Signemin

Under sydlige himmelstrøg - Endelig beretning

467 indlæg i dette emne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt om os



Min H2B og jeg har kendt hinanden siden sommeren 2010 og har siden da været som skabt for hinanden.


Jeg er 28 år (nu 29) og fra København, mens min kommende mand er 32 år (nu 33) og fra Vestjylland.



Vi mødtes ved et tilfælde på vej hjem fra byen, en meget tidlig søndag morgen, og faldt i snak.


Snakken førte til et kys og en første nat sammen, men der gik ikke længe før vi bare måtte se hinanden igen.


Efter bare en uge fik jeg nøglerne til hans lejlighed. Lidt bonus info er, at jeg havde sommerferie fra studie og ikke skulle tidlig op hver morgen, og desuden på givne tidpunkt boede hos min bror, da jeg ikke selv havde nogen lejlighed.


Vi er siden flyttet i en fælles lejlighed på Amager.



Da jeg afsluttede mit studie sidste år fik jeg straks job - MEN I NORGE. Så vi har siden været distancekærester (og siden marts - forlovede), men fra slutningen af september (så lige om lidt) flytter jeg hjem igen. Det bliver helt fantastisk.


Jeg har været hjemme i knapt et år den dag vi skal gifte.


Redigeret af Signemin
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Frieriet



At vi en dag skulle gifte os har ikke været os en fremmed tanke, men det har aldrig rigtig været min store drøm at stå brud.


Men det at blive friet til - det at din elskede tager stilling til, at det er dig han vil dele resten af sit liv med - det har altid stået som noget stort i min verden.



Og stilling tog han... 28. marts 2013


Under en stjerneklar himmel på Cuba...


En fredag aften jeg aldrig glemmer...



Vi var efter halvanden uges tur rundt på Cuba endelig ankommet til vores endestation - et luksus strandhotel på Cayo Coco. Det skulle være vores afslappende afslutning på en masse kulturelle oplevelser og naturvidundere.


Anden aften på hotellet var vi på en af a-la-carte restauranterne på hotellet - en hyggelig stråtækt hytte på stranden.


Efter middagen gik vi ned langs vandet, væk fra hotellets lys og lyde indtil vi stod under den mest stjerneklare himmel jeg nogensinde har set - og så faldt han sgu på knæ....


Han havde haft det i tankerne fra kort tid efter jeg flyttede til Norge og vores kærlighed for alvor blev sat på prøve, men den rette situation var ikke lige opstået. At det lige blev på Cuba var meget spontant, men efter et halvt år fra hinanden, med undtagelse af vores weekendbesøg, blev han for alvor mindet om vores kærlighed og hvorfor han havde valgt at dele sit liv med mig.



Frieriet var uden ring, da det jo også kom lidt bag på ham. Men min reaktion var uerstattelig - tårer i lange baner - og selvfølgelig et stort - JA!! Ringen var sgu ikke så vigtig... Og de næste par dage fik jeg ringe af både papir, sugerør, grene og græsstrå - så ingen klager herfra - for mig er det som sagt større, at han vil dele resten af sit liv med netop mig!


Redigeret af Signemin
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder som et dejligt frieri :-) Velkommen til, her finder man virkelig meget inspiration, til ting man ikke vidste man ville have.

Ser frem til at følge din tråd fra starten af :-) ih det så spændene og følge med i de forskelliges bryllups planlægning herinde, ikke mindst billeder og fremskridt undervejs :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er vi forlovede - men hvad er det egentlig vi drømmer om?



I kender det vel alle sammen. Lige efter forlovelsen befinder man sig i en bobbel af kærlighed og store drømme, men når man endelig skal til at sætte realistiske ord på, hvordan man drømmer om at føre giftemålet ud i livet, bliver virkeligheden pludselig en anden. Man er jo to - der skal kunne spejle sig selv i hele begivenheden.


Det er ikke fordi min H2B og jeg har været uenige om noget, men med alle de muligheder der findes kan man let blive overstimuleret :a1221: .



Vores største udfordring var - Hvor stort og hvor skal det være??


Vi har begge en stor familie når det kommer til vores forældres søskende, vores fætter og kusiner, samt alle de tilføjelser der kommer til, når man gifter sig og udvider familien. Dertil kommer at vi begge har en tæt vennekreds, der selvfølgelig skulle med. Derfor ville vores lokalitet blive den afgørende faktor for antallet af gæster.


Vi blev hurtigt enige om nogle ting der helt sikkert skulle være en del af vores store dag - god mad, god vin, gode venner og muligheden for fest til den lyse morgen for de som vil det. For at kunne opfylde disse krav ville vi gerne finde et sted, hvor de af vores gæster som havde lyst, ville kunne leje et værelse og overnatte på stedet.


Det var lettere sagt end gjort. Selv om vi havde reduceret vores muligheder en smule viste det sig snart at vi kunne finde flere helt perfekte steder, men hvor andre faktorer begyndte at blive gældende. Nogen steder kunne vi ikke medbringe egen kok, andre steder var lokalernes muligheder ikke lige til at tilpasse til det vi ønskede, og igen andre var udenfor vores ønskede budget.



Alle disse muligheder resultere i at vi jokede med at flytte det hele til udlandet.


I sidste ende er det vigtigste jo at vi får en fantastisk dag - at vi får en dag vi altid vil huske og hvis nogen skal dele den med os, må det være de mennesker der betyder allermest for os.


Og pludselig blev vores joke til en reel ide. Så hvorfor ikke??



Så nu hedder det "BRYLLUP I TOSCANA"...


Redigeret af Signemin
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej og velkommen til!

Det lyder dejligt med bryllup i Toscana!! Vi snakkede en kort overgang om bryllup på Mallorca, men kom (desværre) fra det igen. Det bliver spændende at følge udviklingen :)

Og tillykke med den meget romantiske forlovelse.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores fantastiske lokalitet



Da vi besluttede at se på mulighederne for at holde brylluppet i udlandet kom Toscana hurtigt på tale. Vi elsker begge italiensk mad og vin og har længe snakket om at tage på ferie på en vingård i netop Toscana. Så hvorfor ikke slå flere fluer med et smæk...



Via nettet fik vi kontakt til en dansk pige, som er bosat i Toscana og arbejder som guide, men også samtidig hjælper med at arrangere bryllupper. Hun anbefalede os nogle forskellige lokaliteter og vi faldt hurtigt for en af dem, så Borgo Iesolana er som udgangspunkt nu lokaliteten for fem fantastiske dage med hyggeligt samvær og et endnu hyggeligere bryllup sammen med vores nærmeste familie og dejlige venner.



Her i starten af oktober tager vi ned og besøger stedet, møder vores arrangør og stedets ejere og prøver at finde hoved og hale i det eventyr vi har begivet os ud på.



Hvis I vil smugkigge på stedet kan I gøre det her.



post-65875-0-76292600-1378062101_thumb.j


Redigeret af Signemin
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til! Norge er skønt, men nej hvor må det være dejligt at komme hjem til DK igen, specielt til din forlovede :)

Velkommen til :)

Lyder som et dejligt frieri :-) Velkommen til, her finder man virkelig meget inspiration, til ting man ikke vidste man ville have.

Ser frem til at følge din tråd fra starten af :-) ih det så spændene og følge med i de forskelliges bryllups planlægning herinde, ikke mindst billeder og fremskridt undervejs :-)

Hej og velkommen til!

Det lyder dejligt med bryllup i Toscana!! Vi snakkede en kort overgang om bryllup på Mallorca, men kom (desværre) fra det igen. Det bliver spændende at følge udviklingen :)

Og tillykke med den meget romantiske forlovelse.

Velkommen til og tillykke med det kommende bryllup

Tusind tak for velkomsterne...

Ja - forummet her emmer af gode ideer, inspiration og kilder til beundring... Jeg har fuldt flere af planlægningerne længe, men har ikke rigtig kunnet bestemme mig for om jeg selv skulle oprette en tråd...

Men som jeg læste i dag... Det hjælper jo også bruden med at holde styr på alle ideerne og elementerne i planlægning - og jeg ELSKER at planlægge :happy:.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gør i rent praktisk med jeres budget. Betaler i rejse og udgifter for alle jeres gæster?

Vi har valgt det således, at vi betaler halvdelen af opholdet for alle vores gæster, men at de selv må betale resten, samt transporten til stedet.

Da vi ser på det som en gave, at de som har lyst, tid og råd kommer, frabeder vi os andre gaver end deres deltagelse og gode humør. Vi ved allerede, at der er nogen der har betænkligheder, men sådan er livet. Vi har valgt det vi har lyst til :lol:.

Redigeret af Signemin
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er selvfølgelig altid farligt, at holde bryllup i udlandet. Det er ikke særlig mange der lige kan få fri flere dage fra arbejde og evt. Har råd til en rejse.

Så jeg synes det er fint, at i har valgt, at betale noget at rejsen for dem.

At der så måske kan komme flere afbud end ved et alm. Bryllup i DK, må man jo tage med :)

Held og lykke med planlægningen, det lyder spændende :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej det bliver spændende med et dansk bryllup på italiensk :-)

Og i sidste ende handler det om jer to, og hvad i ønsker. Og dem der virkelig ønsker, skal også nok gøre alt hvad de kan for at komme med, jeg ville bestemt gerne med :-) hihi

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er selvfølgelig altid farligt, at holde bryllup i udlandet. Det er ikke særlig mange der lige kan få fri flere dage fra arbejde og evt. Har råd til en rejse.

Så jeg synes det er fint, at i har valgt, at betale noget at rejsen for dem.

At der så måske kan komme flere afbud end ved et alm. Bryllup i DK, må man jo tage med :)

Held og lykke med planlægningen, det lyder spændende :D

Ej det bliver spændende med et dansk bryllup på italiensk :-)

Og i sidste ende handler det om jer to, og hvad i ønsker. Og dem der virkelig ønsker, skal også nok gøre alt hvad de kan for at komme med, jeg ville bestemt gerne med :-) hihi

Inden vi tog den endelige beslutning vendte vi ideen med flere af dem vi netop har planer om at invitere.

Vi ville selvfølgelig helst have flest mulige med og vidste næsten også på forhånd, hvem der ville være dem, der synes det var en svær beslutning. Men alt i alt har de fleste reageret positivt på vores ide, så vi er egentlig godt tilfredse.

Selvfølgelig er det lidt modigt, men vi slipper samtidig for nogle "pligt"-invitationer, da vi helt klart har en begrænset kapacitet på stedet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke - og hvor lyder det hele DEJLIGT :):loveshower:

Italien har vi jo selv haft "en ting" med - som du evt. kan se i min tråd :wink:

Tak og ja jeg har set jeg har en medsammensvoren - jeg håber I får Jeres store dag på plads uden for meget mere hurlumhej :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Inspiration/Tema



Jeg er såååå forelsket i mange af Jeres andres temaer... Det har været så inspirerende at snuse rundt herinde inden jeg selv kom så langt i processen, men nu er jeg der!



I og med min H2B og jeg har taget beslutningen om at holde brylluppet i Toscana er vin et oplagt udgangspunkt for et tema. Jeg er allerede gået i gang med invitationerne (pocket), selv om jeg må indrømme jeg inderst inde drømte om de vin-flaskepost-invitationer, der ligger som DIY herinde. Men - da jeg pt. bor i Norge og vin er så fandens dyrt heroppe ville det tage mig en krig at få indsamlet nok flasker. Desuden ville det koste mig en formue at få dem sendt herfra, da deres postservice er dyrere end den danske.


Invitationerne vil vi også gerne have ud så hurtigt som muligt selv om der endnu er laaaang tid til brylluppet, men da det jo kræver planlægning og en udlandsrejse for vores gæster vil vi helst give dem muligheden for at tage stilling allerede nu.


Farverne på invitationerne er blevet: Vinrød, brun og hvid.


Jeg skal nok lægge en blærerække på tråden, så snart de er færdige... Senest i løbet af weekenden, da min H2B kommer og besøger mig og han skal have dem med hjem til DK for at sende dem.



Lige nu drømmer jeg om hvordan bordene skal dækkes, men da jeg bare har fotos af vores lokalitet har jeg ingen anelse om hvordan mulighederne i det hele taget er. Derudover vil mine DIY ideer nok komme til at fylde lidt for meget i kufferten når tiden kommer, men nu får vi at se :wink: .



Her er lige lidt eksempler på nogle super fine dekorationer jeg har fundet på nettet:


post-65875-0-03103400-1378317642_thumb.j post-65875-0-72280800-1378317818_thumb.j


post-65875-0-42491300-1378317848_thumb.j


Redigeret af Signemin
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

One ring to rule them all....



Hvis I har læst om da min H2B friede husker I vel nok at der ikke var nogen ring.


At han friede uden ring kom sig jo af en rejse over atlanten, hvor det ikke lige var forberedt, men det skulle ikke forhindre ham i at give mig en ring. Efter han havde været ude at kigge lidt på egen hånd bad han mig om at være en del af processen. Han ville gerne give mig en forlovelsesring, men i og med jeg havde fået en ring af ham i fødselsdags/eksamens-gave året før ville det måske hurtigt komme til at virke meget for mig med 3 ringe, da jeg først for nyligt er begyndt at gå med ringe, og der jo også ville komme en vielsesring til.


Vi tog derfor den beslutning at gøre forlovelsesringen og vielsesringen til en og samme. Bonus for mig var at få én "stor" ring i stedet for to "små" og desuden selv være med til at vælge :cheerleader3: . Min ring er derved heller ikke en del af bryllupsbudgettet, men ren og skær en gave fra hans side... Wow - jeg kunne da ikke have fundet mig en bedre mand :heart: .


Valget faldt på denne fantastiske guldring med tre diamanter - en klar brilliant og to grønne dråbeformede. Klassisk med et twist - selve ringen smaller ind omkring fatningerne til diamanterne.


post-65875-0-03492400-1378748249_thumb.j


P.s. Undskyld den lidt ridsede og upudsede ring, men jeg har flittigt gået med den siden juni.


Redigeret af Signemin
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har lavet flaske invitationerne til vores bryllup. Vi samlede flasker op af en flaskecontainer. Så behøver du heller ikke gå og være fuld hele tiden :tunge:

Ha ha nej... Og så alligevel... 20 flasker skal der jo bare en måneds tid til, hvis man får naboerne til at hjælpe :floejt: ...

Det havde heller ikke været et problem, hvis jeg boede hjemme i DK... Vi ville dog gerne have invitationerne ud så hurtigt som muligt og selv om der er lang tid til (dog er antal dage og destinationen en faktor) og jeg arbejder i Norge for tiden, måtte jeg se i øjnene at jeg ikke kunne overskue det...

Jeg har dog tid nok for mig når jeg kommer hjem - så det kan jo være jeg skal bruge dem som takkekort...

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Blærerække - Invitationer



Som lovet lidt billeder af vores invitationer - de er nu afsendt. Så nu bliver det spændende hvad folk egentlig synes om vores måde at fejre det på og ikke længere bare en idé.


post-65875-0-65279400-1378755272_thumb.jpost-65875-0-20353600-1378755279_thumb.jpost-65875-0-49743500-1378755373_thumb.j


Redigeret af Signemin
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer