mamabride

jeg har de ondeste tanker om mig selv... :´(

16 indlæg i dette emne

Er der nogen af jer andre der før har gået med tanker om at hvis man ikke er åleslank og ikke ligner Megan Fox, så har man ikke lov til at blive gift.. :blush:

Jeg føler virkelig ikke jeg er god nok til at få lov at få et bryllup hvor det hele handler om mig og min kommende mand, fordi jeg ikke selv lever op til de høje krav jeg har til mig selv..

Jeg går til spykolog for at få arbejdet med de onde tanker om mig selv, og de kommer fra min meget hårde barndom med spykisk misbrug som hun så fint kalder det..

Jeg syntes bare det er død træls at jeg har det sådan, jeg ville da gerne kunne glæde mig over at se mig selv i spejlet med en flot hvid kjole og slør, trods min normalt str. 46. lige nu kan jeg knapt nok være i min egen krop men deler den jo også med min dejlige datter..

Inderst inde ved jeg jo godt at jeg har ret til at få min elskede og ikke behøver at føle jeg tager noget som ikke burde være mit da jeg ikke føler jeg er god nok til ham.. :(

Undskyld jeg skriver det, jeg har bare brug for at "sige" det højt..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

*kram* Jeg kender til noget af problematikken med ikke at føle sig god nok, og i det hele taget have et selvværd der ligger på et meget lavt niveau. Jeg vil ikke sige jeg tænker som du, men jeg kan bekræfte, at noget af min modvilje imod at blive fejret, og få opmærksomhed i det hele taget nok bunder i noget af det samme, men det har ved mig bare givet sig til udtryk på anden vis. Så :hug: til dig, jeg håber psykologen kan hjælpe dig, for selvfølgelig fortjener du da at være glad og lykkelig og blive gift med manden du elsker!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Selvfølgelig har du fortjent at stå brud, og jeg er ikke i tvivl om at du bliver smuk smuk smuk.

Og det mener jeg virkelig. Jeg har set mange kvinder i en størrelse 46 som så fantastisk dejlige ud. Husk, at smil, øjne, udstråling, gode former, er det der gør folk attraktive, ikke deres størrelse..

God vind med det hele. De bedste tanker fra mig

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

tak for jeres svar..

det er virkelig svært og vende 25 års tankegang, men jeg prøver virkelig meget og det går da også fremad, jeg kan da gå forbi et spejl nu, uden at kigge den anden vej bare for at undgå mit spejlbillede.. :)

Jeg glæder mig også til at modtage min brudekjole her om ikke så længe, det er en brugt kjole men sjovt nok sådan en jeg har været ude og prøve i lilly..

det der bekymrer mig mest er mine store og grimme mormor arme, men jeg håber jeg kan finde sådan en fin blonde bolero til at skjule dem med..

Jeg tror også jeg har det sværer med mig selv lige tiden eftersom jeg er højgravid og virkelig har taget på de sidste par uger pga. svangerskabsforgiftning.

det pynter ikk lige frem på en udseende at kroppen er pumpet op med væske... :td:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved godt det er nemt at sige, men livet er simpelthen for kort til at gå op i hvad andre folk tænker om den måde du ser ud på. Alle ser ud på hver deres måde - og der er altid én der er tyndere og altid én der er tykkere end en selv :) Og kan du være i en kjole fra Lilly så vejer du altså ikke i nærheden af 400 kg ;)

Og jeg vil også vædde med du slet ikke har spor grimme mormorarme :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke lige haft netop disse tanker - men jeg ved hvor svært det er at vende et psykisk mønster og når man har det sådan kan man ikke bare "tage sig sammen" for selvom man egentlig godt ved at det er "fjollet" men for os der lider af disse selvværdsproblemer er det altså bare sådan virkeligheden ser ud..

Til gengæld vil jeg fortælle dig at SELVFØLGELIG har du lov at være bruden og blive feteret og beundret - i øvrigt synes jeg slet ikke jeg ser tyk ud i min brudekjole og jeg er altså også en str. 46, sååå.. selvfølgelig bliver du også en smuk og glad brud, for det fortjener du :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ÅH hvor jeg kender de tanker - de er FORFÆRDELIGE og det er en hård sej kamp at komme ud af dem, uden at ende i den der selvopfyldende dødsspiral af selvmedlidenhed over at man er blevet "opdraget" af andre mennesker til at tænke sådan.

Det FLOT du siger det højt - det viser bare at du netop er nået et godt stykke i kampen og at der ikke er så langt til målet, som der har været.

Jeg kan fortælle, at livet og tankerne på den anden side er smukke og du bliver endnu smukkere end du regner med på din bryllupsdag.

Jeg ønsker dig god kamp og et fantastisk bryllup.

Tænk et dejligt liv, en lille pige i maven og dine drømmemand ved alteret :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

-jeg går ud fra at du stoler ubetinget på din H2B, så fortæl ham hvordan du har det, og bed ham om at skrive et brev til dig hvor han fortæller og uddyber hvad det er han sætter så stor pris på ved dig, så når han skriver at han elsker xxxxxx ved dig, er det jo netop en af sikkert mange kvaliteter, så hold fast ved det læs det 1000 gange og prøv så at overbevise dig selv om det istedet for at fokuserer negativt. der er helt sikkert en grund til at han har valgt at få et barn med dig, og jeg lover dig for at i hans øjne er du det bedste i verden, en gudinde.

-du må af med de negative tanker, de er farlige !!!

i min ungdom havde jeg en dejlig dejlig kæreste, jeg troede bare ikke nok på mig selv, hvilket affødte en "vis" urolighed hvis hun skulle i byen med sine veninder, det endte med at koste forholdet fordi hun simpelthen ikke kunne holde det ud !! her flere år efter har hun så fortalt mig at hun i flere år var meget sur og vred på mig, fordi hun i bund og grund elskede mig, men jeg tog forholdet fra hende med min opførsel......dumt dumt dumt dumt

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv hvor træls med sådanne tanker. Jeg har ikke selv de samme tanker, men kan dog godt relatere til din situation. Jeg vejer selv 5-10 kg for meget (ifølge BMI osv) og derudover er jeg gravid og har i den forbindelse taget 23 kg på - indtil videre. Mht mormor armene så er det også min største bekymring, men har prøvet diverse blonde boleroer, og de er altså bare fine. Det ville jeg forsøge mig med hvis jeg var dig.

Jeg har bestemt at når baby kommer ud så skal der gøres noget ved kiloene. Håber jeg kan holde det, for jeg har allerede købt kjolen, som var for lille allerede inden graviditetskiloene kunne få skylden. Jeg skal smide 30 kg på godt 5 mdr - slut prut.

Håber du kan smide de grimme tanker, og fokusere på, at lige om lidt har du et lille vidunder at tage dig af, og en mand der elsker dig overalt på jorden - og som med garanti ser frem til at vandre ned af kirkegulvet med dig som sin hustru.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er der nogen af jer andre der før har gået med tanker om at hvis man ikke er åleslank og ikke ligner Megan Fox, så har man ikke lov til at blive gift.. :blush:

Jeg føler virkelig ikke jeg er god nok til at få lov at få et bryllup hvor det hele handler om mig og min kommende mand, fordi jeg ikke selv lever op til de høje krav jeg har til mig selv..

Jeg går til spykolog for at få arbejdet med de onde tanker om mig selv, og de kommer fra min meget hårde barndom med spykisk misbrug som hun så fint kalder det..

Jeg syntes bare det er død træls at jeg har det sådan, jeg ville da gerne kunne glæde mig over at se mig selv i spejlet med en flot hvid kjole og slør, trods min normalt str. 46. lige nu kan jeg knapt nok være i min egen krop men deler den jo også med min dejlige datter..

Inderst inde ved jeg jo godt at jeg har ret til at få min elskede og ikke behøver at føle jeg tager noget som ikke burde være mit da jeg ikke føler jeg er god nok til ham.. :(

Undskyld jeg skriver det, jeg har bare brug for at "sige" det højt..

Søde Mamabride,

Du har da mindst lige så meget ret til at blive gift og være lykkelig, som alle andre brude herinde. Jeg er selv normalt en str 46, så jeg er også en robust pige. Jeg kan da også væmmes lidt ved mine "mormor arme" i kjolen - men jeg er bare nødt til at bide det i mig, så godt jeg kan og se lidt bort fra det.

Jeg har egentlig et meget sødt ansigt - iflg. mange andre.. Personligt synes jeg at jeg er meget almindelig - men tyk. Jeg ville gerne have smidt 10 - 15 kg mere inden vores bryllup, men jeg nægtede simpelthen at udskyde vores store dag pga. det. Alle vores gæster kender jo os begge og ved præcis hvordan vi ser ud. Du ser lige så godt ud i en brudekjole, som du gør i dit almindelige tøj og alle jeres gæster kender dig jo og har set dig.

De kommer ikke for at se hvordan du føler dig i kjolen - de vil synes du er smuk og at din kjole er smuk.

Du skal tro på dig selv - du skal nyde din dag - og det skal jeg også. Vi er ikke åle slanke, men vi er lige så dejlige mennesker, som alle andre - inkl. de åle slanke! :)

Op med humøret - kæmpe knus og kram herfra.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som det bliver sagt ovenfor er det flot at du tør stå frem og være åben om det. Det er et stort skridt på vejen og så er der lys forude. Nu er der nok ingen af os her der er psykologer men hvad du måtte have været igennem af psykisk misbrug i din barndom kan du umiddelbart ikke bruge til noget og det nytter formentlig heller ikke meget at fremhæve det fremfor at fokusere på nuet. Jeg ville da i stedet fokusere på at der er en grund til at du skal have det bryllup og manden i dit liv. Det skal du fordi det er dig han vil have og ikke en eller anden barmfager Barbie-dukke :lol: Du er jo heller ikke alene. Kig på bryllupsberetningerne. Der er tynde og der er kraftige brude. Nogle har mere sul på kroppen end andre og så hjælper det jo også lidt når man har en nytilkommmer i maven som venter på at komme ud. Men prøv at se hvor glade de alle, og ikke mindst deres tilkommende, er, uanset om vil taler størrelse 46 eller mere. :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak alle sammen..

Det er nogen rigtig søde ord i kommer med alle sammen og det er da nok også ved at gå op for mig at jeg slet ikke er så grim og tyk som jeg selv regner med jeg er, det er frygtelig hvad mobning kan gøre ved, bare det at blive kaldt tyk hverdag har virkelig ødelagt mit selvbillede, og det værste er nok at stort set hele min barndom og ungdomsliv har jeg været meget undervægtig, så de har intet og have det i dem der har sagt det... ?????

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

tak alle sammen..

Det er nogen rigtig søde ord i kommer med alle sammen og det er da nok også ved at gå op for mig at jeg slet ikke er så grim og tyk som jeg selv regner med jeg er, det er frygtelig hvad mobning kan gøre ved, bare det at blive kaldt tyk hverdag har virkelig ødelagt mit selvbillede, og det værste er nok at stort set hele min barndom og ungdomsliv har jeg været meget undervægtig, så de har intet og have det i dem der har sagt det... ?????

:bearhug:

Søde du!

Jeg vil også tilslutte mig koret! Du fortjener alt godt her i verden, og det må du aldrig glemme!

Jeg kunne også fortælle dig en lang historie om at jeg har haft det slemt, osv osv, men i bund og grund kan vi aldrig helt sætte os ind i hvad hinanden føler 100%, så jeg vil ikke forsøge at sammenligne, og i dette tilfælde handler det om dig :happy: Men du har al min sympati og masser af mentale knus!!

Jeg synes det er dejligt at høre at du får arbejdet med det, og i den forbindelse syntes jeg lige at jeg ville give dig det råd min psykolog gav mig, som har hjulpet mig rigtig langt! Det er ikke sikkert det fungerer for dig, men hvem ved :rolleyes:

Hun sagde til mig, at negative tanker om en selv er et mønster som vi har indlært over virkelig lange perioder i vores liv, og derfor er det også svært og længerevarende at vende det den anden vej.

Men prøv at forestille dig, at du kan tage et par briller på, hvor alt det forfærdelige du tænker om dig selv er sandt, det er de briller du går rundt med lige nu. Forestil dig så at du tager et par andre briller på, herigennem er du gude smuk, en rigtig fantastisk mor, brud, kone og sexy woman :wink: som man kan være stolt af. Det kan godt være at du ikke rigtig tror på det du ser igennem brillerne, men jo mere du kigger igennem dem, jo mere vil du begynde at overbevise dig selv om at det er sandt.

Med andre ord, fake it until you make it :biggrin: Det var faktisk det hun sagde til mig ordret! he he... Men konceptet er, at du skal fortælle dig selv at du er smuk og værdifuld og klog og alt det gode du kan til dig selv! Så kan det godt være du inderst inde ikke tror på dine egne ord til at starte med, men på et tidspunkt har du indøvet den tankegang som et mønster, og så begynder det er sidde fast :)

Det er lidt rodet forklaret, men tror pointen er der he he...

Anyway... Det er ikke sikkert det dur for dig, det har bare være med til at vende meget for mig i mit liv, og måske kan andre bruge det :rolleyes:

Jeg vil i hvert fald ønske dig alt godt, du fortjener at være SÅ lykkelig med din mand og dit barn! Ingen i verden skal sige noget andet!! (heller ikke dig selv) :heart:

Kæmpe kram og knus! Vær nu god ved dig selv...

ps. Ja det er hæsligt hvad børn og unge kan finde på at gøre ved hinanden! Håber de senere i livet har tænkt tilbage og selv kunnet se hvor uretfærdigt og dårligt de har behandlet dig. Hvis de ikke selv kan, så har jeg ondt af dem, for så er de bare så meget mindre og mere sørgelige mennesker end dig!!

Redigeret af MarieBiegel
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fantastisk skrevet Marie, jeg skal da klart leve efter "Fake it until you make it" metoden...

Jeg er heller ikke åleslank, og har stadig en lille top mave efter fødslen af vores 15 mdr gamle søn. Men har alligevel været ude og få taget boudoir billeder til min H2b til morgengave, og aldrig har jeg været så stolt af mig selv og min krop som på de billeder... så kan det godt være der er deller og 5-10 kg for meget på sidebenene, men kan selv se at jeg er en smuk kvinde...

Så har du mod på det, så kan du evt få taget nogle lign. billeder, og se dig selv gennem en andens "briller" . En dygtig fotograf kan gøre virkelig meget for en....

Ønsker dig, din H2b og jeres kommende lille pige alt det bedste i denne verden!

Husk at indre skønhed lyser gennem dit ydre.....

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg syntes det lyder som en rigtig god ide med at fake it until you make it.. det skal jeg helt sikkert prøve.. ;-)

jeg har også tænkt en del på at få lavet sådan en personlig kalender til ham i morgen gave, hvor der er lidt bar hud men på en sød og frisk måde, jeg er bondepige så der er jo inspiration at ta af.. hehe

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer