-Blomst-

Prisen på blomsterne

13 indlæg i dette emne

Hej Zillaer.

Nu er det ikke nogen hemmelighed at jeg er virkelig nærig når det kommer til blomster, men jeg er åbenbart også vildt urealistisk?

Vi skal bruge en brudebuket, en buket til min datter, og 3 knaphulsblomster... Jeg tænkte at en 1000-1500 kr kunne gøre det, men vi har lige fået oplyst en pris på 2500-3000 kr :o

Og det er endda MED rabat, da det er en ung pige vi kender der rigtig gerne ville binde den osv.

Er jeg den eneste der synes det er fuldstændigt vanvittigt at give så meget for blomster??

Hvad giver i for dem? Og er der nogen der kender et billigt sted i Århus eller omegn at få sådan noget lavet, uden det gør ondt i mit "Jeg vil ikke betale for blomster"hjerte?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi giver 800 kr. for brudebuket, 200 kr. for 4 brystbuketter og 300 kr. for to brudepigebuketter. Altså i alt 1300 kr. Det var sted nummer 2 vi spurgte der gav denne pris. Det første sted var oppe omkring 3000 kr. i alt.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis i vil køre til Østbirk efter den, så er der hende her. Hun lavede min buket og corsagerne 3 stk. Det blev 1300 kr.

Det er min buket den lilla faldende øverst på siden. Corsagerne er vist også på siden... med en lilla rose.

http://www.fleur-i.dk/katalog.aspx?id=4

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender intet til butikker på den side af vandet:-)

Jeg har fået rund brudebuket, og 3 knaphuls blomster og det bliver max 600kr i alt

Jeg har dog ikke særlige ønsker til hvilken slaks blomster det eneste krav jeg havde var det skulle være limegrøn

Måske det nok har en stor del af betydningen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her ved jeg er bestilt 1 brudebuket, 2 brystbuket plus 2 små buketter til brudepigerne, samlet pris under 1000 kr, men det er på sydSjælland. Vildt at der er så stor en forskel! Manden ved jeg fik oplyst, at der ligger en forskel i måden de binder brudebuket på. Jeg ønsker blomsterne med stilke og et bånd om, men nogen buketter er hovederne nærmest klippet af og så sat på tråd, det gør buketten noget dyrere ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg sendte manden ned til den lokale blomsterhandler og tjekke prisen der, og hun vil lave det hele for maks 1000 kr.

Så det der med at få vennetjenester kan åbenbart ikke altid betale sig! Så blomsterne bliver bare bestilt ved den lokale blomsterpusher.

Og hvem ved om vi får ekstra rabat når tiden kommer - vi er fodboldtrænere for ejerens datter ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaa...altså nej du er ikke den eneste der er nærig med blomsterne, det er uhørt at de kan binde en buket til 300,- men hvis du bare hvisker "bryllup" bang!! 800-1200 kr.

Jeg kender en dekoratør med interesse for blomster, skrev lidt frem og tilbage og har besluttet at jeg selv binder den dog med assistance..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her ved jeg er bestilt 1 brudebuket, 2 brystbuket plus 2 små buketter til brudepigerne, samlet pris under 1000 kr, men det er på sydSjælland. Vildt at der er så stor en forskel! Manden ved jeg fik oplyst, at der ligger en forskel i måden de binder brudebuket på. Jeg ønsker blomsterne med stilke og et bånd om, men nogen buketter er hovederne nærmest klippet af og så sat på tråd, det gør buketten noget dyrere ;-)

Det fik jeg også at vide. Hvis buketten skal bindes med bånd om stilkene og lukkes af som en traditionel buket, så skal der tråd i alle stilkene, og det er et stort arbejde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kender intet til butikker på den side af vandet:-)

Jeg har fået rund brudebuket, og 3 knaphuls blomster og det bliver max 600kr i alt

Jeg har dog ikke særlige ønsker til hvilken slaks blomster det eneste krav jeg havde var det skulle være limegrøn

Måske det nok har en stor del af betydningen

Hvor har du bestilt den henne?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

i Nordvestsjælland gav vi hos byens blomster i Fårevejle 500 kr for brudebuket og 50 kr per knaphulsblost plus 40 kr i leveringsomkostninger.

De så sådan her ud

Der var både cremefarvede roser og lyserøde pæoner samt brændende kærlighed i min buket

post-63084-0-01982900-1377685799_thumb.j

Redigeret af Alblas
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender intet til butikker på den side af vandet:-)

Jeg har fået rund brudebuket, og 3 knaphuls blomster og det bliver max 600kr i alt

Jeg har dog ikke særlige ønsker til hvilken slaks blomster det eneste krav jeg havde var det skulle være limegrøn

Måske det nok har en stor del af betydningen

Hvor har du bestilt den henne?

Jeg har bare bestilt i den lokale biks i byen ( bjæverskov)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer