Mia S. Thuesen

Har i oplevet at prøvemiddag/vin pludselig stod på regningen?

9 posts in this topic

Anede ikke li hvor dette indlæg skulle puttes ind under,

- men ja som overskriften siger så har vi opdaget at på vores regning fra hotel/feststedet, her efter vores fantastiske bryllup, står der på nederste linie 2 x prøvesmagning 500 kr. og 2 x vinsmagning 165 kr. !?!?

Vi har på intet tidspunkt fået oplyst om at det kostede noget med prøvemiddagen, hverken til et af de 2-3 møder vi har været til eller da vi var til prøvemiddagen. Lige efter prøvemiddagen modtog vi endda en fin bekræftelse på arrangementet med alle retterne remset op, vin, øl,vand, bryllupskage, kaffe/the med en lille en og bar med cocktails til 62 personer x 1000 kr. = 62.000 kr. og mad til musiker/fotograf 3 x 150 kr. = 450 kr . I alt 62.450 kr.

Så er det bare vi tænker... plejer denne prøvemiddag ikke og være inkl i hele arrangementet eller hvordan har i oplevet det??

Mange hilsner fra de to forvirrede nygifte :o)

0

Annonce ♥

Vi fik ikke prøvemiddag.

Men hvad var aftalt?

Er det normalt de giver prøvemiddag til alle? Eller var det noget I sagde I ville have?

0

Hmm, prøv da at ringe dem op og fortæl dem, at I undrer jer over, at der på jeres regning står, at I skal betale for prøvemiddagen, og at det synes I ikke, I er blevet oplyst om. I kan evt. sige, at I var af det indtryk, at når I lagde så mange penge der i forvejen og intet blev nævnt om pris for prøvemiddagen, så forventede I ikke, at det var noget, der kostede penge.

PRøv ad og se, hvad de siger til det..

0

Jeg tror det er lidt forskelligt om det er med i prisen eller ej. Men jeg tror da, at når I een gang er blevet præsenteret for et stykke papir hvorpå den ikke stod, så ville jeg da ringe til dem og sige at det havde I altså ikke fået opfattelsen af kostede ekstra.

0

Annonce ♥

Jeg tror det er lidt forskelligt om det er med i prisen eller ej. Men jeg tror da, at når I een gang er blevet præsenteret for et stykke papir hvorpå den ikke stod, så ville jeg da ringe til dem og sige at det havde I altså ikke fået opfattelsen af kostede ekstra.

Enig - en god måde at gøre det på... :)

0

Vi havde også vores fest på Scheelsminde.

Vi fik ingen prøvemiddag (fordi vi egentlig følte os så sikker på den menu vi havde valgt), men også fordi at de tog penge for det. Istedet fik vi nogle forskellige vine med hjem og smage, som Danni mente ville passe godt til vores menuvalg.

0

Hej Mia.

Nu har jeg lavet mad til et par bryllupper efterhånden og vi har altid indregnet prøvemiddagen. Jeg synes personligt det lyder mærkeligt når i ikke har fået andet af vide.

Med venlig hilsen Charlotte

0

Jeg syntes det lyder fuldstændig vanvittigt. Hvad nu hvis I efter prøvemiddagen havde besluttet jer for at det ikke var jer. Der havde jeg bedre kunnet forstå hvis I havde fået en regning, men her ville jeg da mene at det er nogle af de ting som man fra stedets side kalkulerer ind i den samlede kuvertpris på samme måde som med personale og andre omkostninger. Står det i den aftale I har laver med dem er det selvfølgelig noget andet, men der ville det set med stedets øjne præsentere sig bedre hvis man i stedet havde opereret med en kuvertpris som var de ca. 20 kr. højere pr. kuvert. Det havde I næppe bemærket på samme måde hvis I havde fået det prisoverslag fra starten.

0

Annonce ♥

Vi blev selv tilbudt at komme til prøvemiddagen hvor vi så kunne smage retterne og vin - er aldrig blevet oplyst om det ville koste noget så vi undrede os bare meget. Men omvendt kan man sige at vi selvfølgelig heller ikke havde fået at vide direkte at det var gratis. Men ja vi troede nok bare at dette var en service og nu da det er en stor fest og vi skulle have 62 gæster med (ca 50 af dem overnattede også på hotellet!) så var det inkl.

Men vi har fået os en snak med dem derinde og vi betaler selvfølgelig for middagen+ vin

- vil lige indskyde at vi på regningen udover havde andre små fejl på som feks 1200 kr. drikkevarer INDEN vores arrangement overhovedet startede - to værelser var skrevet på regningen også men alt dette har vi heldigvis også fået ordnet.

Men tak for alle jeres indput!! Rart lige at høre at det måske ikke helt var os som var forvirret/galt på den :wink:

0