mileye

Ris

16 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi valgte til min brors bryllups, at lave "ris"poser af solsikkekerner. De smittede ikke af med noget, og så var der ingen fugle der fik ondt i maven.

Det med fuglene er en skrøne og mener faktisk at nogen kirker hellere ser at der bliver smidt ris da fuglefrø jo bliver til ukrudt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi valgte til min brors bryllups, at lave "ris"poser af solsikkekerner. De smittede ikke af med noget, og så var der ingen fugle der fik ondt i maven.

Det med fuglene er en skrøne og mener faktisk at nogen kirker hellere ser at der bliver smidt ris da fuglefrø jo bliver til ukrudt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi valgte til min brors bryllups, at lave "ris"poser af solsikkekerner. De smittede ikke af med noget, og så var der ingen fugle der fik ondt i maven.

Det med fuglene er en skrøne og mener faktisk at nogen kirker hellere ser at der bliver smidt ris da fuglefrø jo bliver til ukrudt :)

Synes det kommer meget an på hvor man læser henne, hvilket svar man får. Nogle sider mener at den er god nok, mens andre som du mener at det er en skrøne. Da der nok ikke er nogen der har spurgt hovedpersonen, valgte vi at spille sikkert kort, og være gode mod naturen. Nogle kirker vil ikke have at man kaster med ris, pga fugle, og andre er mere eller mindre ligeglade.

Solsikkekerner som man spiser, bliver da ikke til ukrudt. Jeg har godt nok ikke lige prøvet at lade nogen ligge og se, men har svært hvorfor de skulle gøre det :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til gengæld kan de fedte.... Er så hysterisk at jeg ikke vil have solsikkerkerner smidt på mig.

Altså der findes fugle der spiser ris i naturen. Kan ikke på nogen måde se hvordan det skulle kunne være skadeligt for dem.

Men hvis du har det bedre med solsikkekerner er det jo det I skal have

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det var bare et forslag, til at det ikke nødvendigvis behøver at være ris. Synes nu ikke de efterlod nogen mærker, tilgengæld gjorde risene det :)

Jeg skal ikke selv have noget af det, og regner med at vi frabeder os det i invitationen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Deter jo så også en løsning :-)

Tror du det er pga fuglene kirkerne ikke vil have ris? Jeg tror noget af det er pga rotter, efter hvad jeg har hørt. Om ris så tiltrækker flere rotter end fuglefrø der jo sådan set også er korn ved jeg ikke.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ris eller fuglefrø så sørg for guds skyld for at holde det udendørs. Ris på et gulv og ikke mindst på et dansegulv er livsfarligt og det er ikke specielt sjovt at måtte sige til folk der står i en rundkreds parat til brudevals at vi lige må vente på at gulvet er fejet fordi én person lige har kastet en håndfuld ris udover parret da de trådte ind i ringen. Her forrige lørdag nåede jeg lige akkurat at stoppe en dreng i at gøre det og fik pænt fortalt ham at det ikke ville være så smart. Jeg sætter som udgangspunkt ikke en brudevals i gang hvis jeg kan se der ligger mange ris på gulvet. :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi skyllede kg ris og fortrød det rimelig meget på dagen ;) det føltes lige pludselig som rigtig mange ris, selvom de var fordelt i 100 poser.. børnene kastede bare med overhånd og det hele, hyggeligt men vi havde ris overalt! :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer