Rialie

Mutual Weirdness Forever- Beretning: Eftermiddag

681 indlæg i dette emne

Puha, vi skal afsted i morgen og tør da slet ikke tænke på, hvor meget vi så skal købe til 82 mennesker!! (Ingen børn blandt).

Og vil lige høre om der er nogen måde, du kan finde ud af, hvor du købte glitter karton?? Det er så fint dit og har lige fået noget hjem, som slet ikke var som forventet :(

Argh, det kan jeg godt forstå! Altså vi kunne slet ikke have det hele i en bil, så min far (der bor i sønderjylland) kom til hjælp og resten er deponeret hos ham indtil videre. Så hvis i kun har en almindelig bil, skal i nok overveje en trailer eller andet.

Det er da utroligt, at det skal være så svært at finde guldglitterkarton?!?! :pokey: Jeg har lige tjekket ebay, hvor jeg købte det, og jeg kan ikke se en købshistorik ældre end 60 dage. Men jeg lavede en search og fandt sælgeren, her er hans/hendes udvalg af glitterkarton: http://stores.ebay.co.uk/SWINCRAFT/_i.html?rt=nc&_nkw=glitter%20card&_sid=75252951&_trksid=p4634.c0.m14.l1513&_pgn=1

Først købte jeg varianten i dark gold, men den var rimelig gul i det. Derefter købte jeg en anden, var det måske bare i farven gold? Jeg kan ikke lige se den farve, så jeg ved ikke om den er udsolgt? Måske den champagne-farve de har ville være det bedste bud? Kvaliteten var god og meget tyk (nærmere sådan lidt plastik-agtig end ren karton, men det kunne godt gå i en cirkel-punch :) )..

Tusinde tak! :)

Og vi tager en trailer med;) Hvor mange flasker sprut har i købt?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, vi skal afsted i morgen og tør da slet ikke tænke på, hvor meget vi så skal købe til 82 mennesker!! (Ingen børn blandt).

Og vil lige høre om der er nogen måde, du kan finde ud af, hvor du købte glitter karton?? Det er så fint dit og har lige fået noget hjem, som slet ikke var som forventet :(

Argh, det kan jeg godt forstå! Altså vi kunne slet ikke have det hele i en bil, så min far (der bor i sønderjylland) kom til hjælp og resten er deponeret hos ham indtil videre. Så hvis i kun har en almindelig bil, skal i nok overveje en trailer eller andet.

Det er da utroligt, at det skal være så svært at finde guldglitterkarton?!?! :pokey: Jeg har lige tjekket ebay, hvor jeg købte det, og jeg kan ikke se en købshistorik ældre end 60 dage. Men jeg lavede en search og fandt sælgeren, her er hans/hendes udvalg af glitterkarton: http://stores.ebay.co.uk/SWINCRAFT/_i.html?rt=nc&_nkw=glitter%20card&_sid=75252951&_trksid=p4634.c0.m14.l1513&_pgn=1

Først købte jeg varianten i dark gold, men den var rimelig gul i det. Derefter købte jeg en anden, var det måske bare i farven gold? Jeg kan ikke lige se den farve, så jeg ved ikke om den er udsolgt? Måske den champagne-farve de har ville være det bedste bud? Kvaliteten var god og meget tyk (nærmere sådan lidt plastik-agtig end ren karton, men det kunne godt gå i en cirkel-punch :) )..

Tusinde tak! :)

Og vi tager en trailer med;) Hvor mange flasker sprut har i købt?

God plan! Ingen af os har nogensinde kørt med en trailer, så vi tog den anden løsning :lol: tja, vi købte vel ikke mere end otte flasker, og så har vi et par flasker i forvejen herhjemme. Mest vodka (tre styks) og rom (to eller tre stykker).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja det er rigtigt, det ser netop også ud af meget - men det er meget! Man skal jo heller ikke mangle, og det er ikke det værste at ligge inde med efter brylluppet:-)

Lige præcis! Jeg ser totalt et skræmmebillede for mig, hvor vi løber tør for alt drikke allerede kl. 8!! Totalt panik :griner:- Ej, det hele går jo nok, selv hvis man skulle løbe tør, så findes der nok en løsning på det også :) Og det meste af drikkevarerne kan vist også holde sig noget tid efter brylluppet, så mon ikke vi får det afsat.

Lige så snart der er mad, så drikker folk jo vin. Jeg tror seriøst man overdimensionere det i stor stil, og jeg tror ikke i kommer til at mangle noget:-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja det er rigtigt, det ser netop også ud af meget - men det er meget! Man skal jo heller ikke mangle, og det er ikke det værste at ligge inde med efter brylluppet:-)

Lige præcis! Jeg ser totalt et skræmmebillede for mig, hvor vi løber tør for alt drikke allerede kl. 8!! Totalt panik :griner:- Ej, det hele går jo nok, selv hvis man skulle løbe tør, så findes der nok en løsning på det også :) Og det meste af drikkevarerne kan vist også holde sig noget tid efter brylluppet, så mon ikke vi får det afsat.

Lige så snart der er mad, så drikker folk jo vin. Jeg tror seriøst man overdimensionere det i stor stil, og jeg tror ikke i kommer til at mangle noget:-)

Godt at høre :) Det tror jeg jo egentlig heller ikke, når jeg tænker logisk over det, så jeg må bare lige droppe min typiske frygt for ikke at have nok :blink::biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Styr på salmer!

Efter megen overvejelse frem og tilbage har vi nu endelig fået styr på salmerne, hurra!! Vi havde jo tænkt på vores yndlingssalmer, "Dejlig er Jorden" og "hil dig, Frelser og Forsoner", men været lidt i tvivl fordi de jo ikke er spor bryllupsagtige. Så vi fik også talt lidt med præsten omkring bryllupssalmer.

Derudover var vi for nylig til globryllup hos et par af min kærestes bekendte der skulle giftes. De havde mere traditionelle bryllupssalmer, og jeg synes at det var så fint og meningsfuldt at sidde og synge om det som det jo handler om. De havde valgt en af de salmer vi også har, og da vi sang den skulle jeg altså tage mig sammen for ikke at begynde at græde - på den gode måde :rolleyes: Så det er et godt tegn, og vi har derfor valgt (meget passende) at der skal synges smukke salmer om bryllup og kærlighed:

1. salme: Jeg ved en blomst så favr og fin

2. salme: I blev skabt som mand og kvinde

3. salme: Vi beder, Herre, for de to

Til vores udendørs vielse har vi en organist der skal spille på et elektrisk klaver. Her har vi bestilt indgangs- og udgangsmusik:

Præludium: Pachelbel, canon i D (i amerikanske film er det lidt af en kliche, men jeg har spillet klassisk musik det meste af mit liv, og det har været min yndlingsmelodi siden jeg var måske 13) :) i denne klaver-version:

http://www.youtube.com/watch?v=AwCgS4ZZ7pM

Postludium: Beatles, All you need is love (tja, når vi nu ikke havde et orgel og derfor kunne få Widors toccata i F , så var denne et godt alternativ :lol: ) a la denne version:

http://www.youtube.com/watch?v=oT67DHuwies

(Jeg ved ikke hvorfor det ene link bliver til en video, mens det andet link forbliver et link?!?)

Ih, jeg glæder mig!! :a1221:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm.. Var nødt til at kopiere Beatles-linket ind i YouTube før det virkede..

Men fedt med en pianist til at spille!

Jeg ved godt det er totalt pladder-romantisk, måske på grænsen til kvalmende, men elsker de der PianoGuys udgave af Christina Perri's A Thousand Years ... Den kunne også være en killer udgangsmusik :rolleyes::lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm.. Var nødt til at kopiere Beatles-linket ind i YouTube før det virkede..

Men fedt med en pianist til at spille!

Jeg ved godt det er totalt pladder-romantisk, måske på grænsen til kvalmende, men elsker de der PianoGuys udgave af Christina Perri's A Thousand Years ... Den kunne også være en killer udgangsmusik :rolleyes::lol:

Jeg ved ikke, hvad det er med de links? På min virker det at klikke på det, men det virker lidt random hvornår den selv laver en video i indlægget versus hvornår den bare viser linket.. Jeg ved ikke hvad der foregår :pokey:

Den sang kendte jeg ikke lige, men en googling viser mig at den bliver brugt i Twilight? Haha, jeg kan lige se min kærestes ansigtsudtryk for mig hvis jeg foreslog at vi brugte en sang fra de film :o:blink::boohoo: Jeg tror faktisk at jeg vil foreslå ham det bare for at se hans reaktion :lol:-HAHA-

Men altså, sangen er jo i sig selv ganske fin, men jeg er nu meget glad for vores beatles-sang :happy:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. Var nødt til at kopiere Beatles-linket ind i YouTube før det virkede..

Men fedt med en pianist til at spille!

Jeg ved godt det er totalt pladder-romantisk, måske på grænsen til kvalmende, men elsker de der PianoGuys udgave af Christina Perri's A Thousand Years ... Den kunne også være en killer udgangsmusik :rolleyes::lol:

Jeg ved ikke, hvad det er med de links? På min virker det at klikke på det, men det virker lidt random hvornår den selv laver en video i indlægget versus hvornår den bare viser linket.. Jeg ved ikke hvad der foregår :pokey:

Den sang kendte jeg ikke lige, men en googling viser mig at den bliver brugt i Twilight? Haha, jeg kan lige se min kærestes ansigtsudtryk for mig hvis jeg foreslog at vi brugte en sang fra de film :o:blink::boohoo: Jeg tror faktisk at jeg vil foreslå ham det bare for at se hans reaktion :lol:-HAHA-

Men altså, sangen er jo i sig selv ganske fin, men jeg er nu meget glad for vores beatles-sang :happy:

Ved heller ikke om det bare er BK der driller, men mystisk er det..

Ja det er lidt corny at den er derfra, men elsker nu sangen alligevel - er åbenbart pladder-romantisk indvendig :blink::lol:

Hehe.. Hvis det er den reaktion han får, så tror jeg også jeg ville gøre det - bare for at se det! Haha..

Den er også rigtig fin den med Beatles, og også lidt frisk og med gang i den, samtidig med at den er "klassisk" - Beatles holder jo for evigt :)

Ellers er Pianoguys' Love Story meets Viva la Vida også ret fin :)

Redigeret af Miss-Rina
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm.. Var nødt til at kopiere Beatles-linket ind i YouTube før det virkede..

Men fedt med en pianist til at spille!

Jeg ved godt det er totalt pladder-romantisk, måske på grænsen til kvalmende, men elsker de der PianoGuys udgave af Christina Perri's A Thousand Years ... Den kunne også være en killer udgangsmusik :rolleyes::lol:

Jeg ved ikke, hvad det er med de links? På min virker det at klikke på det, men det virker lidt random hvornår den selv laver en video i indlægget versus hvornår den bare viser linket.. Jeg ved ikke hvad der foregår :pokey:

Den sang kendte jeg ikke lige, men en googling viser mig at den bliver brugt i Twilight? Haha, jeg kan lige se min kærestes ansigtsudtryk for mig hvis jeg foreslog at vi brugte en sang fra de film :o:blink::boohoo: Jeg tror faktisk at jeg vil foreslå ham det bare for at se hans reaktion :lol:-HAHA-

Men altså, sangen er jo i sig selv ganske fin, men jeg er nu meget glad for vores beatles-sang :happy:

Ved heller ikke om det bare er BK der driller, men mystisk er det..

Ja det er lidt corny at den er derfra, men elsker nu sangen alligevel - er åbenbart pladder-romantisk indvendig :blink::lol:

Hehe.. Hvis det er den reaktion han får, så tror jeg også jeg ville gøre det - bare for at se det! Haha..

Den er også rigtig fin den med Beatles, og også lidt frisk og med gang i den :)

Man har vel en lille pladder-romantikker gemt inden i sig, det har jeg i hvert fald!! Og sangen er faktisk rigtig fin.

Min kæreste er bestemt meget allergisk overfor alt der har med twilight at gøre (min indre pladder-romantikker synes derimod at det er gode tøsefilm :) ), så jeg vil bestemt forslå ham den og prøve at gøre det så alvorligt som muligt og se hvad han siger :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
1. salme: Jeg ved en blomst så favr og fin

2. salme: I blev skabt som mand og kvinde

3. salme: Vi beder, Herre, for de to

Skønne, skønne salmer :)

Har I pointeret, hvilken melodi I vil have til "Vi beder, Herre, for de to"? Jeg vil foreslå, at I vælger Carl Nielsens melodi til "Min Jesus, lad mit hjerte få" og hvis ikke så mange kan synge, så kan I vælge "Dybt hælder året i sin gang". Jeg vil fraråde den melodi, som salmebogen foreslår.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
1. salme: Jeg ved en blomst så favr og fin

2. salme: I blev skabt som mand og kvinde

3. salme: Vi beder, Herre, for de to

Skønne, skønne salmer :)

Har I pointeret, hvilken melodi I vil have til "Vi beder, Herre, for de to"? Jeg vil foreslå, at I vælger Carl Nielsens melodi til "Min Jesus, lad mit hjerte få" og hvis ikke så mange kan synge, så kan I vælge "Dybt hælder året i sin gang". Jeg vil fraråde den melodi, som salmebogen foreslår.

Tak!

Ift. den sidste salme, så havde vi faktisk af præsten fået foreslået den på melodien "I østen stiger solen op"... Ikke den flotteste melodi i verden, men folk kender den da. Så den regnede jeg faktisk med at det skulle være. Men "Min Jesus, lad mit hjerte få" er da meget smukkere! Tak, det er et godt tip! :) Der kommer til at være en del "salmekyndige" til stede som helt sikkert kender den, mens resten nok ikke gør... Det vil jeg tænke over (og prøve at få min kæreste med på vognen) :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bordkort

Så fik vi printet bordkortene på karton (nu skal alle 70 stks bare klippes ud! :blink: ). De ser således ud:

post-67487-0-28674100-1405341355_thumb.j

Ideen er at de skal ligge på en serviet foldet i halv. Den på billedet er en kridhvid prøveserviet, de rigtige er mere cremefarvede/mørk elfenben i farven (og knap så krøllede, forhåbentlig). Vi kommer nok ikke til at have tallerkner på bordet fra starten af, så der skal nok bare ligge dette på folks pladser. Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg skal binde et guldbånd om servietten og de to blade...? Det tror jeg egentlig kunne være meget fint, jeg tror det bliver lidt tomt sådan her.

post-67487-0-75229400-1405341360_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Tak!

Ift. den sidste salme, så havde vi faktisk af præsten fået foreslået den på melodien "I østen stiger solen op"... Ikke den flotteste melodi i verden, men folk kender den da. Så den regnede jeg faktisk med at det skulle være. Men "Min Jesus, lad mit hjerte få" er da meget smukkere! Tak, det er et godt tip! :) Der kommer til at være en del "salmekyndige" til stede som helt sikkert kender den, mens resten nok ikke gør... Det vil jeg tænke over (og prøve at få min kæreste med på vognen) :)

Ej, I skal da ikke vælge "I østen stiger solen", den er så flad, den melodi, IMHO.

Teksten kommer til at flyde meget lettere og flottere på "Min Jesus, lad mit hjerte få" :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Tak!

Ift. den sidste salme, så havde vi faktisk af præsten fået foreslået den på melodien "I østen stiger solen op"... Ikke den flotteste melodi i verden, men folk kender den da. Så den regnede jeg faktisk med at det skulle være. Men "Min Jesus, lad mit hjerte få" er da meget smukkere! Tak, det er et godt tip! :) Der kommer til at være en del "salmekyndige" til stede som helt sikkert kender den, mens resten nok ikke gør... Det vil jeg tænke over (og prøve at få min kæreste med på vognen) :)

Ej, I skal da ikke vælge "I østen stiger solen", den er så flad, den melodi, IMHO.

Teksten kommer til at flyde meget lettere og flottere på "Min Jesus, lad mit hjerte få" :)

Det var også meget PÅ TRODS af melodien jeg gik med til denne salme... Men selve salmeteksten er jo rigtig fin. Men den bliver godt nok 100 gange flottere med den anden melodi, det er helt sikkert :) Jeg skal lige sælge den til kæresten (der ikke kender så meget til salmer), for du har helt ret :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

super søde bordkort :loveshower:

Tusind tak! De bliver forhåbentlig fine, jeg synes snart at jeg har fået stirret mig helt blind på alle de æstetiske detaljer, så jeg ved snart ikke om noget er pænt eller ej :lol: Jeg satser bare på at jeg, da jeg engang valgte det, stadig havde nok æstetisk sans tilbage til at det hele samlet bliver rigtig fint :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Det var også meget PÅ TRODS af melodien jeg gik med til denne salme... Men selve salmeteksten er jo rigtig fin. Men den bliver godt nok 100 gange flottere med den anden melodi, det er helt sikkert :) Jeg skal lige sælge den til kæresten (der ikke kender så meget til salmer), for du har helt ret :biggrin:

Du kender vel til Den Danske Salmebog Online, ik´? Melodi til "Min Jesus, lad mit hjerte få" af Carl Nielsen :)

Redigeret af GoldRumble
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Det var også meget PÅ TRODS af melodien jeg gik med til denne salme... Men selve salmeteksten er jo rigtig fin. Men den bliver godt nok 100 gange flottere med den anden melodi, det er helt sikkert :) Jeg skal lige sælge den til kæresten (der ikke kender så meget til salmer), for du har helt ret :biggrin:

Du kender vel til Den Danske Salmebog Online, ik´? Melodi til "Min Jesus, lad mit hjerte få" af Carl Nielsen :)

Det kan du tro, jeg har siddet der en del da vi forsøgte at vælge salmer. Men har også engang selv sunget i kirkekor, så jeg kender også den melodi :) Og den er virkelig smuk!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

fede fede bordkort.

Hvis du fortæller mig hvilke vacciner du har fået kan jeg måske hjælpe dig med at indsnævre hvor i skal hen. Jeg er vaccinatør og daglig leder af en rejsevaccinations klinik gennem De Danske Lægers Vaccinstionsservice, så jeg ved da lidt om det :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

fede fede bordkort.

Hvis du fortæller mig hvilke vacciner du har fået kan jeg måske hjælpe dig med at indsnævre hvor i skal hen. Jeg er vaccinatør og daglig leder af en rejsevaccinations klinik gennem De Danske Lægers Vaccinstionsservice, så jeg ved da lidt om det :)

Ah, hvor sjovt :) så du ville sikkert kunne gennemskue det, eller i hvert fald indsnævre det. Men det er helt med vilje at jeg ikke fortæller det, jeg har faktisk ikke lyst til at skulle få det afsløret :D Så det vil jeg holde for mig selv og fortælle jer destinationen når jeg selv får den at vide - jeg kan faktisk virkelig godt lide at det er hemmeligt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

fede fede bordkort.

Hvis du fortæller mig hvilke vacciner du har fået kan jeg måske hjælpe dig med at indsnævre hvor i skal hen. Jeg er vaccinatør og daglig leder af en rejsevaccinations klinik gennem De Danske Lægers Vaccinstionsservice, så jeg ved da lidt om det :)

Ah, hvor sjovt :) så du ville sikkert kunne gennemskue det, eller i hvert fald indsnævre det. Men det er helt med vilje at jeg ikke fortæller det, jeg har faktisk ikke lyst til at skulle få det afsløret :D Så det vil jeg holde for mig selv og fortælle jer destinationen når jeg selv får den at vide - jeg kan faktisk virkelig godt lide at det er hemmeligt :)

det kan jeg godt forstå. Tror også kun jeg kunne indsnævre det verdensdel og der ud fra populære rejsemål :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

fede fede bordkort.

Hvis du fortæller mig hvilke vacciner du har fået kan jeg måske hjælpe dig med at indsnævre hvor i skal hen. Jeg er vaccinatør og daglig leder af en rejsevaccinations klinik gennem De Danske Lægers Vaccinstionsservice, så jeg ved da lidt om det :)

Ah, hvor sjovt :) så du ville sikkert kunne gennemskue det, eller i hvert fald indsnævre det. Men det er helt med vilje at jeg ikke fortæller det, jeg har faktisk ikke lyst til at skulle få det afsløret :D Så det vil jeg holde for mig selv og fortælle jer destinationen når jeg selv får den at vide - jeg kan faktisk virkelig godt lide at det er hemmeligt :)

det kan jeg godt forstå. Tror også kun jeg kunne indsnævre det verdensdel og der ud fra populære rejsemål :)

Okay, og tak for tilbuddet :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommenposer

Jeg havde egentlig droppet ideen om velkommen-poser, men nu tager jeg den op igen og satser på at nå at lave velkommenposer til de overnattende. Jeg tænker de skal indeholde:

- En snack (mars/snickers-bar, allerede købt)

- en lille flaske vand (nogle der kender nogle billige steder at købe vandflasker her i dk?)

- lommetørklæder (det er altid praktisk, særligt hvis man skulle blive lidt rørt)

- evt en lille pose chips

Er der andet godt (og ikke for dyrt) jeg kan putte i?

Derudover har jeg lavet et ark med diverse informationer, som jeg tænker er rare for gæsterne at have:

post-67487-0-73905600-1405537441_thumb.j

Selve poserne tænker jeg selv at lave (de eneste brune poser uden hank jeg kunne finde, skulle købes i mængder af 100 styks, og jeg har kun brug for lidt over tyve. Så det gider jeg ikke bruge penge på, i stedet fandt jeg denne instruktion til egne poser: http://www.grenes.dk/da/hobby-og-diy/gaveposer

posetop.png

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer