidt på nerverne. Allerede inden kagen kom var de gået i gang med at pille balloner ned og rende rundt omkring og optage videoer med hinanden, hvor de synger med heliumstemmer. Jeg ved min mor synes det var lidt for meget og det synes de bare var skide sjovt og hev så endnu flere balloner ned.

Mens jeg så sidder og snakker med mine svigerforældre kommer de hen og sidder og råber, laver ansigter og tager mig på brysterne og tager billeder. Da jeg så giver udtryk for at jeg måske ikke synes det er så fedt får jeg af vide at jeg sq også er så kedelig og at jeg bare skal have noget at drikke.

Igen er det meget muligt at jeg er sippet, men følte lige der at der manglede respekt for at det rent faktisk var mit bryllup og ikke en tilfældig fest.

Overreagerede jeg eller hvad synes i? Jeg havde hvertfald bare meget svært ved at se det sjove i det :help:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bum bum.... Altså det med gaven, kan der jo være mange grunde til. Min bedste veninde, kommer ikke med en til os, og jeg er fløjtende ligeglad. Jeg ved at hun ikke har meget at rutte med - så det er helt i orden. Bare hun er der, så er jeg ligeglad... Hvis hun kommer i hverdagstøj - skidt med det. Jeg er vitterligt ligeglad, for det er hende og ikke hendes materielle ting jeg ønsker at have :-)

Dernæst, synes jeg faktisk man selv indbyder til druk, når der er fri bar. Vi har fravalgt spiritus af den grund, for selvom der er nogle som godt kan nyde en drink, så er der også bare nogle der ikke kan. Det er primært familie - men med 49 mennesker, er det stensikkert nogle som får en over tørsten hvis baren er åben. Derfor har vi valgt øl, vand og vin som det eneste..

Synes dog der er lidt plat og respektløst, at man ødelægger pynten og har dårlig bordskik. Det kan man godt være sur over..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skal vi bare holde vores mund og bare indse at han måske ikke er en særlig god ven eller skal vi udtrykke vores utilfredshed?

Jeg syntes helt klart ikke det er noget I skal brænde inde med og at de skal kontronteres med det. Ikke mindst for at I får det ud af kroppen og så samtidig kan vurdere om der er noget at bygge videre på og om det er er en "midlertidig periode". Men jeg syntes så også samtidig at I skal lade den ligge lidt og lade der gå noget tid før I gør det. Dvs. gøre det når det falder naturligt ind.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min dejlige mand og jeg blev gift sidste lørdag d. 10 august og der var en af mine mands venner, som dukkede op uden gave. Jeg synes ikke rigtig man kan være bekendt at sige noget, men må nok også ærligt indrømme at jeg synes det er for dårligt.

Derudover har han også ændret sig rigtig meget siden han blev inviteret og er ærligt talt blevet lidt af en bums, der drikker lidt for meget .Udover at dukke op uden gave kom han i (hvad jeg vil kalde) vandrestøvler, comboybukser, t-shirt og en blazer, som han tog af så snart chancen bød sig. Det var tydeligt han kun var der for den gratis mad og 7timers fri bar og han var da også mere en godt pyntet da festen var slut. Han havde bestemt heller ikke noget problem med at rejse sig efter øl mens der var nogen der snakkede.

Samtidig sad han og en anden kammerat og tog billeder af sig selv med solbriller og snakkede og grinte højlydt mens toastmasteren snakkede. Som om de var et par tøser på 13 år til første halbal.

Jeg sidder med en meget splittet følelse da jeg på den ene side virkelig har lyst til at hoppe på mandens hoved tre gange og derefter kaste ham i havnen, men samtidig føler jeg heller ikke jeg har "ret til" at rette på vores gæster plus det jo også er overstået nu. Hvad synes i og hvad ville i gøre hvis det var jer?

Skal vi bare holde vores mund og bare indse at han måske ikke er en særlig god ven eller skal vi udtrykke vores utilfredshed?

Hilsen en trods alt glad nygift quinde :)

Det er jo dårlig stil - det hele. Hvad skal I gøre? Tja, jeg synes I skal tage fat i ham og forklare ham at det ikke er pænt at komme til en fest helt uden gave. At det ikke er ok at klæde sig så pænt på man nu kan (jeg synes så godt man kan være pæn i et par pæne cowboybukser men vandrestøvler er godt nok lige at strække den lidt). Og det er bestemt ikke ok at forstyrre under tale osv. Vær bare forberedt på at han måske bliver sur, og måske er det ikke ham I vil se mest til i fremtiden. Men det lyder jo heller ikke som om I vil finde det verdens største ulykke. I KAN også vælge at tænke sikke en nar, og så glemme alt om ham.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kunne egentlig også godt tænke mig at høre jeres mening omkring veninders opførsel? Hvad er okay og hvad er for meget?

Det er MEGET MULIGT at det er mig der er sippet :wink: Men jeg havde allerede inden brylluppet gjort det meget klart at jeg IKKE ønskede en drukfest. Selvfølgelig skulle folk have det sjovt og hyggeligt og vi havde jo også selv valgt, at der skulle være 7timers fri bar, men for mig er et bryllup stadig noget formelt. Men jeg havde valgt at jeg kun ville have to veninder med, da det er dem der betyder meget for mig. Det var så også dem, der endte med at gå mig lidt på nerverne. Allerede inden kagen kom var de gået i gang med at pille balloner ned og rende rundt omkring og optage videoer med hinanden, hvor de synger med heliumstemmer. Jeg ved min mor synes det var lidt for meget og det synes de bare var skide sjovt og hev så endnu flere balloner ned.

Mens jeg så sidder og snakker med mine svigerforældre kommer de hen og sidder og råber, laver ansigter og tager mig på brysterne og tager billeder. Da jeg så giver udtryk for at jeg måske ikke synes det er så fedt får jeg af vide at jeg sq også er så kedelig og at jeg bare skal have noget at drikke.

Igen er det meget muligt at jeg er sippet, men følte lige der at der manglede respekt for at det rent faktisk var mit bryllup og ikke en tilfældig fest.

Overreagerede jeg eller hvad synes i? Jeg havde hvertfald bare meget svært ved at se det sjove i det :help:

Jeg synes bestemt ikke du overreagerede. Jeg havde nok selv reageret en del kraftigere!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan godt forstå du sidder tilbage med den følelse du gør.

Nu må du ikke misforstå mig. Jeg er på samme måde selv.

Men efter mange års indebrændthed over små ting, har jeg lært at man bliver nødt til at give slip. OG jo andre mennesker ER irriterende, bliver de for meget må man sige det til dem (på det tidspunkt)

Lad være med at hænge sig i detaljer. Dine veninder har tydeligvis haft en fest, hvilket man jo gerne vil have til sit bryllup.

Jeg er enig i at hvis man har fri bar, så er der lidt lagt op til at der skal drikkes. Ikke nødvendigvis drukfest, men det kan kun forventes at der er nogen der drikker.

Det med gaven er simpelthen for dårligt. Men jeg er sikker på han ikke har gjort det for at irritere dig. Det samme med hans påklædning. men jo gu' fandme er det for dårligt!!
Men vil oplevelsen ændre noget for dig hvis du snakker med ham om det? Er det noget du vil huske om 5 år, uden at grine af det?

Er det en kammerat din mand kommer til at se MEGET i fremtiden, for så må du gøre op med dig selv om det er dét værd at tage den med ham.

Hvad vil det gøre for dig at sige det til ham? Det vil med garanti gøre ondt på ham. (for tro mig, han ved det godt!)

Til dine veninder syntes jeg det var super du sagde fra! super fedt! Forstod de det?

Puha det var en længere smørre.

Men op med humøret og en :hug: til dig. DU ER JO BLEVET GIFT MED HAM DU ELSKER!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Glem ham vennens opførsel det lyder alligevel ikke som om, at det er en, der kommer til at figurere i jeres vennekreds længere. Så den ville jeg slå ud af hovedet - det var en smutter, at han var med - men so be it.

Synes ikke du kan klandre dine veninder for, at de blev fulde selvom du havde frabedt dig det, så skulle I ikke have ladet baren være åben i 7 timer. Men på trods af fuldhed kan man jo godt opføre sig med almindelig god stil og respekt for sine omgivelser. Så jeg ville nok sige til dem, at jeg er ked af, at de rev dine fine balloner ned og at de ligefrem sad og gramsede på dig foran svigerforældrene. Og mon ikke de godt kan se, at de gik lidt over stregen, nu de er blevet ædru igen?

:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glem ham vennens opførsel det lyder alligevel ikke som om, at det er en, der kommer til at figurere i jeres vennekreds længere. Så den ville jeg slå ud af hovedet - det var en smutter, at han var med - men so be it.

Synes ikke du kan klandre dine veninder for, at de blev fulde selvom du havde frabedt dig det, så skulle I ikke have ladet baren være åben i 7 timer. Men på trods af fuldhed kan man jo godt opføre sig med almindelig god stil og respekt for sine omgivelser. Så jeg ville nok sige til dem, at jeg er ked af, at de rev dine fine balloner ned og at de ligefrem sad og gramsede på dig foran svigerforældrene. Og mon ikke de godt kan se, at de gik lidt over stregen, nu de er blevet ædru igen?

:)

Som jeg også skrev så forventede jeg bestemt heller ikke at folk ikke fik noget at drikke. Vi havde selv valgt den frie bar og der var da flere der blev lidt pyntet, men de formåede stadig at huske på og respektere at det var vores bryllup og holde det på et hyggeligt plan. Så det var for mig bare dejligt at de hyggede sig og gjorde vores dag til en dejlig dag. Jeg ved også godt man kan få lidt for meget at drikke en gang imellem, men kunne bare godt have tænkt mig de kunne have respekteret at det var vores bryllup. De endte også med at tage i byen efter og der kunne de jo så have slået sig løs.

Det slår nok også bare lidt hårdere på mig fordi de er så gode veninder og jeg nok havde forventet noget andet.

Bum bum.... Altså det med gaven, kan der jo være mange grunde til. Min bedste veninde, kommer ikke med en til os, og jeg er fløjtende ligeglad. Jeg ved at hun ikke har meget at rutte med - så det er helt i orden. Bare hun er der, så er jeg ligeglad... Hvis hun kommer i hverdagstøj - skidt med det. Jeg er vitterligt ligeglad, for det er hende og ikke hendes materielle ting jeg ønsker at have :-)

Dernæst, synes jeg faktisk man selv indbyder til druk, når der er fri bar. Vi har fravalgt spiritus af den grund, for selvom der er nogle som godt kan nyde en drink, så er der også bare nogle der ikke kan. Det er primært familie - men med 49 mennesker, er det stensikkert nogle som får en over tørsten hvis baren er åben. Derfor har vi valgt øl, vand og vin som det eneste..

Synes dog der er lidt plat og respektløst, at man ødelægger pynten og har dårlig bordskik. Det kan man godt være sur over..

Den 7-timers fri bar bestod også kun af øl, vin og vand samt velkomstdrinken. Men både veninderne og vennen valgte så bare at det var nødvendigt at skulle bede om både rød- og hvidvin og samtidig hente øl på samlebånd. Og selvom der er fri bar synes jeg godt man kan beherske sig lidt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bum bum.... Altså det med gaven, kan der jo være mange grunde til. Min bedste veninde, kommer ikke med en til os, og jeg er fløjtende ligeglad. Jeg ved at hun ikke har meget at rutte med - så det er helt i orden. Bare hun er der, så er jeg ligeglad... Hvis hun kommer i hverdagstøj - skidt med det. Jeg er vitterligt ligeglad, for det er hende og ikke hendes materielle ting jeg ønsker at have :-)

Dernæst, synes jeg faktisk man selv indbyder til druk, når der er fri bar. Vi har fravalgt spiritus af den grund, for selvom der er nogle som godt kan nyde en drink, så er der også bare nogle der ikke kan. Det er primært familie - men med 49 mennesker, er det stensikkert nogle som får en over tørsten hvis baren er åben. Derfor har vi valgt øl, vand og vin som det eneste..

Synes dog der er lidt plat og respektløst, at man ødelægger pynten og har dårlig bordskik. Det kan man godt være sur over..

Det var bestemt heller det at de drak sig fulde jeg er skuffet over. Det var netop deres opførsel.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er sagt mange kloge og om ikke andet tankevækkende ord herinde...

Sidder bare og tænker på hvorfor mon ham vennen er gået hen og blevet lidt af en drukfætter uden fornemmelse for at medbringe gave. Har han problemer? Har I spurgt ind til om der er noget der er gået skævt i hans liv? Hvis det nu er en ven, kan det være at I (eller nogle bedre venner) skal hanke lidt op i ham!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er sagt mange kloge og om ikke andet tankevækkende ord herinde...

Sidder bare og tænker på hvorfor mon ham vennen er gået hen og blevet lidt af en drukfætter uden fornemmelse for at medbringe gave. Har han problemer? Har I spurgt ind til om der er noget der er gået skævt i hans liv? Hvis det nu er en ven, kan det være at I (eller nogle bedre venner) skal hanke lidt op i ham!

Han er blevet tilbudt hjælp mange gange men han vil hellere sidde og bruge sine penge på den lokale bar end at modtage hjælpen og så tror jeg folk langsomt er begyndt at give op. Han må pt. ikke se sin søn men han virker ærligt talt (og det er jeg bestemt ikke den eneste der synes) som om han er ligeglad med sin søn. Vi er flere der har tilbudt ham at hjælpe mange gange med hver gang har han en god undskyldning og noget bedre at give sig til. Som at drikke øl og kigge efter unge damer..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår godt din skuffelse, både over vennen og veninderne, men jeg er også lidt af en moster skrap.

Jeg holder mig ikke for god til at bede folk om holde deres mund, skulle der ske lign situationer til vores bryllup om 3 uger.

Jeg forventer at gæsterne lytter aktivt til toastmaster og andre taler, og har de behov for at grine, fjante og tage fjæs billeder under talerne, så er de velkommen til at forlade festen.

Vores gæster må gerne drikke en tår over tørsten, men jeg har sagt til den yngre del af festen især, at det er god skik at vente til efter brudevalsen med direkte at drikke sig i hegnet.

For at vende tilbage til dine veninder, så havde jeg været nød til at sige min mening til dem. Ellers ville det æde mig op indefra af ren bitterhed.

Det er tarveligt og uacceptabelt at snuppe noget af pynten for at optage fjolle videoer. Og at de gramser sig på brysterne.

Undskyld men hvor gamle er de? Det lyder desværre som om nogle af dine gæster har taget fejl af jeres bryllup og en fest på gymnasiet eller lign.

Håber du på trods af små problemer, havde en fantastisk dag med din mand. Og det er jo trods alt ikke for festen man bliver gift. Så nyd fremtiden med din eneste ene i stedet for at ærgre dig over noget du ikke kan ændre :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Helt enig. :td: Et er at gæster bevidst eller ubevidst kan være højrøstet, så tysser nogle af de andre som regel på dem og det forstår de fleste ligesom de fleste har en pæn situationsfornemmelse for hvad man gør og ikke gør. Også de helt unge og børnene (sidstnævnte sidder ofte tæt ved hvor jeg står og dem kan man "tysse på" og evt. bruge visse metoder til at få dem til at fokusere på noget andet. De forstår det når man siger det til dem). Det kan man ikke med teenagerne/de helt unge og slet ikke i min rolle.

Derudover vil jeg sige ligesom Ki at man set i bakspejlet måske ikke skulle have haft fri bar i 7 timer, herunder under dele af middagen. Det er muligt nogle ville drikke tæt til alligevel men det ville nok have lagt en dæmper hvis alt de kunne få under middagen var vin, øl og vand. Mener derimod ikke det lægger op til helt at droppe den fri bar når nu man ønskede den. Kan folk ikke styre det, er det i højere grad et spørgsmål om hvorvidt de skulle have været med.

Vedr. vennen er hans opførsel ved festen nok ikke det største problem han har. Det går dybere og der skal man selvfølgelig støtte og hjælpe ham mest muligt så længe man mener det kan føre til noget og forhåbentlig er det kun en periode. Med sådanne ting skal man huske på at det er menneskeligt at fejle, hvorimod venindernes opførsel mere ligner mangel på respekt og situationsfornemmelse :( .

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Helt enig. :td: Et er at gæster bevidst eller ubevidst kan være højrøstet, så tysser nogle af de andre som regel på dem og det forstår de fleste ligesom de fleste har en pæn situationsfornemmelse for hvad man gør og ikke gør. Også de helt unge og børnene (sidstnævnte sidder ofte tæt ved hvor jeg står og dem kan man "tysse på" og evt. bruge visse metoder til at få dem til at fokusere på noget andet. De forstår det når man siger det til dem). Det kan man ikke med teenagerne/de helt unge og slet ikke i min rolle.

Derudover vil jeg sige ligesom Ki at man set i bakspejlet måske ikke skulle have haft fri bar i 7 timer, herunder under dele af middagen. Det er muligt nogle ville drikke tæt til alligevel men det ville nok have lagt en dæmper hvis alt de kunne få under middagen var vin, øl og vand. Mener derimod ikke det lægger op til helt at droppe den fri bar når nu man ønskede den. Kan folk ikke styre det, er det i højere grad et spørgsmål om hvorvidt de skulle have været med.

Vedr. vennen er hans opførsel ved festen nok ikke det største problem han har. Det går dybere og der skal man selvfølgelig støtte og hjælpe ham mest muligt så længe man mener det kan føre til noget og forhåbentlig er det kun en periode. Med sådanne ting skal man huske på at det er menneskeligt at fejle, hvorimod venindernes opførsel mere ligner mangel på respekt og situationsfornemmelse :( .

Bare lige med hensyn til den fri bar, så VAR det altså også kun øl, vin og vand man kunne få. Og det var HELE aftenen. Der blev ikke serveret andet. Det lyder som om der er nogen stykker, der har misforstået det og tror at det også var spiritus folk fik :) Så meget fornuft havde vi alligevel ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår godt din skuffelse, både over vennen og veninderne, men jeg er også lidt af en moster skrap.

Jeg holder mig ikke for god til at bede folk om holde deres mund, skulle der ske lign situationer til vores bryllup om 3 uger.

Jeg forventer at gæsterne lytter aktivt til toastmaster og andre taler, og har de behov for at grine, fjante og tage fjæs billeder under talerne, så er de velkommen til at forlade festen.

Vores gæster må gerne drikke en tår over tørsten, men jeg har sagt til den yngre del af festen især, at det er god skik at vente til efter brudevalsen med direkte at drikke sig i hegnet.

For at vende tilbage til dine veninder, så havde jeg været nød til at sige min mening til dem. Ellers ville det æde mig op indefra af ren bitterhed.

Det er tarveligt og uacceptabelt at snuppe noget af pynten for at optage fjolle videoer. Og at de gramser sig på brysterne.

Undskyld men hvor gamle er de? Det lyder desværre som om nogle af dine gæster har taget fejl af jeres bryllup og en fest på gymnasiet eller lign.

Håber du på trods af små problemer, havde en fantastisk dag med din mand. Og det er jo trods alt ikke for festen man bliver gift. Så nyd fremtiden med din eneste ene i stedet for at ærgre dig over noget du ikke kan ændre :)

Åhh hvor godt med en der endelig siger det jeg tænker :) Har fået lidt høvl for min mening engang imellem herinde, så havde også lidt svært med hvordan jeg skulle skrive det her indlæg, men dejligt at se stort mine egne tanker skrevet ned af en anden ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg forstår godt din skuffelse, både over vennen og veninderne, men jeg er også lidt af en moster skrap.

Jeg holder mig ikke for god til at bede folk om holde deres mund, skulle der ske lign situationer til vores bryllup om 3 uger.

Jeg forventer at gæsterne lytter aktivt til toastmaster og andre taler, og har de behov for at grine, fjante og tage fjæs billeder under talerne, så er de velkommen til at forlade festen.

Vores gæster må gerne drikke en tår over tørsten, men jeg har sagt til den yngre del af festen især, at det er god skik at vente til efter brudevalsen med direkte at drikke sig i hegnet.

For at vende tilbage til dine veninder, så havde jeg været nød til at sige min mening til dem. Ellers ville det æde mig op indefra af ren bitterhed.

Det er tarveligt og uacceptabelt at snuppe noget af pynten for at optage fjolle videoer. Og at de gramser sig på brysterne.

Undskyld men hvor gamle er de? Det lyder desværre som om nogle af dine gæster har taget fejl af jeres bryllup og en fest på gymnasiet eller lign.

Håber du på trods af små problemer, havde en fantastisk dag med din mand. Og det er jo trods alt ikke for festen man bliver gift. Så nyd fremtiden med din eneste ene i stedet for at ærgre dig over noget du ikke kan ændre :)

Åhh hvor godt med en der endelig siger det jeg tænker :) Har fået lidt høvl for min mening engang imellem herinde, så havde også lidt svært med hvordan jeg skulle skrive det her indlæg, men dejligt at se stort mine egne tanker skrevet ned af en anden ;)

Jeg kender det godt. Man kommer hurtigt til at fremstå som utaknemmelig og bitter hvis man er utilfreds med noget.

Men jeg forstår dig udemærket godt :) Har du fået snakket med dine veninder om deres opførsel?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ved det er lidt tid siden, men uanset om man lægger op til fri bar med spiritus, vin, øl osv. eller fri bar med øl og vin, så er der noget der hedder almen pli, som gælder alle, og blot fordi man har mulighed for at drikke sig stiv, så er det ikke ensbetydende at man skal gøre det inden desserten. Til de sidste to bryllupper jeg har været til, har man ikke selv skulle tage alkoholen, men det første glas af flasken blev hældt op, også blev flasken sat på bordet, og så har vi selv hældt op ved bordene, og når flasken er tom, kom der en ny, derudover var der mulighed for dem der ikke drak vin, at få øl, cider osv. og serveringspersonalet kom jævnligt og spurgte om en ny, i mine øjne, kan dette også betegnes som fri bar, og INGEN har drukket sig pinlige inden desserten.

Vil indrømme, at jeg vil blive meget skuffet over mine veninder, hvis de lavede lignende opførsel ved mit bryllup, og nu har vi valgt at sætte dresscode på vores invitation, og det er fordi jeg ved der er indtil flere (mest kvinder) der er så kedelige i tøjet, og kald mig gerne sippet, men blir sq lidt bitter, hvis de dukker op i det samme som de plejer.. :td:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

og nu har vi valgt at sætte dresscode på vores invitation, og det er fordi jeg ved der er indtil flere (mest kvinder) der er så kedelige i tøjet, og kald mig gerne sippet, men blir sq lidt bitter, hvis de dukker op i det samme som de plejer.. :td:

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad tøj de gæster jeg ser til bryllupsfester går i til daglig og skal heller ikke kunne sige om I gør det møntet på bestemte kvindelige elementer i jeres familie/omgangskreds, men generelt er min oplevelse da at kvinderne i særdeleshed, er klædt til lejlighederne, hvorimod der kan være enkelte mandlige gæster -særligt den lidt yngre generation - som "falder lidt ud". Men det er jo også et spørgsmål om hvorvidt man vil have glade afslappede gæster som har det godt med det tøj de nu engang har lyst til at tage på contra at nogle måske føler det som tvang. Ikke mindst hvis det er noget de skal ud og investere i, for at kunne tækkes dresscoden. Derfor er det en meget svær balancegang.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg forstår godt din skuffelse, både over vennen og veninderne, men jeg er også lidt af en moster skrap.

Jeg holder mig ikke for god til at bede folk om holde deres mund, skulle der ske lign situationer til vores bryllup om 3 uger.

Jeg forventer at gæsterne lytter aktivt til toastmaster og andre taler, og har de behov for at grine, fjante og tage fjæs billeder under talerne, så er de velkommen til at forlade festen.

Vores gæster må gerne drikke en tår over tørsten, men jeg har sagt til den yngre del af festen især, at det er god skik at vente til efter brudevalsen med direkte at drikke sig i hegnet.

For at vende tilbage til dine veninder, så havde jeg været nød til at sige min mening til dem. Ellers ville det æde mig op indefra af ren bitterhed.

Det er tarveligt og uacceptabelt at snuppe noget af pynten for at optage fjolle videoer. Og at de gramser sig på brysterne.

Undskyld men hvor gamle er de? Det lyder desværre som om nogle af dine gæster har taget fejl af jeres bryllup og en fest på gymnasiet eller lign.

Håber du på trods af små problemer, havde en fantastisk dag med din mand. Og det er jo trods alt ikke for festen man bliver gift. Så nyd fremtiden med din eneste ene i stedet for at ærgre dig over noget du ikke kan ændre :)

Åhh hvor godt med en der endelig siger det jeg tænker :) Har fået lidt høvl for min mening engang imellem herinde, så havde også lidt svært med hvordan jeg skulle skrive det her indlæg, men dejligt at se stort mine egne tanker skrevet ned af en anden ;)

Jeg kender det godt. Man kommer hurtigt til at fremstå som utaknemmelig og bitter hvis man er utilfreds med noget.

Men jeg forstår dig udemærket godt :) Har du fået snakket med dine veninder om deres opførsel?

Nej jeg har ikke snakket med mine veninder om det. Jeg må nok ærligt indrømme at jeg ikke rigtig gider tage den med dem. Sket er sket og jeg fik givet udtryk for, at jeg ikke synes det var i orden til brylluppet og så håber jeg den fes ind. Forhåbentlig som i siger, kunne de nok godt se at det ikke var helt godt dagen efter, så håber de moralske tømmermænd var nok ;) Alt i alt var det jo en fantastisk dag og det er ikke noget jeg går og tænker over mere.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan godt forstå du er skuffet over både fyren og dine veninder, jeg synes det er virkelig dårlig opførsel til et bryllup, som jeg også jeg synes er en noget mere formel fest, hvor man som gæst (især som ven) skal have respekt for at man ikke er midtpunkt, respekt for familien er tilstede og sørge for at dagen bliver lige som parret ønsker sig. Jeg har selv været til 8 bryllupper, som ven, i løbet af de sidste 2 år, og det vigtigste for mig, var er give parrene deres perfekte dag, nogle ville have druk og dans, andre ville holde på formerne og begge dele, der skal respekteres.

Meeen jeg tror ikke jeg ville sige noget til ham manden. Ham ville jeg nok bare vurdere meget kraftigt om han skal med til kommende arrangementer. Veninderne ville jeg konfrontere, fordi hvis de er så tætte, skal det ud af verdenen. Men derefter ville jeg så også tilgive og glemme, ellers kan det ødelægge mindet om den store dag! <3

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

og nu har vi valgt at sætte dresscode på vores invitation, og det er fordi jeg ved der er indtil flere (mest kvinder) der er så kedelige i tøjet, og kald mig gerne sippet, men blir sq lidt bitter, hvis de dukker op i det samme som de plejer.. :td:

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad tøj de gæster jeg ser til bryllupsfester går i til daglig og skal heller ikke kunne sige om I gør det møntet på bestemte kvindelige elementer i jeres familie/omgangskreds, men generelt er min oplevelse da at kvinderne i særdeleshed, er klædt til lejlighederne, hvorimod der kan være enkelte mandlige gæster -særligt den lidt yngre generation - som "falder lidt ud". Men det er jo også et spørgsmål om hvorvidt man vil have glade afslappede gæster som har det godt med det tøj de nu engang har lyst til at tage på contra at nogle måske føler det som tvang. Ikke mindst hvis det er noget de skal ud og investere i, for at kunne tækkes dresscoden. Derfor er det en meget svær balancegang.

Her er det nemlig lige omvendt. Mændene er altid klædt pænt på, ved festlige lejligheder. Hvorimod nogle kvinder i familien partout tager det samme på, uanset om det er hverdag eller en 50 års fødselsdag,og fair nok hvis de vælger at droppe dresscode, og troppe op i de sædvanlige slidte jeans.. Jeg synes blot, at når brudeparret har gør noget ud af det, så kan gæsterne også..

Og jeg tvinger bestemt ikke folk, til at skulle ud og investerer i nyt og dyrt tøj, jeg kender flere der snakker med deres omgangskreds og låner sig frem til en flot kjole, idet det ikke ville være noget de enten havde råd til eller noget de ikke ville komme til at bruge igen. Jeg opfordrer endda, familien til at bruge deres kjole igen, og komplimentere dem for det kjolevalg, ved at fortælle dem, at netop den kjole er super smuk til dem.. :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer