Tullemarie

Tidspunkt for vielsen?

22 posts in this topic

Hvad er jers erfaring med tidspunktet for vielsen?

Vi skal vies i kirken. Herefter tager vi på fest adr, hvor vi bliver fotograferet. Imelletiden får gæsterne lidt mad og så får vi kage og så er der middag kl 1730/18

Vi har egentlig besluttet os for vielse kl 15 da vi gerne vi have vores to børn på 1 og 2 år med i kirken og det vil være bedst hvis de får sovet deres middagslur uden vi ødelægger den.

Men er det for sent og presset? Vil det være bedre med kl 14 eller 1430?

0

Annonce ♥

Hej.

Jeg er også i tvivl, men kan fortælle dig hvad jeg selv tænker. Andre brude herinde har sagt at man skal gøre det så tideligt så muligt, for at få mest ud af dagen. Men så synes jeg bare at man holder gæsten som gidsel.

Dagen bliver altså ret lang hvis man skal i kirke allerede kl. 12.00. ( set ud fra gæstens synspunkt)

Jeg vil gerne kl. 14.00. Så er man færdig med vielsen kl. 15.00 (ca. ) det tager 30 min. fra kirken til festlokalerne. Så bliver det sen kaffetid.

Men så skal vi jo have taget billeder og hvornår skal man så have bryllupsdagen?? Den vil jeg nemlig gerne have om eftermiddagen.

Aaaargh...... Det er så svært!!!!!

Hvad tænker du??

0

Glemte lige.....

Jeg kan godt se når der er små børn med at de lige skal have deres middagslur, men på 3 timer skal i vies, fotograferes, spise mad og have bryllupskage. Jeg synes det bliver lidt presset. Synes du ik'?

0

om man holder gæsten som gidsel, afhænger vel også af, hvordan dagen er planlagt?

Vi blev viet kl 13.00 i kirken. Derefter kørte vi til vores receptionssted, hvor der blev serveret små sandwiches og lidt frugt og grønt, samt øl og vand

Efter vi havde stillet op til fotograferingen efter ønske fra gæsterne skar vi bryllupskage og der blev drukket champagne. Vi pakkede lidt gaver op fra dem, der ikke skulle med til festen om aftenen.

Derefter kørte vi til fotografering, de, der ikke skulle med om aftenen tog hjem, og resten gjorde klar til aftenen - f.eks. skiftede tøj

Vi hørte kun fra vores bedsteforældre, at dagen var lidt lang - men min mormor og morfar holdt da ud til natmaden kl 01.30 - de kunne da ikke gå i seng uden aspargessuppen ;)

0

Annonce ♥

Jo den er nemlig skide svær. Overvejer at kontakt restaurant for at høre deres tidsplan for aftensmad og kage. Men tror vi uanset hvad rykker dertil 1430. Børnene er jo barnepiger problem 😳😳haha ej det burde kunne lade sig gøre med kl 14 eller 1430

Det bliver tidligst kl 14. Tror den kommende mand og jeg skal snakke og regne i dag 😃😃

0

Vi skal vies 14.30 og jeg synes ærlig talt det bliver for sent at nå at få kage om eftermiddagen. Vi tager ud og bliver fotograferet efter vielsen (ca. 15.30) og regner ikke med vi kommer ud til festlokalet før tidligst kl. 17.00. Det bliver alt sent at skære kagen, når vi gerne vil til bords kl. 18.00. Så mens vi er ude med fotografen kan gæsterne tage ud i forsamlingshuset hvor der vil være øl, sodavand og chips mm. til at snacke lidt på. De kan også tage hjem eller på hotel (hvis nogen evt. vil skifte eller lige hvile en smule). Vi annoncerer hvornår vi regner med at være der, og at der bydes velkommen ca. 17.15-17.30.

Så jeg vil tro I skal starte kl. 13 hvis I skal nå kagen, så folk også kan spise middag, eller tage med ud og åbne receptionen, skære kagen for og være der lidt inden I tager ud til fotografering.

0

Vi skal vies kl 13.30 og derfra fotograferes før vi skal til feststedet. Vi har booket en limousine i 1½ time fra kl 14.15 så senest kl 15.45 er vi ved feststedet hvor vi skal have reception med bryllupskage inden middagen omkring kl 18.

Jeg synes kl 13.30 er optimalt fordi det er så tidligt, at der er tid til både at blive fotograferet og være samme med sine receptionsgæster og samtidig så sent at dagen ikke bliver for lang og gæsterne kan nå en bid frokost inden kirken så maven ikke rumler for meget inden middagen bliver serveret.

0

Snakkede med fest stedet og de ønsker vi kommer kl 16 og så har vi halvanden time til billeder og kage og det var det de plejede derude

Så vielsen bliver kl 14. Og det skal kok gå med børnene. Eller det skal det jp

Tal for inputs, mening og erfaringer

0

Annonce ♥

Uden at have læst de andre indlæg, så kan jeg fortælle at vores vielse er kl. 11.30. Jeg synes bestemt ikke jeg holder nogen som "gidsel" til en fest de selv har sagt ja til at deltage i. Har folk ikke lyst til at være med hele dagen, kan de jo vælge kun at deltage i receptionen, som for vores vedkommende er umiddelbart efter, og som varer et par timer. De fleste jeg taler med spørger om de må komme med til hele dagen (der bliver ikke råd til at få alle mine veninder med, men de vil allesammen gerne), så jeg kan slet ikke se hvorfor gæsterne skulle have det sådan. Især ikke når der er værelser der hvor vores middag afholdes, så gæsterne kan trække sig tilbage.

Mht. dine børn, synes jeg du skal holde det tidligt, men det er en rigtig god idé at tage hensyn til deres middagslur :)

0

Jeg tror vi skal vies enten 13.30 eller 14.00... det er for at vi kan nå at få bryllupskagen om eftermiddagen...Har en lille tidsplan inde i mit hoved der hedder:

13.30 eller 14.00 Vies

14.30 eller 15.00 kører vi til feststedet. Her vil der være øl, sodavand, kaffe, bryllupskage og chips.

derefter skal vi ud og fotograferes og vi vil gerne være tilbage så vi kan gå til bordet ca. 17.30... Det skal lige siges at vi skal have taget billeder ikke ret langt fra feststedet...

0

Vi har taget en beslutning. Bom

Vielse kl 14 (-1445)

Afgang fra kirken 1515.

Dvs vi har godt tid til lykønskning, ris, lidt billeder der og et glad champagne.

Ankomst ca 1550.

Billeder, bryllupskage, gaver og småsnak

Middag kl 1730

Planen er lavet i samarbejde med præst og kok. Vil hellere have god tuschens skulle løbe fra kirke og videre.

Tommie, vil meget gerne høre dine erfaringer

Vielse er tidligst forhold til børnene og deres lut, men vi vil pille mindst muligt ved den da det bare ødelægger det for os selv.

Men nu er tidsplanen lavet. Næste projekt er indbydelser

0

Annonce ♥

Godt at høre I har taget en beslutning, som I føler passer til jer og jeres børns behov. At I ikke går så sent til bords er nok også en fordel for børnene, og der bliver forhåbentlig lidt mere tid fest bagefter. Held og lykke med indbydelserne :)

0

Vi skal vies kl 14.30 men da vi skal vies af byrådmedlem, så tager vielsen kun ca 10 min. Derefter skal vi skære kagen for og ud og fotograferes. Vi vælger at skære kagen for, for at gæsterne kan spise kage mens vi er ude med fotografen.

0

Vi skal ikke ud og lege modeller sammen med en professionel fotograf efter vielsen. Så efter vielsen 14.30, og lidt ophold udenfor kirken kører vi til feststedet, hvor gæsterne får lidt sandwiches at smovse på. Når vi har gået rundt og sagt dav til gæsterne, skærer vi bryllupskagen ( kæmper virkelig med ikke at kalde den brudekagen, hehe). Så er der velkomstdrinks og spisning.

0

Annonce ♥

Der er da mange som bliver gift kl. 15 og hvor der er god tid til bryllupskage m.v. mellem vielsen og middagen. Selvfølgelig forudsat at der ikke er lang transportvej mellem kirke og feststed og man ikke forventer at middagen skal starte kl. 17. :lol:

0

Jeg tror det bliver for presset, det ville det i hvert fald for os. Vi har åben reception med lidt over 100 mennesker, og vil gerne nå at snakke med så mange som muligt, så vi skal vies 13:30, og middagen begynder 17:30. Reception og middag er så også to forskellige steder, og vi skal også have taget billeder. :)

0

Vi blev gift kl 15 og festede til kl 3!! Passede rigtig godt i vores øjne!! Vi oplevede ikk meget af receptionen godt nok men gjorde ikk noget. Vi havde kun kort transport dog! Skøn dag iøvrigt er helt overvældende :-)

0

De sidste to gange vi har været til bryllup, har vielsen været kl. 14, så har der været reception med bryllupskage, også middag fra 17:30, og det har fungeret fint, både for gæster og for brudeparrene.. Så den plan følger vi også, når det bliver vores tur :loveshower:

0

Annonce ♥

Hejsa

Vi skal vies i kirken kl. 13.00 og vi har ingen små børn at tage hensyn til. Vil gerne have så meget ud af dagen som muligt.

Efter vielsen er der god tid til lykønskninger, billeder foran kirken og riskastning, inden vi ved 14.15tiden skal videre til feststedet, der ligger blot 10min væk.

Her skal vi fotograferes, gæsterne skal indlogeres og vi skal have bobler, øl, vand, bryllupskage og snacks. Vi håber også på at få åbnet vores gaver inden middagen, der starter senest kl. 18. Vi har stedet til dagen efter og regner med at festen fortsætter til langt ud på natten.

Mange zillahilsner

Sophie

0