Du og Jeg

Christel & Theis 24.08.2013

22 indlæg i dette emne

Jeg vågnede kl kvart i 8, og var spændt. NØJ hvor var der bare meget kriller i mavsen!!!!!!!!!!!! Jeg er røg et par smøger, og hele huset stod langsomt op. Min mor, bedste veninde og min søster var der også.
Klokken blev 9, og jeg sad stadig og røg smøger. Måtte vist hellere smutte i bad - så jeg tog en lyn skyller. Håret var vasket dagen forinden, da det ikke må vasket på selve dagen.
Lige pludselig var klokken så blev 10, og frisøren/ven-af-familie-tingeling - og det var altså derfor tid til at jeg skulle smukkeseres! Min veninde lagde en lækker make-up på mig, og imens blev min søster klippet af frisøren. Hendes går var svunget ind over et tændt stearinlys fredag - så det var total krise hos den 13 årige teenager.
Hun blev smuk - og det gjorde jeg også.
Klokken 11 var det så tid til at håret skulle sættes. Jeg satte mig helt cool til rette - men lige pludselig begyndte mine ben at ryste. Jeg fik en stol at lægge dem op på - og jeg fik for første gang panik-hjælp-argh- angstanfald.. Det varet i en halv times tid, og håret blev bare sat videre imens.
Nu var klokken så blevet 12 og der var lige pludselig kun 1 time tilbage.. EN FUCKING TIME til jeg skulle være brand lækker i kirken...
Jeg fik så skørter og kjole på, og tiden løb af sted. Da den var 12.40 var jeg helt færdig - og vupti så skulle vi altså til at gå. Hvordan og hvornår de andre fik nået i bad og gjort sig lækre aner jeg ikke - men 12.45 gik der 4 stang lækre kvinder ned til bilen. Mødte en del på den korte vej, som alle sagde tillykke.
Mine nerver var i ro - jeg var bare SÅ klar til det her gifteri.

Vi kørte de 10 minutter det tog op til kirken, og der var fri bane. Kunne se min far stå ude foran, og de stang lækre kvinder gik op af en snoet grusvej op af bakken til kirken. min mor forslog at køre - men NEJ, jeg ville gå den vej, da jeg vist lige skulle have luft i benene, plus at det var idyllisk med en brud der kom rundt og hjørnet ud af det blå.
Min stolte far stod deroppe som den eneste - og jeg fik krammet og fik så min buket. FUCK den var smuk. Lyserød og prinsesse, ligesom jeg havde håbet på.
Mig og min far stillede os klar foran døren, og min veninde rettede min kjole til, så den sad perfekt. Hun gik så ind - og nu stod vi bare mig og min far arm i arm. Han sagde et par gange at jeg var smuk - og det var et skønt øjeblik...

Dørene gik op - og ind gik vi. Jeg holdte tårerne tilbage, og smilte hele vejen. Selvom jeg kendte alle, synes jeg slet ikke at jeg så nogle jeg kunne sætte navn på. Opdaget vist slet ikke gæsterne - men jeg kunne se min kæreste og hans bror stå med meget store smil og blanke øjne.
Vi kom op og tog plads, og så begyndte den første sang. Jeg sang lidt med, men det meste af tiden sad jeg bare og kiggede på Theis. Han så altså godt ud.
Præsten holdte tale - og nu var det nu. Vi skulle op til hende og vies. Hun pladret lidt videre, og jeg aner ikke hvad hun sagde. Lige pludselig skulle vi dog til at sige ja (eller nej) - og vi valgte selvfølgelig begge det første svar. Min nu mand, vendte sig om og fik ringene at hans bror - og den gav vi så hinanden på.
Og så fik vi lov til at kysse, og gå tilbage på vores plads.
Vi satte os ned, og en ny sang begyndte. Jeg begyndte at få set hvem der var der, og der var mange store smil der mødte mig. På et tidspunkt for jeg øje på 3 kollegaer - og uden at tænke over det vinker jeg til dem - til stor morskab for resten af salen.
Der synges og snakkes lidt mere - og lige pludselig var der slut. Vi rejste os op og tog hinanden i hånden - og så gik vi ellers glade ud af kirken.
Da vi kom ud stod vi og grinene lidt, og langsomt kom andre ud. De stilte sig i en bue om os - og SÅ kom risene. Der var mange!!! Jeg fik dog lyn hurtigt taget mit slør rundt om vores hoveder, så vi ikke fik dem i ansigtet. Det synes folk var skide sjovt fundet på - og det var jo total oplagt, da mit slør var 1½ meter langt. Vi stod så inde i det lille slør-telt og grinene, kyssede, kiggede og nød det, imens folk fik tyret ris mod os.
Bagefter kom folk så hen og sagde tillykke - og jeg aner ikke hvem og hvor mange jeg fik krammet. Det virkede som 1 million, men det var jo nok "kun" de 60-70 mennesker der havde været i kirken. Vi kørte så væk fra kirken, og fandt et sted at campere 500 meter derfra. Vi sat os i nogle klapstole og drak champagne. Og nød at være lidt alene..
Der kom en del forbi som vinkede og ønskede tillykke - og nogle spurgte om de måtte tage billeder af os. Total fedt
Vi kørte så tilbage til kirken da gæsterne var smuttet, hvor fotografen var blevet, og her skulle vi have taget billedet.
Det er ikke så spændende, så hurtigt om det. 30-45 min, og en hel masse af de opstillede billeder.

Nu var klokken blevet ca 14.45, og vi kørte ud til festen, hvor vi ankom lidt efter kl 15.
Bilen dyttede da vi kørte ind på pladsen, og folk vinkede. Der var rullet rød løber ud, som vi stoppede ved - og så stod vi lidt på den imens der blevet en masse billeder. Total hollywood!! Vi gik så ind og tog en velkomst drink, og snakkede lidt med gæsterne.
Vi fik snakket lidt med folk, og da klokken så var 16.15 blev vi enige om at få pakket gaverne op. De stod nemlig i lobbyen/entreen, og vi skulle først til bords kl 17. Vi råbte det til folk - og nogle blev ude imens andre kom og kiggede.
Vi havde oprindelig tænkt os at åbne dem efter maden, men da foto havde taget en del kortere tid end forventet, valgte vi at udnytte den tid og få gaverne "overstået".. DETTE KAN VIRKELIG ANBEFALES!!!
Vi gjorde det sådan, at Theis læste et kort højt, gav det så til min moster og så pakkede jeg gaven op, imens han kiggede på. Min moster var vores gavekoordinater, så hun skrev i det pågældende kort hvilken gave der var med.
Denne metode var super effektiv, og efter en halv time havde vi læst alle de 20-25 kort samt åbnet de tilhørende pakker.
Kl. 16.50 blev dørene til selve festsalen åbnet - og tjenere, kokke osv (8 mand i alt) stod klar på hver side til at byde os velkommen og give hånd til os og gæster. Fotograf-ven skyndte sig ind - og han satte sig på hug for at tage billeder af alle de par der gik ind. Det var total hollywood stil, og slet ikke planlagt.
Brudeparret gik ind først og vi gav så hånd til alle - og stilte os op til vores plads. Derfra kunne vi se folk komme ind, og finde deres pladser og efter 10 minutter da vi alle var der satte folk sig ned...
Undtagen os - vi blev stående.
Jeg bankede en kniv i glasset, og Theis bød velkommen og fortalte hvor toastmaster sad. Og så sagde vi skål og håbede at vi ville få en god fest. Forretten var allerede anrettet, og det var skide lækkert. Tigerrejer med asparges og noget avocado creme.
Der gik vel sådan cirkus 10 sekunder inden at toastmaster slog i glasset - og præsenteret sig selv.

Nå.. Selve middagen bliver også i korte træk..
Talerne kom fra:
Min far
Theis
Theis' far
Forlover
Mig
Min mor
Min bedste veninde
- i nævnte rækkefølge.
Alle talerne var rigtig søde og sjove - og under min tale (som i jo har læst) tudet 90% af selskabet. Selv de bom stærke mænd flæbede.
Da det var min tur rejste jeg mig op og fandt min telefon frem da den lå derpå. Folk grinede lidt og synes det var en smart ide - og jeg fik så sagt "Ja jeg googlet sku lige en god tale".. Og alle brød sammen af grin. Indrømmet - det var sku også lidt komisk, og jeg ved ikke lige hvor den kom fra, da jeg var meget ved siden af mig selv. Mine ben rystede.
Jeg læste hele den sjove del op - og der blev grint højlydt flere gange. Da jeg kom til den mere alvorlige del knækkede min stemme sammen, og tårerne kom frem. Jeg tudet og tudet - men jeg læste videre med gråd i stemmen. Ca 90% af selskabet tudet i kor med mig - så det var nu okay. Jeg fik sagt det hele - og det gik bare så godt.
Det lå også en lille kort sjov sang under tallerknen som vi ikke ved hvor kom fra - men den blev sunget hver time.. Skide sjovt
Vi fik kysset på stolene og under bordet en milliard gange. Når vi gik på toilettet kom den obligatoriske runde - og det hele var bare lige efter bogen.
Alle talerne var gode - og min kæreste holdt også en flot tale hvor jeg tudet en del.
Da vi var færdig med at spise hovedrets buffet, var vi også færdig med taler. Der var en lille pause inden dessert, og den forløb stille og rolig og temmelig uformelt. Nogle havde vist også skiftet pladser her - men det var jo helt fint, da den traditionelle del var slut.
Vi var færdige med al maden kl 20.45.

En halv times tid efter, kom kaffen frem samt bryllupskage. Vi gik så op og skar for, og spiste dus UDEN at smøre hinanden ansigter ind. Det havde vi på forhånd aftalt..
Folk var vilde med kagen - og flere spiste endda 2-3 stykker.

Herefter var der almindelig fest. Nogle dansede, nogle snakkede og ellers så det bare ud til at alle hyggede sig.. Kort sagt - en hel normal familie-fest uden sprut..

Da klokken var omkring 22.30 blev vi enige om at vi lige så godt kunne danse brudevals. Det gjorde vi så - og både slør og strømper blev klippet i smadder.. Det var sjovt og hyggeligt og virkelig noget man husker.

Derefter fortsatte den normale fest - og folk daffede stille og roligt af. De fleste havde 1-2 timers transport pr vej, så folk havde jo været i gang længe - og vi var nu også temmelig brugte.
Da klokken var 1.30 var vi bare os, min mor og søskende og Theis lillesøster og bror tilbage - og de var ved at være på vej hjem. Vi ringede så efter en taxa, og fik sagt farvel til de sidste. Vi fik samlet vores ting, og sad ude i entreen og spillede candy crush imens vi ventede.
Den kom så ved 2 tiden, og vi blev kørt til comwell spahotel hvor vi skulle overnatte. Min far og hans kone var der allerede, og så skulle vi spise morgenmad med dem dagen efter

Redigeret af Du og Jeg
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvor er du smuk! WOW!

Og fantastisk kjole!!

Tak skal du have!! :D

Jeg var virkelig også glad for min kjole. Den var SÅ skøn at blive gift i :-)

Kan jeg godt forstå!

Den minder meget om min ;) Men kan det ikke passe for mig, at du havde købt en anden først?

Hmm, når jeg ser dig, bliver jeg sgu helt i tvivl om jeg skal have halskæde på! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er du smuk! WOW!

Og fantastisk kjole!!

Tak skal du have!! :D

Jeg var virkelig også glad for min kjole. Den var SÅ skøn at blive gift i :-)

Kan jeg godt forstå!

Den minder meget om min ;) Men kan det ikke passe for mig, at du havde købt en anden først?

Hmm, når jeg ser dig, bliver jeg sgu helt i tvivl om jeg skal have halskæde på! :)

Jo det er helt rigtigt. Jeg købte en helt forkert kjole, så det endte med denne her. Virkelig en god beslutning :-)

Altså objektivt set, så synes jeg at en tynd kæde med vedhæng ville have set bedre ud. Det var dog ikke en mulighed for mig, da perlerne var en gave min mormor havde fået af min højt elskede morfar - og min mor bar samme sæt til hendes bryllup. Derfor VILLE jeg have dette sæt på - og så var jeg ligeglad med hvordan det så ud til kjolen.

Ikke at det er grimt - slet slet ikke, for der er også perler i mit diadem (som man ikke kan se så godt på billederne), men jeg havde valgt det andet hvis jeg skal se objektivt på det :-)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nå jeg synes den passer smadder godt til! Derfor jeg bliver helt i tvivl ;)

Jeg har nemlig valgt ikke at have halskæde på. Men der er også en strop i den ene side på min kjole, så man kan nok ikke helt sammenligne :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå jeg synes den passer smadder godt til! Derfor jeg bliver helt i tvivl ;)

Jeg har nemlig valgt ikke at have halskæde på. Men der er også en strop i den ene side på min kjole, så man kan nok ikke helt sammenligne :)

Er også hel vild med min kjole :-)

Årh ja, der er jo lidt forskel.. Har du billeder af den i din tråd? :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nå jeg synes den passer smadder godt til! Derfor jeg bliver helt i tvivl ;)

Jeg har nemlig valgt ikke at have halskæde på. Men der er også en strop i den ene side på min kjole, så man kan nok ikke helt sammenligne :)

Er også hel vild med min kjole :-)

Årh ja, der er jo lidt forskel.. Har du billeder af den i din tråd? :-)

Ja det har jeg :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nå jeg synes den passer smadder godt til! Derfor jeg bliver helt i tvivl ;)

Jeg har nemlig valgt ikke at have halskæde på. Men der er også en strop i den ene side på min kjole, så man kan nok ikke helt sammenligne :)

Er også hel vild med min kjole :-)

Årh ja, der er jo lidt forskel.. Har du billeder af den i din tråd? :-)

Ja det har jeg :)

På side 29 :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke. Det er jo det der er så godt ved at starte middagen forholdsvis tidligt. Man opnår (forhåbentlig) at få mere tid efter middagen og at folk kan nå at danse og feste i længere tid, selvom nogle måske godt vil hjem ikke alt for sent. :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke. Det er jo det der er så godt ved at starte middagen forholdsvis tidligt. Man opnår (forhåbentlig) at få mere tid efter middagen og at folk kan nå at danse og feste i længere tid, selvom nogle måske godt vil hjem ikke alt for sent. :lol:

Tak... :-)

Ja det er super praktisk.. Også så de lidt ældre der vil hjem og sove kan det. Når man ligger vielsen kl 13, og de fleste gæster over en times kørsel pr vej, så er det altså rart at starte tidligt, så det ikke blive langtrukkent.. :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nå jeg synes den passer smadder godt til! Derfor jeg bliver helt i tvivl ;)

Jeg har nemlig valgt ikke at have halskæde på. Men der er også en strop i den ene side på min kjole, så man kan nok ikke helt sammenligne :)

Er også hel vild med min kjole :-)

Årh ja, der er jo lidt forskel.. Har du billeder af den i din tråd? :-)

Ja det har jeg :)

På side 29 :)

Sikke en smuk kjole... Den synes mig meget godt om :cheerleader3:

Jeg ville nok ikke tage perlekæde på. Tror noget mindre er bedre, så pynten rigtig kommer til sin ret :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nå jeg synes den passer smadder godt til! Derfor jeg bliver helt i tvivl ;)

Jeg har nemlig valgt ikke at have halskæde på. Men der er også en strop i den ene side på min kjole, så man kan nok ikke helt sammenligne :)

Er også hel vild med min kjole :-)

Årh ja, der er jo lidt forskel.. Har du billeder af den i din tråd? :-)

Ja det har jeg :)

På side 29 :)

Sikke en smuk kjole... Den synes mig meget godt om :cheerleader3:

Jeg ville nok ikke tage perlekæde på. Tror noget mindre er bedre, så pynten rigtig kommer til sin ret :cheerleader3:

Mange tak skal du have, er jeg virkelig glad for!

Nej, det jeg er i tvivl om, er om jeg skal have halskæde på overhovedet, da det er det jeg hele tiden ikke har villet have!

Men tror det ikke.. Da der er strop i den ene side, mit hår skal hænge i krøller til den anden side, og jeg skal have et ret stort hairpiece i samme side som stroppen på kjolen.. Så tror det vil være alt for synd med halskæde på!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nå jeg synes den passer smadder godt til! Derfor jeg bliver helt i tvivl ;)

Jeg har nemlig valgt ikke at have halskæde på. Men der er også en strop i den ene side på min kjole, så man kan nok ikke helt sammenligne :)

Er også hel vild med min kjole :-)

Årh ja, der er jo lidt forskel.. Har du billeder af den i din tråd? :-)

Ja det har jeg :)

På side 29 :)

Sikke en smuk kjole... Den synes mig meget godt om :cheerleader3:

Jeg ville nok ikke tage perlekæde på. Tror noget mindre er bedre, så pynten rigtig kommer til sin ret :cheerleader3:

Mange tak skal du have, er jeg virkelig glad for!

Nej, det jeg er i tvivl om, er om jeg skal have halskæde på overhovedet, da det er det jeg hele tiden ikke har villet have!

Men tror det ikke.. Da der er strop i den ene side, mit hår skal hænge i krøller til den anden side, og jeg skal have et ret stort hairpiece i samme side som stroppen på kjolen.. Så tror det vil være alt for synd med halskæde på!

Nåårh på den måde...

Jeg synes sagtens at du kan undvære! så vil man tydeligere se stroppen, og hvis du skal have hairpiece i også, kan det nok blive for meget bling bling :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå jeg synes den passer smadder godt til! Derfor jeg bliver helt i tvivl ;)

Jeg har nemlig valgt ikke at have halskæde på. Men der er også en strop i den ene side på min kjole, så man kan nok ikke helt sammenligne :)

Er også hel vild med min kjole :-)

Årh ja, der er jo lidt forskel.. Har du billeder af den i din tråd? :-)

Ja det har jeg :)
På side 29 :)

Sikke en smuk kjole... Den synes mig meget godt om :cheerleader3:

Jeg ville nok ikke tage perlekæde på. Tror noget mindre er bedre, så pynten rigtig kommer til sin ret :cheerleader3:

Mange tak skal du have, er jeg virkelig glad for!

Nej, det jeg er i tvivl om, er om jeg skal have halskæde på overhovedet, da det er det jeg hele tiden ikke har villet have!

Men tror det ikke.. Da der er strop i den ene side, mit hår skal hænge i krøller til den anden side, og jeg skal have et ret stort hairpiece i samme side som stroppen på kjolen.. Så tror det vil være alt for synd med halskæde på!

Nåårh på den måde...

Jeg synes sagtens at du kan undvære! så vil man tydeligere se stroppen, og hvis du skal have hairpiece i også, kan det nok blive for meget bling bling :-)

Ja også det jeg tænker! Tror bare jeg skal blive ved min oprindelige beslutning!

Men smuk det er du i hvert fald!! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer