Misjal

M & D - 30.05.2015 - Something Blue :)

182 posts in this topic

Hej alle sammen :loveflag:

Saa blev det vist min tur til at faa lavet min egen traad herinde.

Vi er startet lidt i omvendt raekkefoelge, da vi faktisk allerede blev gift paa raadhuset i Koebenhavn den 2. august 2013. Det gjorde vi af den simple aarsag at vi bor i Dubai og her er det ulovligt at bo sammen hvis man ikke er gift. Vi har vaeret sammen siden sommeren 2010 (efter en lidt for vaad aften i byen :wink:). Min h2b boede i Sverige paa davaerende tidspunkt, men efter 1 aars langdistanceforhold og en endt uddannelse blev vi enige om at det nok var bedst vi flyttede sammen i Koebenhavn hvor jeg boede.

Det "officielle" frieri var meget lidt romantisk da den praktiske gris jo kom op i mig grundet vores hverdag i Dubai. Saa en eftermiddag i maj (efter lidt mange reminders til h2b) besluttede vi at tage et smut paa raadhuset naeste gang vi skulle hjem til Danmark. Oprindeligt ville vi hverken have ringe eller fest i forbindelse med brylluppet paa raadhuset, men efter en maaneds tid blev vi enige om at det ikke helt foeltes rigtigt uden ringe. Og saa gik jagten ellers ind - en fordel ved at bo et sted som Dubai hvor der ikke er nogen skatter eller afgifter paa guld og diamanter.

Gennem hele forloebet har jeg insisteret at selvom vi var gift, ville jeg stadig have et rigtigt frieri. Saa da vi en fredag aften var ude for at finde vores vielsesringe, kunne jeg jo ikke lade vaere med at kigge lidt paa alle de meget smukke forlovelsesringe. Efter at have savlet en time eller to over den samme fantastiske triology ring, kigger min h2b paa mig og siger "skal det vaere den?" - og det kunne jeg jo ikke sige nej til :loveshower:

Vi skulle hente vores ringe et par dage derefter og jeg havde meget svaert ved ikke at tage begge ringe paa med det samme. Men h2b insisterede paa at selvom jeg selv havde valgt ringene, ville han stadig fri rigtigt. Men han kender mig jo lidt for godt og ved ogsaa at min taalmodighed raekker omkring 2 sekunder, saa da vi kom hjem til vores lejlighed faldt han paa knae paa vores altan - og saa blev det officielt!

Saa nu har vi sat datoen for det "rigtige" bryllup som jeg kalder det - den 30. maj 2015. Hvis det stod til mig havde vi holdt brylluppet i aar hvis det kunne lade sig goere. Men eftersom vi bor hernede i sandkassen og gerne vil holde brylluppet i Danmark er der bare ikke tid nok.

Jeg haaber alle I dejlige zillaer vil hjaelpe paa vej med gode raad og jeg goere mit for at give igen den anden vej :biggrin:

Kaerlig hilsen

Michelle

Et overblik over vores planlaegning

Jeg synes selv et billede siger mere end 1000 ord, saa I faar lige et par stykker til at komme i gang paa.

Mine meget smukke ringe og et enkelt fra vores dag paa raadhuset

post-66793-0-93489400-1378817233_thumb.j

post-66793-0-84657600-1378817252_thumb.j

post-66793-0-29085000-1378817291_thumb.j

Edited by Misjal
0

Annonce ♥

Kirke

Min h2b har aldrig haft et specielt forhold til den kirke der hoerer til hvor han kommer fra, saa da vi skulle vaelge kirke, var der ikke saa meget at rafle om :) vi har derfor valgt at vi meget gerne vil velsignes i Asmild kirke som ligger i min hjemby Viborg. Her er min mor konfirmeret, mine foraeldre gift, jeg selv doebt og min mormor begravet - saa det virkede som det naturlige valg.

Naeste skridt bliver saa bare at finde ud af om det kan lade sig goere naar nu vi ikke bor i Danmark - forhaabentligt er praesten fleksibel, men ved ikke om der er nogen af jer som har erfaring med lignende situationer?

Under alle omstaendigheder synes jeg selv det er en utrolig smuk kirke som ligger lige ved soeerne i Viborg:

EDIT: Hurra!!! :cheerleader3: kirken er vores kl 13.00 lørdag den 30. maj 2015

post-66793-0-13124100-1378819171_thumb.j

Edited by Misjal
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Velkommen til navnesøster.. ;)

Bliver spændende at følge din planlægning.. :D

Mange tak! Jo flere Michelle'er jo bedre :wink:

Det burde godt kunne lade sig gøre, når du har et tilhørsforhold til kirken :)

Det kunne lade sig gøre! :)

glæder mig til at følge din planlægning.. :-) bliver spændende at planlægge et bryllup når man bor så langt væk... :-)

Mange tak! Ja det bliver lidt af en udfordring - hvis det stod til mig blev det allerede et julebryllup i år, men en gang i mellem må man jo gå på kompromis :wink:

Begge ringe er meget smukke

Tusinde tak! Jeg er også MEGET glad for dem :)

Smukke ringe

Tusinde tak :)

Ih - super smukke ringe..

Min ligner lidt den første - så et helt igennem fantastisk valg synes jeg :thumbsupsmileyanim: .

Mange tak :) Ja jeg synes at mindes jeg så din - guld triology ring med grønne sten yderst? Den er SÅÅÅÅ smuk!!!

Velkommen til og sikke smukke ringe. :loveshower:

Mange tak! :)

0

Planlægningen!

Status:

Mangler

In progress

Færdig

12 - 18 måneder før:

Dato: 30.05.2015

Kirke: Asmild kirke i Viborg kl 13.00

Første udkast til gæsteliste: Indtil videre regner vi med at invitere 98 (plus minus et par stykker)

Budget - mere eller mindre på plads

Feststed: Højslev Kro lidt nord for Viborg - bestem reception, menu, dekorationer, overnating til gæster etc.

Fotograf: Applepark, Tina Liv eller Torben Thorhauge - decisions decisions. En ting er dog sikkert, vi vil have fotografen med hele dagen - fra forberedelser til brudevals

Vægttab: 20 kg i alt - det bliver en udfordring... Projekt vaegttab er skudt igang!

Bestem farvetema: Her sidder vi godt nok lidt fast... Tror jeg må lave noget mere research - inspiration - mere inspiration

Brudepiger: 5 eller 6 bliver det vist. Jeg havde fluks 2 kusiner der meldte sig, derudover min bedste veninde som maid of honour og 2 eller 3 andre rigtig gode veninder :) Der bliver nok lidt trangt på det korte stykke vi skal gå i kirken, men jo flere jo bedre og jeg synes bare det er skønt de gider bruge tid på mig :) - inspiration til brudepigekjoler - mere inspiration - endnu mere inspiration

Best man: h2b's bedste ven fra Sverige

Musikken - Vi vil meget gerne have noget jazz eller swing til både maden og festen bagefter. Eventuelt efterfulgt af en DJ

6 - 12 måneder før:

Find kjolen! - Alle kiloene skulle meget gerne være væk på det her tidspunkt, så operation wedding dress kan begynde :) Umiddelbart vil jeg kigge hos Lasse Spangenberg, Jesper Høvring, Rikke Gudnitz og så en smule her i Dubai, selvom jeg ikke har den fjerneste ide om hvor jeg skal begynde... - Første runde inspiration, Anden runde inspiration, mere inspiration

Ringene: Dem er der vist styr på - jeg slipper nok ikke afsted med at få 3 :)

Påbegynd DIY:

• Invitationer - tænker umiddelbart pocket - inspiration, mere inspiration
  • Bordkort - kombineret bordkort, menukort, hvem er hvem etc.
  • Favourbokse - bolcher, plaster, panodil, mint to be etc.
  • Servietter med logo og dato
  • Bordpynt - inspiration, mere inspiration, endnu mere inspiration
  • Store balloner med silkesnor til location shoot
  • Personlige chokolader med logo, dato etc.
  • Toiletkurve til mænd og damer
  • "Træbillede" til fingeraftryk - gaestebog inspiration
  • Program til kirken med salmer, tidsplan for dagen etc.
  • Bordnumre - rammer fra Ikea, evt. med billeder af os sammen, som små etc.
  • "Mange tak" skilt til takkekortbillede
  • Forskellige skilte til festen
  • Pompom'er i forskellige farver
  • Find locket til brudebuketten (evt. etsy) - heri skal min elskede mormor som desværre ikke er her mere sidde så hun også er med på dagen :)
  • Evt. fotovæg, ramme til billeder eller lignende sjov til festen
  • Sugerør med overskæg, røde læber etc. til baren
  • Evt. save the date magneter... h2b skal stadig overbevises om disse :) h2b er overbevist! :cheerleader3:- magneter er bestilt og klar til at blive givet ud naeste gang vi vender hjem til Danmark i det nye aar :)
  • Kasteskyts til efter kirken - ris, roser, bobler eller sprinkles?
  • Kagetop

1 - 6 måneder før:

Send invitationer ud - indbydelse, praktiske detaljer, ønskeseddel etc. - design er faerdigt

Bekræft præsten med kirken

Vælge salmer til kirken

Bekræft bryllupskagen

Find toastmaster - vi vil spoerge h2b's bedste kammerat fra Danmark :) - han har sagt ja :)

Find steder til locations shoots - inspiration til forskellige billeder, mere inspiration

Find smykker til dagen - inspiration

Få styr på hovedet - hårkam, slør etc. - inspiration

Find transport til dagen - umiddelbart vil vi gerne have en moderne (og hurtig) bil

Brudebuket - hvordan skal den se ud, hvor skal den bestilles etc... - inspiration, mere inspiration

Find frisør - book prøveopsætning og til selve dagen - inspiration til frisuren, mere inspiration

Find makeup artist

Find sko - måske det vigtigste valg overhovedet... :) - inspiration, mere inspiration

1 måned før:

Find outfit til brunch dagen efter

Få styr på morgengave til h2b

Bryllupslingeri... :)

Den sidste uge:

Pampering inden brylluppet - negle, massage, facial etc :)

Få styr på alt det der mangler :)

Efter brylluppet:

Takkekort

Fotobog

Har jeg glemt noget??? :)

Edited by Misjal
0

Annonce ♥

Velkommen til :)

Hvordan kan det være i bor i Dubai?

Mange tak! :) Jeg fik job hernede for et års tid siden og min mand var heldigvis med på ideen :) Så nu nyder vi solen for et par år :)

0

Stedet

I starten af august var vi ude at kigge på mulige steder til festen. Vi kom ikke så langt og blev hurtigt ret vilde med det første sted vi så, nemlig Højslev Kro. Så nu har vi sendt dem en email og forhåbentligt får vi en bekræftelse - selvom vi er ude i utrolig god tid :blush:

Stedet er ideelt til festen, så nu skal vi bare have fundet ud af hvordan receptionen også kan holdes derude. De har en super lækker terrasse på første salen, så jeg håber lidt vejret er til det og vi kan bruge den. Der er ikke styr på så mange ting endnu, men mon ikke vi når det :)

EDIT: Hurra :balloon: Så er kroen bekræftet, nu skal vi bare finde ud af alt det praktiske :)

Et par billeder fra stedet:

post-66793-0-28449300-1378910788_thumb.j

post-66793-0-13037400-1378910802_thumb.j

post-66793-0-10766300-1378910813_thumb.j

post-66793-0-65280700-1378910830_thumb.j

post-66793-0-80800700-1378910840_thumb.j

Edited by Misjal
0

Sikke et fint sted i har fundet... Det kunne bestemt blive rigtig godt til at holde en fin bryllupsfest... :-)

Det er bedre at være ude i god tid, så er man næsten sikker på at få det som man gerne vil.. ;-)

0

Sikke et fint sted i har fundet... Det kunne bestemt blive rigtig godt til at holde en fin bryllupsfest... :-)

Det er bedre at være ude i god tid, så er man næsten sikker på at få det som man gerne vil.. ;-)

Det håber vi i hvertfald :) Nu skal vi bare have det bekræftet.

0

Annonce ♥

Hej

Nu hvor i skal giftes i Danmark må i endelig ikke glemme bryllupsparaplyerne i kan f.eks. gå ind på paraplyshop.dk

hvor der er rigtig mange spændene paraplyer at vælge i mellem f.eks. 2 danske mærker Lisbeth Dahl og Ilse Jacobsen, klare paraplyer, tvilling paraplyer mm

Med Venlig Hilsen Lyng

0

Save the date cards

Så blev h2b også overbevist om nødvendigheden for at have save the date cards - eller teoretisk set magneter :) Jeg har derfor leget lidt med nogle forskellige designs, men vil meget gerne have jeres mening!

EDIT: Efter lidt overvejelse har vi besluttet at bestille disse STD magneter. Det skal lige siges at det er vores egne ringe og ikke bare et billede fra internettet :wink:

post-66793-0-88281800-1379311433_thumb.j

post-66793-0-51140400-1378980673_thumb.j

post-66793-0-32897600-1378980682_thumb.j

post-66793-0-44295400-1378980688_thumb.j

post-66793-0-10991300-1378980698_thumb.j

post-66793-0-86310600-1378980708_thumb.j

Edited by Misjal
0

Annonce ♥

Nr. 2 kan jeg rigtig godt lide.. :D men nr 5. Er nu også flot..

Vi blev også "gift igen".. ;) i vores invitation skrev vi at vi gerne ville se den til vores bryllupsfest. Synes det lød lidt mærkeligt at skrive velsignelse... ;)

Pudsigt at din mand også hedder Daniel... :)

0

Tusinde tak for al jeres input! :)

Vi har overvejet det med at skrive velsignelse da det jo teknisk set er korrekt, men det er lidt en stående joke herhjemme at jeg kalder vores andet bryllup for "det rigtige bryllup" da det jo lidt var af praktiske grunde vi blev gift først. Lidt prinsessebryllup drømme bliver man jo ved med at have ;)

Men igen - sætter virkelig pris på al den feedback jeg kan få, nu må vi se hvad h2b siger når han engang kommer hjem fra arbejde :)

0