Honore2B

Hvorfor skal H2B købe brudebuketten

8 indlæg i dette emne

Ja overskriften siger vel egentlig det hele.
Ved godt at traditionen siger, at det er brudgommen, der skal stå for brudebuketten. Men hvorfor?

Kunne da sagtens med ro i sindet overlade den opgave til H2B. Men...jeg ville bare gerne overraske min dejlige H2B i den forbindelse.
Min elskede svigerfar døde efter lang tids kamp mod kræft i påsken. Og jeg ville ellers have ELSKET at have delt vores bryllupsdag med ham. Og jeg ved, at han vil være savnet på dagen. Så var det, at jeg fik ideen til at sætte en smuk medaljon med hans billed i/på brudebuketten.

Og ideen var, at H2B og den øvrige familie først skulle se den i kirken. (undtagen min mor, jeg er elendig til at holde den slags overraskelser helt for mig selv, så vidste at jeg måtte dele med nogen for en sikkerheds skyld)

Men hvis H2B skal stå for brudebuketten, så går den ide jo fløjten.

Har overvejet, at jeg kan inkludere medaljonen på en anden måde, men er helt ide-forladt. Medaljonen er lidt stor, ca. 5 cm i længden (kan ses her: http://www.pandurohobby.dk/Catalogue/10-Smykker-Tilbehor/1035-Vedhang/103510-Metal/1/311300-Vedhang-med-similiramme)

Og den vejer godt til, så den er for stor til at have i en kæde om halsen.

Så kære bridezillaer, brainstorm lidt med mig her.

Skal H2B død og pine stå for brudebuketten. Har hørt ham, og han er fløjtende ligeglad. Så er det endnu en tradition vi skal se stort på?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Enig med de andre. Et flot bånd omkring også binde den på din buket. Med mindre du tænker den skal bygges op omkring billedet så er det svært at gøre uden du står for anden. Syntes det er en smuk tanke du har :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er jo dem der får en origami buket. .. så står deres h2b ikk for den... så du ville ikke være den eneste hvor h2b ikke står for den... jeg overvejer selv en origami buket og derved ikke følge traditionen..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan du ikke bare bede din H2B om at inkludere medaljonen eller alternativt spørge ham, hvilken blomsterforretning, han får til at lave buketten? Så kan du jo bede blomsterdamen inkorporere den, så det passer sammen og den er tænkt ind i den, i stedet for at du skal makke med det på dagen og alle overraskes? Det er da win-win for mig at se :-)

Redigeret af Soon2bemrsH
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du skal i hvert fald ikke lade H2B stå for buketten bare fordi det er hvad traditionerne foreskriver - medmindre det betyder noget for dig. :) Ellers gør, hvad du selv har mest lyst til! Herhjemme har vi besluttet at være fælles om buketten, hvad end det bliver blomster eller den brochebuket, som jeg overvejer at kaste mig ud i. Nu må vi se. ;) Traditioner kan man jo heldigvis plukke i som man selv har lyst til - derfor vælger vi nogle til og andre fra.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer