Maluto

Vintage-Bryllup-maj-14. Flaconer og husløg

120 posts in this topic

♥ Vores bryllup ♥

Budget: Ca 80.000 kr

Antal gæster: omkring 70

Grøn: På plads

Gul: Under vejs

Rød: Mangler stadig

Tema: Vintage

Farver: Indtil videre hvid, rosa, sart gul og sart grøn, men jeg er meget i tvivl

Invitationer

Ringe, EgeArt er bestilt. Guldet er arvet

Brudebuket, Jeg har fundet en billig blomsterhandel tæt på, som skal lave buket til mig og vores datter og knaphulsblomster min kæreste og vores søn

Bordkort

Kage, den laver en i familien :-) jeg er ved at samle gamle tallerkner til kagen

Borddækning Bordet skal være uden dug og skal have en bord af gamle forskellige flakoner. Midt på hvert bord skal stå en sølv femarmetlysestage, på den ene side nogle gamle bøger, hvor der skæres hul i den øverste og sættes husløg på den anden side forskellige små vaser med blomster.

Flaconbordløber, Nu med over 300

BRUDEN

Kjole, Den er købt :-)

[color=#008000Slør, det er købt, men jeg overvejer selv at lave et mantilla

Headpiece, det skal miss Lena lave

[color=#008000Undertøj, købt i h&m

Sko

Smykker

Makeup

Hår

GOMMEN

Tøj

Sko

BØRNENE

Brudepigekjole

Headpiece

Sko

Lille buket

Jakkesæt

Butterfly

Sko

Kontakt præst

Book musik

Menu på plads med kokken, hun er booket

Bestille fotograf

Vælge design og bestille ringe

Aftale møde med præsten

Lave invitationer

Bestille tid til frisør/make-up

Købe sko og undertøj

Indhente prøvelsesattest

Skrive ønskeliste

Købe morgengave

Lave bordplan

Risposer

Kirkeprogram

Favourboxes

Tale

Køb gaver til hjælpere

Edited by Maluto
0

Annonce ♥

Okey :lol: Nu er det 3.eller 4. gang jeg hører om vintage bryllupper herinde inden for kort tid, og det ene har jeg endda spillet til. Hvad ligger der i det ? Genbrug ? Det var ingen af dem vist. :lol:

0

Annonce ♥

Okey :lol: Nu er det 3.eller 4. gang jeg hører om vintage bryllupper herinde inden for kort tid, og det ene har jeg endda spillet til. Hvad ligger der i det ? Genbrug ? Det var ingen af dem vist. :lol:

Vintage opfatter jeg som noget lidt gammelt, brugt, blonder, små detaljer, rustikt og romantisk :)

0

Annonce ♥

Tillykke med det kommende bryllup!! :loveshower:

Og fedt tema - vi kører det samme;) Gamle rammer til bordnumre, gamle bøger som bordpynt og doilies i alle afskygninger.

Og til diskobil: Vintage blev oprindelig brugt om vine, for at angive det år, druerne til vinen var høstet, eller noget i den stil:) Nu bliver det meget brugt som betegnelse for noget gammelt/"gammeldags"/fra en anden tidsperiode, så det behøver jo ikke nødvendigvis være genbrug, men hvis man finder ting fra 20'erne/30'erne er det jo nok ofte genbrug. Så det er vel nok fordi det er romantisk/fra en svunden tid og lidt eventyragtigt. HVis du googler "vinatge wedding" kan du se 1.000.000 eksempler :wink:

0

Annonce ♥

Og fedt tema - vi kører det samme;) Gamle rammer til bordnumre, gamle bøger som bordpynt og doilies i alle afskygninger.

Tak!

Hvordan vil du bruge jeres doilies? Jeg har ikke helt besluttet mig endnu...

0

Annonce ♥

Ja, vi skal også have lange borde... Beregner (afhængig af størrelsen), mellem 5-10 mellem ud for hver kuvert... Og det ender altså i en del, selvom folk jo sidder overfor hinanden, så skal kun beregne et halvt selvskab, men det er stadig 150-200 stk

Men tilgengæld vil de pynte og fylde så meget, at der måske ikke er behov for så meget andet pynt på bordet, udover lidt blomster og lys...

0

Annonce ♥

Tak!

Hvordan vil du bruge jeres doilies? Jeg har ikke helt besluttet mig endnu...

Vi har ikke så mange stof/bomulds doilies, så tror mere de skal bruges som oven på en stak bøger med nogle lys ovenpå eller på kagebordet. Men vil måske forsøge at farve dem i mint eller peach (som er vores farver), da vi sikkert har hvid dug. Har dog købt en masse papirs doilies på etsy.com og dem skal vi bruge til invitationerne og som bordkort. Så kan det være jeg kommer på flere ideer hen ad vejen, men min H2B er vidst lidt bange for at jeg er ved at overtage brylluppet med doilies, så kan godt være jeg holder lidt igen :lol:

Og har også tænkt på at udhule bøger og putte blomsterdekorationer i :wink: Eller måske spare lidt på de (dyre) blomster og laver figurer ud af bogsiderne. Har fået lavet denne her:

post-65394-0-80443800-1377783397_thumb.j

Edited by AS2014
0