Rialie

Mutual Weirdness Forever- Beretning: Eftermiddag

681 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Styr på fotograf!!

Weee! Så har vi booket en fotograf! Det bliver Kim K Sørensen fra http://2000miles.dk/, der skal tage billeder til vores bryllup og det valg er jeg så glad for! Jeg blev opmærksom på ham, da Louise G havde vundet bryllupsbilleder fra ham, og både jeg og min forlovede er helt vild med hans stil.. Han formår altså bare at fange nogle følelser og den kærlighed som det hele jo handler om :loveflag: Så jeg er spændt på hvad han kan stille op med os :biggrin: Ej, jeg føler mig faktisk vældig tryg ved ham, og han har virket som en super fin, afslappet person fra mails indtil videre..

Han har en filosofi om at han foretrækker at have taget billeder af parrene før på selve bryllupsdagen så inklusiv i bryllupsfotograferingen er der et såkaldt connection shoot hvor man noget tid inden dagen mødes og får taget nogle parbilleder.. For ligesom at lære hinanden at kende og for at vænne sig til at blive fotograferet.. Det var ellers slet ikke noget vi ellers havde tænkt os (eller havde regnet ind i budgettet) men da det nu er en del af hans samlede pakke, glæder jeg mig super meget til det! Det bliver da fedt at have nogle flotte og profesionelle billeder af os to, og jeg forestiller mig at det må gøre at vi bliver helt afslappede og trygge omkring at Kim kommer og tager billeder af vores bryllup!

Så jeg er bare en rigtig glad pige, det er så dejligt at have den post på plads, og jeg er så glad for den fotograf vi har valgt! Jeg synes bare at han skiller sig ud på en god måde og laver nogle meget ærlige og ikke særligt opstillede billeder :) Så jeg glæder mig (kan i fornemme at jeg glæder mig!?!?! :lol: )

Og det er faktisk noget af en u-vending vi har taget på fotograf-posten, da vi for noget tid siden fik tilbudt at få taget vores billeder gratis af en amatørfotograf i familien.. Han er også dygtig og har taget mange RIGTIG fede billeder af alt muligt. Men han havde kun taget bryllupsbilleder få gange før, og de billeder var på en eller anden måde ikke så fede som hans andre billeder.. Vi talte med ham om muligheden, og han tilbød selv at tage vores billeder - vi sagde selvfølgelig at vi synes det var et enormt flot tilbud og at vi lige ville tænke over det..

Men jeg følte mig bare så utryg ved det, fordi han har så lidt erfaring med at tage bryllupsbilleder. Jeg er nok også lidt påvirket af alle de flotte billeder der florerer på nettet og får måske en ide om at vores bryllup også skal se sådan ud - prof og moderne. Og det skal jeg helt sikkert passe på ikke at blive fanget ind af og sørge for at holde begge ben på jorden - man kan hurtigt nok komme til at synes, at så skal man også have dit og dat og personaliserede alting og så løber det op prismæssigt. Så jeg har virkelig tænkt over det, og følt efter for at sikre mig at min ønske om en god og prof fotograf ikke bare kommer af at se på for mange brylupsblogs.. Men det synes jeg ikke er tilfældet - billederne er bare en af de få konkrete minder man har af en dag, der helt sikkert kommer til at gå alt for hurtigt og som samtidig er en kæmpe milepæl i ens forhold og liv generelt. så jeg vil så gerne have skønne billeder jeg kan se på bagefter og hvor jeg føler at jeg kan genopleve det igennem. Så ud fra det jeg ved om vores fotograf Kim, har han en rigtig god tilgang ift. at fange historien på dagen, og så tager han bare de der flotte, ærlige og afslappede billeder.. :)

Ihh, jeg glæder mig.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Èn ekstra ting, der dog følger med at vi nu skal have lavet de der connection shoot, er at jeg skal finde ud af hvilket tøj og sko jeg skal have på, hvordan mit hår skal sidde, makeup osv.. :griner:- Haha, det var ellers noget som man jo ellers har totalt styr på til selve brylluppet, men nu skal jeg så også til at vælge det til et photoshoot.. Det bliver totalt TØJKRISE! :lol: Ej, det er selvfølgelig et totalt luksusproblem og jeg glæder mig da også til det nu, meeeen det kan være jeg får brug for lidt hjælp herindefra :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan SAGTENS forstå, at glæder dig! Det bliver super fedt med det der connection meeting inden. Et af hans argumenter for det er også, at så bruger man kortere tid på dagen med at finde ind i stemningen og slapper af foran kameraet fra start. Jeg kan godt li' konceptet + så får man også nogle billeder derfra :)

Ja, jeg glæder mig også til! Bare det at man har mødt ham inden og endda "arbejdet" med ham, tror jeg bare gør så meget til selve brylluppet.. Og det er også fedt med de der ekstra billeder, hvor man er i mere almindeligt tøj og ikke stadset op til at skulle giftes - det er vel lidt mere realistisk, kan man sige :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er også nogle super flotte billeder han tager :) Hvad måtte I give for sådan en pakke og er det heldagsfotografering?

Sikke nogle smukke billeder han tager :) Kan godt forstå, at I har valgt ham!

Ja, hans billeder er godt nok flotte :)

Vi betaler 12.000 for at have ham med som fotograf hele dagen, og det er så inklusiv det her connection shoot.. Så det synes jeg faktisk ikke er såå meget endda, ikke når man sammenligner med nogle af de andre dyre fotografer..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er også nogle super flotte billeder han tager :) Hvad måtte I give for sådan en pakke og er det heldagsfotografering?

Sikke nogle smukke billeder han tager :) Kan godt forstå, at I har valgt ham!

Ja, hans billeder er godt nok flotte :)

Vi betaler 12.000 for at have ham med som fotograf hele dagen, og det er så inklusiv det her connection shoot.. Så det synes jeg faktisk ikke er såå meget endda, ikke når man sammenligner med nogle af de andre dyre fotografer..

Det var billigt!!! Det synes jeg er helt okay.

Forresten - Virkelig flot tråd du har. Er virkelig vild med tema og jeres sted er også bare så smukt :)

Vi har også træ, som en af vores elementer :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Foreløbige billeder af kjolen!

Hvis du kender mig i virkeligheden, så LUK ØJNENE :biggrin:

Så har jeg endelig fået de såkaldte mid-production pictures af min kjole! Det vil sige at blonderne endnu ikke er syet på, men sidder fast med knappenåle, og at lynlås og knapper stadig mangler.. Men jeg har kunnet komme med spørgsmål og rettelser, så det er jo et fedt koncept.. Jeg vil sige at overordnet er jeg meget tilfreds, om end der lige har været et par enkelte ting jeg gerne vil ændre :)

Without further ado:

post-67487-0-44958300-1384959517_thumb.j

post-67487-0-64710400-1384959526_thumb.j

post-67487-0-64778400-1384959533_thumb.j

Ryggen er nok det allersmukkeste ved kjolen, synes jeg :biggrin:

post-67487-0-76945100-1384959542_thumb.j

nedenstående billede er nok det jeg var mindst glad for:

post-67487-0-06053700-1384959549_thumb.j

Enten har den mannequin der helt forskellige proportioner end mig, eller også har de syet målene forkert. Jeg har skrevet og bedt dem lige eftertjekke hoftemålet, og jeg satser da på at det passer. Jeg synes nemlig slet ikke at jeg er så lige op og ned som den kjole ser ud til, jeg synes jeg har i hvert fald noget bredere hofter (og håber det egentlig også da jeg synes at den slags havfrue-kjoler gør sig bedst på mere timeglasformede kroppe :) ).. Så jeg håber at det bare bare er et udtryk for at en standard-gine altså har en lidt anden kropsform end mig - og så spiller det måske også ind at kjolen ikke er helt lukket på ryggen, der hvor lynlåsen kommer til at sidde?

Og med så små hofter og ingen arme, ser ginen på det sidste billede godt nok også lidt bredskuldret ud - og den effekt håber jeg da heller ikke at kjolen har på mig!! :lol:

Jeg har bedt dem om to ændringer: den første handler om at sænke der hvor havfrue-delen starter en smule (giver det mening?). Jeg er ikke sikker på at det kan lade sig gøre, og hvis ikke, så tror jeg også det er fint sådan som det er. Men jeg ville foretrække at den fik en lidt mere udtalt havfrueform :)

Den anden ændring består i nogle lidt mere runde stropper, som vist på billedet her:

post-67487-0-58982100-1384959553_thumb.j

Så jeg håber de kan lave ændringerne, men jeg venter stadig på svar fra dem..

Alt i alt er jeg godt tilfreds, blonderne og tyllet ser smukt ud og jeg elsker den lidt dybere abrikos/champagne-farve på tyl og under blonden.. Selv om farverne dog er endt med at være noget mere klassisk brudeagtige end jeg nok havde tænkt.. Men det gør ikke noget når det ser så smukt ud :biggrin: Så nu håber jeg bare at de kan ændre de to ting jeg gerne vil, og især at mine hofter kan være i kjolen!

Redigeret af Rialie
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og nå ja, kjolen ser måske også ud til at være lidt for lang/høj, men det er jo let nok at få lagt op senere.. Jeg kunne også godt forestille mig, at jeg vil afkorte slæbet eller måske fjerne det helt - men det ser jeg på :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi overvejer det samme, synes det ku være super lækkert.. Elsker kage og specielt MEGET kage😊

Kan se vi har mange af de samme ideer som jer, vi vil også have naturmaterialer ins i pynt osv.. Og så ska vores også være med guld.. Elsker guld..

Dessert!

Vi er gået igang med at overveje menuen til brylluppet, og da vi forsøger at holde os indenfor budget og samtidig servere lækker mad for de omkring 60 gæster, har vi planer om en dessert-kage-buffet! Tanken er at vi pænt spørger familiemedlemmer og venner, der er særlig gode til og især glade for at bage, om de har lyst til at bage en kage/cupcakes/småkager/whatever til en fælles dessertbuffet.. Og så tænker jeg at der selvfølgelig godt kunne være små skilte ved hver kage, der lige forklarer hvilken kage det er og hvem det har bagt den. F.eks: "Farmors Kringle" eller "chokoladekage (bagt af brudens bror)"..

Det kunne være en fed måde symbolsk at bringe to familier sammen, det kunne blive rigtigt lækkert og sidst, men ikke mindst er det selvfølgelig dejligt billigt. Jeg kan dog blive lidt i tvivl om det er fancy og lækkert nok til et bryllup? Hvad tænker i? Har i erfaringer med dessertbuffetter?

Og for en god ordens skyld smider jeg da lige et billede ind af hvordan det kunne se ud :biggrin: :

inspiration1.jpg

inspiration2.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op, det ser spændende ud!!! Hvor er den smuk!!!:) Og er også vild med farven. Hvornår skulle den være færdig i følge planen?

Wow en smuk kjole. Men jeg kan godt følge dig i det med ginen, men jeg er sikker på at kjolen bliver endnu mere fantastisk når den kommer på!

Tør man spørger hvad du må give for at få den syet?

Det tør man godt!:) det er lige over 4.000, tror enten det var ca. 4200 eller 4400, kan ikke huske det præcist lige nu :)

Der er ikke noget helt fast tidspunkt på hvornår jeg får den, det kommer lidt an på hvor mange rettelser ma har og sådan.. Men forhåbentlig i løbet af januar :) og tak!! Jeg satser virkelig på at faconen bliver bedre på mig end på ginen :D

Edit: skriver på en ipad, og den sletter til højre og venstre, så måtte lige hjælpe den lidt på vej :)

Redigeret af Rialie
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Wauw fede billeder, dejligt at kunne følge produktionen =)

Aj hvor fedt at du får sådan nogle "midtvejsbilleder"!! :cheerleader3:

Mon også jeg kan få det, der hvor jeg bestiller? :rolleyes: Må da lige høre ad :)

Og WAU!!!!!!! :thumbsupsmileyanim:

Tak! Dejligt at høre, at andre også synes den er flot:) det er nemlig superfedt med midtvejsbillederne og en af grundende til at jeg valgte det her firma.. Det er nemlig slet ikke alle der gør det, og det firma jeg har bestilt fra har også for nylig ændret det til at man kun får midtvejsbilleder hvis man betaler ekstra for det de kalder designer craftmanship.. Det dækker over at det er en mere erfaren syerske der laver kjolen og at der bliver brugt mere tid på den.. Så det har jeg valgt:) For det giver noget mere ro i sjælen at kunne se de her billeder og så komme med rettelser og spørgsmål inden man får den hjem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lisbetbakholdt: fedt, at i også tænker på kagebuffet, jeg synes også at det er en ret hyggelig for slet ikke at nævne lækker ide:)

Og dejligt at i overvejer nogle af de samme ting med natur og guld, jeg er blevet ret vild med temaet og synes bare at det har så mange flotte muligheder! Så jeg vil helt sikkert holde øje med din tråd, så kan vi inspirere hinanden:D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Små-DIY-opdateringer..

Jeg har fået noget nyt stempelguld-blæk hjem, som jeg ville bruge til at stemple servietterne med, så de blev som på billedet her:

post-67487-0-78014000-1385573085_thumb.j

Det, stempelblæk jeg oprindelig havde købt, smittede desværre af på hænderne. Til gengæld havde jeg læst at blæk af mærket Stazon skulle være vandfast, og jeg havde tilfældigvis en sort stempelpude af mærket liggende.. Så det blev afprøvet og det smittede slet ikke af! Så jeg bestilte selvfølgelig en guldversion.. Desværre er det som om at det glitter der er i blækket smitter af når man tørrer hænder i det (jeg lavede en test, hvor ens hænder blev flot glimtende guld hvis man virkelig gned dem hårdt i servietten).. Det skal gæsterne selvfølgelig ikke udsættes for, specielt i deres flotte tøj.. Så nu er projekt Stempel-Serviet droppet :( Øv, synes det kunne have været flot.. Så nu føler jeg at jeg skal tilbage til idegenereringsfasen omkring bordpynt og det gider jeg faktisk ikke lige nu.. Det er som om der ikke er meget kreativt geni-energi i mig lige for øjeblikket :lol: så det må nok vente til efter jul og eksaminer.. Det kan jo være rigtigt sjovt at sidde og finde på ideer, så det tror jeg faktisk at jeg venter med til jeg har mere energi..

Et andet lille projekt - som er blevet ordnet - er mit strømpebånd. Jeg købte det vist sidste sommer fra en etsy-butik og jeg tror faktisk at det var mit første egentlige bryllupsindkøb, så det føltes ret stort. Det eneste jeg har lavet ved det er at sy den lille blonde fra det ekstra strømpebånd der fulgte med, over på hoved-strømpebåndet, så blonden næsten går hele vejen rundt... :blink: Det giver måske ikke nogen mening, men hovedsagen er at jeg kan krydse det af to-do-listen!! Her kommer mit petrolfarvede strømpebånd (lidt mere petrolfarvet end billedet viser):

post-67487-0-23037100-1385573095_thumb.j

Det er sådan ca. det der sker lige nu :happy:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej øv altså... Og her har jeg ellers gået og tænkt på dine servietter, for jeg var i Tiger den anden dag, og de havde nogle små fyrfadsstager i hvidt glas med netop DIT guldmønster på.. Tænkte at de måske kunne pynte i vindueskarmene :) men når du nu er nødt til at finde på noget andet, så dur de jo nok slet ikke alligevel..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej øv altså... Og her har jeg ellers gået og tænkt på dine servietter, for jeg var i Tiger den anden dag, og de havde nogle små fyrfadsstager i hvidt glas med netop DIT guldmønster på.. Tænkte at de måske kunne pynte i vindueskarmene :) men når du nu er nødt til at finde på noget andet, så dur de jo nok slet ikke alligevel..

De lyder ellers rigtig fine! Dem må jeg tjekke ud.. jeg har heller ikke opgivet guldmønstret HELT endnu, for jeg kan virkelig godt lige det :) Jeg må se om ikke jeg finder noget andet at stemple på.. Og tak for tippet!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer