Lander

Hvis ikke ris i risposerne, hvad så?

24 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg ville også til enhver tid vælge ris eller intet. Jeg har dog ikke planer om at lave risposer. Synes det er sjovest hvis folk har taget ris med hjemmefra.

Så husk lige at sikre dig, at der er 1-2 stykker der har udstyret sig med kilo pakker. Jeg har oplevet, at alle troede andre havde med, så det var småt med riskastningen, da brudeparret ikke havde lavet risposer.

Bed fx din mor om at tage en stor pakke med, så hun kan give til dem, der helt sikkert glemmer det :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skriver i indbydelsen at der ikke må kastes med ris men dog gerne med korn sorter..

Vi skal giftes i februar og tænker derfor lidt på de små fugle da ris kan slå dem ihjel da ris er giftigt hvis det ikke bliver kogt..

Er du sikker på det? Det har jeg aldrig hørt tværtimod læser man jo, at det er en skrøne at fugle ikke kan tåle risene, der bliver kastet til bryllup.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skriver i indbydelsen at der ikke må kastes med ris men dog gerne med korn sorter..

Vi skal giftes i februar og tænker derfor lidt på de små fugle da ris kan slå dem ihjel da ris er giftigt hvis det ikke bliver kogt..

Det er en skrøne: http://go.tv2.dk/articledag/id-36633510:myte-sl%C3%A5r-ris-sm%C3%A5-fugle-ihjel.html

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også til enhver tid vælge ris eller intet. Jeg har dog ikke planer om at lave risposer. Synes det er sjovest hvis folk har taget ris med hjemmefra.

Så husk lige at sikre dig, at der er 1-2 stykker der har udstyret sig med kilo pakker. Jeg har oplevet, at alle troede andre havde med, så det var småt med riskastningen, da brudeparret ikke havde lavet risposer.

Bed fx din mor om at tage en stor pakke med, så hun kan give til dem, der helt sikkert glemmer det :)

Jeg vil nu hellere undvære riskastningen, end jeg vil be' om den. Synes det er underligt at det har udviklet sig til, at brudeparret skal minde gæsterne om det. Det er jo oprindeligt noget gæsterne gjorde for brudeparret i en god mening. Ville ikke blive ked af det hvis alle havde glemt det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved bare at ris er meget farlige for os mennesker hvis vi spiser dem rå, det er ligesom med bønner hvis man spiser dem ro.. Det er ihvertfal giftigt for os også har jeg ikke lyst til at de kære små fugle skal lide af mave onde pga riskast..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved bare at ris er meget farlige for os mennesker hvis vi spiser dem rå, det er ligesom med bønner hvis man spiser dem ro.. Det er ihvertfal giftigt for os også har jeg ikke lyst til at de kære små fugle skal lide af mave onde pga riskast..

Men det er en skrøne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil nu hellere undvære riskastningen, end jeg vil be' om den. Synes det er underligt at det har udviklet sig til, at brudeparret skal minde gæsterne om det. Det er jo oprindeligt noget gæsterne gjorde for brudeparret i en god mening. Ville ikke blive ked af det hvis alle havde glemt det.

Jeg synes så, at det er underligt, at det er begyndt at foregå ved kirkerne, for i starten blev det kastet efter brudeparret, når de forlod festen om natten, så de kunne få en masse børn.

Det er jo, som du skriver senere, et frugtbarhedssymbol, så derfor bør det faktisk ikke kastes ved kirkerne, men først, når brudeparret forlader festen og skal hjem og :a1093::a1093::a1093:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er heste pige og snakkede med min dyrlæge om det, sidst han var på besøg. Han behandler også smådyr. Og JO, hvis fuglene foræder sig i risene, som de jo nok vil gøre når der ligger så mange, så bliver de syge af det.

Fandt et link også

http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article1013788.ece

Jeg skal giftes til september '14, og der kommer sorte fuglefrø i vores tyl poser:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg mener også man har fundet ud af det er en skrøne.

Mht jeres kilder - så er den der siger de dør en 6 år gammel artikel i ekstrabladet. Mens den der siger de ikke dør er en 3 år gammel på tv2.... Så måske der er komet ny viden på område. Man lærer jo hele tiden noget nyt ;)

Jeg vil ikke blande mig i hvad folk har tænk sig at kaste efter os på lørdag. Nogle gange må man også lade være med at kontrollere alt ting, og bare nyde dagen ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har skrevet til DOF - Dansk Ornitologisk forening - for at høre hvad de anbefaler. Deres svar var:

Det er en skrøne, at fuglene bliver syge og dør af risene, der kastes ved bryllupper. I kan derfor sagtens bibeholde traditionen ved jeres bryllup.

Så det er i hvert fald ikke for fuglenes skyld man skal vælge noget andet.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har skrevet til DOF - Dansk Ornitologisk forening - for at høre hvad de anbefaler. Deres svar var:

Det er en skrøne, at fuglene bliver syge og dør af risene, der kastes ved bryllupper. I kan derfor sagtens bibeholde traditionen ved jeres bryllup.

Så det er i hvert fald ikke for fuglenes skyld man skal vælge noget andet.

Ej, hvor fedt du har skrevet til dem! :BKSTREET:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer