mathilius

Kontakt til gavekoordinator

33 indlæg i dette emne

Godaften :)

Der er snart kun 14 dage til vores bryllup og min søster har lige skrevet at der er 3 !!! Der har kontaktet hende ang. Ønsker !

Det synes jeg godt nok ikke er mange så tæt på !

Mon folk er ligeglade ? Venter til sidste øjeblik ?!

Skal jeg gøre noget ? Slå op på fb at vores gæster skal huske at kontakte gavekoordinator ?!

Eller lade som ingenting ?!

Jeg kan ikke rigtig finde ud af det ..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener bestemt ikke du skal gøre noget....min erfaring er, at mange først får købt indenfor de sidste 14 dage.

Det kan selvfølgelig også være, at en del bare selv finder på noget.

Personligt håber jeg på en del gaver fra gavelisten, men også nogle, som vi ikke har ønsket os ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da jeg var gavekoordinater sidste år til min venindes bryllup var det vist også først til sidst, at folk begyndte at spørge efter ønsker. Så tror du skal tage det roligt, det er jo heller ikke alle steder der har 30 dages bytteret, så måske mange også er bange for at købe for tidligt ifht. bytteret?

Jeg ville ikke selv sige til gæsterne, at de skal huske at kontakte gavekoordinator, det virker bare helt forkert i mine ører. Måske der også er mange, som har valgt at give jer en personlig gave, som de har tænkt på I ville blive glade for?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej det er jo det, at det kan vi ikke tillade os at gøre ..

Jeg håber bare SÅ meget at folk har tænkt sig, at spørge hende, for de ønsker vi har skrevet er ting vi virkelig ønsker os og vil blive skide skuffet hvis vi får alt muligt andet .. Det lyder hammer utaknemmeligt, haha ! Det er vi altså på ingen måde :P

Der gik lige lidt bridezilla op i mig her ...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville heller ikke gøre noget ved det. Jeg synes måske nok bare man skal være glad for hvis folk kommer med en gave. Jeg ville nok synes det var lidt uforskammet egentlig. Hvis ikke man får noget man kan bruge må man bytte det efter brylluppet. Håber det er ok jeg siger det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville heller ikke gøre noget ved det. Jeg synes måske nok bare man skal være glad for hvis folk kommer med en gave. Jeg ville nok synes det var lidt uforskammet egentlig. Hvis ikke man får noget man kan bruge må man bytte det efter brylluppet. Håber det er ok jeg siger det.

Det er præcis det jeg skriver ovenover, at vi IKKE er utaknemmelige :P

Normalt har vi aldrig "krav" til ønsker og forventer aldrig en gave ..

Men til vores bryllup har vi gået vildt meget op i, at lave denne her ønskeseddel med ting vi rigtig gerne vil have i bryllupsgave. Iøvrigt billige ting, så vi forlanger virkelig ikke meget.

Så vi håååååber bare sådan, at folk vil give os noget vi ønsker os.

Vi gør self. Ingenting udover at håbe og så må vi se :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er ikke én eneste som har kontaktet min mor endnu, og i selve indbydelsen skrev vi kun hurtigt nogle lettere overfladiske ting på, og så har min mor den mere udspecificerede ønskeseddel, hvor vores største ønsker står - håber virkelig folk kommer i omdrejninger. De ringer nemlig oftere og oftere til mig omkring ønsker - jeg henviser dog til min mor ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

der var ikke ret mange, der kontaktede min mor angående gaver, selvom vi havde skrevet, at de helst skulle ringe og aftale køb af gave med hende (vi ønskede os bl.a. badelagner og sengetøj, og det var derfor, vi valgte gavekoordinator - fordi vi trods alt ikke ville have 20 sæt sengetøj...). Tror der var 8, der ringede til hende, max

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror altså også man skal huske på at en gavekoordinator i mange ører lyder som noget fisefornemt noget de bruger i amerikanske film. Man skal huske at få folk til at forstå hvad meningen med galskaben er. At det ikke er fordi man vil pådutte folk at de skal købe noget bestemt, men at det er for så vidt muligt at undgå dobbeltgængere. Gavekoordinator er også en meget fin titel at give det, men det lyder lidt som om at ringer man til "koordinatoren" så får man udstukket et ønske man kan give, og så bliver det for låst og upersonligt for folk. Jeg skulle have forklaret tanken bag for at se meningen med galskaben, for det lød umiddelbart meget upersonligt da min veninde skulle giftes og ville vælge både maid of honor og gavekoordinator blandt os veninder. Begge roller tilfaldt så samme person. Stakkel, tænkte jeg til sidst, for vores veninde var godt nok en zilla ;)

Husker I at oplyse folk om tanken bag de forskellige roller folk har? Nogle har måske aldrig været til et bryllup med en koordinator og en toastmaster og den slags, og forstår måske ikke helt konceptet?

Jeg var da også ved at få colaen galt i halsen da jeg læste om en der skulle sende STD's ud.. I min verden står det nemlig for "sexually transferred diseases" og ikke "save the date" ;)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg var bryllupsgæst ville jeg synes, det var meget uhøfligt at blive mindet om ønskeseddel og gavekoordinator.

En ønskeseddel skal jo ikke være nogen bestillingsseddel, men jeg kan sagtens forstå tankerne bag tråden. Jeg synes bare ikke, man skal tage sorgerne på forskud.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

God pointe....

Ret vigtigt at vi herinde på BK minder hinanden om det her lille indesluttede selskab med termer som udenforstående slet slet ikke interesserer sig for. Dog tror jeg de fleste ved hvad en toastmaster er...

Men hvad med at man brugte danske/ jordnære begreber istedet? Hvilke ord ville være dækkende?

Herhjemme har vi i hvertfald talt om at kalde det noget andet men er ikke "helt i mål" mht ordvalg..

Toastmaster = ordstyrer, skålemester

Gavekoordinator = den der har styr på ønskelisten ....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

det er faktisk rigtigt...jeg hader selv, når gavekoordinatoren er den, der bestemmer, hvad man må give i gave. Så det var slet ikke det, der var tanken! Det var simpelthen bare for at undgå at få 20 sæt sengesæt (og havde de bare snakket med min mor, havde vi måske endda fået håndklæder i korrekt størrelse)

Men nu I siger det, kan jeg slet ikke huske, om det var meldt ud til folk, at det var det, der var tanken! Sidder ikke lige med en kopi af ønskesedlen på mig :)

Men rigtig god pointe!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så tror du skal tage det roligt, det er jo heller ikke alle steder der har 30 dages bytteret, så måske mange også er bange for at købe for tidligt ifht. bytteret?

Rigtig godt point :lol: Er meget enig i det der bliver sagt. Også i det der bliver sagt om begrebet gavekoordinator. For nogle bliver det for styret og upersonligt hvis deres gaveideer skal passere en koordinator og mange forstår også en gavekoordinator som en der noterer eller markerer hvad man har fået af de enkelte gæster da det ellers ikke er til at huske.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gavekoordinator kunne også bare være en "ønskeseddel-manager". Krummer lidt tæer over begrebet gavekoordinator, fordi det virker sådan lidt bestemmende.

Jeg vil hellere have, at folk bare kan henvende sig til en bestemt, som kan udlevere ønskesedlen på opfordring, og så kan den person måske bede folk melde tilbage med, hvad de bestemmer sig for at give (hvis de vil), så ønskeseddelmanageren evt. kan videregive det til de næste, der spørger efter ønskesedlen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi valgte først ikke at have en gavekordinator netop fordi jeg synes det lød så fornemt..

Men folk rådede os til det netop for ikke at få 7 stegepander (et eksempel ;) )

Ingen har spurgt hvad det gavekordinator er. Det står på indbydelsen så de kan jo bare spørge hvis de er i tvivl :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Måske det ville være nemmere at beholde titlerne og så i stedet sende en miniordbog eller parlør med, som forklarer hvad det går ud på?

Eller man kan som gæst spørge parret hvad det går ud på hvis man er i tvivl :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener altså ikke at det skulle være svært at finde ud af hvad en gavekoordinator er. Det er jo så almindelig brugt i dk.

Tror der er mange der ikke vil bruge gavekoordinatoren, jeg ved ikke hvorfor, men det er også ok gk ikke bruges så længe man får gaver der kan bruges eller byttes.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Måske det ville være nemmere at beholde titlerne og så i stedet sende en miniordbog eller parlør med, som forklarer hvad det går ud på?

Eller man kan som gæst spørge parret hvad det går ud på hvis man er i tvivl :)

Uden at du opfatter dette forkert, men jeg synes ikke vi som sådan kan forvente at gæsterne skal bede om forklaringer ang. roller til brylluppet.. Som gæst ville jeg måske også føle mig en smule dum, hvis jeg skulle spørge brudeparret, hvad en gavekoordinator er :huh:

Men jeg vil nu sige, at du skal give det lidt tid.. Som andre også har sagt, så venter mange jo med at købe til sidste øjeblik. Og mon ikke I bliver glade for gaverne alligevel? En ønskeliste er vel også mere ment som inspiration til de som ikke helt ved, hvad I mon kunne tænke jer :) Håber I får nogle gode gaver :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har en gavekoordinator. Kan mærke på mange at de synes det er ret mærkeligt at have sådan en og folk har også spurgt os efter en ønskeseddel trods det at der i et brev med informationer, vedlagt invitationen, stod hvem gavekoordinatoren var. Vi havde også skrevet, meget kort, at det var hvordan det tænkedes at fungere og at det var for ikke at skulle ud og bytte alt for mange ting fordi vi havde fået flere af det samme. Jeg har ingen ide om hvor mange der har kontaktet vedkommende men jeg tror nu altså hun selv har sendt en ønskeseddel rundt.

Som gæst ville jeg synes det var uhøfligt ligefrem at blive mindet om at kontakte gavekoordinatoren. Altså lidt ligesom "husk nu at medbringe en gave". Ikke fordi det nødvendigvist er det værtsparret mener men det kan bare godt blive opfattet sådan.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Måske det ville være nemmere at beholde titlerne og så i stedet sende en miniordbog eller parlør med, som forklarer hvad det går ud på?

Eller man kan som gæst spørge parret hvad det går ud på hvis man er i tvivl :)

Uden at du opfatter dette forkert, men jeg synes ikke vi som sådan kan forvente at gæsterne skal bede om forklaringer ang. roller til brylluppet.. Som gæst ville jeg måske også føle mig en smule dum, hvis jeg skulle spørge brudeparret, hvad en gavekoordinator er :huh:

Men jeg vil nu sige, at du skal give det lidt tid.. Som andre også har sagt, så venter mange jo med at købe til sidste øjeblik. Og mon ikke I bliver glade for gaverne alligevel? En ønskeliste er vel også mere ment som inspiration til de som ikke helt ved, hvad I mon kunne tænke jer :) Håber I får nogle gode gaver :thumbsupsmileyanim:

Ahh, vi er slet ikke så fornemme at vi blandt vores gæster ikke er tætte nok, til at kunne stille spørgsmålstegn ved noget man er i tvivl om :D Her er der ingen der føler sig dumme over nogen som helst spørgsmål ;) Det er vi for tætte til, hehe ..

Men sådan er det jo så forskelligt, ikk :D

Vi ser tiden an med de ønsker, jeg håber bare at de kontakter hende :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer