Oxytocin

Chokoladeovertræk - hvordan?

6 indlæg i dette emne

Jeg laver ALDRIG kager :blink: Det vil sige, når bølgerne går højt laver jeg en pladefuld muffins, som er væk på et par dage her i huset :lol:

Nu er jeg blevet lidt inspireret af jer og har fået lyst til at forkæle kæresten med en "rigtig" kage og vil prøve at overtrække den med chokolade.. Men hvordan gør man (håber ikke spørgsmålet er FOR dumt :floejt::lol: )?

Smelter man bare noget overtrækschokolade og vender skålen på hovedet så chokoladen følger tyngdekraften - og så hjælper lidt til med en meget varm metalspartel??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, du smelter alm kogechokolade/overtrælschokolade ved SVAG varme, allerhelst over vandbad (gryde med vand der varmes, hvor du ligger en skål i, som chokoladen kan ligge i og smelte - pas på der IKKE kommer vand i chokoladen, så skiller den).

Så smører du bare chokoladen ud på kagen med en alm. dejskraber (behøver ikke være varm eller noget). Vupti, done :wink: Jeg plejer selv, gerne at stille kagen i køleskabet, når chokoladen er kommet på, så den størkner hurtigere og bliver hårdere, det kan jeg godt li' :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er til lagkage kan du gøre det på samme måde som victoria.11 skriver, du skal bare lave en lagkage kant hele vejen rundt så chokoladen og fyldet ikke bliver blandet sammen :) Hvis du forstå hvad jeg mener :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer