mathilius

Når brudeparret går til bords

16 posts in this topic

Godmorgen :)

Når brudeparret går til bords til sidst, er det så altid med musik ?!

Vi har først musiker sidst på aftenen så endten skal vi selv finde den sang man skal spille eller også skal vi gå ind uden musik, men gør man det ?!

Det hælder vi nok mest til nemlig .. :)

God dag :D

0

Annonce ♥

Ja I kan gøre lige som I vil.

Vi ventede med vores entre til alle gæsterne havde sat sig, og spillede så et romantisk nummer på anlægget, som vi gik ind til/gik til bords til, dvs mens folk fandt deres pladser gemte vi os i et andet rum. Synes det havde en god effekt for folk blev begejstrede, og kunne også godt selv lide den måde at gå til bords på.

Det var noget min kæreste havde oplevet i udlandet, til et bryllup, og synes virkede godt.

0

Annonce ♥

Vores gæster gik hen og fandt deres pladser, mens vi hjalp min svigerfar med, hvordan man styrer musikken på vores playliste. så spurgte han, om vi ikke lige ville sætte et startnummer på, mens vi gik hen til vores pladser - og så valgte jeg hurtigt "Across the Stars" fra Star Wars episode II, som jeg også gik ind i kirken til :) Alle folk syntes det var SÅ findt, at der ligesom var en rød tråd der :)

0

Det er meget forskelligt hvad folk gør og man ved det faktisk først når det er. Jeg spiller altid gæsterne ind med musik uanset om de er i samme lokale eller kommer udefra. Ofte oplever jeg at brudeparret er dem der går først ind sammen med gæsterne men når jeg kan se at brudeparret ikke er der og gør deres entre som de sidste så bruger jeg typisk Mendelsohns wedding march eller Frank Sinatra - Love and Marriage. Men der kan også være par som når vi har talt om musikken inden har givet udtryk for en særlig forkærlighed til en bestemt gruppe/kunstner og kan jeg finde et nummer der som passer godt og som ikke er valgt som 1. nummer efter brudevalsen eller til brug for en tale så er det også en mulighed.

I kan gøre lige hvad I vil men det jeg oplever er at der er færre og færre der laver en egentlig indmarch med brudeparret til sidst. Jeg tror det handler om at festen når middagen starter ofte allerede er i gang fordi der typisk er blevet serveret kaffe og tit bryllupskage m.v. inden.

0

Annonce ♥

Præcist - Det kunne såmænd også have været Sømand af verden (men den anden er mere sigende i dette tilfælde). Man kan sagtens bruge en mere personlig sang end den gængse (Mendelsohn), hvad enten den så er humoristisk eller mere højtidelig. :lol: Vel at mærke hvis brudeparret går ind som de sidste.

0

Ah okay, måske vi helt skal droppe at gå ind til sidst så ..

Det er nemlig slet ikke os, men tænkte at noget"normalt" må vi jo gøre ;) Haha..

Men hvis det ikke er så normalt længere, kan det være vi barselsgave droppe det og gå ganske almindeligt ind sammen med gæsterne :)

0

Jeg har ikke personligt selv oplevet, at brudeparret kommer ind til sidst med fanfare/musik - har ellers været til en del bryllupper.

Men hvis det ikke er jer, så lad være uanset om det er normalen blandt jeres omgangskreds eller de andre herinde på BK :)

0

Annonce ♥

Altså, det gjorde vi overhovedet ikke. For det første var der jo velkomst drink først i lokalet som vi nød. Og så gik der noget tid før maden blev serveret, og vi satte os bare da personalet sagde at der var mad..

Vi kom så for sent til festlokale, så der blev skålet for os da vi dukkede op - men der var ingen særlig musik eller noget. Bare et velkommen. :)

0

Jeg har ikke personligt selv oplevet, at brudeparret kommer ind til sidst med fanfare/musik - har ellers været til en del bryllupper.

Kan heller ikke huske hvornår jeg sidst har spillet et brudepar ind til middagen. Det er da sket nogle gange i år men ikke i samme omgang som for år tilbage. Nu skal man heller ikke lægge mere i det end der er. Så formelt er det heller ikke. :lol:Tror også at det er meget forskelligt hvad musikere og i særdeleshed Dj's gør når der ikke er aftalt noget inden og det er der som oftest ikke. Nogle gør ingenting. Andre spiller fanfarer m.v. til alt hvad der kan krybe og gå (sange der kommer ind m.v.). Der kan man tale om forskelligheder og om at der ikke er noget der er den rigtige måde at gøre det på.

0

Annonce ♥