PrinsesseMarie

Romantisk forårsbryllup <3 24-05-14 - DIY opdatering

319 posts in this topic

Nej jeg har ikke været i kirken, men jeg googlede den :) Og den ser flot ud. Hvad er der galt med den? Det er så flot inden i! Og ja udefra er farverne måske ikke liiige det fedeste :lol: Men det glemmer i hurtigt, og så skal billederne udefra bare være i sort/hvid :)

Tilføjelse:

Jeg kom lige til at tænke på, om Vor Frue Kirke er den virke en anden brude har omtalt, hvor man går ind i midten af kirken? Det ligner det lidt på billederne..

Rettelse igen igen :lol:

Jeg så lige Celis tråd, og det er ikke Vor Frue Kirke der har indgang i midten, heldigvis. Men den er stor - det er mega fedt! Vi blev gift i Odense Domkirke, og den skulle bare ikke være mindre :7himmel:

Der er kokostæppe i Vor Frue Kirke, og jeg har mega meget tyl på kjolen og så det lange slør, men har fået et tip om at gå langsomt :wink:

Tilføjelse: Der er kun kokostæppe i siden hvor stolene står, og ikke i midtergangen :tunge: hahah

Mmh.. Man kommer ind fra siden, så man skal dreje, men det er ikke i midten, men sådan en fjerdedel eller en femtedel inde måske :biggrin: men den er super flot, og jeg har sunget så mange år ved deres kor, så er så glad for den kirke :loveflag:

Edited by PrinsesseMarie
0

Annonce ♥

Der er ingen der bemærker den sjove sammensætning af gul og rød den dag, for der kigger alle jo på det smukke brudepar! :) Har I været derude og set det rigtigt? Synes også allén op til godset er så fin :) Hvor skal I holde reception henne?

0

Kokostæppe?! Har man sådan noget i kirker :lol: Du skal jo også gå langsomt, så hvis du glemmer det, bliver du hurtigt mindet om det igen :)

hah.. ja åbenbart og ja så skal jeg da ikke spekulere over om jeg går for hurtigt, skal nok bare lige have informeret min pappi om det :-D

0

Annonce ♥

Der er ingen der bemærker den sjove sammensætning af gul og rød den dag, for der kigger alle jo på det smukke brudepar! :) Har I været derude og set det rigtigt? Synes også allén op til godset er så fin :) Hvor skal I holde reception henne?

jaa, jeg har holdt min konfirmation derude for 10 år siden, også var vi ude og se det 3 dage efter at vi blev forlovet og vi var begge solgt :-) det er rigtig flot.. Hr. forlovede og vores nabo har snakket om at købe et telt, i røde/hvide striber som er ekstra kraftigt, ala et cirkustelt.. også stille det der hvor det er på billedet :-)

0

Kokostæppe?! Har man sådan noget i kirker :lol: Du skal jo også gå langsomt, så hvis du glemmer det, bliver du hurtigt mindet om det igen :)

hah.. ja åbenbart og ja så skal jeg da ikke spekulere over om jeg går for hurtigt, skal nok bare lige have informeret min pappi om det :-D

Åh jo, kokostæpper er desværre en udbredt ting i kirker :(

Men ja, gå langsomt, for hvis du spurter afsted, så hænger tyllen mere fast og kan måske gå i stykker eller sløret hænge så godt fast i kokostæppet, at sløret bliver revet af :(

0

Så blev jeg vidst lige mindet om hvor jeg startede i god tid... Manden og jeg sad i går, og bestilte Canson karton i 2 farver, til vores invitationer og menuhæfter, jeg er så lige blevet ringet op nu, at det er i restordre, og skal hjem fra Frankrig, og i værste fald, kan der gå op til 5 uger før de har det hjemme :shooter: øv, øv... Ville gerne have lavet invitationerne færdige inden jeg starter på min bachelor, men den starter om under 4 uger, baaah...

Vidste ikke lige hvor jeg skulle smide den hen, men havde brug for at komme ud med det.. :td:

0

Annonce ♥

Ej hvor pudsigt at du kommer til at holde konfirmation og bryllup samme sted! :) men så kan jeg godt se, at du kender stedet :)

Jaa, har altid haft en ide om at bryllup ville passe fantastisk derude, men jeg skulle jo have H2B med på ideen, og det fik jeg jo heldigvis :wink:

0

Åh jo, kokostæpper er desværre en udbredt ting i kirker :(

Men ja, gå langsomt, for hvis du spurter afsted, så hænger tyllen mere fast og kan måske gå i stykker eller sløret hænge så godt fast i kokostæppet, at sløret bliver revet af :(

Jaa, jeg synes nemlig også at jeg har set det i mange kirker, men jeg har da aldrig tænkt over det før, jeg så den store dag..

0

Menu

Vi er så småt gået i gang med at snakke menu, vi har jo (i vores øjne i hvertfald) været så heldige at leje et sted, hvor vi selv skal stå for det hele, og det vil sige et sted, hvor vi kan få det præcis som vi vil, uden at betale en formue :thumbsupsmileyanim:

Vi startede med at snakke fisk til forret, indtil vi fik talt alle de personer op, der ikke kan lide fisk (tror vi røg op over 15 :unsure: og det er sq for mange) Derfor gik vi i gang med at søge efter noget andet..

Menuen, pr. dags dato

Forret: Serano, asparges og hakkede champingioner der er stegt på panden og kogt let ind og så er der kommet en klat smør på, al herligheden kommer i butterdej og bliver bagt i ovnen, og bliver serveret på salatbund med langtidsbagte tomater (6 timer ved 100 grader) og med hjemmelavet persille/mandel pesto til... Mums siger jeg bare

Hovedret: Som på billedet herunder (billede fra Spis bedre). Heltstegt oksemørbrad, med kartoffelgratin og den er total lækker den gratin, lynstegte grønne grønsager og hjemmelavet rødvinssauce

Dessert: Vi er endnu ikke i nærheden af at være enige, gode forslag modtages gerne :heart: Mmmh.. Bliver sq sulten.. :lol:

post-68886-0-77172200-1379353517_thumb.j

0

Annonce ♥

Mums for en lækker menu! :) Personligt synes jeg jo aldrig man går galt med Tiramisu eller hvis man har lyst til noget lidt anderledes kan jeg bestemt anbefale hvid chokolade mousse med jordbær carpaccio - det lyder meget sværere at lave end det er :)

0

Mums for en lækker menu! :) Personligt synes jeg jo aldrig man går galt med Tiramisu eller hvis man har lyst til noget lidt anderledes kan jeg bestemt anbefale hvid chokolade mousse med jordbær carpaccio - det lyder meget sværere at lave end det er :)

Mums den med hvid chokolade lyder god :lol: og det bedste er at man skal jo prøvesmage ALT inden... :floejt: Jeg elsker personligt Tiramisu men Hr. forlovede er bestemt ikke glad for den :td:

0

Lyder også som en dejlig menu :)

Vi skal også selv have møde i morgen ang. menuen. Vi regner med at skulle have "Cremet chokoladestykke og mousse af hvidchokolade. Serveret med vaniljeis, bærcoulis og friske bær" til dessert. Vi regner med, at det er noget de fleste kan lide. Vi er ellers også selv glade for creme brulee, men er lidt bange for om det er sats, at de fleste kan lide det.

0

Lyder også som en dejlig menu :)

Vi skal også selv have møde i morgen ang. menuen. Vi regner med at skulle have "Cremet chokoladestykke og mousse af hvidchokolade. Serveret med vaniljeis, bærcoulis og friske bær" til dessert. Vi regner med, at det er noget de fleste kan lide. Vi er ellers også selv glade for creme brulee, men er lidt bange for om det er sats, at de fleste kan lide det.

Årh.. mums, det lyder ellers også godt :wink: nej hvor skal jeg lave meget dessert til manden :tunge:

Tror også jeg ville gå udenom Creme Brulee, men nu er der også de vildeste kræsenpinde i vores familier :td:

0

Annonce ♥

Ja glæder mig også rigtig meget til vores menu :smiley-eatdrink026:

Kender I privat en kok, som skal lave maden?

Det firma vi skal have fra samarbejder faktisk også med Rosenfeldt :)

Edited by Celi
0

Ja glæder mig også rigtig meget til vores menu :smiley-eatdrink026:

Kender I privat en kok, som skal lave maden?

Det firma vi skal have fra samarbejder faktisk også med Rosenfeldt :)

Vi kender nogle som arbejder i køkken, og en som er barn af en kok, og som er rigtig god til at håndtere kød :wink: så vi skal bare have snakket med dem, og se hvad de siger :)

0

Så fandt jeg mine brudesko :cheerleader3:

Jeg har ikke været på bryllupsklar i noget tid, da jeg studerer på valgfag i København, og det har taget rigtig meget af min tid, men nu er det ved at være slut, og jeg kan vende tilbage til min egen skole, og færdiggøre min bachelor, som jeg starter på i næste uge.. Hvem sagde excited :lol:

Men i der er sket lidt på bryllupsfronten, under al travlheden.. Fandt mit pap et andet sted, da det første sted jeg bestilte, ikke havde det, og jeg skulle vendte 5 uger på at få det hjem, men nu kan jeg endelig gå i gang med mine invitationer :loveboard:

Og så fandt jeg i lørdags mine sko, jubbi.. Jeg havde i starten tænkt på nogle vide, men så stod de guldfarvede babyer og glimtede til mig, og jeg var solgt :heart:

post-68886-0-79370400-1380534053_thumb.j

0

Annonce ♥

Nu har jeg vidst luret længe nok, til at jeg kan starte min egen planlægningstråd. Der kommer nok en del ændringer undervejs, for er stadig ret grøn i det her :lol:

Men for at starte med begyndelsen så mødte vi hinanden i slut april 2010 på dating.dk, og 5 dage efter blev vi kærester og indenfor 3 uger flyttede vi sammen, og vi har ikke kigget tilbage siden :heart:

For 9 dage siden var vi på en fantastisk ferie i Marmaris og der gik han på knæ fredag aften på vores yndlings restaurant, og fortalte mig at jeg havde gjort de sidste 3 år de bedste i hans liv og om jeg ville gøre ham den ære at blive hans kone, og jeg var så mundlam at han måtte vække mig tilbage til virkeligheden, og at det var min tur til at sige noget, ups :lol: haha.. men sagde selvfølgelig ja <3 og det blev fejret med mine forældre og masser af champagne.. :loveshower:

Hr. kæreste/forlovede er 26, og har fødselsdag i juli og jeg er 24 og fylder 25 til april, pis os.. hvem sagde kanel? :pokey:

Tillykke med det fra en dato "søster"

0

Ej de er flotte!!! Og ser virkelig behagelige ud:) Hvor fandt du dem henne?

På sjællandsbazaren i Næstved, der blev holdt her i weekenden :-) De er også virkelig behagelige og jeg måtte slippe med den nette sum af 249,- :-D elsker outlet ;-)

0

Nu har jeg vidst luret længe nok, til at jeg kan starte min egen planlægningstråd. Der kommer nok en del ændringer undervejs, for er stadig ret grøn i det her :lol:

Men for at starte med begyndelsen så mødte vi hinanden i slut april 2010 på dating.dk, og 5 dage efter blev vi kærester og indenfor 3 uger flyttede vi sammen, og vi har ikke kigget tilbage siden :heart:

For 9 dage siden var vi på en fantastisk ferie i Marmaris og der gik han på knæ fredag aften på vores yndlings restaurant, og fortalte mig at jeg havde gjort de sidste 3 år de bedste i hans liv og om jeg ville gøre ham den ære at blive hans kone, og jeg var så mundlam at han måtte vække mig tilbage til virkeligheden, og at det var min tur til at sige noget, ups :lol: haha.. men sagde selvfølgelig ja <3 og det blev fejret med mine forældre og masser af champagne.. :loveshower:

Hr. kæreste/forlovede er 26, og har fødselsdag i juli og jeg er 24 og fylder 25 til april, pis os.. hvem sagde kanel? :pokey:

Tillykke med det fra en dato "søster"

Iih.. hvor hyggeligt så må jeg vidst inde og snuse hos dig :-P

0

Nu med modelbilled af kjolen :wink:

Min svigerinde og jeg har gennemsøgt nettet efter min kjole, og vi er blevet enige om at det må være denne her der kommer tættest på :) Men ærglig talt, så sidder den meget pænere på mig, end på hende modellen (hvem sagde selvglad :biggrin: ) Jeg får en væsentlig smallere talje, idet jeg har bredere hofter, og mere barm, og så synes jeg også at skørtet fylder væsentlig mere, og dertil har jeg købt et laaangt slør, der stod til 1500,- på prøvesløret, men der var huller i, så ekspedienten hentede et magen til, og opdagede at prisen på prøvesløret var forkert (originalpris 2599,- :denmarkflag: huhej) Men her får i lige billederne..

Forfra

Bagfra

Hvor er den kjole bare fantastisk smuk, minder rigtig meget om den brudekjole, som jeg forelskede mig mest i ved min anden kjoleprøvning i fredags. Jeg er kæmpe fan af sweetheart neckline og stort smuk tylslæb :7himmel:

0

Lidt nyt fra mig :)

Er desværre lidt for dårlig, til at få opdateret herinde, da jeg også er startet på min bachelor, så der er der er nok at se til :biggrin:

Men, men.. Har for en uges tid siden fået den bedste nyhed! Jeg har tidligere sunget i Vordingborg kirke, og min korleder/organist var da Morten Nyord, han er efterfølgende gået på pension, og jeg skrev til ham om han havde tid og lyst til at spille til vores bryllup, og han skrev tilbage at det ville han meget gerne :thumbsupsmileyanim: Jaa, er så glad, også fik jeg endnu en salme på plads, nemlig - Solen stråler over vang, med Mortens melodi, som er min yndlings :heart:

Derudover har jeg aftalt med mine forældre at jeg sover hos dem dagen før, og fik overtalt min mor til at 3 af mine veninder også kunne sove der :rolleyes: hihi, glæder mig så meget :iloveyou:

0