Guest Bolettemj

Ingen høj musik om natten! Hvad ville I gøre?

14 indlæg i dette emne

Hej alle I søde bryllupsklare kvinder,

Min dejlige kæreste friede til mig på vores 3-årsdag d. 1. juni, og jeg er LYKKELIG! :loveshower:

Vi er begyndt at planlægge vores bryllup, og har fundet det mest fantastiske selskabslokale med stråtag, smukke runde borde og fine stole, store vinduer ud mod Svendborgsund og ro og natur. Desuden i gåafstand fra kirken. Det er billigt, og størrelsen passer perfekt til de ca. 50 personer vi bliver, og der er masser af overnatningsmuligheder. Alt i alt PERFEKT!

Der er bare ét problem... Da det ligger lige op ad en campingplads må der ikke være høj musik (dvs. f.eks. livemusik) efter klokken 24! Hold da op en mavepuster! Jeg er virkelig i krise, for vi har drømt om en danse-hele-natten-og-falde-om-af-træthed bryllupsfest, og den drøm ser nu ud til at blive voldsom udfordret.

Det vi overvejer er derfor, om man kan skubbe tidsplanen i hele arrangementet - dvs. starte selve bryllupsfesten med middag og taler allerede om eftermiddagen. På den måde kan vi håbe at være klar til at danse ved 21-tiden, og så være færdig med livemusik omkring midnat. Derefter kunne vi spille musik fra anlæg resten af natten (vi må gerne høre musik, men ikke i det lydniveau livemusik er i).

MEN ER DET FOR MÆRKELIGT at skulle spise forret kl. 16?!

Og hvis vi skal nå at holde reception samt tage billeder er vi jo samtidig nødt til at holde selve vielsen tidligt, a la kl. 11? Det er jo også temmelig tidligt?

Byd ind med løsningsforslag! Jeg er i vildrede! :help:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde selv overvejet at starte tidligere, men mest pga. der var langt hjem for vores gæster. Det endte dog med at vi havde alm. tidsplan fordi vi syntes ganske enkelt, at det var for underligt at danse brudevals kl. 21-22 stykker.

Kan i ikke booke en DJ eller lign i stedet, og så sørge for at lukke vinduerne ud til campingpladsen? Musikken behøver jo ikke være "taget falder af" højt :) Jeg syntes det er så synd for jer hvis jeres drøm om det sted ikke kan blive en realitet. Omvendt så er det jo heller ikke sjovt hele tiden at skulle tænke på om i er stille nok..

Hvor langt er der over til den campingplads?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev gift kl.13 netop af samme grund som du beskriver. Vi begyndte at danse kl.21. Jeg synes ikke det var underligt. Om du holder fest fra 16-04, eller middag til midnat, det kommer ud på det samme. Vi ville heller ikke gå glip af det perfekte sted pga en sluttid. Vi skruede ned for musikken, og vores gæster sad og hyggede sig længe efter musikken var stoppet :). Hvis det er det rigtige sted for jer, så ta det :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan kun bakke op om den løsning der hedder at starte festen tidligt. Har tit været ude til bryllupsfester m.v. herunder særligt havefester hvor middagen er startet ved 14-15 tiden og de har fået brudevals ved 18-20 tiden. Udover at problemet med støjgenerne bliver løst så opnår man også at mange af de gæster som måske normalt ville gå hjem lige efter brudevalsen bliver hængende længere og er med frem til slut.

Når det så er sagt så er der rigtig mange restauranter, feststeder m.v. som ligger lige op af en campingplads (eks Bangs Have i Maribo) og i byområderne er det svært at finde steder som ikke ligger klods op af private beboelsesområder, forsamlingshuse med lydsensorer mv. Sørger man for at holde vinduer og døre lukket så plejer det at gå. Hvis et livebands lydniveau er for højt for de omkringliggende omgivelser kunne man også have en formodning om at det er for højt for gæsterne, som jo er dem man spiller for.

Spørgsmålet er om det er et ultimativt krav fra stedets side at musikken skal være meget dæmpet efter kl. 24 eller det blot handler om at vise hensyn for et liveband spiller ikke nødvendigvis højere end en DJ.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså - umiddelbart overfor vores hjem ligger et kontorhotel. Dem der ejer stedet skulle holde bryllup for deres datter.

Der er en helt klar regel fra kommunen om, hvor højt man maks må spille samt at vinduer og døre skal være lukkede

Vi har frit udsyn til lokalet fra vores lejlighed, så vi kunne se det smukke brudepar danse brudevals og feste.

Parret havde liveband og livebandet overholdt reglerne for hvor højt de måtte spille - det var stadig højt, men ikke så højt at det generede og vi kunne tydeligt se at festen var fantastisk!

Prøv lige at forhøre jer med stedet om hvor højt i rent faktisk må spille for lukkede døre og vinduer.

Når nu du har forelsket dig i stedet, synes jeg du skal undersøge mulighederne grundigt, inden du går på jagt efter et nyt sted.

Hvis det derefter, stadig ikke lever op til jeres ønsker - så gå på jagt efter et andet sted. Men der er altså muligheder for at holde en god fest, og føle at taget bliver blæst af, selvom det ikke bliver det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom I starter festen tidligt kan det trække ud. Rigtigt mange af de helaftensarrangementer vi spiller løber op i 10+ timer - simpelthen fordi folk jo gerne vil feste og fyre den af når de er til bryllup :)

Men det kan man gøre er jo for det første at vende højtalerne så de peger væk fra campingpladsen, sørge for at ALLE dører og vinduer holdes lukket og dæmpe bassen væsentligt. På den måde bør der være langt mindre risiko for klager efter kl. 24.00 grundet larm ;)

Hvis der er store bøder eller lign. så I ikke tør tage chancen må man jo starte tidligt, danse for fuld skrue fra kl. 21 og så spille lounge-hygge musik eller dæmpe dansemusikken meget væsentligt fra kl. 24. Det KAN altså godt komme til at fungere når nu I har fundet jeres drømmelokale.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle jeres gode besvarelser! Vi har læst dem alle grundigt igennem, og er kommet frem til at vi meget nødigt vil opgive vores dejlige festlokale.

Jeg tror at vi i første omgang kontakter udlejeren og hører hvor høj musik der egentlig må være. De nærmeste telte fra campingpladsen er temmelig tæt på, vel en 50-100 meter, og jeg ved ikke hvor godt isoleret lokalet er. Udlejer nævnte selv det med at døre og vinduer skulle være lukkede, og hvis vi nu LOVER at de også vil være det, mon ikke det så går at spille høj musik en times tid mere?

Og om ikke andet - mon ikke campinggæsterne bærer over med lidt god musik efter kl 24, når nu det er et bryllup? :wink:

Jeg glæder mig sådan til den 30. august 2014 <3

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg håber det lykkedes for jer. Om end ikke andet kan campingpladsen måske lade være med at have nogen liggende lige dér den weekend (hvor mange er på camping 30. august, det er da uden for sæson...)

Og jeg håber også at udlejer er fleksibel, så det hele bare flasker sig - og hvem bærer ikke lige over med et bryllup :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle jeres gode besvarelser! Vi har læst dem alle grundigt igennem, og er kommet frem til at vi meget nødigt vil opgive vores dejlige festlokale.

Jeg tror at vi i første omgang kontakter udlejeren og hører hvor høj musik der egentlig må være. De nærmeste telte fra campingpladsen er temmelig tæt på, vel en 50-100 meter, og jeg ved ikke hvor godt isoleret lokalet er. Udlejer nævnte selv det med at døre og vinduer skulle være lukkede, og hvis vi nu LOVER at de også vil være det, mon ikke det så går at spille høj musik en times tid mere?

Og om ikke andet - mon ikke campinggæsterne bærer over med lidt god musik efter kl 24, når nu det er et bryllup? :wink:

Jeg glæder mig sådan til den 30. august 2014 <3

I kunne jo være super taktiske og gå på charmeoffensiv nede ved de telte som står tættest på lokalet.

Man kommer altså LANGT med face-to-face kontakt og et smil ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres gode besvarelser! Vi har læst dem alle grundigt igennem, og er kommet frem til at vi meget nødigt vil opgive vores dejlige festlokale.

Jeg tror at vi i første omgang kontakter udlejeren og hører hvor høj musik der egentlig må være. De nærmeste telte fra campingpladsen er temmelig tæt på, vel en 50-100 meter, og jeg ved ikke hvor godt isoleret lokalet er. Udlejer nævnte selv det med at døre og vinduer skulle være lukkede, og hvis vi nu LOVER at de også vil være det, mon ikke det så går at spille høj musik en times tid mere?

Og om ikke andet - mon ikke campinggæsterne bærer over med lidt god musik efter kl 24, når nu det er et bryllup? :wink:

Jeg glæder mig sådan til den 30. august 2014 <3

I kunne jo være super taktiske og gå på charmeoffensiv nede ved de telte som står tættest på lokalet.

Man kommer altså LANGT med face-to-face kontakt og et smil ;)

God ide - stik dem 2 flasker vin, så falder de enten i søvn eller fester med i teltet haha.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fordelen ved campisterne (bortset fra fastlæggerne) er at det ikke er noget de oplever hele tiden og konstant på samme måde som dem der permanent bor lige op til nogle festlokaler/en restauration og 50-100 meter er faktisk relativt meget set i forhold til hvordan det forholder sig i byområderne m.v. Da jeg var nede på Bangs Have i Maribo for et par måneder siden boede jeg på campingpladsen og fik en plads tættest på restauranten hvor der også lå andre. Jeg kunne stå og kigge ned på mit telt derfra hvor jeg stod og spillede og der taler vi nok max. 100 meter. Eneste besked der var at vinduer og døre skulle holdes lukket efter middagen og der var ingen klager.

Viser man i forhold til udlejer at man er samarbejdsvillig,lydhør og tager det alvorligt så er der sikkert også meget forståelse i den anden ende. Nogle gange kan sådanne "forbud" jo være foranlediget af at der tidligere er holdt mange ungdomsfester hvor der er blevet spillet bragende højt og højere end der gøres til en typisk bryllupsfest.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer