hennytotheg

Vintageinspireret bryllup, 19-07-14 <3 sneak peak!

170 posts in this topic

Ih, jeg har luret med et stykke tid, fordi jeg længe har vidst, jeg skulle være sammen med min kæreste for evigt, og en dag ville han falde på knæ. Det gik dog en smule hurtigere end forventet, og efter 1 1/2 års kæresteri, faldt han på knæ. Han friede den 8/9, og vi blev hurtige enige om, at det var sjovt, hvis dagen skulle stå den 2/8 næste år :heart:

Brylluppet bliver forhåbentligt en dejlig dag med vores familie og venner, hvor vi kan sige ja og feste til den lyse morgen. Vi er begge unge, 23 til den tid, og vi ønsker, at festen skal afspejle os, og hvor vi er i livet.
Da vi lever af få midler, elsker jeg vintage, genbrug og billige fund i Søstrene Grenes. Derfor vidste jeg med det samme, at vores bryllup skal foregå et sted, hvor der er plads til alle, bjælker i loftet og masser af natur. Jeg elsker at bage og lave mad, og derfor står jeg for så meget som muligt selv. Hele set-uppet vil formodentlig blive meget low-key og afslappet.

Vi har sat en dato, men udover det er der ikke styr på så meget andet :wink:

Jeg har lavet en liste over poster, som senere vil blive til links, når der kommer styr på det.

Sort = Mangler

Grøn = Undervejs

Rød = Klaret

Dato - 02. August 2014 kl. 13.30 19. Juli 2014 13.30

Kirke – Testrup Kirke Nørhå Kirke

Reception – Pavillon Christiansminde i Løgstør Nørhå Fritidsskole i THY her

Feststed - Pavillon Christiansminde i Løgstør Nørhå Fritidsskole i THY her

Gæsteliste

Fotograf – Leana fra memorable.dk her

Musik – DJ LadyAvalon fra memorable.dk her

Kørsel – bliver ikke nødvendig! Kirken ligger et stenkast fra feststedet!
Overnatning – vi skal feste hele natten og overnatter på stedet sammen med vores gæster!
Bryllupsrejse – rejsen er bestilt til en lille græsk ø, der hedder Kythira her, vi har i stedet

bestilt flybilletter og skal 3 uger til Bali i August! her

Mad og drikkevarer til festen

Mad og drikkevarer til reception, tanker om reception her

Bruden

Kjole, modelbillede her, sneak peak her

Sko - se mine smukke Badgley Mischka her

Brudebuketten

Headpiece, bestilt tid hos Jannie Baltzer her. Endte med modellen 'Marlene' fra Jannie Baltzer. Se mit smukke headpiece her

Øreringe – smukke Julie Sandlau-øreringe her

Negle, ben, ansigt, fødder

Noget nyt, noget gammelt, noget blåt her og noget lånt
Undertøj - har købt dette smukke Simone Perélé-sæt i Magasin her
Taske - har købt den fineste guldglimmerclutch fra ASOS her

Strømpebånd

Hår – min gode veninde er frisør, så hun skal sætte det. Inspirationsbilleder her

Makeup – jeg gør det selv. Har købt en masse lækre ting!
Urban Decay Naked 3-palette her, Urban Decay bronzer-highlighter-blush kit her
Mangler primer, foundation, concealer, eyeliner, browliner, vipper.

Brudegommens tøj

Jakkesæt – mangler rens

Skjorte

Butterfly, tørklæde og seler – matchende sæt fra H&M her

Boxershorts

Strømper

Sko – flotte vintageinspirerede sko fra ASOS her

Manchetknapper

Knaphulsblomst

Alt det andet..

Invitationer – prototype her, FÆRDIGE – se blærerækken her

Bordplan

Bordopdækning/pynt

Bordkort, menukort mm

Gæstebog

Gæstetræ fra Etsy

Bryllupskage

Topfigurer

Morgengave

♥ Favours

Kirkehæfter

♥ Skilte m.m til slikbuffet

♥ Bordnumre

Slik, har købt 3 kg. Bülowlakrids her

♥ Slikskåle
Slikposer her og stickers til lukning her

Bannere til borde

Personlige servietter

Sæbebobler og skilte
Drinkspinde + sugerør

Ønskeseddel

Brudepiger – min bedste veninde er 'maid of honor', min anden gode veninde er brudepige sammen med min søster

Toastmaster

Gavekoordinater – min mor har sagt ja til at koordinere gaverne

Edited by hennytotheg
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

I dag har jeg købt lidt til min kærestes outfit. Han har et super lækkert Hugo Boss-sæt,
som vi har valgt at genbruge til anledningen, da farven er super, snittet godt, og han er nu lækker i det :wink:

Jeg har fundet inspiration på pinterest, google osv. Temaet er meget vintage-inspireret, og det vil vi også gerne prøve at
finde frem i vores tøj:

20-bride-groom-ontario-wedding-feature.j

suspenders-groom.jpg

Jeg er helt vild med idéen, at butterfly og tørklæde skal matche, og så er jeg også ret forelsket i tanken om seler.
Heldigvis er min mand ret medgørlig!

Derfor endte det med disse køb i dag:

9726063896_9c48b7aa5c_b.jpg

Min mand bliver så fin :heart:

0

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres velkomster :)

Jeg har fået arbejde fra 8-16 hele ugen, og eftersom jeg er ledig, er det med at få nogle penge i kassen!
Det betyder dog også, at jeg ikke får tænkt forfærdeligt meget over bryllupsdetaljer osv.

Men den anden dag kom disse fine slikposer ind ad brevsprækken:

9786396041_d944c31aa3.jpg

Så tænkte jeg, at jeg lige ville lufte et par tanker om vores slikbuffet og kagebuffet!

Jeg planlægger nemlig en slikbuffet med et pink tema og en kagebuffet. Kagebuffet skal bestå af
3-4 forskellige slags cupcakes og 3-4 forskellige slags runde skærekager. Indtil videre har jeg ikke fastlagt mig helt på indholdet
i hverken slik- eller kagebuffet, men jeg faldt over disse forme til cupcakes, som jeg måtte have, da de passer lige ind i
mit lyserøde receptionsunivers :heart:

9786601304_d77d3d1804.jpg

Hvis det har nogen interesse, så har jeg fundet slikposerne på ebay til en slik! Formene er fra Imerco og koster 10 kr. for en pakke med 100 stk.

0

Annonce ♥

I dag har jeg købt lidt til min kærestes outfit. Han har et super lækkert Hugo Boss-sæt,

som vi har valgt at genbruge til anledningen, da farven er super, snittet godt, og han er nu lækker i det :wink:

Jeg har fundet inspiration på pinterest, google osv. Temaet er meget vintage-inspireret, og det vil vi også gerne prøve at

finde frem i vores tøj:

20-bride-groom-ontario-wedding-feature.j

suspenders-groom.jpg

Jeg er helt vild med idéen, at butterfly og tørklæde skal matche, og så er jeg også ret forelsket i tanken om seler.

Heldigvis er min mand ret medgørlig!

Derfor endte det med disse køb i dag:

9726063896_9c48b7aa5c_b.jpg

Min mand bliver så fin :heart:

Ej nogle dejlige billeder! Håber også på at kunne lokke min H2B i et lidt vintage inspireret outfit, meeeen han er ikke helt overbevist. Må vise ham de her billeder :a1221: Glæder mig til at følge din planlægning :)

0

Annonce ♥

Tusind tak for jeres søde kommentarer! Det er så hyggeligt, at I vil følge med :)

MMS8777: Nej, jeg ved heller ikke, hvor realistisk det er.. NU MÅ VI SE! Ellers laver jeg måske kun cupcakes og køber en kæmpe jordbærtærte klædt ud som bryllupskage! :lol:

AS2014: Ja, min forlovede er så dejlig! Jeg vil da også kigge lidt med på din side – det kan være, vi kan inspirere hinanden lidt ;)

0

BIG NEWS! Vi har valgt at rykke vores dato til den 02.08.14, fordi det feststed jeg vil have kun er ledigt der..

Mere om det senere.

Jeg har nemlig fået bestilt tid til frisør, så det er på plads. Jeg er har en kær barndomsveninde, som både sætter mit hår og lægger min make-up,

og mor betaler det, der ikke er vennetjeneste :wink:

Nå, derfor tænkte jeg, at jeg lige ville dele lidt inspirationsbilleder af både hår og make-up!

4-vintage-beauty-hair-e1351289944231.jpg

vintage_makeup_2.jpg

classic-bridal-hair-2.jpg

Wuhuuw!

Edited by hennytotheg
0

Nu er lokaler til både reception og fest booket!

Min kærestes forældre står nærmest for Thisted Ro- og Kajaklub, og der er en gæstebolig tilknyttet, hvor man kan holde fest. Udenom gæsteboligen, som hedder guvenørboligen, er der et stort grønt område, og der udsigt ud over limfjorden. Her har vi valgt at holde både vielsen og receptionen. Vi håber, at kunne holde vielsen i strående sol under åben himmel, og efterfølgende vil der være reception i guvenørboligen.

Ved 17-tiden siger vi farvel til receptionsgæsterne, og resten af selskabet drager mod Mors, hvor vi skal holde den store fest.
Vi har nemlig lejet Det Ottekantede Forsamlingshus. Det er så smukt, og vi glæder os!

nyottekantet.png

0