Frk Aarup

Valg af kirke..

11 posts in this topic

Er godt nok lidt i tvivl om hvilken kirke vi skal giftes i.. Har mest tilhørsforhold til den kirke i den by vi bor mine forældre er gift der, jeg er døbt og konfirmeret og vores søn er ligeledes døbt i den kirke, så selvfølgelig vil vi også gerne giftes i den kirke.. MEN.. snakkede med kirkekontoret og der må ikke tages billeder under selve vielsen, kun før og efter gudstjenesten.. Det synes jeg bare er SÅ træls, for vil rigtig gerne have billeder mens vi bliver gift osv. og kunne måske også godt tænke mig at det skulle filmes.. Havde det desværre lidt på fornemmelsen, for vi måtte ikke tage billeder da min søn blev døbt, men tænkte det måske var fordi det var en "rigtig" gudstjeneste..

Øv hvor er det træls.. Så nu kan det ende med at blive en eller anden tilfældig kirke..

Er der nogle af jer der har oplevet det samme? Og hvad gjorde i??

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Har ikke hørt om mange kirke hvor man MÅ tage billeder under andet end indgang og udgang. Synes egentlig også det er OK. Præsten, organist osv skal jo have "ro" til at udføre deres job og det er måske ikke helt nemt hvis man ved at det hele bliver dokumenteret...

I øvrigt har eg set selv sådan at nogle minder er gode kun at beholde i erindringen - det gør dem lidt mere specielle :-)

0

Har ikke hørt om mange kirke hvor man MÅ tage billeder under andet end indgang og udgang. Synes egentlig også det er OK. Præsten, organist osv skal jo have "ro" til at udføre deres job og det er måske ikke helt nemt hvis man ved at det hele bliver dokumenteret...

I øvrigt har eg set selv sådan at nogle minder er gode kun at beholde i erindringen - det gør dem lidt mere specielle :-)

Enig :) Og dertil kan vi lægge, at brudeparret også kan blive uopmærksomme på selve gudstjenesten, hvis der hele tiden er fotografer oppe i hovedet på dem :)

0

Er godt nok lidt i tvivl om hvilken kirke vi skal giftes i.. Har mest tilhørsforhold til den kirke i den by vi bor mine forældre er gift der, jeg er døbt og konfirmeret og vores søn er ligeledes døbt i den kirke, så selvfølgelig vil vi også gerne giftes i den kirke.. MEN.. snakkede med kirkekontoret og der må ikke tages billeder under selve vielsen, kun før og efter gudstjenesten.. Det synes jeg bare er SÅ træls, for vil rigtig gerne have billeder mens vi bliver gift osv. og kunne måske også godt tænke mig at det skulle filmes.. Havde det desværre lidt på fornemmelsen, for vi måtte ikke tage billeder da min søn blev døbt, men tænkte det måske var fordi det var en "rigtig" gudstjeneste..

Øv hvor er det træls.. Så nu kan det ende med at blive en eller anden tilfældig kirke..

Er der nogle af jer der har oplevet det samme? Og hvad gjorde i??

det har vi overhovedet ikke spekuleret over da vi valgte kirke... Jeg er fast besluttet på at vi skal giftes i den kirke og den præst vi har valgt, fordi jeg både er døbt og konfirmeret der... Har ikke hørt præsten om der må tages billeder under vielsen, men må der ikke det, så er det bare sådan det er. Som RosenbergM skriver, så jeg har hørt om rigtig mange kirker hvor du ikke må tage billeder under vielsen... Jeg ville vælge den kirke uanset om der må tages billeder eller ej, nu hvor der er så meget tilhørsforhold til den...

0

Det ender nok også med at det bliver den kirke, alt andet vil bare være lidt underligt..

Det er heller ikke fordi der skal være vildt mange fotografer med blitz, kunne bare godt tænke mig, at der var en der kunne sidde og tage lidt billeder (altså vedkommende skal ikke rende rundt i kirken under gudstjenesten ;) ). Jeg har nemlig hørt meget forskelligt ang om man må tage billeder.. Men kan godt være det er mest normalt man ikke må :)

0

Annonce ♥

Den kirke jeg fravalgt pga at man ikke må tage billeder, var fordi jeg havde en anden veninde der blev gift deri og der afbrød præsten selve vielsesritualet for at gå ned og skælde en gæst ud der kom til at tage billeder og det er ikke ok, den kirke jeg har valgt må fotografen gerne tage billeder under det hele så længe han sidder ned og ingen blitz

0

Den kirke jeg fravalgt pga at man ikke må tage billeder, var fordi jeg havde en anden veninde der blev gift deri og der afbrød præsten selve vielsesritualet for at gå ned og skælde en gæst ud der kom til at tage billeder og det er ikke ok, den kirke jeg har valgt må fotografen gerne tage billeder under det hele så længe han sidder ned og ingen blitz

Jo, det er ok, at præsten afbryder vielsen.

0

Det har vi faktisk ikke undersøgt da vi valgte kirke. Vi har af andre årsager valgt en anden kirke end den vi tilhører.

Har I forhørt jer om I må sætte et kamera op? Det tilbød vores kirke faktisk selv da vores datter skulle døbes, da man heller ikke må tage billeder der. Rigtig dejligt at have bagefter.

Hvis det var mig ville jeg vælge den kirke I er glade for, og bare få taget billeder bagefter.

0