mamabride

vielses ringe.

7 posts in this topic

Jeg ved ikke hvor jeg lige skal lægge dette indlæg henne, men som overskriften siger handler det om vielses ringe..

Jeg har tidligere sagt at jeg ikke ville have en vielses ring da jeg ikke kom til at gå med den, men jeg er nu nået frem til at jeg vildt gerne vil have en helt almindelig smal guldring, hvor dato og hans navn står i.

Men mind kommende mand vil ikke have en ring da han ikke får den brugt og ja så syntes jeg at 1200 er mange penge for en ring der bare ligger og ikke bliver brugt.

men kan man godt bare være et par også kun konen kun har en ring..?

0

Annonce ♥

For mig er vielsesringen noget helt centralt i vielsen så kunne ikke forestille mig at vi ikke begge fik, men såvidt jeg ved er ringene slet ikke en "obligatorisk" del af vielsen, så man kan vel sagtens udelade... Jeg ville så udelade dem helt i kirken når kun en skal have på, og så have et privat øjeblik efterfølgende hvor han sætter den på din finger :)

0

Tror også hellere jeg ville have en rigtig flot ring i morgengave end en ring på fingeren under vielsen, hvis min H2B ikke ville have ring. Jeg går normalt heller ikke rigtig med smykker og vi skal begge være læger, så vi kommer jo slet ikke til at gå med dem det meste af tiden alligevel, men for os er der noget meget romantisk og symbolsk i det, i det det jo viser "hele omverdenen" at man "tilhører" hinanden. Men det er så vores holdning. Mine forældre har aldrig haft ringe og det er vidst også blevet debateret her på bryllupsklar før, hvor flere fortalte, at det kun var kvinden, der skulle have ring på.

0

Annonce ♥

Jeg har arbejdet i guldsmedforretning førhen og ja, det kan man sagtens. Der er faktisk mange mænd der vælger den fra. Mange mænd, især håndværkere vælger den fra fordi den alligevel vil blive slidt og ødelagt på arbejdet. Nogle mænd vælger også at have den i en kæde om halsen. Mandens forlovelsesring herhjemme ligger bare og glor og det er altså mange penge der ligger og glor. Er spændt på nu den også skal bruges som vielsesring, om den kommer på eller om den stadig bare skal ligge og ligge?!! For så måtte han gerne ha undværet og jeg havde fået et par brill'er i stedet ;-)

Så ja, hvis han ikke ønsker, så lad vær, det er helt normalt og må nok indrømme at jeg selv pressede på herhjemme, for han skulle ha og ja, øv øv indtil videre ;-)

0

Det er absolut ikke usædvanligt, at kun en af parterne ønsker sig en ring. Jeg har ofte lave bare en ring til vielsen - nogen gange vil manden bare ingen ting have - eller han vil gerne have noget helt andet. F.eks. en mekaniker, som ville have en kopi af en "7" nøgle i sølv med guldplade på med tekst - en ting til at stå på skrivebordet. Der er selvfølge mange andre muligheder - så alt behøver ikke at være "i den samme kasse" :wink:

ege art1066.jpg?%20225Feb%20

1