jegskalnogeti2013

Vagt til bolig

20 indlæg i dette emne

tak for jeres svar alle sammen, slettet både her og i mit sind, har nu 110% ro på og kun glæde til vores store dag sammen med alle vores skønne skøre venner og dejlige familie

hilsner den efterhånden lidt nervøse brud hih

Redigeret af jegskalnogeti2013
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår godt din bekymring - jeg håber selv at det er nok at vi inddrager alle nøgler til vores hus den dag, så har de frit slag i haven - men jeg ved jo ikke om jeres venner kunne finde på at bryde ind..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er heldigvis heller ikke tradition i vores omgangskreds for ballade, men alligevel er jeg da lidt nervøs for dagen.

Jeg havde aftalt med naboen for lang tid siden at de ville holde øje, men de er så lige flyttet så nu har vi ingen til at holde øje.

Så nej du er ikke fjollet, og har du det bedst med at have naboen til at kigge/passe på så gør det. Ellers kan det gøre at du ikke nyder festen helt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok overveje om de var værd at være venner med. Hvis du ikke synes at du kan være glad til dit bryllup pga angst for hvad der sker med dit hjem og kun kan være glad hvis du hyrer en vagt, ja så ville jeg nok taget mit venskab op til overvejelse.

Men før du går så vidt, så synes jeg at du skal melde klart ud hvad du er ked af og hvorfor, og hvis de er rigtige venner så må man forvente at de kan respektere dig.

Synes det lyder helt vildt at du er bange for et indbrud af dine egne venner. Jeg får helt ondt af dig, og nogen skal sige fra og det kan kun være dig der gør det

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har de nøgler til jeres hjem ? Hvis de har så inddrag dem og inddrag alle andre nøgler. Jeg er ked af at høre du er så bekymret over det, og jeg kan godt forstå dig. Jeg ville sige til dem at den slags løjer de synes er sjovt, bryder I jer ikke om og I ønsker det ikke. Sig direkte at det vil I ikke have.

Hvis de ikke har en nøgle, så snak med dem der evt har en nøgle og sig tydeligt at den nøgle skal ikke videregives..

Hvis de bryder ind, eller er ude i at lave kopier af en ekstra nøgle, så er det kriminelt. Og så vil jeg overveje om de virkelig er gode venner. Ægte venner vil ikke såre hinanden og ikke overtræde ens grænser.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville da klart og utvetydigt tilkendegive at de ville få en politianmeldelse på nakken hvis de blot prøvede noget der lignede et indbrud. Lige så snart der ikke er åbent og aflåst så er det jo indbrud hvis nogle tilegner sig adgang. Hvis de ikke forstår det budskab eller en pænere henstilling inden så ville jeg da tænke ligesom mms8777.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det lyder lige voldsomt nok at hyre en vagt. Som de andre siger, er det ikke venner??

Jeg synes det hører sig til, at vennerne laver lidt sjov og ballade, men det er jo ikke (i min bog) lig med hærværk, så huset ligner Jerusalems ødelæggelse bagefter.

Hvis jeg var dig, ville jeg give udtryk for mine tanker (og nok inddrage nøgler inden da). Sig, at du regner med, at du vel ikke skal være bekymret for at skulle komme hjem til et kæmpe oprydningsarbejde hjemme også, og at der godt lige må tages hensyn til, at der også er børn boende i huset.

Hvis ikke du kan fejre den store dag uden at være bekymret, ja, så ville jeg nok også genoverveje nogle venskaber.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er stensikker på, at vores venner vil lave noget "ballade" hos os...det er en lige så fast tradition som polterabend.

Men forhåbentlig ikke mere, end at det er til at overskue.

Gider ikke inddrage nøgler, for min storebror er vinduesmand, så han kan komme ind alle steder, også uden at vinduer og døre tager skade...så det ville alligevel ikke nytte noget at inddrage nøgler ;-)

Jeg ville aldrig hyre en vagt...én mand kan jo alligevel ikke forhindre en hel flok i at komme ind...hvis de vil. Jeg ville i hvert fald ikke være vagt.

Men håber da for jer/os, at det er harmløse ting, der bliver lavet løjer med :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville aldrig hyre en vagt...én mand kan jo alligevel ikke forhindre en hel flok i at komme ind...hvis de vil. Jeg ville i hvert fald ikke være vagt.

Men håber da for jer/os, at det er harmløse ting, der bliver lavet løjer med :-)

Jamen skal man som brud og gom bare acceptere at - rigtige - venner gør nogle ting som de helt klart har frabedt sig og så bare håbe på at der kun er tale om harmløse ting. Det skal man da ikke. Eller sætte flere vagter på af frygt for at det kunne udvikle sig til håndgemæng eller vold. De skal da bare have kontant besked om at hvis de overvejer at gøre noget i den stil så kan de blive væk fra festen og i det hele taget. :lol: Min fornemmelse er da også at det er noget der var meget brugt for flere år siden men ikke bruges så meget mere.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vil lige komme med min erfaring :)

Inden vores bryllup spurgte min bror efter en nøgle til vores hus. Jeg sagde pænt nej, hvortil han svarede at så tog de bare en liste af vinduet - ind skulle de nok komme, det var bare er spørgsmål om hvilken vej

Jeg truede med politianmeldelse mv, hvortil min bror spurgte hvad problemet var

Vi skulle sove hjemme efter festen og forklarede at jeg ikke orkede at skulle hjem til en rodet hus med ris i seng etc

Vi lavede derfor en aftale 😃

Han fik en nøgle mod at :

Alle tog skoene af inden de gik ind

Der var ikke ødelagt noget

At der ikke var lavet mere end vi kunne komme hjem i vores seng uden oprydning

Og hold da en overraskelse vi kom hjem til - rosenblade strøget fra døren til soveværelset hvor der stod roser og champagne og ventede, nygift skrevet i havregryn på bordet og hele soveværelset fyldt af balloner

Det var så hyggeligt og dejligt at komme hjem til 😍

Så der jeg egentlig ville sige var - måske det ikke bliver for slemt (de er jo venner) samt lav da evt en aftale med "formanden" (der er vel altid en der styre det lidt) hvor du forklare jeres grænser/bekymringer etc

Det kunne jo ende godt som vores 😀

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her hos os vil der blive sat et skilt på døren hvor der står at hvis de går for vidt bliver de ringet op kl. 05.30 dagen efter også kan de godt stille inden for en time til rundstykker og rengøring.

men jeg håber virkelig de styrer sig, men de fleste har små børn og vi har en søn på 2 og en lille pige på ca. 3 mdr. til den tid, så vi går ud fra de tager det med i deres beregninger.

Og udover det har vi en tilbygning hvor vi vil sove for at kan gå direkte i seng når festen er færdig...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores venner havde forstået at det ville koste et venskab hvis de gik ind hos os og lavede noget ved huset (vi har fire katte som ikke skulle ødelægges bare for at de kunne have det sjovt) og til vores søskende som nok ville være de værste sagde vi at vi ville melde dem til politiet hvis de gik ind og lavede noget

Men alle fik også at vide at de kunne slå dem løs lige så tosset de ville i haven for den skal alligevel snart fræses op :p

Det respekterede de heldigvis alle!

Men man har bare hørt så mange skræk historier og havde vi venner som ikke vil kunne forstå et nej så havde vi nok også hyret en vagt

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja jeg synes nok du er lidt fjollet, som flere har sagt så er det vel venner? Og det er vel fjollerier og ikke hærværk der vil ske? :)

Synes du burde tage en snak med jeres venner og fortælle dem hvor bekymret du er :hug:

Vil også lige smide ind ,at jeg er en af dem der absolut også syntes, det var dybt mærkeligt og er fra en familie, som ikke praktiserer det. MEN! Så var jeg til et vennepars bryllup og min h2b var helt vild med at skulle hen i deres hus og drille (noget hans familie gør - som skræmte mig af h til) og der fandt jeg ud af hvor sjovt de alle sammen syntes det var og at det slet ikke var så slemt igen :) Gider stadig ikke selv men det var værd at se "børnene" slå sig lås :rolleyes:

Jeg har i hvert fald besluttet at jeg ikke vil tage den morskab fra vores venner :loveflag: og skulle det så vise sig at det er mere end vi magter, jamen så bliver de samme mennesker inviteret på bryllupsrester og oprydning :lol::lol::lol: Og så kan man jo også altid tage lidt hævn skulle man ha lyst til deres bryllup/rund fødselsdag m.m. :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har slet ikke haft det med i vores overvejelser. Det vildeste vi har været med til og vidne til, er vist lidt ris i sengen, gryderne, tandkruset osv - og så masser af oppustede balloner.

Det jeg tænker er, at det jo er jeres vennekreds - så har I været en del af løjerne hos andre el hvordan? I så fald må man jo æde den når det bliver ens egen tur.

Ellere ville jeg bare melde ud, at I ikke ønsker at det skal blive uoverskueligt. Lad evt babysitteren passe børnene i jeres eget hus.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi melder klart ud at vi gider ikke hjem til en kæmpe oprydning.... Ønsker nogen at skrive noget på spejle, døre, fylde hytten med balloner eller lign er det ok... MEN ingen ris over det hele, ingen glas fyldt med vand overalt (jep har set det ske :o ) og alt sådan noget... jeg gider det virkelig ikke

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej alle sammen

1000 tak for jeres svar, jeg har læst dem alle mange gange og tog så en beslutning

Jeg ringede til en af konerne til de nævnte gutter. Jeg snakkede med hende om mine/vores bekymringer, hun fortalte hendes mand også hade hørt fra min h2b om bekymringerne.

Vi fik en lang god snak og hun ville tale med sin mand, fordi kærlige sjove indslag er jo selvf velkomme men flere timers rengøring og ødelagt ting som for 3 år siden ( vi rydder op endnu, 2 store fatboy sække stole tømt i vores længer og olie tømmer der tømte Ole ud osv osv ) til 30 års fødselsdag. Er ikke okay !!!

Hun vil tage med ud til os og sikre at de ikke gik amok, det skulle være sjovt for os også, også lovede hun hvis der var låst ville de ikke bryde ind, men stod et vindue åbent gik de ind ( ved min h2b vil låse alt totalt sagde han sidst ) Men det hjælp meget, nu skal jeg bare håbe min h2b også syntes det er nok.

Desuden har vi rykket vindues pudseren til efter bryllup hvis de skriver på ruderne, hihi

Tak for støtten og råd det har hjulpet meget

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer