Kiranha

Flere gæster end der er plads til

15 posts in this topic

I det lokale vi skal have vores middag i er der maksimalt plads til 108 personer.

Jeg ønsker at gæster skal sidde ved mindre borde, og her vil det være optimalt med 98-103 personer (færre vil selvfølgelig også være muligt :wink: )

Skal til at sende STD kort ud til efteråret og har derfor lavet en foreløbig gæsteliste. Hvis jeg skulle inviterer her og nu, er listen på 111 personer (inklusiv os selv). dvs 3 mere end der er plads til i lokalet og 8 mere end til ønske bordopstillingen :unsure: .

Der er dog flere påhæng som er usikre, da jeg tvivler på de alle stadig er sammen til næste sommer ( helt nye forhold samt problemer i forholdet), men der kan jo sagtens komme andre påhæng til i mellemtiden (der er en del singler på gæstelisten). Der er også nogle stykker på gæstelisten som jeg ikke forventer at deltage pga. sygdom. Så ud fra den nuværende gæsteliste på 111 personer ville jeg regne med at blive omkring 100.

Nå men nu til mit spørgsmål. Ville I turde inviterer flere personer til jeres bryllup end I har plads til og forvente afbud? eller ville i sortere nogle fra?og i det tilfælde ville I så invitere de "frasorterede" ved afbud?

0

Annonce ♥

Det er ikke urealistisk at kalkulere med 3 afbud når vi taler om så mange mennesker men det giver nok en dårlig fornemmelse i maven hos de fleste. Derudover kan man jo bruge eventuelle afbud til at få ønskebordopstillingen med de enkelte borde. Men 3 personer er jo ikke meget i forhold til 108. Mon ikke man kunne knibe dem ind in case. Mere af hensyn til mavefornemmelsen.

0

Vi har også en gæsteliste der er deroppe ad, selvom det slet ikke var meningen vi ville være så mange! Og der er stadig en del vi er lidt i tvivl om, om skal med på gæstelisten eller ej - fætre/kusiner man aldrig snakker med for husfredens skyld, alle fra en vennegruppe eller kun dem, man ses med ud over de fælles ting, der bliver arrangeret. Og så er der for nyligt 5 ud af de 16 singler der var, da vi lavede gæstelisten, som nu har fået kærester..

Så af den grund har vi valgt ikke at lave STD, men bare mailer/sms'et/ringet til dem vi er 100% sikre på (tætteste venner og familie) og så laver vi en revurdering af gæstelisten, når invitationerne skal ud. Vi har nemlig også en begrænsning på, hvor mange der kan være, og jeg ville ikke have is nok i maven til at regne med at x antal falder fra:)

0

Selvom man håber alle vil komme og fejre dagen med en så skulle det være mærkeligt, hvis ikke man får nogle afbud. Synes jeg har læst flere tråde herinde hvor folk har fået forfærdelig mange afbud. Min h2b's bror blev gift for nogle uger siden og de havde inviteret ca 130 personer og endte med 93 gæster. Der var dog "kun" 3 afbud blandt h2b's familie og familievenner (som er dem der også skal inviteres til vores). En af dem er en vi også forventer afbud fra, da hun er meget syg (og jeg har kun mødt hende 2 gange og det er mere end 5 år siden).

Men tror ikke jeg har is i maven til at inviterer alle til at starte med.

Tror jeg ender med kun at sende STD til familie, familievenner og vores ældste vennekredse og mine 2 veninder fra studiet. Dvs. Ikke sende STD til mine gymnasievenner (selvom flere af dem SKAL inviteres) og h2b's studievenner samt 1 familieven, da de ikke snakker med de andre gæster som modtager STD og det nok bliver nogle af dem som bliver sorteret fra (håber jeg ikke), hvis vi er tvunget til det.

0

Annonce ♥

Omvendt er det jo fint at have en "reserve" hvis nogle af singlerne skulle få påhæng på i så god tid før at man også når at møde dem og syntes de skal med, eller blot mener de skal med. Derudover: Hvad nu hvis der ikke kommer afbud. Syntes nogle herinde har givet svaret: lad være med at sende disse STD kort ud eller send dem kun ud til de nærmeste. Så er der mere tid at løbe på.

0

Annonce ♥

Vi har kun fået 2 afbud ud af 76 inviteret, desuden har en ven fået käreste på. Det er vi ret inponeret over, når det er årets populäraste dag.

Det er flot, hvor må det være dejligt at stort set alle i ønsker at fejre dagen med vil komme

0

Derfor sender man kun STD til de nærmeste/sikre. Kunne jeg forestille mig. :lol: Men man kunme måske godt forestille sig at denne opdeling i A og B gæster kunne give anledning til problemer i relation til nogle af B gæsterne og der er det måske en meget god ide at tænke gruppevist. Dvs. at man ikke sender til en klump af venner som uvilkårligt taler med andre. Så hellere oruentere dem mundtligt med besked om ikke at sige noget eller bedre måske, at tone rent flag overfor de "usikre": At I endnu ikke ved hvor mange der er plads til uden at gå i detaljer.

I øvrigt er det også meget forskelligt hvordan stederne opgør max antal i et lokale. Jeg var for en del år siden ude på et sted hvor man havde 80 personer i et lokale som i mine øjne kun burde rumme 50 med det resultat at folk sad som sild i en tønde. Da "værten" så sagde at han slet ikke kunne se hvad jeg skulle der (i det minimale hjørne jeg havde fået tildelt) sagde jeg til ham at det jo omvendt var dybt uforsvarligt at proppe så mange mennesker ind i sådan et lokale. På andre steder er der rigtig god plads. Også selvom max. er nået.

1

Annonce ♥

Men er det ikke lidt svært at "u-invitere" folk, hvis man har sendt dem en STD?

Synes absolut ikke man kan uinviterer folk som enten har fået STD eller invitation. Derfor ender jeg også med ikke at sende STD til alle.

Alle familiemedlemmer får STD og nogle venner. De venner som får tilsendt STD snakker ikke med dem som ikke får nogen STD.

0

Derfor sender man kun STD til de nærmeste/sikre. Kunne jeg forestille mig. :lol: Men man kunme måske godt forestille sig at denne opdeling i A og B gæster kunne give anledning til problemer i relation til nogle af B gæsterne og der er det måske en meget god ide at tænke gruppevist. Dvs. at man ikke sender til en klump af venner som uvilkårligt taler med andre. Så hellere oruentere dem mundtligt med besked om ikke at sige noget eller bedre måske, at tone rent flag overfor de "usikre": At I endnu ikke ved hvor mange der er plads til uden at gå i detaljer.

I øvrigt er det også meget forskelligt hvordan stederne opgør max antal i et lokale. Jeg var for en del år siden ude på et sted hvor man havde 80 personer i et lokale som i mine øjne kun burde rumme 50 med det resultat at folk sad som sild i en tønde. Da "værten" så sagde at han slet ikke kunne se hvad jeg skulle der (i det minimale hjørne jeg havde fået tildelt) sagde jeg til ham at det jo omvendt var dybt uforsvarligt at proppe så mange mennesker ind i sådan et lokale. På andre steder er der rigtig god plads. Også selvom max. er nået.

Jeg ender med at sende ud gruppevis som du forslår.

0

Men er det ikke lidt svært at "u-invitere" folk, hvis man har sendt dem en STD?

Synes absolut ikke man kan uinviterer folk som enten har fået STD eller invitation. Derfor ender jeg også med ikke at sende STD til alle.

Alle familiemedlemmer får STD og nogle venner. De venner som får tilsendt STD snakker ikke med dem som ikke får nogen STD.

Lyder som en god løsning :)

0