tommie

Gaver til brudepiger og Bestmen ?!

25 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Ja - men jeg ved endnu ikke hvad.. vi har min MOH, mandens forlover, vores toastmaster - som er lidt en all-round bestman/MOH og så er vores børn brudepige og brudesvend - men indtil videre har jeg svært ved at finde ud af hvad vi skal give..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt en kæmpe billedramme til min ene brudepige og en havelampe til min anden brudepige/toastmaster. Til forloveren har vi købt en blandet kasse med special øl, mjød sennep og kakaorør.

I kan jo gå efter nogle hyggekurve eller I kan gå efter deres interesser :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til de fleste bryllupper lægger personerne omkring en et godt stykke arbejde ind i brylluppet også :) Så det er en slags "tak for hjælpen"

Ah okay .. Her er der nemlig ikke hjulpet med noget overhovedet ;) Bortset fra det min brudepige hjælper med på dagen..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja samme her de har haft travlt inden (især fordi vi bor i Dubai) og hjælper på dagen plus de selv køber tøjet.... Så en stor tak fra os :) vi giver også mødrene en buket blomster efter engelsk tradition :) det løber bestemt op men vil også gerne fortælle at vi værdsætter alt arbejdet på en pæn måde :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmmm... tror man skal følge sit instinkt her. I nogle tilfælde laver/hjælper de med ingenting, andre gange hjælper de med alt fra polterabend til oppyntning, toastmaster/værelsesfordeling, koordination af underholdning etc.

Vi giver vores forlovere/brudepiger små gaver, som tak for hjælpen. Først og fremmest fordi jeg har andre rødder end danske, og det er helt normalt udenfor lille DK at give 'bridal party' gaver. For det andet fordi de har hjulpet med sindssygt mange ting hen af vejen. Synes blot det er på sin plads. Det behøver jo ikke være noget stort.

Ideer til hvad man kan give (voksne) brudepiger: et gavekort til SPA/behandling, et gavekort til biografen, en oplevelse, et smykke, et billede af Jer sammen fra da i var små/teenagere i en fin ramme, en nøglering, en middag/brunch date, noget lækker creme/parfume, en kurv med lækkerier/treats, et halvt års bladabonnement, den der læbestift hun har kukkeluret på i en evighed etc.

Ideer til forloverens gave: en tur i biffen, specialøl/champagne, middag, ølsmagning, massage, hudprodukter, actionoplevelse, koncertoplevelse etc.

Børn/yngre: en lille samling slik/lækkerier, et billede med jer sammen

Hos os giver jeg mine brudepiger gaver, og min forlovede giver hans forlovere gaver. Til pigerne har jeg købt sølvsmykker, som minder lidt om hinanden, men er forskellige, og afspejler hver deres stil/personlighed. Alle tre ringe er meget enkle og klassiske, og vil se lie så pæne ud om en del år. Jeg pakker dem rigtig fint ind og vedlægger et lille personligt brev, hvor jeg takker etc. De er i ægte sølv, super smukke, og kostede mig kun et par hundrede kroner hver. Jeg kan dog godt lide tanken om, at de får noget, der holder.

Det skal også siges, at jeg er meget tæt på mine brudepiger.

Her er lidt inspiration til evt. gaver:

http://weddingshop.theknot.com/bridesmaid-gifts.aspx

http://www.exclusivelyweddings.com/Weddings/Wedding-Party-Gifts/Bridesmaid-Gifts

http://www.marthastewartweddings.com/335670/bridal-party-gifts-real-weddings/@center/272446/real-weddings

:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hver ring er som nævnt valgt til hver brudepiges stil (og fingerstr. hehe).

I hvert kort skriver jeg så en kort men personlig besked med noget om vores venskab- og et tak.

Ikke vildt dyrt, men ville da selv blive glad for tanken.

Sølvringene er købt i Spinning Jewelry til omkring 200kr stykket (med den fine indpakning) i Magasin, og de små kort kostede mig kun 15kr stykket.

I den ene popper jeg også et lille gavekort i til Matas, fordi hun har lavet uafsindig meget forberedelsesarbejde både med polterabend, hjælper med pynt og diverse praktiske ting på dagen. Se dét er en god veninde! :)

post-66177-0-82720100-1377691604_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også gode gaver I andre har fundet!

Jeg fik dem med da jeg købte ringene, og fik også en meget fin lille gennemsigtig pose med snøre der matcher til ringene indeni.

Købte som nævnt ringene i Spinning Jewelry- der findes dog masser af ringe i ægte sølv/guld i det prismærke i andre mærker. Jeg kiggede også på ringe i Elmegade (lige v Skt. Hans Torv) lige ved siden af Kaffeplantagen. Der har de håndlavede sølv og guldringe til omkring 300-400kr stykket, og de er SÅ fine.

Ellers kan man normalt købe sådan nogle små gaveposer til en 15kr stykket i Magasin nede ved bladkiosken i alverdens farver :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi købte manchetknapper til bestman, min far, hans far og min bror hvorpå der feks stod: Father of the bride ..osv De kostede omk 130 kr. pr sæt, til vores mødre fik vi lavet fine lommetørklæder hvorpå der var skrevet: Til at tørre dine tårer som du altid har tørret mine, idag brud imorgen hustru for altid din datter 100 kr pr stk. Til vores søstre/brudepige + gavekoordinator købte vi et fint lille sølv hjerte smykkeskrin (i den stilfulde voksen udgave) omk 150 kr pr stk. Vores toastmaster fik vi lavet et champagneglas til omk 100 kr med indskrevet "Toastmaster...navn" og da han fyldte 35 på vores bryllupsdag fik han en fl moussernede vin.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte manchetknapper til bestman, min far, hans far og min bror hvorpå der feks stod: Father of the bride ..osv De kostede omk 130 kr. pr sæt, til vores mødre fik vi lavet fine lommetørklæder hvorpå der var skrevet: Til at tørre dine tårer som du altid har tørret mine, idag brud imorgen hustru for altid din datter 100 kr pr stk. Til vores søstre/brudepige + gavekoordinator købte vi et fint lille sølv hjerte smykkeskrin (i den stilfulde voksen udgave) omk 150 kr pr stk. Vores toastmaster fik vi lavet et champagneglas til omk 100 kr med indskrevet "Toastmaster...navn" og da han fyldte 35 på vores bryllupsdag fik han en fl moussernede vin.

Hvor fik du lavet lommetørklæder så billigt henne?? :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi købte manchetknapper til bestman, min far, hans far og min bror hvorpå der feks stod: Father of the bride ..osv De kostede omk 130 kr. pr sæt, til vores mødre fik vi lavet fine lommetørklæder hvorpå der var skrevet: Til at tørre dine tårer som du altid har tørret mine, idag brud imorgen hustru for altid din datter 100 kr pr stk. Til vores søstre/brudepige + gavekoordinator købte vi et fint lille sølv hjerte smykkeskrin (i den stilfulde voksen udgave) omk 150 kr pr stk. Vores toastmaster fik vi lavet et champagneglas til omk 100 kr med indskrevet "Toastmaster...navn" og da han fyldte 35 på vores bryllupsdag fik han en fl moussernede vin.

Hvor fik du lavet lommetørklæder så billigt henne?? :-)

Det var via en herinde som havde lagt billeder ind af dem som hun havde fået lavet, og skrev at man godt måtte kontakte hende som havde lavet dem (hun er privat. så der var tlf til hende) vi fik 2 stk. for 200 kr. ink. lommetørklædet, brodering og så 8 kr for porto.

-tror den kan ligge under noget ala "digt til mor" men jeg kan se om jeg kan finde tråden

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hvornår overrækkes disse gaver til ens forlover og brudepiger?

Vi gav vores gaver da der var "et moment" på dagen/inden afgang til kirken, men det var også fordi vi havde de manchet knapper til vores fædre, bestman, min bror og gommen selv.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer