LindaHD

Hvad hedder dimsen egentligt hvis man skal google?

5 posts in this topic

Hej piger,

Hvad hedder det at sætte slæbet op på r-ven så'n rent googlesprogsmæssigt?

Jeg spørger fordi min søde veninde vil gerne sy knapper / dimser (løkker) på kjolens slæb, men jeg vil jo gerne vide lidt om det førend jeg slipper hende løs på kjolen...

Har I et godt bud?

Mvh.

den gamle brud

0

Annonce ♥

Jeg synes at skrædderen kaldte mit ophæng for en "transe"

Jeg fik kjolen rettet til hos lise oxvang.

Hun syede en lille knap på numsen, der hvor slæbet skulle hægtes op, og så lavede hun en transe/løkke skjult i slæbet, som kunne sættes på knappen.

Det var ret fint, og rigtig rart ikke at have det lange slæb hængende efter sig hele aftenen.

0

Der findes også en anden løsning - jeg fik syet bindebånd ind på indersiden af kjolen (der måtte 2x3 bånd til fordi slæbet er så stort) det holder bedre hvis nogen skulle ske at træde på kjolen :)

0

Prøv at Google bustle... Det hedder det på engelsk. Der er mange typer og måder det kan gøre på. Jeg havde bare en carabinhage under tyllet LOL

0

Annonce ♥

Kære alle piger,

tak for jeres søde svar - jeg googlede og googlede, men fandt intet. Så kom jeg i tanke om den skrædder, der tilpassede min søsters brudekjole (og hun havde min kjole som jeg havde på til Søs bryllup for et par år siden hængende), tog chancen og ringede til hende. Hun vidste lige hvad jeg talte om :loveshower:

Vi aftalte at jeg kommer derned med brudekjolen på torsdag - og har min søster med så hun kan kigge på hendes kjoler. Lidt sjovt at tænke på - for 2 år siden afleverede min søster en kjole til tilretning, og jeg kiggede på kjoler, og på torsdag afleverer jeg en kjole til tilretning og min søster kigger på kjoler...

0