gybbelgobbel

De uorganiserede - Takkekort!

2,181 posts in this topic

Nu laver jeg altså en. Ikke fordi vi er rigtig begyndt at planlægge specielt meget, men det kan være det kan give lidt overblik...

Dato for frieri: 24. Juni 2013 - Nu er det tid til at:

• Gå i panik og trim håret fra høstak til militær-kort: Tjek :blink::rolleyes::oops:
  • Ringene - har vi, de agerer forlovelsesringe pt :)
  • Vælg en dato: 02.05.2015
  • Læg et (realistisk) budget - work in progress, det kommer nok til at ligge på ca. 20.000
  • Lav en foreløbig gæsteliste - den siger pt. 33 + os selv
  • Overvej type: Klart rådhusbryllup! Måske bryllup og brunch?
  • Overvej tema/farver til brylluppet - Min yndlingsfarve er lilla, men de seneste par mdr. har der sneget sig noget petroleumsblå og -grøn ind, da dette gør sig godt sammen... Så det bliver da Peacock farver - Lilla, turkis, blå og grøn! Andet tema? *gisp*!
  • Monogram - Har jeg faktisk lavet for sjov for læææænge siden, skal bare have fundet det frem igen... Ved ikke om det skal bruges, men lavet er det da.
  • Brudekjole - skal/skal ikke... Inspiration 1, inspiration 2, Romantica, Lilly 2013 modeller, Lilly 2014 modeller, Etsy kanin-kjole,
  • Handsker - Kærestens valg / min idé
  • Tøj til kæresten (fashonlab? Mond of Copenhagen?)
  • Brystbuket
  • Brudebuket
  • Taske (wip)
  • Tilbehørstanker 1+2
  • Moodboard tøj: Bruden i kaninkjole #1 & #2 .... Og så #3 (kombineret); Gommen #1; Parret sammen #1
  • Boudoir - så får han sgu en morgengave også!
  • Transport til/fra Rådhuset - Bliver nok i Js recumbent-cykel-taxa
  • Bestille fotograf - har flere jeg kunne få en god pris fra. Bl.a. kollega og tidligere klassekammerat
  • Lave udkast til invitationer - første idé, Anden idé,
  • Bestille bryllupskage - evt. kollega som er så dygtig til den slags! Pop cakes?
  • Overveje hvad der skal ske med hår/make-up - Brudekalot?!
  • Købe sko og undertøj samt evt. smykker til kjolen - Sko problemer
  • Sende indbydelser ud
  • Indhente prøvelsesattest
  • Skrive ønskeliste
  • Køb lingeri til bryllupsdagen.
  • Hjælp med at arrangere overnatning for tilrejsende gæster.
  • Lave bordplan
  • Giv besked om endelig antal gæster til feststed/catering

Der kommer helt sikkert flere punkter på undervejs, men vi er så tidligt i stadiet, at vi lige skal have overblik over hvad der skal gøres først.

Edited by gybbelgobbel
0

Annonce ♥

Lidt om hvordan vi mødtes og fandt sammen

Vi har været sammen siden 2009 - så 4 år. Wow... T og jeg mødtes på Multimediedesign, dansk linje på Københavns Erhvervsakademi i August 2008, vi gik i samme klasse og endte i samme gruppe. Vi kunne slet slet slet ikke fordrage hinanden til at starte med. Han synes jeg var en isdronning og troede i øvrigt jeg var lesbisk. Jeg troede så også han var bøsse og uden nogen sans for privatsfære. :pokey::help:

Hvad mere er, så husker han relativt dårligt, så han præsterede allerede i løbet af de første dage først at fortælle mig om en kollega han på et tidspunkt havde haft, en overvægtig, ikke særlig køn lesbisk kvinde, som trods det at hun hverken var smuk eller åleslank aldrig havde problemer med at score i byen, for så senere den dag at fortælle mig at jeg mindede ham om den her lesbiske kollega han engang havde haft. :blink::td::pokey::shooter: :griner:-

Jeg ventede til dagen efter med at spørge om han led af ekstrem dårlig hukommelse (y)

Jeg sendte så også ham en video hvor Roben og Knuds sang "Stjernen i mit liv" - også kendt som Bøssekeld. :floejt: En sang jeg elsker vanvittigt og er flad af grin over stadig den dag i dag.

Og generelt var vores første par uger præget af, at vi hver især var overbevist om at den anden var homo.

Vi gik ligeledes fra ikke at kunne lide hinanden til at finde ud af at vi arbejdede ret godt sammen og på nogenlunde samme niveau.

Det gik dog relativt hurtigt op for ham at jeg ikke var lesbisk, da jeg boede sammen med min ekskæreste på det tidspunkt, og på et eller andet tidspunkt ændrede han fuldstændig mening om mig og synes jeg var ret sød, det forsøgte han så at vise, men var så diskret at jeg intet fattede. Ekskæresten og jeg havde det bestemt ikke godt sammen, vi var ærlig talt lidt trætte af hinanden, nok særligt jeg af ham, så jeg begravede mig i skolearbejde, og blev ofte længe på skolen sammen med flere fra min gruppe, og vi fandt på at se film sammen på skolen, meget hyggeligt. Alt imens havde jeg pludseligt 4 bejlere om mig, men jeg var kun klar over den ene, for han var meget direkte i sit flirteri. Han - J - var dog meget ældre end mig, vores læreres assistent og amerikaner, boede sammen med sin kæreste og slet ikke mig, og hey - jeg var jo ligesom også taget, selvom jeg var træt af gutten på daværende tidspunkt forsøgte jeg stadig at få eksen til at indse, at problemer ikke bare forsvinder af sig selv igen, hvis man ignorerer dem. Jeg klagede så lidt over J's tilnærmelser til de andre drenge og en af dem - K - udbrød: "De flokkes jo om dig!" Men det fattede jeg minus af, 1 person er jo ikke en flok? :rolleyes:

Jeg får hurtigt er ret tæt forhold til T, som jeg jo stadig tror er bøsse. Jeg udstyrer ham endda med en lyserød cowboyhat med sølvpailletter og en lilla-ternet skjorte med en sommerfugl broderet på ryggen ligeledes med bling på til hans udklædning til intro-turen. Jeg skulle ikke med, så skulle ikke selv bruge det. Det havde han så selv piftet op med knæklys, jeg kan levende forstille mig at det har været smukt! :thumbsupsmileyanim: Først da han mandagen efter beklager sig over at være blevet lagt an på af en af fyrene i klassen :griner:- går det op for mig at T måske ikke er bøsse?! :oops:

Oh well. På dette tidspunkt har vi allerede et ret hyggeligt venskab hvor jeg frit satte mig på skødet af ham hvis der ikke var plads andre steder (det var jo ligemeget når han nu i mit hoved var bøsse), eller hvis jeg skulle hjælpe ham med noget jeg havde fattet bedre end han. Det besluttede jeg ikke at lave om på, for fra min side var der intet i det, og min ekskæreste kendte alt til T. Jeg kom endda meget forundret hjem og fortalte at min bøsseven nok slet ikke var bøsse - jeg var meget skuffet over at jeg havde taget sådan fejl, men morede mig samtidig over hvor feminin en heteroseksuel fyr kan være!

Jeg fandt så også ud af, at der var den her pige i klassen, M, som T var lidt vild med. Super sød pige, som dog ligesom jeg, havde kæreste på, men det var vist også lidt tvivlsomt hvor godt det gik i hendes forhold. Jeg forsøgte derfor at hjælpe T med at fremstå attraktiv for M, gik med på alle hans mærkelige indfald, så hun kunne se at han altså var supersød og sjov at være sammen med. Det løsnede også op for mig, da jeg ellers altid har været den pæne, korrekte pige, og pludseligt løb jeg gennem gangene på skolen i en alder af 23 og legede fangeleg og andet gak og sjov. Det gjorde mig bare så meget desto mere attraktiv for den der gruppe drenge jeg slet ikke anede syntes jeg var dejlig. Den ene - K - betragtede jeg som en bror fra dag 1, og eftersom han gik ud efter første semester, fandt jeg først ud af at han havde været en del af min "fanklub", da D (den sidste i min "fanklub") fortalte mig det da vi var færdige på skolen, samtidig med at han tilstod selv at have været en del af den, men at han godt kunne se at jeg overhovedet ikke betragtede dem som andet end klassekammerater.

Det gik jo hverken værre eller bedre end at eksen og jeg går fra hinanden, faktisk noget, jeg havde indtryk af at vi var meget enige om da det endelig kom så vidt. Jeg flytter ud på et kollegium i Hvidovre, og har faktisk en lidt turbulent periode, hvor jeg ikke husker så meget fra, men jeg kan huske at T var der for mig - og at jeg begynder at synes han er lidt sød, men jeg ved jo han er vild med M, og jeg er jo selv lige kommet ud et forhold, så tænker det nok bare er rebound, og jeg kan huske at han lige pludseligt begyndte at kysse mig midt inde i en film vi lå sammen og så. :heart: Så gik det ligesom slag i slag derfra. Det er nu 4½ år siden. Vi har ikke nogen dato på det, men pyt nu med det. Vi fejrer ikke årsdag, forår/forsommer 2009 er lidt for diffust :griner:- og vi er gode til at have kærestetid fra tid til anden, så det er ikke så vigtigt. Men da vi først havde krydset grænsen mellem venner og kærester, var vi begge meget hurtigt enige om, at det her - det føltes altså helt rigtigt.

Edited by gybbelgobbel
0

Frieri

Vi har flere gange snakket om at blive gift, fordi vi så på bolig sammen, og da vi i februar skrev under på en lejlighed i Hvidovre, tæt på det kollegium hvor det hele startede, efter at have boet ½ år på Amager, og 2 år i Kbh NV, blev vi enige om, at det sådan rent praktisk nok var en god idé at blive gift på et tidspunkt. Det bliver dog ved snakken. I Juni begynder vi igen at snakke om det, og ser på ringe - T er meget usikker på hvad jeg "er til" da jeg ikke er til bling bling. Vi ser så nogle vielsesringe på etsy.com i titanium. Dem kunne jeg altså ret godt lide, fortalte jeg ham. Jeg forsøgte at undgå hele frieriet, som jeg slet ikke er til, men han ville så gerne overraske mig med det, sagde han, at jeg til sidst var nødt til at stille nogle spilleregler op: Ikke noget med at gøre det foran en masse mennesker og da slet ikke folk jeg kender, nixen bixen. Jeg siger nej og løber min vej hvis du spørger mig offentligt, var udmeldingen.. :rolleyes:

Vi får målt fingre og taler med en guldsmed. Jeg kan godt mærke at det er svært for mig. T vælger derfor bare at bestille de ringe på etsy og så først fortælle mig om det da bestillingen var sendt afsted, så kunne jeg ligesom ikke gøre så meget. Vi bliver enige om at så har vi dem liggende til den dag vi skal bruge dem, det er fint. Det kan jeg leve med. Det er ikke så skræmmende endda. Ringene ankommer med posten mandag den 24. juni 2013. Jeg arbejder hjemme den dag og modtager dem. Skriver til T det er kommet, han siger jeg ikke må åbne pakken, han vil være åbne. Ok, fint nok - de skal jo alligevel bare gemmes af vejen. Da han kommer hjem hapser han pakken som har ligget lige ved siden af mig hele dagen - jeg var vildt nysgerrig efter at se de der ringe alligevel jo :heart: Jeg sidder i sofaen med arbejdscomputeren på skødet og så siger T "Vil du se ringene?" Jeg vender mig i sædet, for ja selvfølgelig vil jeg det og så er han på knæ lige bag sofaen og spørger om jeg vil gifte mig med ham. "Ej, lad nu være, det har vi ligesom allerede afklaret at jeg godt vil" tænker jeg, nøjes dog med at sige "Ja, det ved du da" og bede ham om at rejse sig op så snart han har fået givet mig ringen på :rolleyes::unsure: (jeg er ved at gå til i hvad jeg føler er pres for at jeg skal finde min indre prinsesse frem og synes det er fantastisk at blive friet til, men i virkeligheden ville jeg helst være fri). Han fortæller så, at nu skal vi altså køre, for vi har et bord på Famo i Saxogade. Han vælger dog at vi skal forbi hans mor først og se om hun lægger mærke til ringene. Det gør hun, men vil have vi selv skal sige noget, så hun siger intet, så T forsøger at signalere til mig at vi skal sige det, men det bliver for meget for mig og jeg kan slet ikke overskue det, så vi tager derfra uden at fortælle det. Så jeg er slet ikke i humør til at tage på Famo, men det ender selvfølgelig med at være hyggeligt nok, selvom jeg slet ikke kan overskue al den opmærksomhed jeg får, bare af T den dag. Jeg er nemlig allerede i panik over at skulle fortælle folk det og forsøge at forudsige deres reaktioner og hvor jeg dog bare ikke kan overskue den enorme mængde opmærksomhed jeg så vil få.

T er selvfølgelig som alle andre normale mennesker i den situation ude af sig selv af begejstring og vil fortælle hele verden det, og jeg partypooper er bare slet slet slet ikke med og er ved at gå i stykker over det pres der er fra ham for at jeg skal fortælle folk det. Mine forældre og lillesøster får det at vide en uges tid efter, min bedste veninde efter 3 uger eller sådan noget, og hun nærmest beordrer mig til at gøre det Facebook officielt, for nu har jeg da vist pint livet af T længe nok. :pokey: :oops: Hun havde jo ret, så det gjorde jeg. Fik en storm af lykønskninger og måtte slukke mobilen og computeren fordi jeg ikke kunne holde "mediestormen" ud.

Og nu er vi her. Jeg er ved at vænne mig til at være forlovet, jeg begår mig herinde, hvor jeg er meget glad for, at tonen er så mild og venlig som den er.

0

Nå ja, lørdagen efter han friede, var jeg ved at gå amok over mit hår, som lignede en høstak, og da vi var midt i flytning og sidst på måneden var pengene ikke til en tur til frisør, men jeg ville altså have gjort noget ved mit hår og det skulle være NU!!! Så jeg tog kærestens trimmer, satte den på den længste indstilling den havde (15 mm) og gik så i gang. Så fik jeg opmærksomhed for det meget korte hår og ikke for alt mulig andet :floejt: Selvom jeg på det tidspunkt ikke havde fortalt nogen at vi var blevet forlovet havde jeg bare behov for at flytte fokus over på noget helt andet. Og det virkede. :biggrin:

0

Annonce ♥

Tillykke med din tråd! Og velkommen. Vi har jo lissom sagt Hej på min tråd og nu kan vi gøre det på din.

Jeg kender jo alt for godt den der Rasmus-modsatte ting og kan nemt genkende mig i dine reaktioner, så DET ER DÆLME SPÆNDENDE hvilke brude og bryllupper vi ender med :)

0

Tillykke med din tråd! Og velkommen. Vi har jo lissom sagt Hej på min tråd og nu kan vi gøre det på din.

Jeg kender jo alt for godt den der Rasmus-modsatte ting og kan nemt genkende mig i dine reaktioner, så DET ER DÆLME SPÆNDENDE hvilke brude og bryllupper vi ender med :)

Ja det giver nok så meget mening for andre end os selv, den måde vi reagerer på, men mænderne må jo mene vi er det værd :loveflag:

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Tillykke =)

Fed idé med cykel taxi :D

Jeg havde overhovedet ikke tænkt på at skulle have ekstern transport, men han tilbød selv at pynte "kareten" og det lød egentlig meget hyggeligt :)

0

Hår duttelut

Nå, ja - Hårsmykket er det også meningen jeg ville bruge til brylluppet - jeg kom i tanke om at "stenene" faktisk er fra den lillaternede skjorte jeg lånte T til introturen da jeg stadig troede han var bøsse *fnis*

1277297_650178818325982_2061271509_o.jpg

0

Annonce ♥

Sikke nogle fine monogrammer. Et stort D er jo et sjældent syn hvis du spørger mig :) men jeg synes du har tegnet dem rigtig flot.

Og dit hårsmykke er da farverigt og med en dejlig historie... Hehe....

Ja, mit fornavn er også en kende usædvanligt. :) Og tak for rosen, jeg er selv ret glad for bogstaverne, placeringen i forhold til hinanden og farve er stadig oppe til forhandling mellem mig og mig ;)

0

Sikke nogle fine monogrammer. Et stort D er jo et sjældent syn hvis du spørger mig :) men jeg synes du har tegnet dem rigtig flot.

Ja, mit fornavn er også en kende usædvanligt. :) Og tak for rosen, jeg er selv ret glad for bogstaverne, placeringen i forhold til hinanden og farve er stadig oppe til forhandling mellem mig og mig ;)

Ja den kan være pokkers svær den dersens beslutning... :) har du prøvet at fifle med at sætte jeres dato ind? Evt fulde navne?

Namibride har lavet nogle vildt flotte (anderledes) monogrammer efter min mening hvis du vil hente insp...

0

Ja den kan være pokkers svær den dersens beslutning... :) har du prøvet at fifle med at sætte jeres dato ind? Evt fulde navne?

Namibride har lavet nogle vildt flotte (anderledes) monogrammer efter min mening hvis du vil hente insp...

Vi har ikke fastsat en dato endnu, men man kunne jo godt lave en fake dato indtil da. Faktisk snakkede vi lidt om at udsætte til forår 2015, fordi vi så kunne blive gift lige omkring påske og så tage på blyllupsrejse til Japan mens kirsebærtræerne blomstrer.

0

Kjoleinspiration

Jeg vil gerne give min kæreste den glæde, at se mig i en brudekjole, han har ytret et par forsigtige ønsker omkring det, :pokey: men siger samtidig at det ikke betyder så meget, men jeg tror det betyder mere end han giver udtryk for. Han er bare også bevidst om prisen på :c166:

Mit kompromis er at finde en kort kjole, når engang jeg kommer så vidt at jeg skal prøve kjoler på. Jeg vil altså helst have fastsat en dato og tabt mig lidt inden jeg begiver mig ud i det eventyr. Men her er lidt forskellige kjoler som er ret fine på hver deres måde, nogle knælange og andre tea length, som går til anklen. Jeg vil nok helst have knælangt med et farvet tylskørt under. Nu ser vi... Jeg synes Justin Alexander laver nogle rigtig fine tea length, men de er meget over hvad jeg kunne forestille mig ville blive vores budget. :blink:

1661415162_JAR_8465_F.jpg

Jeg kan godt lide pynten på denne, men er ikke sikker på, at det vil være pænt med en lige udskæring henover brystet til mig :b223: og så er den bare rigtig populær, hvad der trækker lidt ned, men kun lidt - der er jo en grund til at den er populær, den er bare rigtig flot - men at den er populær gør så også at den burde være til evt. at finde brugt, for med en nypris på ca. 10.500 (hos Kennedys) :blink: må jeg sande at helt fra ny af bliver denne i hvert fald ikke min - det er jo størstedelen af det samlede bryllupsbudget (ikke medregnet bryllupsrejsen).

156758230_8632.jpg

Denne er altså også superfin - og jeg er vild med ideen om handsker, aner ikke hvorfor, men jeg synes af uransalige årsager at det er superfint.

Dog tror jeg denne falder under kategorien "for mormor" for kæresten, men hvis jeg føler mig som en million, mon så ikke den tanke forsvinder?

Anyways, denne er også en Justin Alexander, og dermed out of reach umiddelbart, men den er god som inspiration.

234982524_8650.jpg

Sidste fra Justin Alexander - I promise :floejt: Den er altså også rigtig fin.

o2013-1-7-13-19-15-6862.jpg

Denne er fra Anoushka G of London og er inspireret af Audrey Hepburn. Den er jeg ikke umiddelbart helt så vild med, men den lader til at have et godt flow i skørtet, og så kan jeg godt lide at den har ærmer.

Fælles for disse er dog, at de er tea length, og det synes jeg er lige langt nok :blush:

o2012-9-31-17-57-2-6901.jpg

Denne er nok mere ovre i et acceptabelt prisniveau, men jeg får aldrig en figur hvor jeg ville føle mig godt tilpas i så kropsnær en sag. :td:

il_570xN.470686930_h6x4.jpg

Og min lille kinakjole forelskelse - den er altså stadig fin.

Edited by gybbelgobbel
1

Annonce ♥

Fine fine kjoler. Jeg er PJATTET med tea length - har prøvet den på billede 2 og den vat så dejlig at have på bortset fra at jeg savnede ærmer eller i det mindste stropper (dette forstod ekspedienten ikke). Desværre var den ikke god for mine former :( men fin er den :)

0

Fine fine kjoler. Jeg er PJATTET med tea length - har prøvet den på billede 2 og den vat så dejlig at have på bortset fra at jeg savnede ærmer eller i det mindste stropper (dette forstod ekspedienten ikke). Desværre var den ikke god for mine former :( men fin er den :)

Jeg vil så gerne bilde mig selv ind, at det sagtens kan gå uden stropper eller ærmer, på trods af :b223: (kors jeg elsker den smiley). Det skal i hvert fald afprøves inden den mulighed kasseres. For normalt ville jeg aldrig aldrig aldrig vælge noget stropløst, bl.a. fordi jeg ikke længere ejer en stropløs bh (jeg har dyre :b223: de vil have meget dyrt undertøj, og vil så gerne give dem det.... når jeg får tabt mig), men hvis det nu var en del af bryllupsbudgettet....

0

Jeg har bare ikke lyst til at have stropløs - er ikke til "bare" armhuler (... og pst... har prøvet det ultimative pinlige i fht en stropløs kjole til et bryllup hvor jeg havde fået lidt for mange glas hvidvin og velkomstdrinks og glas rødvin og dessertvin og .... og... ja... pinligt... :b223: )

Nå men min datter har jo sådan set også fortalt mig at jeg er for gammel til stropløs :wink: tag den gamle!

0

Jeg har bare ikke lyst til at have stropløs - er ikke til "bare" armhuler (... og pst... har prøvet det ultimative pinlige i fht en stropløs kjole til et bryllup hvor jeg havde fået lidt for mange glas hvidvin og velkomstdrinks og glas rødvin og dessertvin og .... og... ja... pinligt... :b223: )

Nå men min datter har jo sådan set også fortalt mig at jeg er for gammel til stropløs :wink: tag den gamle!

Jeg forstår det så udmærket! Jeg nægter bare at strege den mulighed ud for mig selv endnu! Men der skal altså findes en gedigen bh og tabes nogle kg inden det overhovedet kommer på tale... Og jeg behøver så ikke vin for at opføre mig pinligt - jeg har bare ikke så meget sans for hvad der foregår omkring mig altid... hmm.. ja...

Og den datter der skal da bare flette næbet - det skal ikke være hendes hovedpine om mor skal være stropløs til sit eget bryllup eller ej. Hun får først lov at lege zilla når det er hende selv der står for tur! Men føler du dig ikke selv tilpas i stropløs (hvad jeg rigtig godt kan sætte mig ind i) så finder du jo nok på noget andet!

0