Signemin

Under sydlige himmelstrøg - Endelig beretning

467 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Uhhhh, hvor lyder det superromantisk: Et dejligt frieri med ring valgt i kærligt samarbejde og så et DRØMMEBRYLLUP i det smukke, fantastiske og afhængighedsskabende Italien :loveshower::loveshower:

Det lyder helt fantastisk at rykke jeres bryllup til Toscana - stedet som mange danskere er helt og aldeles vilde med, når talen drejer sig om Italien - og jeres sted ser bestemt ud til at være et sted, hvor drømme bliver til virkelighed :a1221:

jeg ønsker jer begge et superfantastisk og romantisk bryllup sammen med jeres kære - det bliver sikkert et bryllup, der vil blive talt om længe :7himmel:

Min mand og jeg har selv Giardini/Naxos på Sicilien som vores italienske drømmested, vi var på en romantisk ferie på hotellet Naxos Beach Resort den 17. - 24. juli 2007, og vi husker vores ferie som en perlerække af vidunderlige oplevelser :a1221:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Wow en fantastisk smuk ring, den kan jeg godt forstå du er meget glad for. Bare husk med et par års mellemrum at få tjekket fatningerne hos din guldsmed, da de jo også bliver slidte med tiden.

Sikker fine invitationer du har fået lavet, bliver spændene og hører reaktionen fra gæsterne :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ih altså... Sikke et romantisk frieri ❤ uh og den der ring... Mums!

Velkommen og hatten af for jeres beslutning om at ryge sydpå!

Ja - og mig som elsker at se på stjerner.... Jeg kan ikke bede om mere :loveshower: .

Og ringen... Jeg bliver kun vildere med den for hver dag der går.

Uhhhh, hvor lyder det superromantisk: Et dejligt frieri med ring valgt i kærligt samarbejde og så et DRØMMEBRYLLUP i det smukke, fantastiske og afhængighedsskabende Italien :loveshower::loveshower:

Det lyder helt fantastisk at rykke jeres bryllup til Toscana - stedet som mange danskere er helt og aldeles vilde med, når talen drejer sig om Italien - og jeres sted ser bestemt ud til at være et sted, hvor drømme bliver til virkelighed :a1221:

jeg ønsker jer begge et superfantastisk og romantisk bryllup sammen med jeres kære - det bliver sikkert et bryllup, der vil blive talt om længe :7himmel:

Min mand og jeg har selv Giardini/Naxos på Sicilien som vores italienske drømmested, vi var på en romantisk ferie på hotellet Naxos Beach Resort den 17. - 24. juli 2007, og vi husker vores ferie som en perlerække af vidunderlige oplevelser :a1221:

Tak - og ja... Vi er vilde med Italien - især vinen og maden... Sammen har vi bare været en enkelt gang i Rom, men ellers har vi begge været i Italien flere gange. Toscana er dog et uudforsket område for os begge, så det bliver så spændende at komme derned - og ikke mindst at gifte os der, når tiden kommer...

Wow en fantastisk smuk ring, den kan jeg godt forstå du er meget glad for. Bare husk med et par års mellemrum at få tjekket fatningerne hos din guldsmed, da de jo også bliver slidte med tiden.

Sikker fine invitationer du har fået lavet, bliver spændene og hører reaktionen fra gæsterne :-)

Tjekket er allerede lagt i kalenderen for december (ca. et 1/2 år efter købet), da jeg går med den dagligt og også på mit arbejde, hvor jeg bruger mine hænder enormt meget. Desuden skal den ind og pudses op og indgraveres inden vielsen næste år, så der skal nok blive holdt øje med den.

Redigeret af Signemin
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med kun 1 år til jeres bryllup :cheerleader3:

Nyd det for det går alt for hurtigt :a1221::c166:

JAAAA... Min første milepæl...

Jeg skal nok nyde tiden, selv om jeg godt nok synes vi allerede er nået langt i vores planlægning... Men jeg løber forhåbentlig ikke tør for småting at lave og planlægge.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen mange gange og tillykke med forlovelsen. Det hele lyder meget spændende

Jeg overvejer selv et bryllup i udlandet og så bare invitere dem nærmeste familie og venner. I denne sammenhæng kunne det være interessant at høre hvad i skal give for at holde det i Italien og sådan. Selvfølgelig kun hvis det er noget du er tryg med at dele :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen mange gange og tillykke med forlovelsen. Det hele lyder meget spændende

Jeg overvejer selv et bryllup i udlandet og så bare invitere dem nærmeste familie og venner. I denne sammenhæng kunne det være interessant at høre hvad i skal give for at holde det i Italien og sådan. Selvfølgelig kun hvis det er noget du er tryg med at dele :)

Undskyld ventetiden - men jeg har været et smut på symposium i Barcelona, så har været fraværende på BK en hel uge...

Jeg sender dig en PM, med den nærmere information :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Toscansk tjek-out



I dag tager vi så afsted for at besøge vores planlægger og lokalitet i Toscana.


Det er sgu lidt spændende og vi har et utal af spørgsmål vi skal have rede på mens vi er dernede, da vi jo ikke kommer tilbage dertil før brylluppet står for døren.



Personligt glæder jeg mig til at tjekke lokalerne i restauranten ud og håber jeg kan få indflydelse på den endelige dekoration og bordopstilling. Jeg har jo nogle ideer, men jeg tør ikke drømme for meget om det, før jeg ved om det overhovedet er muligt.



Som en lille teaser kan jeg afsløre at kjolen og skoene er fundet....


Og bare rolig - der kommer billeder i næste uge, når jeg er retur fra Toscana.


0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Toscansk tjek-out II



Wow... Hvis jeg var forelsket i vores lokalitet inden vi tog afsted til Toscana ved jeg ikke hvad jeg er nu - klar til at gifte mig? :thumbsupsmileyanim: Det kunne på ingen måder havde været en bedre præoplevelse og jeg er sikker på vi har alle muligheder for en fantastisk uge til næste år.



Vi blev modtaget af Iesolana ejer Francesco, der bød os på middag. Bare lidt små smagsprøver på hvad vi kunne forvente os af en bryllupsmiddag. Vi var totalt uforberedte på dette - og selv om vi elsker mad og ikke havde spist andet end en lille sandwich på flyveren, så er toskanske retter ikke små!


Så vi blev mætte til op over begge ører og fik en lille fjer på også... :metteholm



Stedet i sig selv skuffe os heller ikke. Jeg kan nogen gange godt føle mig lidt snydt når jeg har siddet på nettet og kigget på billeder af et hotel og så ser det virkeligheden når man endelig kommer ud og rejse. Alt kan se så fint ud på billeder, men ikke nødvendigvis være det i virkeligheden. MEN det her sted!! Jeg føler på ingen måde deres hjemmeside er overdrevet og alt er bare i tip top stand.



Som den naturtosse jeg er blev jeg også kun betaget af omgivelserne. Borgo Iesolana ligger på toppen af en lille bakke. Vin og olivenmarker omkring stedet, der derefter går over i ung tæt egetræsskov. Ved ankomsten blev vi på den mørke skovvej mødt af en stor flok råbuk; morgenen efter løb en rå og hendes to store lam over marken; en anden aften møder vi et hulepindsvin på vejen hjem fra middag på en restaurant (Vildt! - jeg har aldrig set dem i naturen før) og den sidste eftermiddag hilser Mikkel Ræv os farvel ved højlys dag...



Nu drømmer vi bare om den store dag, der føles alt for langt borte...


0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I følge mig er Toscana det dejligste sted på jorden :)

Det er nu også blevet en af mine favoritter og jeg glæder mig som et lille barn til at komme derned igen.

Hvor lyder det bare helt fantastisk! :)

Har du slet ikke nogle billeder af jeres flotte feststed? :wink:

Billederne kommer... Ellers kan du også tjekke stedets egen hjemmeside her.

Det lyder godt nok også som et idyllisk sted, perfekt til et bryllup :-)

Og kan du så komme med billede af det hele, herinde på bk er vi jo suckere for billeder ;-)

De kommer - de kommer...

Jeg havde lige lidt flere to-do's end jeg lige regnede med og en kusine der trængte akut hjælp, da hun blev smidt ud af kæresten, men nu er jeg på igen.

Uh, fantastisk smuk ring og glæder mig til at se billeder af stedet og kjolen:) Det lyder vildt lækkert!!

Tak - og billeder er på vej.

Redigeret af Signemin
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Billeder af Borgo Iesolana



post-65875-0-62828800-1381492290_thumb.j


Alle lejlighederne er fordelt i mindre huse.



post-65875-0-39412400-1381492348_thumb.j


En af de to saltvandspools.



post-65875-0-68976400-1381492372_thumb.j


Jeg er vildt med den rustikke stil på denne gamle vingård.



post-65875-0-27199500-1381492392_thumb.j


Den store terrasse foran restauranten hvor middagen forhåbentlig kan indtages (vejret spiller jo lige en lille rolle).


Men forestil jer lanterner og levende lys en dunkel sommeraften :7himmel: .



post-65875-0-43355300-1381492414_thumb.j


Den lille terrasse bag ved restauranten, hvor vi skal have prosecco og små aperitiffer inden middagen.


0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det store valg - KJOLEN



Mens jeg boede i Bergen begyndte jeg så småt at kigge på kjoler, men da jeg fandt ud af at en af de store brudesaloner i byen førte Maggie Sottero (som jeg havde en model jeg havde forelsket mig i), blev jeg jo nødt til også at prøve dem.



post-65875-0-64945700-1381504778_thumb.j


Carolina - den Maggie Sottero jeg havde forelsket mig i.



Det var jo ikke fordi jeg havde travlt med over et år til brylluppet, men jeg måtte jo finde ud af hvad det var jeg egentlig ville og hvad som klædte mig bedst. Så jeg bestilte tid hurtigst muligt.


Selvfølgelig havde de lige solgt den model jeg ellers var interesseret i at prøve, men hvad fanden - lidt kjoleprøvning kunne jo ikke skade. De ville dog få kjolen igen i midten af august, så hvis jeg absolut ville prøve den måtte jeg vente.


I første omgang fandt jeg ikke lige noget jeg var helt vild med, men der var to favoritter af de 5-6 stykker jeg prøvede. Meget forskellige, men alligevel fine.



post-65875-0-09004300-1381504813_thumb.j


Ola fra Modeca 2013 Collection



post-65875-0-61797900-1381504796_thumb.j


Harmony fra Enzoani 2013 Collection



Jeg kunne dog ikke få min Carolina ud af hovedet og måtte vente i spænding på at prøve den.


Da vi kom til midten af august bestilte jeg en ny tid og mine veninder og gode kollegaer tog endnu engang med mig.



I denne omgang gik de lidt mere ind i sagen, da de nu også havde hørt mig fable om kjoler i næsten et halvt år. Den ene har været en god veninde gennem flere år og hun blev ved med at insistere på at jeg altså skulle prøve nogen flere vintage inspirerede kjoler, så jeg krøb til korset og hoppede i et par stykker, nu da hun mente det ville passe godt til mig.


Og jeg blev forelsket.... Men hvor er det dog svært at vælge!!



post-65875-0-97214900-1381504786_thumb.j


Carolina fra Maggie Sottero 2013



post-65875-0-80282100-1381504765_thumb.j


8501 fra Alfred Angelo's Modern Vintage



post-65875-0-98111300-1381504819_thumb.j


Sawyer fra Maggie Sottero 2014



Min oprindelige forelskelse (Carolina) faldt lidt til jorden. Den var stor og meget stiv i det i forhold til de to andre, som jeg prøvede først. Skulle jeg giftes en dansk efterårsdag ville den være perfekt, men en omkring 25 graders italiensk septemberdag ville blive ulidelig, så den droppede jeg igen.


Nu stod valget mellem de to andre... Blonderne på Angelo'en var fantastiske og kjolen var helt igennem vidunderlig at have på. Det var Sawyer også, men applikationerne på skuldrene havde jeg lidt svært ved, da jeg ikke rigtig er til for meget sølv-lir.


En ekstra tur i kjolerne og et lille slør gjorde udfaldet...



post-65875-0-42677500-1381504772_thumb.j


Mit smil siger vist det hele.


Redigeret af Signemin
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super charmerende :)

Woooow!!!!! Det ser fantastisk ud!!! Ville ønske jeg var gæst til jeres bryllup:D

Tusind tak...

Det er heldigvis også den respons vi har fået fra de første tilmeldte gæster - alle glæder sig...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Rigtig smuk kjole du har valgt :-) men synes altså også den Ola fra Modeca sidder fantastisk på dig.

Og hold nu op et sted, det oser jo langt væk af hygge og charme, ville da elske og være med :-) kan bestemt godt se det for mig, med en masse lanterne og stearinlys, det bliver et super lækkert bryllup :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

super godt valg af kjole! meget meget smuk, og passer helt perfekt til jeres italienske tema. TILLYKKE med den!!

googlede den lige...og hvor er den smuk bagfra. Det er jo en 100% drøm af en kjole :loveshower:

Redigeret af Ida13c
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer