Dobbeltbrud

Vielse kl?

26 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi skal giftes kl 12. Vi havde valgmuligheden mellem 12 og 13, så vi sagde bare 12. Det var en meget hurtig beslutning for vi blev først stillet overfor den nede på kirkekontoret. Efterfølgende tænker jeg om det måske havde været bedre med kl 13, så vi har bedre tid om morgenen. På den anden side er katolske messer næsten altid længere end dem i folkekirken, så det er måske meget godt at vi har god tid.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi valgte kl 13 - dels fordi, der skulle være en anden vielse i kirken, men også for at få så lang en dag som muligt :) Havde i forvejen selv tænkt på omkring kl 13.30, så den halve time gjorde os ikke noget :)

Og jeg kan kun sige! Gør det så tidligt som muligt. Du knipser, og dagen er væk :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt kl 16:30, så den ligger op til middagen... Gæsterne kommer dog tidligere på dagen,hvor vi starter blidt op med snacks på terrassen og en gåtur langs vandet... Og derefter omklædning til vielsen...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi håber at vi kan blive gift kl 10, vi holder barnedåb sammen også har vi en dreng på 2 år som enten spiser eller skal sove til middag under vielse og barnedåb hvis vi rykker det til kl 12.00 og derefter.

Vi har ikke snakket med præsten endnu da jeg først skal føde i oktober.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi fik valget mellem kl 12.00, 14.00 og kl. 16.00 - vi har valgt kl. 14.00. Det har vi gjort fordi så har vi tid til at blive klar om morgenene og da vi begge er b-mennesker ville vi elske at få lov til at sove til en kl. 9 (jep evig optimist). Samt at så kan de gæster der først ønsker at komme på dagen, nå at tage en færge til Samsø om formiddagen fra både Sjælland og Jylland. Og til slut, når det er i februar er der begrænset sollys og vi ville gerne nå at have taget ude billeder inden det bliver for mørkt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min H2B valgte kl. 12 :blink:

Jeg var faktisk slet ikke med på kirkekontoret. Han ringede til mig og sagde at nu havde han altså "bestilt" kirken. (han sagde faktsik BESTILT! :biggrin:)

Senere prøvede vi at ændre det til kl. 13, men der var alt optaget.

Jeg er ret glad for kl. 12, så har vi nemlig nogle timer for os selv efter vielse og inden tidlig middag. Føler at dagen bliver længere på den måde

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ganske kort - hvad tid skal I giftes/blev I gift?

I må meget gerne supplere med hvad der ligger til grund for jeres valg :)

Vi ville gerne have været viet kl. 14.00 - men da var kirken optaget, så vi kunne først komme til kl. 15.30. Det er grunden til vores tidspunkt. Vi blev så ringet op senere, at det par der skulle vies kl. 14.00 havde rykket deres tid frem til kl. 12.00, så vi kunne godt få kl. 14.00 alligevel - men der havde vi jo booket både transport, lavet invitationer og alt muligt, så det var lidt hovedløst, hvis vi skulle til at lave alt om og involvere en masse mennesker unødigt.. Så vi holdt fast i 15.30 :) Af samme årsag holder vi så ikke reception, da tiden jo er knap i forvejen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal vies kl. 15:00 for så passer det fint med at vi bagefter kan blive fotograferet mens gæsterne får en velkomstdrink og derefter starte på middagen. Vi har bevidst valgt reception fra da det jo også koster og vi ikke synes der var flere end de 30-40 gæster som vi inviterer som vi gerne ville dele dagen med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kunne vælge mellem 11.30, 14.30 og 16. Jeg tror, der har været en tid klokken 13, som er blevet taget inden vi reserverede, men det er bare fordi så ville det passe med halvanden time imellem, og det kan systematiske mig godt lide :tunge::rolleyes:

Nå, men vi endte så med at vælge tiden 14.30. Klokken 11.30 synes vi var lidt for tidligt, og klokken 16 var for sent for os, så der var jo ikke så meget at rafle om. Med denne her tid har vi både god tid inden kirken og samtidig er der tid til en lille reception bagefter :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores plan er indtil videre at vi skal giftes kl. 13. Af de to årsager at, dagen sikkert kommer til at gå så hurtig at jeg ville fortyde at det først var kl 16. Og så vil vi gerne have taget bryllupsbilleder udenfor inden det bliver mørkt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vielse 12.30, reception derefter og så en lille pause før middagen med velkomstdrink planlagt til kl 17.30.

Vi har ældre mennesker og børn med hvis selskab vi gerne vil have fornøjelsen af så længe som muligt, derfor det tidlige tidspunkt. Pausen er for at dem der har brug for det kan lægge sig lidt og hvile sig, det er der jo en del ældre der er vant til. Festen er på hotel, og de fleste overnatter der.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi blev gift kl.15.30 hvilket passede mig perfekt da jeg ikke skulle stresse. Vi holdt ikke reception. Kl.16 var vi ude af kirken. Gæsterne tog til lokalet hvor de fik lidt forfriskninger mens vi fik taget billeder. Vi var tilbage kl.17 hvor vi åbnede gaver. Omkring kl.18 satte vi os til bords og bryllupskagen var dessert. Vores fest varede til den lyse morgen;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal vies kl 14.
Der var frit valg på alle hylder, så vi valgte hvad der ville passe os bedst.

Vi vil ikke alt for tidligt i gang, og alt foregår inden får en radius af 2km - så der skal ikke bruges tid på transport :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer