gybbelgobbel

Kort og godt - en kjolesnak

37 indlæg i dette emne

Da kæresten min og jeg blev forlovede, var jeg meget skeptisk overfor hele ideen med en brudekjole. Sådan nogle er dyre, og jeg har det ikke godt med tanken om at skulle i et stort, tungt monstrum af en prinsessekjole, for jeg er bare ikke nogen prinsesse indeni, og så er de jo dyre sådan nogle... Kæresten sagde: "Det må du selvom - men du SKAL have kjole på"... Fint nok tænkte jeg, og så alligevel.... Jeg gik ham lidt på klingen, og fik ud af ham, at hvis penge ikke var noget issue osv. så ville han gerne se mig i en brudekjole.... Nå for den da, pis også, tænkte jeg, jeg havde jo bare tænkt at finde en fin festkjole.

Jeg har allerede ødelagt lidt af glæden for ham ved at vente næsten en måned fra han friede til jeg bekendtgjorde begivenheden på Facebook. Fordi jeg skulle vænne mig til tanken. Og den enorme mængde opmærksomhed den nyhed fik, var så overvældende for mig, at jeg fik åndedrætsbesvær og måtte slukke såvel computer som telefon og trække stikket helt ud. Jeg har det meget svært med opmærksomhed.

Derfor begyndte jeg at kigge lidt på brudekjoler, sådan i smug. Bare for at få en idé om et prisleje og for at se om der var en eller anden form for kompromis vi kunne indgå. Da det ovenikøbet ikke bliver kirkebryllup, så synes jeg jo også at ud over at jeg ville føle mig dårligt tilpas i en kæmpekjole, så virker det også som en voldsom kjole at blive gift på rådhuset i. Jeg tænkte at løsningen kunne være en kort kjole? Jeg ser dog ikke så meget at vælge imellem på nettet på den konto. Jeg kan finde et utal af fine korte kjoler på Pinterest, men i søgning hos danske forhandlere er det straks sværere... Er udvalget større ude i butikkerne?

Er der mange herinde, som er blevet/skal gift/es i en kort kjole? Hvor købte I henne?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde det helt på samme måde som dig... Vente også med at offentlige Det og vi har heller ikke valgt kirke, men bryllup i det fri..

Jeg troede også jeg skulle have en kort kjole, og jeg fik bestilt bbåde en kort og en lang hjem, da jeg ku se mig selv i dem begge... Til min helt store overraskelse valgte jeg den lange og meget brudeagtige kjole... Jeg har dog valgt en kort kjole til efter brudevalsen...

Men jeg kan sagtens forstå dig... Generelt ville jeg anbefale at du tog ud og prøvede en masse forskelligt, primært for at være sikker i dit endelig valg - for man kan blive så ufattelig i tvivl når kjolen først er bestilt..

Har du ikke fundet noget derefter så ville jeg prøve etsy.com Der er bare de skønneste korte kjole I alle stilarter...

Mit bedste er råd er dog, prøv en masse før du træffer det endelig valg...

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal vies på stranden, gerne med de bare fødder i vandkanten, så det skal helt sikkert være en kort kjole. Altså ikke lårkort, men sobert kort :) Tea-lenght-agtigt, måske..

Jeg har heller ikke fundet noget interessant i konventionelle butikker, men leder i alskens genbrugsbutikker. Jeg har fundet flere indtil videre, men endnu ikke kjolen. Jeg har også god tid endnu og vil hellere have en kjole med historie end én med slæb.

Held og lykke med det.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak :) ja der skal helt sikkert prøves noget af også for at finde det bedste snit til mig osv. Jeg har nemlig en lidt aparte kropsform, og det er svært for mig at købe tøj over nettet, fordi det er nær umuligt at vide hvordan det vil sidde på mig ud fra billeder..

haha, ja slæb er nok min store frygt... Jeg skal ikke have noget jeg eller andre potentielt kan skvatte i, både jeg og kæresten er temmelig klodsede.. Jeg kan godt lide tanken om en knælang eller evt. til midt på underbenet.

Jeg elsker etsy, men tør næsten ikke bestille tøj jeg ikke kan prøve først :/ jeg kender alt for lidt til hvad der gør sig godt på en kjole på mig, så ville føle jeg købte i blinde.. Måske det kun,e afhjælpes af at prøve,snit og stilarter i fysiske butikker først dog..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ud fra hvad du fortæller, så tror jeg du ville synes det var en god oplevelise at prøve forskellige kjoler i en butik og få en god vejledning... For mig var det vildt grænseoverskridende at skulle, men butikkerne tager sig virkelig godt af én... Så på den måde kan du lære kroppen at kende.. Og så skal det lige siges, at mange af de lange kjoler kan gøres kortere, hvilket jeg selv overvejede...

Held og lykke med det, Du skal helt sikkert nok finde det rigtige... :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En brudekjole behøver jo, fra mit synspunkt, ikke være et stort skrud. Min mor blev gift i en knælang, hvid kjole, med et meget moderne snit. Intet broderier og skørter og bling, bare en hvid kjole. Og til rådhusbryllup plejer man jo ikke at have det helt store på. Det er din dag, og du skal have en kjole du føler dig tilpas i, så du føler dig smuk - og som sagt, så synes jeg en brudekjole er mange ting, den behøver på ingen måde være stor og kridhvid, den kan også sagtens være creme- eller champagnefarvet, hvis du bedre kan lide det. Men jeg synes du skal tage ud og prøve en heeel masse forskellige kjoler, så du kan få en fornemmelse for hvad der er flot, og hvad der er mindre flot til dig, og så er jeg sikker på at resten nok skal komme af sig selv. Og jeg er sikker på at din kæreste vil synes du er smuk uanset hvad du har på. :bearhug:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En brudekjole kan sagtens være fin og brudeagtig uden at være et kæmpeskrud. Selvom man jo godt kan blive gift på rådhuset i en stor kjole så vælger de fleste en mere moderat udgave og det er mit indtryk at rigtig mange vælger en kort kjole.

Du skal ud at prøve skal du. Ekspedienterne i de fleste brudebutikker har stor erfaring og er gode til at vælge kjoler til en. Husk at gøre opmærksom på hvad du er ude efter. Mange steder har de udsalg her i efteråret så det kunne jo være du lige kunne falde over en indenfor dit budget.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja det må jeg hellere. Var lige et smut forbi etsy, og forelskede mig i denne smukke smukke kjole som jeg under inden omstændigheder vil kunne bære, men sådan er det jo ofte. :help:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja den er hammersød, men jeg er meget barmfager og sådan som den er syet er der ikke meget støtte til Babs og Nutte, desværre :'(

jeg har også nogle store :b223: og jeg har fundet en enkelt kjole hvor der er plads til babs og nutte, jeg har i øvrigt 4 kjoler til salg ( nye ) du kan se dem under salg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare ikke lige kjolen at have en bh på under, men det er ok, jeg finder såmænd nok noget jeg bliver lige så vild med. Det er en meget yndig kjole, men jeg tror noget af harmonien i den går fløjten hvis der ændres for meget ved den. Men nu ved I den er der, så kan det være en anden herindefra med en mere harmonisk kropsform og bryststørrelse kan få glæde af den.

Den Modne: mange tak for tilbuddet, men jeg skal ikke have en lang kjole, en kort kjole er det kompromis jeg lige akkurat kan overtale mig selv til, uden at få et angstanfald..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er sød. Lidt lang i det, men meget sød. Jeg ved ikke hvordan den lige skæring henover brystet vil tage sig ud på mig, men det kan man jo prøve for at finde ud af. Jeg skal bare lige ud over angsten for at skulle i en forretning fuld af salgsmindede ekspedienter der mest er til det store skrud med slæb og hele molevitten, som bare ikke passer til mig. Min veninde var skøn i det da hun blev gift, men det er slet ikke mig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så synes jeg du skal tage i casa lezar, der var jeg, (jeg endte så i et stort skrud), men de er MEGET lydhøre overfor det man siger... og der har de også den kjole :) Og husk en skrædder kan gøre meget, både ved udskæring og længde osv...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er bare ikke lige kjolen at have en bh på under, men det er ok, jeg finder såmænd nok noget jeg bliver lige så vild med. Det er en meget yndig kjole, men jeg tror noget af harmonien i den går fløjten hvis der ændres for meget ved den. Men nu ved I den er der, så kan det være en anden herindefra med en mere harmonisk kropsform og bryststørrelse kan få glæde af den.

Den Modne: mange tak for tilbuddet, men jeg skal ikke have en lang kjole, en kort kjole er det kompromis jeg lige akkurat kan overtale mig selv til, uden at få et angstanfald..

hvor store babser har du, wonderbra har en stropløs bh der går op i J størrelse og jeg har lige købt en super god primadonna stropløs i 85G ( tro mig mine Babser har med tiden arbejdet sig syd på men disse to bh'er sidder godt)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Stort skrud er jo også fantastisk hvis man er til det! Casa lezar er noteret som mulig prøvebutik, tak for tippet :D

Faktisk bruger jeg selv kun Primadonna BH'er, mine p*tter (ja undskyld men i denne størrelse er det altså p*tter) vil ikke have andet - de har dyr smag. Ej, sagen er den, at pasformen i Primadonna er perfekt til mig. Forholdet mellem bøjlen og mængden af stof i koppen er lige som den skal. Jeg er lige nu imellem en 70 g (tror jeg det var) en 75 F. Jeg har så 75F fordi det var min gamle størrelse og jeg vil ikke købe nye bh'er før jeg har tabt det jeg vil, de er ret dyre nemlig.

Har ikke prøvet wonderbra, hvor forhandler de det henne?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort skrud er jo også fantastisk hvis man er til det! Casa lezar er noteret som mulig prøvebutik, tak for tippet :D

Faktisk bruger jeg selv kun Primadonna BH'er, mine p*tter (ja undskyld men i denne størrelse er det altså p*tter) vil ikke have andet - de har dyr smag. Ej, sagen er den, at pasformen i Primadonna er perfekt til mig. Forholdet mellem bøjlen og mængden af stof i koppen er lige som den skal. Jeg er lige nu imellem en 70 g (tror jeg det var) en 75 F. Jeg har så 75F fordi det var min gamle størrelse og jeg vil ikke købe nye bh'er før jeg har tabt det jeg vil, de er ret dyre nemlig.

Har ikke prøvet wonderbra, hvor forhandler de det henne?

primdonna er også favorit hos mig bl.a fordi de har nogle gode stropper , det er jo tungt at slæbe en G størrelse på skuldrene, Ilum har wonderbra , normalt er jeg mest til Magasin men Ilum har faktisk ganske mange modeller der gå op i store størrelser .... normalt tror jeg ikke på stropløse bh'er men de to modeller som jeg har nævnt var faktisk ok

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg blev viet på rådhuset i en kort hvid kjole (dog ikke brudekjole) og var meget lang tid om at finde den rigtige kjole.... Jeg købte først en knælang blondekjole som jeg dog ikke følte var den rigtige for mig, så den hænger stadig herhjemme i skabet.
Så tog jeg til england på kjolejagt hvor jeg prøvede mange mange kjoler, både korte og lange indtil jeg fandt KJOLEN!

Monsoon havde rigtig mange meget søde kjoler, dog syntes jeg ikke at pasformen var specielt god. Jeg er en rimelig normal størrelse 38 og der var ingen af deres kjoler der bare passede.

Her er min kjole, det kan måske inspirere? :)

(edit glemte at vedhæfte billede)

post-67346-0-92074400-1377259444_thumb.j

Redigeret af datteren
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer