Sign in to follow this  
Followers 0
lenepigen

brudevalsen når der ingen musiker er

15 posts in this topic

Hvad gør i andre når i ingen musikere har....

Har i fundet en god version på nettet eller hvad?

0

Annonce ♥

Hej Lene... Vi skal jo afholde bryllup samme sted som jer, vi fik lov til at have et anlæg med, og så har vi lavet er play-liste... Hvor h2b har Down loaded brudevalsen... Så den er klar til at afspille, når vi skal danse den dans:-)

0

Skulle jeg også til at sige. Du kan jo købe brudevalsen på Itunes. Var der en pianist, en musiker, et band o.l. ville jeg da alligevel også sige at man skulle bruge en indspillet udgave. Der kommer efter ca 1,5 minut nogle passager og noget dynamik, som man aldrig vil kunne få rigtigt frem medmindre vi taler om musikere/bands med strygere eller trompetister. Den mest gængse udgave er Teddy Petersens (den med lysgult cover og blåt billede) men der findes også en mere klassisk udgave med Tivolis Promenadeorkester som nogle foretrækker. Plejer normalt at spørge folk hvad de helst vil (traditionel eller langsom(klassisk). Mange er ligeglade/har ikke tænkt over det. Andre ønsker en bestemt takt fordi de har øvet til det og der kommer pitch kontrollen så i brug.

0

Annonce ♥

Vi har også tænkt det med at afspille... Men de versioner jeg finder er enten for langsomme eller for hurtige. Er det min nogen herinde det kan ændre hastighed??

0

Kan du ændre hastighederne i melodien og så kun lave en fil med de første 1,5 minut??

0

Vi fik 3 versioner fra vores danselærer (mener jeg) og vi valgte så den der passede bedst i vores tempo. Det er et sats - syntes vi) at få den spillet live, for man skulle jo gerne danse i takt hehe.

0

Ja jeg kan ændre hastigheden på et nummer. Udover beatmixing/djing bruger jeg det når jeg afvikler festsange hvor det jo er vigtigt at melodien følger gæsternes naturlige tempo fremfor omvendt og det samme med brudevalsen og takt.

Problemet er bare at jeg altid har haft det sådan at alt hvad der hedder mix, det de kalder mashups m.v. er noget jeg laver live - ikke mindst for at udfordre mig selv - fremfor at afspille præfabrikerede mix og derfor har jeg aldrig gjort noget i at indspille musik. Men det og den software der skal bruges er noget jeg vil i gang med at dyrke. bla. fordi mange jo spørger til alternative brudevalse (som jeg også har lavet live her fornylig fordi en brud fik en spontan god ide og tog fusen på gommen). :lol: Det sker bare ikke indenfor de næste 4 dage :lol:

Ved du hvilken takt/BPM jeres ønskede brudevals skal køre i ? Kunne jo være man kunne henvise jer til en lokal DJ der kunne lave den for jer (formentlig mod et beskedent honorar).

Meget vigtigt (det bliver så et sidespring): Hvis det du/I tænker i er hvad jeg tror - en alternativ brudevals med den alm. brudevals som start og slutning - så er det umiddelbart for sent at lave et knæk efter 1, 5 minut idet I risikerer at være tæt omklamret af folk allerede på det tidspunkt. Samtidig er det mest effektfuldt at lave knækket inden passagerne i brudevalsen hvor folk forventer at "braget" kommer. Dvs. efter ca. 1 minut.

0

Annonce ♥

Vi fik 3 versioner fra vores danselærer (mener jeg) og vi valgte så den der passede bedst i vores tempo. Det er et sats - syntes vi) at få den spillet live, for man skulle jo gerne danse i takt hehe.

Enig men der er nogle som ikke går så ikke så højt op i det som sagt og improviserer. :lol:

0

Enig men der er nogle som ikke går så ikke så højt op i det som sagt og improviserer. :lol:

Haha jo det er rigtigt. Sådan tænker jeg bare slet ikke :lol::rolleyes: Vi gik meget op i at få den lært korrekt - alm. danseundervisning i næsten et år, og enetimer, så det regner jeg da med at alle andre også gør :tunge:

- den sad også bare lige i skabet! Det ville den nok bare ikke gøre hvis den blev spillet live, og vi ikke anede i hvilket tempo. Vi er jo ikke på vild med dans niveau :)

0

Det er også tydeligt at se når man engang imellem er ude for nogle som virkelig går op i det og hvor man kan se at de har gjort meget ud af det. Der er der også en tendens til at gæsterne trækker den lidt længere. Ofte sætter jeg tempoet sammen med bruden eller gommen inden via headphones eller også har de selv en indspillet udgave med. Og så er dersom sagt nogle som tager det mere afslappet og humoristisk og nogle som går helt andre veje. :lol:

0

Vil rigtig gerne have hjælp til at få lavet musikken... Er lidt presset, da det jo er lørdag....

Den originale melodi er for hurtig, men hvis den kommer ned i tempo bliver den måske for kedig...

Så det kan godt være det var bedre at få den op i tempo.....

0

Annonce ♥

Det behøver ikke være en lokal, bare en der er hurtig...

Edited by lenepigen
0

Nej en rytmeboks er bestemt ikke sagen når vi taler om brudevalsen (i mine øjne er en rytmeboks noget f****n har skabt). Det jeg tænker på når vi taler om brudevalsen som afvikles af musikere er passagerne. Det er de færreste musikere/bands der har trompetister/strygere men indrømmet jeg har kun hørt den afviklet af solopianister og duo'er og der har jeg krummet tæer. :lol:

Lene har du lyttet på nogle af dem der ligger her http://www.bryllupsklar.dk/bryllupsplanlaegning/brudevalsen.html ellers ligger der jo et hav af dem på youtube. Når jeg tænker lokalt er det fordi det bedste er at høre og lytte sig frem.

0

:lol::lol: Og derfor tager jeg også det forbehold i forhold til hvem jeg har hørt den afviklet af. Jeg har som sagt bare svært ved at greje den med de manglende trompeter/strygere. :lol:

0