PrinsesseMarie

Romantisk forårsbryllup <3 24-05-14 - DIY opdatering

319 posts in this topic

Annonce ♥

Annonce ♥

Grædefærdig og frustreret

I går tog H2B, min mor og jeg op i vores kirke for at kigge på den, der så vi at de er i gang med en større restaurering af kalkmalerierne, og der er stilladser og byggerod. Det er noget der bliver pillet ned til konfirmationstid, også bliver det sat op igen d. 12/5. Dette er noget vi ikke har fået besked på :angry: :angry: :angry:

Jeg har snakket med en der skal med til brylluppet, og som også sidder i menighedsrådet så hun har også set tegningerne af det der skal foregå i kirken, hun fik først sin invitation i går, og vi har snakket sammen i dag, og hun vil råde os til at finde en anden kirke :boohoo: :boohoo: :boohoo:

Er så gal og ked af det pt. at bryllupsglæden er røget i bund, det er virkelig surt. Havde lige brug for at ytre mit frustration :unsure:

0

I går tog H2B, min mor og jeg op i vores kirke for at kigge på den, der så vi at de er i gang med en større restaurering af kalkmalerierne, og der er stilladser og byggerod. Det er noget der bliver pillet ned til konfirmationstid, også bliver det sat op igen d. 12/5. Dette er noget vi ikke har fået besked på :angry: :angry: :angry:

Jeg har snakket med en der skal med til brylluppet, og som også sidder i menighedsrådet så hun har også set tegningerne af det der skal foregå i kirken, hun fik først sin invitation i går, og vi har snakket sammen i dag, og hun vil råde os til at finde en anden kirke :boohoo: :boohoo: :boohoo:

Er så gal og ked af det pt. at bryllupsglæden er røget i bund, det er virkelig surt. Havde lige brug for at ytre mit frustration :unsure:

Det er godt nok dårlig stil at I ikke har fået noget af vide. Kan godt forstå du er frustreret og ked af det.

Jeg ville finde en anden kirke hvis jeg jer.

0

Det er godt nok dårlig stil at I ikke har fået noget af vide. Kan godt forstå du er frustreret og ked af det.

Jeg ville finde en anden kirke hvis jeg jer.

Jaa, vi er også i gang, men H2B vil helst ikke have en kirke vi ikke har relation til. Så vi skal til en anden by for at blive viet, eller satse på en udendørsvielse. Så jeg ved slet ikke hvad vi skal gøre :td:

0

Annonce ♥

Jeg har snakket med en der skal med til brylluppet, og som også sidder i menighedsrådet så hun har også set tegningerne af det der skal foregå i kirken, hun fik først sin invitation i går, og vi har snakket sammen i dag, og hun vil råde os til at finde en anden kirke :boohoo::boohoo::boohoo:

Vil det sige, at der vil være stilladser inde i selve kirken på jeres bryllupsdag? Er det kun i dele af kirken eller over det hele? Kan godt I er frustreret over ikke at have fået noget at vide, de må jo have vist det i et stykke tid...

Jeg er jo sjovt nok vild med Kalvehave Kirke, hvor vi skal giftes. Men Kastrup Kirke ligger jo også smukt på en bakketop, og er tæt på feststedet. Men kan godt forstå, at I gerne vil have en relation til kirken.

0

Først et KÆMPE tillykke med din uddannelse.. Det er da super godt gået :):cheerleader3:

Og så til det med Kirken… Hvor er det da bare smadder meget ærgeligt :( Det er jeg da super ked af at høre.. Jeg håber da i finder en kirke som kan bringe jer rigtig meget glæde .. :bearhug::kiss:

0

Tak for alle jeres beskeder :7himmel:

Sidder pt. og ringer og ringer, for at finde en kirke der vil vie os, og venter pt. på en præst der ringer tilbage til os, krydser fingre for at hun vil vie os, for det er faktisk tættere på feststedet, end med den forrige kirke :)

0

Annonce ♥

Hmmm... kan vielsen rykkes uden for men stadig være ved den kirke? Ved selvfølgelig ikke om præsten har lyst til det, men det kunne da være en mulighed

Vi har snakket om udendørs vi mod en udendørs vielse, for vi kan trods alt ikke stole på at det er godt vejr :unsure:

0

Hurra :cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3:

Vi har fået lov at flytte vores bryllup fra Vordingborg kirke til Kastrup kirke (og nej det er ikke Kastrup nær København :wink: )

Det betyder at der vil være 4 min. til feststedet fra kirken, er så lykkelig og lettet lige nu :loveshower:

1

Annonce ♥

Billeder af ny kirke :a1221:

Tak for alle jeres kommentarer, det var bare en lettelse da det hele faldt i hak. Det eneste der nok bliver en udfordring er at presse ca. 100 mennesker ind i kirken, men ingen tvivl om at det bliver intimt og nærværende :wink:

Men ville lige vise jer et par billeder af vores nye kirke.

Kirken udefra:

post-68886-0-60351800-1391687193_thumb.j

Billeder indefra:

post-68886-0-40091600-1391687249_thumb.j

post-68886-0-44873400-1391687567_thumb.j

1

Hvor er det dejligt at følge din tråd og se alle de mange dejlige billeder.

Din nye kirke er super flot og meget romantisk, synes jeg.

Dine invitationer er flotte og da jeg viste dem til H2B, kunne han endelig forstå hvad jeg mente med lommer og info :pokey:

Din kjole er SÅ smuk og meget prinsesseagtig uden at være for meget. I love it! :a1221:

Din ring er bare så smuk og romantisk. Hold da op en ring, tænkte jeg (på den gode og lettere misundelige måde) da jeg så den.

Dine ideer om en enkelt og simpel buket er så fed. Den har jeg også hermed snuppet :loveboard:

Jeg glæder mig til at se meget meget meget mere :loveflag:

0

Hvor er det dejligt at følge din tråd og se alle de mange dejlige billeder.

Din nye kirke er super flot og meget romantisk, synes jeg.

Dine invitationer er flotte og da jeg viste dem til H2B, kunne han endelig forstå hvad jeg mente med lommer og info :pokey:

Din kjole er SÅ smuk og meget prinsesseagtig uden at være for meget. I love it! :a1221:

Din ring er bare så smuk og romantisk. Hold da op en ring, tænkte jeg (på den gode og lettere misundelige måde) da jeg så den.

Dine ideer om en enkelt og simpel buket er så fed. Den har jeg også hermed snuppet :loveboard:

Jeg glæder mig til at se meget meget meget mere :loveflag:

:blush: hihi.. Rødmer da helt, tak skal du have :biggrin:

Er også meget glad for kirken, synes den er rigtig fin og intim :lol:

Hahaha... Mænd! De tog også virkelig lang tid at lave, men de er det hele værd. Vores gæsters kommentarer tilbage er så skønne, og de er helt overraskede over at jeg har malet dem alle sammen :rolleyes:

Jeg glæder mig også som et lille barn til at hente kjolen. Jeg regner med at jeg skal ind og hente den sammen med min svigerinde og min maid-of-honour i starten af marts :heart: Kan huske følelsen af at have den på, men eftersom at jeg ingen billeder har kan jeg ikke huske hvordan jeg selv ser ud i den :huh:

Mmh.. Jeg elsker pæoner, og jeg havde alligevel en ide om at jeg skal kaste buketten efter brudevalsen :lol: :lol: Jeg har for mange nærtstående der ikke er her mere, til at jeg ville kunne vælge hvor buketten skulle lægges. Nårh ja, også kommer der 26 ugifte kvinder til brylluppet, og det skal udnyttes, :cheerleader3: heriblandt min svigermor og min moster, der har haft deres kæreste og forlovede altid, de er bare aldrig blevet gift :wink:

0

Annonce ♥

Så er der handlet drikkevarer :loveshower:

I lørdags skulle vi have bilen til service i Flensborg, og derfor tog vi turen over broen og handlede i Harrislee da bilen var færdig :wink:

Vi har efterhånden fået regnet sammen at vi bliver +110 til receptionen og 76 (hvis alle komme) til festen.

Vi købte:

- 15 kasser sodavand (4 rammer Coca Cola, 2 rammer Fanta, 2 rammer Faxe Kondi, 1 ramme Sprite og 1 ramme Fanta Exotic - de to er til at blande med, også 6 kasser Pepsi Max - Det lyder lidt vildt med alt det max, men det er fordi i ikke har set hvor meget H2Bs familie drikker af det :lol: :lol: :lol: ) Derudover drikker vores familie ikke så meget sodavand når de er til fest, de drikker tilgengæld rigtig meget vand...

- 12 rammer øl (4 rammer blå royal (igen H2Bs familie), 2 rammer royal English Ale, 2 rammer alm. Tuborg, 4 rammer Tuborg Classic) Min far har efterfølgende sagt, at han synes det er dejligt, at der er flere valgmuligheder med øl, end man er vant til :thumbsupsmileyanim:

- 10 kasser cider, dog er der kun lidt under 9 rammer da der i nogle af dem kun er 18 stk. (men vi købte 3 Mokai, 2 Cult shaker (vores svaghed :lol:)

2 rammer Rekorderlig med Skovbær, 1 ramme med æble, 1 med vilde jordbær og 1 med stikkelsbær) vi regner med at have købt for mage cidere, men jeg skal med glæde drikke dem efterfølgende :biggrin:

- Så har vi købt lidt forskellige flasker: Vodka, Morgan, (gin, razz - havde vi i forvejen), Malibu, Dooleys, Cuba caramel og Cuba Passion

- Og til kaffesprut (som H2B kalder det) har vi købt Bailey, Dooley og Solbærrom (det er så min familie der hænger på den :wink: )

Af vin har vi købt 80 flasker rød og hvidvin har vi købt 40 flasker. Det var ikke meningen at vi skulle have haft vin med hjem, men vi mødte en rigtig flink vinmand i Fleggaard, og fortalte hvad vi skulle have at spise, også fandt han ellers frem hvad han synes. Mine forældre var på besøg i går, og var vilde med vinene :cheerleader3: Vi havde budgetteret med 80 kr. pr flaske rødvin, og 50 pr. flaske hvidvin. Men, men vi fik 6 flasker for 200 i begge tilfælde, så vi har sparet næsten 50 kr. på rødvinen.. Jubbi! hehe..

Vi mangler stadig Champagne til kagen, som vi køber i en vinbutik i Næstved, så mangler vi dessertvinen der er fra Skjold Burne, også mangler vi Champagne til velkomstdrinken

Edited by PrinsesseMarie
0